Idag är jag ledsen för att...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Har verkligen INGEN motivation att komma igång med styrke- och konditionsträningen igen efter sommaren.

Själv har jag kommit igång med konditionsträning på riktigt för första gången någonsin.
Framgångsreceptet:
1 st crosstrainer (säljs för inga pengar, i nyskick, på Blocket)
1 st surfplatta eller motsvarande som kan placeras på maskinen..
X st testosteronspäckade tok-action-rullar med en explosion per replik och där snittrepliken har 5 ord varav två är Mo***rfu***r...

Nu kör jag 3-5 ggr i veckan. Det viktigaste är att det är tillräckligt högt tempo och mycket explosioner, oneliners, biljakter, fajter, sexism samt meningslöst våld.

Damen kikade in när jag tränade för ett tag sedan:
- "Vad duktig du är som kör intervaller!"
- "Intervaller??!"
- "Ja, jag hörde hur du ökade tempot flera gånger!"
- "Äh, det var bara en biljakt!"

...fyll gärna på listan när du kommit igång:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?236596-Testosteronaction-s%F6kes/ :fakta

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Ja, den där jäveln åkte jag också på när jag sålde här i våras. "Bara" 10k, men surt som fan ändå.

Mmm... jag hade räknat med 10k men åkte på 75k.... känner mig riktigt korkad som inte såg det komma :huvet
Men satans sura pengar. En kompis som varit mäklare sa att man ska ALLTID ta rörlig ränta på bolån för det tjänar man alltid på, bankerna tjänar så grova pengar på de bundna lånen så man ska räkna med att klara av perioder med högre rörlig ränta istället. Hädanefter lär jag aldrig binda ett lån :fakta

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Mmm... jag hade räknat med 10k men åkte på 75k.... känner mig riktigt korkad som inte såg det komma :huvet
Men satans sura pengar. En kompis som varit mäklare sa att man ska ALLTID ta rörlig ränta på bolån för det tjänar man alltid på, bankerna tjänar så grova pengar på de bundna lånen så man ska räkna med att klara av perioder med högre rörlig ränta istället. Hädanefter lär jag aldrig binda ett lån :fakta

Ränteskillnadsersättning (Om jag fattat det rätt så är det den som spökar) är fasen inte lätt att räkna ut själv.

Hoppas att det löser sig till det bästa. :krama Att det löser sig för dig på något sätt är jag övertygad om.
Med ditt pannben och förmåga tvivlar jag inte!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Själv har jag kommit igång med konditionsträning på riktigt för första gången någonsin.
Framgångsreceptet:
1 st crosstrainer (säljs för inga pengar, i nyskick, på Blocket)
1 st surfplatta eller motsvarande som kan placeras på maskinen..
X st testosteronspäckade tok-action-rullar med en explosion per replik och där snittrepliken har 5 ord varav två är Mo***rfu***r...

Nu kör jag 3-5 ggr i veckan. Det viktigaste är att det är tillräckligt högt tempo och mycket explosioner, oneliners, biljakter, fajter, sexism samt meningslöst våld.

Damen kikade in när jag tränade för ett tag sedan:
- "Vad duktig du är som kör intervaller!"
- "Intervaller??!"
- "Ja, jag hörde hur du ökade tempot flera gånger!"
- "Äh, det var bara en biljakt!"

...fyll gärna på listan när du kommit igång:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?236596-Testosteronaction-s%F6kes/ :fakta

R5+1

Guest
Fick tacka nej nu till erbjudande om biljett till STCC på Solvalla nu på lördag inkl middag efteråt pga min dumma förkylning.:(

Raderad medlem 51742

Guest
Först en vecka med influensa. Nu när den borde gått över och det förmodligen är sista regnfria dagen på den här säsongen visar det sig att jag åkt på lunginflammation också. :(

Last edited by a moderator:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Sorry, "första, sista och enda" skulle det vara. Nej, inte ens det förresten, för jag tyckte allt det såg blött ut imorse.

"Svensk sommar, årets bästa dag!"
Synd bara att jag missade den dagen i år. Men men.. det är ju bara en sissådär 8-9 månaders rusk, mörker och elände innan det blir dags igen. :bitter

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
"Svensk sommar, årets bästa dag!"
Synd bara att jag missade den dagen i år. Men men.. det är ju bara en sissådär 8-9 månaders rusk, mörker och elände innan det blir dags igen. :bitter

Tjusningen med Sverige är att vi har fyra årstider.
Förvinter, vinter, eftervinter och monsun.

rasmussen

Guest
Varsel på gång..enligt mina beräkningar klarar jag mig. Tråkigt ändå-

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
För att jag idag berättade för mina föräldrar hur jag egentligen mår, efter att ha hållit tyst i 10 år... Min pappa reagerade helt fucked up, och det kändes ännu värre än att ha burit bördan ensam så länge....

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr
För att jag idag berättade för mina föräldrar hur jag egentligen mår, efter att ha hållit tyst i 10 år... Min pappa reagerade helt fucked up, och det kändes ännu värre än att ha burit bördan ensam så länge....

:krama

din far kommer till säkert till insikt och inser att hans reaktion inte gör saken bättre och ber om ursäkt

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Vanmakt och insikten att man misslyckats kan te sig rätt udda, ta det iaf i beaktning.

Jag försöker se det från olika vinklar. Inget är hans fel, men jag kan förstå att det blev en chock för honom. Men hans reaktion var likförbannat förbluffande udda...

Täppas

Guest
Jag försöker se det från olika vinklar. Inget är hans fel, men jag kan förstå att det blev en chock för honom. Men hans reaktion var likförbannat förbluffande udda...
Man blir ju nyfiken på vad du burit på i 10 år som är såpass allvarligt och vad som var den förbluffande reaktionen:va

Men i övrigt så tror jag på skrotnisses kommentarer, hur j-vla korkad man än blir i "stundens hetta" så vill föräldrar sina barn väl...inte alla som får ut det på rätt sätt bara...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år