Har ägt en hoj en vecka. Inte kört en meter.
Jag sitter ner och skäms. Nästa vecka ska jag fan låta trampcykeln stå och köra hoj de 7 kilometrarna till jobbet.
Omväg finns inte. ? Måste hinna hämta valpen på förskolan.Ibland är det den enda tid man får till, man kan ju köra en liten omväg på den tid man spara in mot trampcykeln.
Det är bättre än att se den stå och samla damm.
Omväg finns inte. ? Måste hinna hämta valpen på förskolan.
Sparar ingen tid alls på att ta MC. Det tar 10 minuter innan den är ur garaget från att jag låst dörren hemma. På den tiden är jag halvvägs till jobbet på cykel. Bara 30-40 väg genom villaområde.
Spandex terrorist hastigheten gäller trampcyklar med?Omväg finns inte. ? Måste hinna hämta valpen på förskolan.
Sparar ingen tid alls på att ta MC. Det tar 10 minuter innan den är ur garaget från att jag låst dörren hemma. På den tiden är jag halvvägs till jobbet på cykel. Bara 30-40 väg genom villaområde.
Ingen spandex på mig. En Biltema, treväxlad herrcykel med otränad herre iklädd Lundhags ömsom leder (i kraftigt motlut) ömsom cyklar.Spandex terrorist hastigheten gäller trampcyklar med?
Jag hade ungefär lika långt till jobbet och känner igen det där, med bil sparade man minuter mot trampcykel, men med motorcykel i garage gickt det på ett ut och då fuskade jag ändå med MC byxorna när jag körde till jobbet
Jo tramcykel är snabbare då absolut inga trafikregler gäller cyklister utan tramcykel går före allt o alla i alla situationer. Är någon förvånad över alla skador och dödsfall som sker på mekanisk tramcykel.. Nä tackar vet jag motoriserad maskin.Fast de flesta lurar ju sig själva beträffande hur mycket tid de sparar på att ta bilen istället för cykeln till jobbet.
En bil kostar väl minst 40 kr/milen idag skattade pengar, så cyklar man 20km/h till jobbet han man väl runt 80 kr/timme skattat och klart. Och man får träning på köpet.
Då har jag försummat tiden det tar att köra bil, och jag har försummat cykelns kostnad.
Går man ner en timma om dagen i arbetstid för att cykla till jobbet istället för att köra bil kanske det i många fall skulle ge samma årslön efter skatt.
Pendlar man 10 mil till och från jobbet kan det ju förstås bli väl så stor del av dygnet som går åt till cykling. Men i stadstrafik kan ju cykeln dessutom rent av vara snabbare än bilen under rusningstrafik.
Nja, millennials med Air pods i öronen och näsan i mobilen triumfar allt, oavsett vilket fordon man framför och om man befinner sig på allmän väg eller cykelbana.Jo tramcykel är snabbare då absolut inga trafikregler gäller cyklister utan tramcykel går före allt o alla i alla situationer. Är någon förvånad över alla skador och dödsfall som sker på mekanisk tramcykel.. Nä tackar vet jag motoriserad maskin.
Ja för med motoriserade maskiner sker inga skador och dödsfall ?Jo tramcykel är snabbare då absolut inga trafikregler gäller cyklister utan tramcykel går före allt o alla i alla situationer. Är någon förvånad över alla skador och dödsfall som sker på mekanisk tramcykel.. Nä tackar vet jag motoriserad maskin.
Inte i närheten lika många.Ja för med motoriserade maskiner sker inga skador och dödsfall ?
Bara att samla in o bryta upp dessa sno batterierna o bygga el hoj med gratis batteri. Skräp som är kastat skall ju samlas upp o lämnas till återvinning ?Vi hade haft hyrsparkcyklarna utplacerade i mindre än ett dygn när första sparkcykel/cykelkollisionen inträffade i Umeå.
Vi hade haft dom utplacerade i tre dagar innan det låg tre stycken slängda så man snubblade på dom utanför dörren på Konsum.
Jag har aldrig varit positiv till dom, inte heller direkt negativ, utan mest likgiltig till dom.
Nu hatar jag dom redan.
Inte blev det bättre av att det var ett skitföretag som struntade i att söka tillstånd som strösslade ut dom.
Det är jäkligt bra jobbat, jag hade en mil.En på stället där jag jobbar nu cyklar nästan varje dag året runt till jobbet han har 28km enkel väg. Det är ganska bra jobbat
Vi hade haft hyrsparkcyklarna utplacerade i mindre än ett dygn när första sparkcykel/cykelkollisionen inträffade i Umeå.
Vi hade haft dom utplacerade i tre dagar innan det låg tre stycken slängda så man snubblade på dom utanför dörren på Konsum.
Jag har aldrig varit positiv till dom, inte heller direkt negativ, utan mest likgiltig till dom.
Nu hatar jag dom redan.
Inte blev det bättre av att det var ett skitföretag som struntade i att söka tillstånd som strösslade ut dom.
Så var det utanför en mindre butik i vår by med tills någon fick tokspel och kastade ut alla cyklar på gatan som låg framför antren.Här tror jag inte det skulle bli någon större skillnad, ungdomarna slänger ju ändå sina cyklar så man snubblar över dom på vägen ut från Konsum. Ibland har dom till och med kört in cyklarna innanför dörrarna.
Man undrar vad föräldrarna lär dom egentligen.
Så var det utanför en mindre butik i vår by med tills någon fick tokspel och kastade ut alla cyklar på gatan som låg framför antren.
De lynchar väl ingen? Deplatformar och stämmer för att få kränkningsersättning snarare. Tror det ligger närmre med angiveri än handgemäng.Skulle man göra det blev man väl lynchad av en flock curlingföräldrar.
De lynchar väl ingen? Deplatformar och stämmer för att få kränkningsersättning snarare. Tror det ligger närmre med angiveri än handgemäng.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|