Idag är jag förbannad därför att...

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Vad är det här, har facebook tagit ner skylten?
Man bli förbannad.
Jag har aldrig köpt det så ni får stå ut, hitta den där snuskbaren som var på tapeten häromsistens :gnissla Får se om jag kan vråla in en beställning från kanten, närmar sig zenit här..
20240214-112754.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
En kompis och jag gick på gången mellan stranden och vägen. Jag ser en kokosnöt falla ner och träffa snett framför mellan mig och kompisen ca 3-4 meter ifrån oss.
Blev en bra duns och grop i sanden.
Mm dom kan väl ändra receptet på Bounty så är det väl bara att hugga ner alla dödspalmer.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
En kompis och jag gick på gången mellan stranden och vägen. Jag ser en kokosnöt falla ner och träffa snett framför mellan mig och kompisen ca 3-4 meter ifrån oss.
Blev en bra duns och grop i sanden.

Man ska inte gå under palmer utan att se upp, men det är nog inte så många turister som känner till den saken.
Folket som lever i länder med palmer är ju allt som oftast ganska fatalistiska så dom bidrar ju sällan till att informera sin turister heller.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Jo men vad vore forumet utan alla sidospår? Sen är vi väl i största allmänhet fly på vintern, nötter, snuskpooler men jag deltog iaf i det dagliga eventet att springa på flytande matta i poolen. Hade jag inte sett ut som flubber dagsformen kunde jag bevisa det, också. Sprang först hela och dök(magplask) sen hele fram och tillbaka räddad av guiderna så jag inte brände en tandläkarräkning i poolkanten.

Förbannad för att jag inte hittat en duglig hatt ännu, 250 spänn för en i papper från kina köper jag inte men imorrn när vi knallar in till stan kanske det dyker upp något i köpttråden.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
....jag menar att det är mycket annat i denna tråd nu än saker man är arg på.
Jag kan komma med några punkter om du vill;
-Jobbet
-Vädret
-Kommunen
-Snön
-Kontoret
-Chefen
-Blåsten
-Undersåtarna
-Tullväsendet
-Staten
-EU
-Ryssen
-Idioter i trafiken
-Idioter i allmänhet
-Facken
-Halkan
-Ränteläget
-Energikostnad
-Och min jävla lunch smakar skit! :mad:
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag kan komma med några punkter om du vill;
-Jobbet
-Vädret
-Kommunen
-Snön
-Kontoret
-Chefen
-Blåsten
-Undersåtarna
-Tullväsendet
-Staten
-EU
-Ryssen
-Idioter i trafiken
-Idioter i allmänhet
-Facken
-Halkan
-Ränteläget
-Energikostnad
-Och min jävla lunch smakar skit! :mad:
Och Fujitsu, dom jävlarna!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fatta vad tråkig vintern hade varit utan snö. Mörkt, kyligt och antagligen kladdigt, skitigt och blött. Var sak har sin tid, för mig är vintern underbar och när man sen äntligen kan rulla ut hojen i vårsolen...men j-vlar anamma vilken underbar känsla! ?
Det är ju mer eller mindre så vi har det här i söder, det blir ju knappt nån ordentlig vinter så det är ingen mening med att försöka ägna sig åt några vidare vinteraktiviteter för det är ändå bara max ett par dagar om året. Älskar att köra skoter och hade gärna haft en, men inte ens jag kan motivera ett inköp av en om det så vore nån gammal billig härk då den kan nyttjas max någon dag per år och sen blir stående resten... Vintern här nere innebär i övrigt mörkt, kallt, blött, lerigt och kladdigt, dvs helt meningslöst. Och när/om snön väl faller så blir det mest bara trafikkaos av det, inte särskilt mycket kul ens om man är snabb med att rota fram längdskidorna (vi har ändå inga backar här så om man över huvud taget kan åka något så får det bli på längden) ur skrubben. Så det lilla kul man eventuellt hade kunnat ha äts snabbt upp av alla problem det skapar i gengäld. Jag hade helt klart föredragit sommar året om, så kan vintern hålla sig där uppe i norr där man kan uppsöka den när lusten faller på. Mitt år hade då inneburit MC-säsong 50 veckor utan att behöva bekymra sig om skottning, ishalka och snökaos, sen frivilligt spendera ca två veckor uppe i norr för att få lystmätet av snö och skidåka för det året och sen är det bra. Det vore nåt :banana
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är ju mer eller mindre så vi har det här i söder, det blir ju knappt nån ordentlig vinter så det är ingen mening med att försöka ägna sig åt några vidare vinteraktiviteter för det är ändå bara max ett par dagar om året. Älskar att köra skoter och hade gärna haft en, men inte ens jag kan motivera ett inköp av en om det så vore nån gammal billig härk då den kan nyttjas max någon dag per år och sen blir stående resten... Vintern här nere innebär i övrigt mörkt, kallt, blött, lerigt och kladdigt, dvs helt meningslöst. Och när/om snön väl faller så blir det mest bara trafikkaos av det, inte särskilt mycket kul ens om man är snabb med att rota fram längdskidorna (vi har ändå inga backar här så om man över huvud taget kan åka något så får det bli på längden) ur skrubben. Så det lilla kul man eventuellt hade kunnat ha äts snabbt upp av alla problem det skapar i gengäld. Jag hade helt klart föredragit sommar året om, så kan vintern hålla sig där uppe i norr där man kan uppsöka den när lusten faller på. Mitt år hade då inneburit MC-säsong 50 veckor utan att behöva bekymra sig om skottning, ishalka och snökaos, sen frivilligt spendera ca två veckor uppe i norr för att få lystmätet av snö och skidåka för det året och sen är det bra. Det vore nåt :banana

När jag bodde i Karlskrona så blev det en brakvinter första året, så folk köpte sig begagnade snöskotrar från Norrland. :hihi
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top