Ställ en utstickande betongsugga i vallen som snöröjarn kan flytta på nästa gång....
Vi har ju en dagvattenbrunn precis utanför, där skulle man ju kunna förankra både det enda och andra
Kommunens prioriteringar är åt helvete nu.
Nämnde du att torktumlaren pajat också?!
Ja, mitt grindhål är ju viktigare än allt annat!
Skämt åsido, det snöröjs ingenstans. Tex så tar sig personal inte till skolor/dagis, så man uppmuntras ha barnen hemma istället för i skola/på dagis. Möjligen snöröjer dom lite runt kommunhuset, så att stollarma där tror att det är bra överallt.
Nej, jag har inte upplyst kommunen om det än, men jag funderar på att bygga en slunga och ge dom en kul överraskning
Beroende på hur det ser ut så kan detta funka.
Jodå, jag gör så så gott jag kan, håller rent uppströms, och skottar en meter ut i gatan och allt det bär jag bort en bra bit nedanför grindhålet, men icke. Dom tar inte bort någon som helst snö, dom mosar bara ut den från vägen till folks tomter.
Borde gå att få prio. Stridsvagnshinder låter inte ett dugg feministiskt, stridsvagnar ska man tala tillrätta med dialog och jämföra känslor.
Ja, man går ju och stoppar blommor i pipan bara, så blir alla lyckliga och glada
Nu har jag skottat 2,5h igen, och lagom när jag sjönk ner i soffan med lite lunch kom plogen. Frugan vrålade "men va fan, nu gör dom det igen!!" Sen sprang hon ut, och drämde igen dörren så det knakade i takstolarna. Spännande