Idag är jag förbannad därför att...

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
För att det nästan ALLTID slår bakut när jag ska vända på dygnet och upp tidigt för att jobba. Från att gå och lägga sig 03-04, på grund av jobb, och sedan behöva gå upp 03-04. Gick upp tidigt idag för att vända på dygnet, gått runt och varit trött hela min LEDIGA DAG och inte gjort något produktivt eller kul för jag varit trött. För att sedan gå och lägga sig tidigt och sedan vakna mitt i natten pigg som fan. :mad:

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Dr350 rmz250
För att det nästan ALLTID slår bakut när jag ska vända på dygnet och upp tidigt för att jobba. Från att gå och lägga sig 03-04, på grund av jobb, och sedan behöva gå upp 03-04. Gick upp tidigt idag för att vända på dygnet, gått runt och varit trött hela min LEDIGA DAG och inte gjort något produktivt eller kul för jag varit trött. För att sedan gå och lägga sig tidigt och sedan vakna mitt i natten pigg som fan. :mad:

Har du provat melatonin? Jag arbetar 0700-1900 eller 1900-0700 och byter skift ett par gånger i månaden (ingen ledig dag imellan) och brukar ta 2x3 mg melatonin de dagarna och tycker att det ær lættare att sova då, vaknar med såklart innan man ska men det ær lættare att somna om. Prova och se om det fungerar før dig, receptbelagt i Sverige men du reser ju i jobbet så køp på någon lokal drugstore.

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Har du provat melatonin? Jag arbetar 0700-1900 eller 1900-0700 och byter skift ett par gånger i månaden (ingen ledig dag imellan) och brukar ta 2x3 mg melatonin de dagarna och tycker att det ær lættare att sova då, vaknar med såklart innan man ska men det ær lættare att somna om. Prova och se om det fungerar før dig, receptbelagt i Sverige men du reser ju i jobbet så køp på någon lokal drugstore.

Låter intressant det där. Får läsa på om det. Tack! Jag får ju tyvårr inte heller knapra i mig vad som helst på grund av jobbet så måste kolla ifall jag ens får arbeta om jag tagit det.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Låter intressant det där. Får läsa på om det. Tack! Jag får ju tyvårr inte heller knapra i mig vad som helst på grund av jobbet så måste kolla ifall jag ens får arbeta om jag tagit det.
Såna där arbetspasscheman ska inte funka ens på unga starka kan du trösta dig med. Är din arbetsgivare seriös är det bara övergående schema, annars byt jobb.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Vad blev dommen?

För dyr att fixa denna säsong. Gå på en bit över 15 tuss att repa. Får lägga undan deg under vintern. Det blir teckningar gjorda med kladdkrita i julklapp till nära och kära i år. :tungan Får jaga en lämplig begagnad motor på nån skrot eller nåt.

Tur att jag har trajjan.
Tur att jag inte klotade.
Tur att det var jag och ingen annan som körde när den skar.
Tur att det inte är i början av säsongen.
Tur att damen min tjänar egna pengar och inte väntar sig att jag ska stå för allt när vi gör kul grejer.
Tur att jag inte slog till på reservdelsmotorn på blocket som troligtvis är stulen/försäkringsbedragen. (Mailkonversationen upphörde när jag ville ha motornumret och regnummer på hojen den suttit i och enligt uppgift var skrotad.)
Tur att problem som löser sig om man kastar pengar på dem egentligen inte är problem.
Tur att jag ser saker från den ljusa sidan. :)

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Första arbetsdan efter semestern. Blir bedrövad av att bara slänga ett öga på inkorgen, fy fan.
Har inte märkt några hyss på arbetsplatsen ännu. Alla tangenter i tangentbordet sitter på rätt plats till skillnad från hur det var när jag kom hem från Metaltown :mad:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Reste Sthlm-JKPG igår, Signalfel i tågtrafiken igår = 1h 30m försenad = missar sista tåget hem = hemma tillslut vid 00.30 ungefär efter totalt åtta timmar på olika tåg & stationer..... :mad:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Från att gå och lägga sig 03-04, på grund av jobb, och sedan behöva gå upp 03-04.

Som Jörgen säger är det inte seriöst att låta folk byta skift för ofta, synnerligen inte när tiderna skiljer så mycket. Även om du med pillers hjälp kan få till något som liknar vettig sömn så kommer magen att rasa förr eller senare.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jahapp nu e tiden ute på onsdag hamnar man hos fogden för att min föredetta chef inte kan ringa ett sketet 2 minuters samtal... :3freak

visa personer förtjännar en highfive..

i ansiktet....

med en stol..

Men åk till gubben och se till att han gör det på plats.

Bara för att han är en trögbög så kan ju inte du bara ligga och vänta.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
För att jag var så jävla klantig när jag flyttade ifrån exet. Min havsfiskerulle e borta. Jag saknar den. :(

Återkommer strax i "Det här köpte jag idag"-tråden.....

Last edited:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
För att jag var så jävla klantig när jag flyttade ifrån exet. Min havsfiskerulle e borta. Jag saknar den. :(

Återkommer strax i "Det här köpte jag idag"-tråden.....

Gör inbrott hos henne och sno tillbaka den. Pinka i en iskubspåse och sätt i hennes frys när du ändå är där. I värsta fall får du tre års sammanhängande övertid på jobbet ;)

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag kör handikapp-buss.
Felplanering från trafikledningen gjorde att en våldsam autist fick samåka med 2 småbarn i rullstol.
Bredvid dom kunde han ju inte sitta märkte jag snabbt.
Han fick sitta i passagerarsätet längst fram så våldet riktades mot mej och allt annat där framme.

Det blev en obehaglig resa.
Fyfan.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende