Idag är jag förbannad därför att...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det har vräkt ner blötsnö här, och vi har en lång brant uppfart som måste hållas snöfri, annars blir det obra. Så jag har skottat blötsnö i 3h, varvat med att torka spyor från familjen. Sen kom snöröjningen, med dagens praktikant från Blinda rattfyllons traktorsektion, region öst, och packade in 1x0,5m kompakt blötsnövall längs med hela vår uppfart :mad: Så det var bara att ge sig ut och skotta en timme till, efter att ha sanerat dagens sista omgång spyor, jag kom precis in.

Till råga på eländet har vår torktumlare gett upp, när vi har som mest att tvätta :huvet

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag felanmälde så klart snöröjningen till kommunen, och fick tidernas nonsenssvar tillbaka:
Hej,

Tack för din felanmälan till Huddinge kommun,

Kommunen har begärt utkallning för plogning med start kl 07:00 idag för östra huddinge och med start kl 08:00 för Västra Huddinge.

Det innebär att vi inte kommer ta emot felanmälningar förens kl 22:00 respektive kl 23:00 ikväll. Är din gata då inte åtgärdad, felanmäl igen.

Var försiktiga där ute.
//Servicecenter
Apropå att dom har gjort ett jävla stridsvagnshinder i mitt grindhål :finger

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag felanmälde så klart snöröjningen till kommunen, och fick tidernas nonsenssvar tillbaka:

Ställ en utstickande betongsugga i vallen som snöröjarn kan flytta på nästa gång.... :hihi :machinegu

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ställ en utstickande betongsugga i vallen som snöröjarn kan flytta på nästa gång.... :hihi :machinegu

Mjölkpall.... Jag ser den filmen minst en gång vart femte år.....

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Borde gå att få prio. Stridsvagnshinder låter inte ett dugg feministiskt, stridsvagnar ska man tala tillrätta med dialog och jämföra känslor.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag tyckte inte att det var så mycket snö så jag tog fram den lilla slungan. Den startade på första rycket fast den har stått ett par år.
Lite synd att det var kramsnö som packade igen utloppet på två sekunder. Efter 15 försök gav jag upp. 20221121_112740.jpg

Fram med fyrhjulingen efter att ha flyttat högar med däck, en motorcykel och diverse annan bråte. Det gick bra tills jag skulle köra tredje svepet uppför backen då bladet kom för nära omgivningen och fästet släppte från ramen.
20221121_115517.jpg
Det är väl äkta kinesium i ramen så man får vara tacksam att det är fästet som ger sig.

Gårdsplanen och sista svepet fick jag ta för hand.

Det är skönt med semester.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Stockholmarna har tagit fram bandvagnarna nu så att kritisk verksamhet som surdegshotell och microbryggerier inte ska drabbas av över/underjäsning...

På Arlanda och Centralen jäser dock missnöjet som brukligt

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Vi har ju en dagvattenbrunn precis utanför, där skulle man ju kunna förankra både det enda och andra :D
Kommunens prioriteringar är åt helvete nu.
Nämnde du att torktumlaren pajat också?!
;)
Ja, mitt grindhål är ju viktigare än allt annat! :fakta Skämt åsido, det snöröjs ingenstans. Tex så tar sig personal inte till skolor/dagis, så man uppmuntras ha barnen hemma istället för i skola/på dagis. Möjligen snöröjer dom lite runt kommunhuset, så att stollarma där tror att det är bra överallt.

Nej, jag har inte upplyst kommunen om det än, men jag funderar på att bygga en slunga och ge dom en kul överraskning :mad:
Beroende på hur det ser ut så kan detta funka.

