Idag är jag förbannad därför att...

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Tillfredsställelse?
Sorry, menade kvinnor som är feminister/vänster. Var en av nonsensdiskussionerna på 90-talet(?) att om en man höll upp dörren för en kvinna så var det inte artighet utan att visa något slags maktövertagt. Men sen dess har de vimsat iväg på andra områden så det har nog inte tjafats så mycket om det på 20 år eller så..

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Blev uppringd av polisen idag. "Hej, jag står på din tomt, är du här?" "Nej, jag är på fastlandet."
"Jo, det är så här att någon kört in i din lada".

När man hör det så tänker man att de har kört in i väggen, alltså en påstötning. Sedan får man ett mail från polisen med bilder. Förbannade idioter, raksträckan utan för oss är ca 500 meter lång (om inte längre), så man undrar ju hur de kört. Förutom det måste de ha glidit över vår "åker" utan att få stopp.

Blir att åka över imorgon för att kolla det hela.

1737916820172.png

1737916887176.png

1737916920483.png

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Blev uppringd av polisen idag. "Hej, jag står på din tomt, är du här?" "Nej, jag är på fastlandet."

När man hör det så tänker man att de har kört in i väggen, alltså en påstötning. Sedan får man ett mail från polisen med bilder. Förbannade idioter, raksträckan utan för oss är ca 500 meter lång (om inte längre), så man undrar ju hur de kört. Förutom det måste de ha glidit över vår "åker" utan att få stopp.

View attachment 509653

View attachment 509654

View attachment 509655
När du får oväntat besök.

Måste vart bra fart i den bilen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fy fan, sjukdomsattack på gaspedalen?

:va

Vi hade ett sånt fall här i stan för många år sedan, hjärtinfarkt och automatlåda.
Vägen var avstängd längre fram och omgjord till parkering, så han T-bonade första bilen i full kareta, jag tror dom räknade till 7 bilar som hade flyttat sig och fått skador.

Hade han samtidigt dom han spjärnade gasen i botten vridit ratten hade han antingen kört genom fönstren på Volvofabriken eller åt andra hållet plöjt igenom en lekpark.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90

View attachment 509653

View attachment 509654

View attachment 509655
Stulen bil? Inga dårar gripna?

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Stulen bil? Inga dårar gripna?
Finns inte ens en polisrapport... Enligt det jag hört så ska de själva (italienare i hyrbil, en Toyota Corolla 2004, typ rent a wreck) fått sladd och kört in i vår kåk. De ska ha varit och knackat på, och sedan själva ringt polisen. Polisen ska ha gett en o-bot, jag frågade vad betyder det, visade sig vara en ordningsbot och den var för vårdslöshet i trafik. Enda pappersarbetet polisen gjorde.

Hur man nu lyckas få sladd med en framhjulsdriven bil på en raksträcka utan att göra något rejält dumt. Vi hade en massa utemöbler, cyklar, lite grejor för att ha på vinden vi håller på att renovera. T.o.m. väggen på andra sidan i ladan har flyttat sig lite, får inte upp ena porten där nu.

Hade vi inte haft alla prylar i ladan hade de garanterat dragit tvärs igenom.

Edit, precis nu ringde journalisten som varit och intervjuat oss, det finns tydligen en polisrapport, fast de inte hittade den när vi var till polisstation på måndagen. Det var tydligen halt (svartis) och de tappade kontrollen på bilen när de skulle tillbaka efter en omkörning.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Finns inte ens en polisrapport... Enligt det jag hört så ska de själva (italienare i hyrbil, en Toyota Corolla 2004, typ rent a wreck) fått sladd och kört in i vår kåk. De ska ha varit och knackat på, och sedan själva ringt polisen. Polisen ska ha gett en o-bot, jag frågade vad betyder det, visade sig vara en ordningsbot och den var för vårdslöshet i trafik. Enda pappersarbetet polisen gjorde.

Hur man nu lyckas få sladd med en framhjulsdriven bil på en raksträcka utan att göra något rejält dumt. Vi hade en massa utemöbler, cyklar, lite grejor för att ha på vinden vi håller på att renovera. T.o.m. väggen på andra sidan i ladan har flyttat sig lite, får inte upp ena porten där nu.

Hade vi inte haft alla prylar i ladan hade de garanterat dragit tvärs igenom.

Edit, precis nu ringde journalisten som varit och intervjuat oss, det finns tydligen en polisrapport, fast de inte hittade den när vi var till polisstation på måndagen. Det var tydligen halt (svartis) och de tappade kontrollen på bilen när de skulle tillbaka efter en omkörning.
Dåså.
Även rent-a-wreck har ju trafikförsäkring så nu får du ladan renoverad gratis.
Plus ersättning för alla ovärderliga saker ni hade där inne och som gick sönder.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Dåså.
Även rent-a-wreck har ju trafikförsäkring så nu får du ladan renoverad gratis.
Plus ersättning för alla ovärderliga saker ni hade där inne och som gick sönder.
Så sant. Avdelningen som sköter själva byggnaden har varit otroligt lätta att ha att göra med, de som sköter lösöret har jag inte pratat med än.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Så sant. Avdelningen som sköter själva byggnaden har varit otroligt lätta att ha att göra med, de som sköter lösöret har jag inte pratat med än.
Du får väl fråga runt om folk har kvitton kvar på snöslungor, gräsklippare, grillar, cyklar mm..... :sneaky: Många saker som försvinner från förråd som är öppna...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...