Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Alltså, vafan!?
Kan vi inte bara sluta bete oss som svin mot varandra? Ska det vara så svårt att till exempel säga -ursäkta, om man går in i nån och spiller ut en kopp kaffe.
Se någon i ögonen och säg nåt snällt idag. Pluspoäng om du ler mot en främling. (hoppas denne inte tror att du ska lustmörda vederbörande i en källare, bara)
Avskyr folk som beter sig mindre trevligt än vad som är motiverat. Jag menar... Om jag inte gjort dig något, är det då så jävla svårt att vara hövlig och trevlig i ditt bemötande?? Men vissa är ouppfostrade helt enkelt, de skiter blankt i huruvida deras pissiga attityd påverkar andra. Gör man fel ber man om ursäkt, och om andra inte gjort fel ger man fan i att ge dem skit. Svårare än så borde det inte vara. Men en del folk...
Mina föräldrar har en granne som inte drar sig för att överreagera mot allt och alla för minsta skitsak. Han är väl i princip typexemplet på hur man ska bete sig om man vill vara ett rövhål. Kommer ihåg när farsan bad mig klippa gräset klockan 7 på kvällen och sagda granne stormar ut och frågar mig (då 11 bast) vad jag är för en dum jävel som klipper gräset vid denna tidpunkt!? Fattar jag inte att han jobbar natt och behöver vila vid den här tiden?? Nej, det gjorde jag ju inte eftersom jag inte visste det... Och även om jag nu visste det, vem fan klagar över oväsen kl 7 på kvällen? Är man så jävla störningskänslig så får man fan bo ensam i en koja ute i skogen, inte mitt i ett villaområde. Och jag hade gärna slutat klippa om karlaset haft ett vänligt bemötande. "Ursäkta grabben, jag ligger och sover för jag ska jobba natt. Kan du vänligen göra detta en annan gång?" Självklart farbror ska jag vara snäll och hjälpsam tillbaka när du nu är så hövlig, jag förklarar för farsan att gräset blir klippt imorgon istället pga detta. Men när du inleder med "Vad är du för en dum jävel som klipper gräset vid den här tidpunkten??", då kan du dra käpprätt åt helvete och ligga sömnlös för allt jag bryr mig. Nästa gång kör jag över fotjäveln din med gräsklipparen, så fuck off