Jodå, jag gör så så gott jag kan, håller rent uppströms, och skottar en meter ut i gatan och allt det bär jag bort en bra bit nedanför grindhålet, men icke. Dom tar inte bort någon som helst snö, dom mosar bara ut den från vägen till folks tomter.
Borde gå att få prio. Stridsvagnshinder låter inte ett dugg feministiskt, stridsvagnar ska man tala tillrätta med dialog och jämföra känslor.
Ja, man går ju och stoppar blommor i pipan bara, så blir alla lyckliga och glada :tummenupp

Nu har jag skottat 2,5h igen, och lagom när jag sjönk ner i soffan med lite lunch kom plogen. Frugan vrålade "men va fan, nu gör dom det igen!!" Sen sprang hon ut, och drämde igen dörren så det knakade i takstolarna. Spännande :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Förbannad på all fotboll i radion :kulspruta

Jag vet inte riktift hur situatiuationen ser ut där du bor, men åtminstone här kan jag få in 7 olika radistationer med olika utbud, många av dom sänder inte fotboll.

Sedan är ju till och med gratis-Spotify bättre än radio rent generellt i dom allra flesta fallen.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Enklast kan var dra sladden ur väggen så blir det oftast tyst !

Ja, om det inte är en batteridriven radio, men oftast finns det reglage på själva radion för att ändra station eller variera ljudvolymen eller stänga av helt och hållet.

Jag har faktiskt ett par ryska trådradiomottagare som enligt uppgift inte gick att stänga av helt, man kunde bara höja och sänka ljudet inom vissa gränser.
Det ryktades också om att om man drog ut dom ur uttaget så noterades det och eventuellt fick man också besök av herrar i svarta rockar som undrade om man inte var patriotisk..

Jag har inte öppnat och kollat dom för mikrofoner, för alla skruvar är plomberade

Den ryska lösningen var att lägga vintermössan (modell björnfitta) över radion

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Stockholmarna har tagit fram bandvagnarna nu så att kritisk verksamhet som surdegshotell och microbryggerier inte ska drabbas av över/underjäsning...
Besserwisser:
Över/underjäsning har inget med jäsningstiden att göra, utan kallas så beroende på om jästen ligger överst eller underst brygden.

/Hembryggare

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Frugan har en förmåga att inte skruva på korkar särskilt hårt, mer än en gång har vattenflaskor läckt och jag gnäller frekvent om det. I morse skulle jag skaka yoghurten, och självklart lossnar locket så jag dränker mig och halva köket i yoghurt. Jag var verkligen inte på humör för sånt just då, och jag kan ha väckt några av grannarna i villakvarteret när jag upplös min familj om vad jag tyckte om min frus förmåga att hantera skruvkorkar och att bli dränkt i yoghurt. Tydligen var rak och ärlig kommunikation inte riktigt så uppskattat som dom påstår. Men hon städade åtminstone köket.
Kom att tänka på den här episoden. Hur jag faktiskt garvade och tänkte "hur kan det där vara ett problem?" Jag bor själv och är således säker på att korkarna är åtskruvade.
Hursom, i helgen hade jag bror och hans 2 små änglar på "sova över:, vilket är ett jättetrevligt event. De 2 har energi som om den kunde tas tillvara skulle lösa skandinaviens problem i en grisblink, bara överskottet. Därtill är de gulliga, snälla och älskvärda.
Jag hade tilldragelsen till ära köpt flera sorters yoggi till frukost då jag vet att de är tämligen picky. De flyttade sina gränser och provade lite av varje utöver vad de stoppar i sig av specifika brödsorter, dryck och pålägg.

Idag tar jag en, som jag trodde, oöppnad yoggi.

Jag får nog ta ett snack med dem om det där med att bara lägga tillbaka korken på förpackningen.

Dessvärre tror jag blamagen faller tillbaka på mig, men så är det med sånt som faller utanför gängse rutiner.

Skriver i fel tråd, eftersom jag inte är arg, men pga att jag återknöt till Hoztics eskapader...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag hade tilldragelsen till ära köpt flera sorters yoggi till frukost då jag vet att de är tämligen picky. De flyttade sina gränser och provade lite av varje utöver vad de stoppar i sig av specifika brödsorter, dryck och pålägg.

Dom tänjde sina gränser och prövade något nytt för att dom var i en ny miljö...
Sånt är jäkligt viktigt under uppväxten.

Sen lärde du dig en läxa också, hur det är att dela bostad...
Vänta bara tills du har någon som konsekvent lägger osthyveln i fel låda, klämmer tandkrämen på mitten, köper fel sorts flingor och talar om för dig att du aldrig fäller ner toasitsen.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka