Idag är jag förbannad därför att...

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
När man har analfabeter till kolleger som till på att inte vara läskunniga, inte heller kan räkna till två.

För faan. :gnissla

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
När man har analfabeter till kolleger som till på att inte vara läskunniga, inte heller kan räkna till två.

Jag klarade mig från en analfabet med blotta förskräckelsen. Inget illa om analfabeter men dom ska nog inte skriva text som kunder ska läsa.

Jag skulle ta in en sommarjobbare via kommunen för att jobba med hemsida/webshop pratade med honom på telefon för 1-2 veckor sedan och allt verkade ok.
Igår hade han tydligen kollat kartan och kommit på att han det var för långt att cykla till mig, 6-7 km utanför stan så han skulle söka ett annat sommarjobb, det finns tydligen gott om såna antar jag.
Att jag erbjudit flexibla arbetstider så att han kan åka buss hjälpte tydligen inte.

Men jag är egentligen inte förbannad för när jag fått mailet så inser jag att grabben verkar vara analfabet han också. Vilket gör att jag misstänker att jag kanske hade tur att han aldrig började jobba.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R

Det heter "Motarbetare" om de bara förstör eller klantar sig!!!! :mattias:fakta:finger
(jag är glad att inte byggmaxpersonalen kan räkna :hihi )

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag klarade mig från en analfabet med blotta förskräckelsen. Inget illa om analfabeter men dom ska nog inte skriva text som kunder ska läsa.

Jag skulle ta in en sommarjobbare via kommunen för att jobba med hemsida/webshop pratade med honom på telefon för 1-2 veckor sedan och allt verkade ok.
Igår hade han tydligen kollat kartan och kommit på att han det var för långt att cykla till mig, 6-7 km utanför stan så han skulle söka ett annat sommarjobb, det finns tydligen gott om såna antar jag.
Att jag erbjudit flexibla arbetstider så att han kan åka buss hjälpte tydligen inte.

Men jag är egentligen inte förbannad för när jag fått mailet så inser jag att grabben verkar vara analfabet han också. Vilket gör att jag misstänker att jag kanske hade tur att han aldrig började jobba.
På något sätt så brukar jag kunna ha överseende med sommarextror och sådant, dom har liksom en hel del av formandet kvar. Men vafan folk som passerat 40 och varken kan läsa innantill eller enkel addition.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

En gång intervjuade jag en arbetssökande som frågade om jag eller någon annan kunde hämta honom på morgnarna och skjutsa honom till jobbet.
Det kändes liksom inte värt att fortsätta intervjun efter det.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
En gång intervjuade jag en arbetssökande som frågade om jag eller någon annan kunde hämta honom på morgnarna och skjutsa honom till jobbet.

Kommunen betalar bidrag till lön så jag var inte så kräsen egentligen, tänkte att det svårligen kunde bli dåligt för mig.

Samtidigt när man tänker på saken så har grabben tackat nej till en nästan unik chans att lära sig en hel del om webbutiker och kommer väl istället spendera sommaren med nåt jobb typ att måla staket eller klippa gräs någonstans.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

På mitt jobb intervjuade vi en tjej som började med att tala om vilka dagar hon behövde sluta tidigare för att gå på Yoga

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
På mitt jobb intervjuade vi en tjej som började med att tala om vilka dagar hon behövde sluta tidigare för att gå på Yoga
När jag låg borta på jobb för ca 20 år sedan så jobbade vi långa dagar för att jobba in fredagarna. Ett par av killarna i arbetslaget slutade dock tidigare en dag i veckan för att de skulle se Dawsons Creek på TV.

De jobbade inte för samma företag som jag, så vi kunde inte göra mycket mer än att skratta åt eländet.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Motsatsen till Two Stroke? Vi fick i början av 2000-talet in en ansökan från en nyutexad civilingenjör som från andra meningen i ansökan och en halv sida framåt berättade i ganska kraftfulla ordalag om varför han hatade folk som särskriver. Efter det tror jag han nämnde något om sig själv också. Han fick inte jobbet, även om vi inte heller brukade särskriva.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Har precis sett ett program av Fast'n loud som var DUBBAT till svenska av en som förmodligen bara har t-banekort, han översatte alla röster och ett fruntimmer som förklarade hur omgivningen såg ut lite då och då.
Ovanpå det så hördes även grabbarna i verkstaden så det blev lite svårhört när svenska och engelska blandades.
Att sänka ljudet till noll blir inte samma upplevelse även om det är en lösning.
I programmet How it's made även det på Discovery har man tagit i rejält och använder 2 killar som dubbar efter varandra och skapar således ett eko och ingen text förekommer, hur ser de dövas riksförbund på detta ?
Den ena rösten är en känd motorjournalist från tv och nu även på radio P4 i programmet Bilen.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Blivande organdonatorer som behandlar småvägarna som deras privata bana.
Man blir förbannad
#guw mode off

Jag brukar väl inte klaga på att folk kör fort?
Jag kör till och med över hasighetsgränserna själv.

Jag VILL att folk ska behandla vägarna som en bana, för då får dom inte köra om dom inte klarar bullermätningen på morgonen.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
I dag är jag förbannad för jag köpte bromsbelägg hos BMW i Upplands Väsby till min GS. 2300 spänn för belägg fram och bak :gråta.

Men kan bara skylla mig själv som inte haft framförhållning. Åker till Norge nästa vecka, och behövde byta i dag.

Men 2300 för en uppsättning belägg till en gubbhoj, va fan(? )...

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
I dag är jag förbannad för jag köpte bromsbelägg hos BMW i Upplands Väsby till min GS. 2300 spänn för belägg fram och bak :gråta.

Men kan bara skylla mig själv som inte haft framförhållning. Åker till Norge nästa vecka, och behövde byta i dag.

Räcker det inte att byta på måndag, eller gör du det själv?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Att JAG glömde svara på ett Mail i måndags från sarelainorr om ett drev paket mitt våldsamt dyra värsting EK höll ca 2500 mil med mycket bra skötsel. Så hojen får stå hela helgen. Den ser surare ut än jag är?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Jag är inte arg men kan bidra med en knivsudd salt till såret.
Hade köpt belägg till min katastrofbmw. Den är bortbytt. Beläggen hade jag glömt. Någon i det här ensamhushållet hade gömt dem, (läs: placerat dem på ett noga utvalt ställe så man finner dem vid behov), jätteväl men så dök de upp och döm om min förvåning, de passar till den italienska primadonnan också.
Sånt händer liksom inte mig, egentligen.

Edit;
Kostade inte ens som till ditt ena ok.
Ville bara gnugga in saltet lite, inte mycket.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka