Idag är jag ledsen för att...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har accepterat vad som mer och mer lutar åt att bli det slutliga alternativet.
Men det är inte jag som är den konflikträdde. Det är inte jag som skall ta det. I alla fall inte enligt mig.
Och när jag hon fick ett ultimatum: Antingen så får hon bita i från och stå på sig inför pappsen
eller säga att hon inte vill vara med mig längre, och att hela detta förhållande har varit ett fel från första dagen (hennes åsikt via ett sms tidigare) ansikte mot ansikte samtidigt som hon ser mig i ögonen.

Vad händer?
Hon lägger på luren.

En Fillipinska? Kulturkrock a la carte, bara inse att de har en helt annan syn på familjen där och det är likadant i större delen av asien.
Antingen bryter hon banden med sin familj och lever med dig eller så får du räkna med att ta skit för resten av livet från övrig familj om du inte gör precis som de vill.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
En Fillipinska? Kulturkrock a la carte, bara inse att de har en helt annan syn på familjen där och det är likadant i större delen av asien.
Antingen bryter hon banden med sin familj och lever med dig eller så får du räkna med att ta skit för resten av livet från övrig familj om du inte gör precis som de vill.

Kulturkrock ja, men tror att hennes familj behöver lite tid och kanske dMan ska lägga manken till och visa föräldrarna att han kan vara en bra och seriös man.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
...många datorvana unga personer är så dåliga på att söka information. Enligt samtliga hjärnforskare ska unga vara bättre på att hitta information, medan äldre ska vara bättre på att analysera information. På SH är det ju vi äldre som både hittar, filtrerar och analyserar information åt de yngres aldrig sinande ström av "Voffo"-trådar. Voffo är det så här?:va

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
...många datorvana unga personer är så dåliga på att söka information. Enligt samtliga hjärnforskare ska unga vara bättre på att hitta information, medan äldre ska vara bättre på att analysera information. På SH är det ju vi äldre som både hittar, filtrerar och analyserar i formation åt de yngre. Ska det va så här?:va
Är det så, eller är det bara så att där finns idioter i alla generationer?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
...många datorvana unga personer är så dåliga på att söka information. Enligt samtliga hjärnforskare ska unga vara bättre på att hitta information, medan äldre ska vara bättre på att analysera information. På SH är det ju vi äldre som både hittar, filtrerar och analyserar information åt de yngres aldrig sinande ström av "Voffo"-trådar. Voffo är det så här?:va

De kan ha sökt, funnit och sedan inte vetat vad de ska göra med den :)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Desinformation är också information.
Oanalyserad information är ofta sämre än ingen information alls.
Att de frågar är ett sundhetstecken.
Det skulle inte jag ha gjort i den åldern.

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Kulturkrock ja, men tror att hennes familj behöver lite tid och kanske dMan ska lägga manken till och visa föräldrarna att han kan vara en bra och seriös man.
Sammandrag längst ner:

Japp. För skam den som ger sig. Har gått några dagar nu, och en del saker har hänt.
Fick ju förklarat att jag var ful och fattig, som sagt. Ful må vara men inte fattig.

Så när jag kom hem från jobbet i fredags, så satt jag och började fundera då jag var redigt iriterad över att allt skulle rasa på grund av en otillbörlig titel och antagen dålig inkomst.

Då gav jag mig f... på att om jag skulle förlora striden så skall då fanan stå i fast mark.

Dags att göra Budget!
Aldrig gjort en budget tidigare så jag fick gå efter nuvarande fasta månadsavgifter och höfta till med lite extra kron.. uh Pesos.

In på nätet, landets motsvarande till Blocket och leta bostad att hyra i samma område som mig. En större och dyrare dock. Då vi är 2.

Fixade och ordnade med allt så väl det gick.
hade tur att få tag i en jobbarkompis på facebook och bad hennes kolla igenom vad som kan ha missats och om jag kan ha angett för låga siffror nånstans.

Krav: Klara av att leva drägligt, och inte behöva tänka på pengar. Mer än som sparfond till framtiden
Mål: Bevisa att jag är en värdig kandidat som kan försörja och försäkra dottern om en stabil och säker framtid, och inte nåt drägg som bara bränner pengar på öl och klubbar varje natt.

Efter att ha gjort mitt första utdrag, dubbelkollat olika lokala sidor för priser och samtalat med med min jobbarkompis, så bad jag även några Filipinska vänner om dom kunde kolla på listan.
Innan dom ens kollat på listan så frågade dom hur mycket jag tjänade per månad. Jag berättade hur mycket,
och hur dyrt jag skulle kunna tänka mig bo.
Varpå jag fick ett: "-Hah.. Noll och inga problem. Det klarar ni er fint på"
Samt en som dessutom hade ett udda förslag:
"-Det där ser ju skitbra ut. Kan inte du och jag dela lägenhet på det sättet istället?" :lol

Min budget gav ett överskott på ca. 40% av månadslönen. Som placeras i sparande.

Skickade budget till tjejen, och sa nåt i stil med att "Oavsett utgång av detta, och oavsett dina känslor och intentioner. Läs igenom min budget. Och visa den gärna för din far. Låt mig sedan höra vad som gäller. Ta all tid ni behöver."

Inget svar på Fredag. Inte ens ett godnatt.
Hela lördagen gick... Knalltyst.
Såg att hon loggade in några gånger på facebook och skype, men inte sa nåt. Tänkte att ajdå. Röt jag i för hårt vid fel tillfälle? Har detta fått henne att verkligen gadda ihop sig med sin far?

Gjorde några tafatta försök få kontakt, men inget svar.
Nääähepp. Hon kanske inte kan just nu.
Och hon loggar ut.

Det upprepas några gånger.
Slutar med att jag tänker Skit i´t då, och drar iväg på ölbowling med jobbet.
(Skall tilläggas att öl kan till viss del förbättra ens förmåga att behärska denna sport. Det kan få dig att tro att du är bättre än du egentligen är. Speciellt efter en 4-5 stycken på tom mage. Jag drog ihop 196 poäng. På tre rundor. Totalt alltså.) Hör inget från henne och hör inte av mig till henne under dessa 2 timmar eller så.

Väl efter detta, så drar vi och käkar.
Då plingar det till.

Hon har undvikit mig medvetet. Hon har suttit sig ner och pratat med sina föräldrar. Samt visat budgeten för pappan! Hon förklarar att jag inte är kristen, men att jag inte fördömer att följa henne till kyrkan på söndagar om hon önskar det. Hon berättar även om den söndagen då hon drog sig länge i sängen och jag bokstavligen drog henne ur sängen för att hon skulle hinna fixa iordning sig för gudstjänsten.

Hon förklarar att man delar kostnader där jag kommer ifrån, och att det är helt normalt att man bor ihop innan giftermål.

Och att jag varit förlovad en gång tidigare men att den personen behandlat mig illa genom otrohet, samt ljugit för att dölja det. Det var orsaken till att jag bröt förlovningen. Inget annat. Och att jag till stor del betalade för hushållet i det förhållandet också, då hon slutade sitt jobb och gick arbetslös.

Vad dom kom fram till och vad jag fick som svar var....

Dom har absolut ingenting emot mig.

Men då vi har smusslat, och hon inte har introducerat mig direkt och propert (pga hon var rädd för hur dom skulle reagera, och detta nog inte var planerat att hålla så länge som hon trodde) så är föräldrarna naturligtvis inte glada över hur det skötts. Flickvännen känner att hon har skött det illa och att hon har sårat mig och sina föräldrar.

Jag förklarar att det som skett har skett. Nu har dom förståelse för vår situation. Men dom har fortfarande inte sagt att vi inte kan bli ett par eller flytta samman i framtiden.

Så som det ser ut nu, så vill hennes föräldrar få lite tid att "andas" och för oss två att "växa till oss."

Så deras önskemål är att vi inte umgås på ett tag, men att dom förstår hur ledsna vi är över att vi måste gå skilda vägar. För nu.

Mamman är orolig över hur min relation är med mina föräldrar, och hur dom skulle fungera ihop sett från person-kemi. Att jag inte är kristen var inte lika farligt. Sen de kulturella skillnaderna Väst-värld vs Asien.

Pappans kommentar var att vi kunde börja umgås igen som vänner, om ett tag.
Men att vi måste få våra känslor i schack nu, och inte umgås.
Och att han därutöver tillskriver sig rätten att döma mig när tid och plats för evt möte ges.

Tidigare så var planen att jag skulle komma till hennes födelsedagsfest oanmäld.
Om vakterna inte släppte in mig, så skulle hon få veta detta. Och då har det varit hennes fars beslut.
Vilket skule få henne att bli ledsen och beskylla honom.
Om vakterna skulle släppa in mig, så är det tecken på att jag är välkommen. Och då har pappan accepterat mig.

Så som läget är nu, så är det 50/50.

Och det är banne mig bättre än 0.

:yoparty

Sensmoral: Spring inte efter en glassbil som kör ifrån dig. Stanna och vänta tills nästa vecka när den kommer igen. Och har pengar framme och bestämt dig för vilken glass du ska ha. :)

Sammandrag: Föräldrar har fått veta allt. Dom har inget emot mig som person. Dom känner sig förda bakom ljuset, och ser helst att vi går skilda vägar och inte umgås på ett tag, då dom behöver smälta detta. Men att vi kan umgås igen när stormen har lagt sig och vi "mognat till oss"
(Positiva nyheter mao)

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Och att pappan därutöver tillskriver sig rätten att döma mig när tid och plats för evt möte ges...

Tror inte det där gäller så bokstavligt om du ger det lite mer tid bara. Jag har aldrig varit i Filippinerna men min tjej är därifrån och när vi fick en lite fnurra på tråden så åkte hon kort och gott hem till föräldrarna.
Under den vevan uttryckte hennes pappa nåt liknande. Jag skulle åka dit till Filippinerna och be honom om lov att få ta med henne tillbaka till Sverige. Det orden lät allvarliga men var ganska snart glömda, jag har fortfarande aldrig varit dit och hon är tillbaka i Sverige.

Det där med att gå på festen oinbjuden skulle inte jag våga göra med tanke på risken för ännu värre kulturkrockar.

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Tror inte det där gäller så bokstavligt om du ger det lite mer tid bara. Jag har aldrig varit i Filippinerna men min tjej är därifrån och när vi fick en lite fnurra på tråden så åkte hon kort och gott hem till föräldrarna.
Under den vevan uttryckte hennes pappa nåt liknande. Jag skulle åka dit till Filippinerna och be honom om lov att få ta med henne tillbaka till Sverige. Det orden lät allvarliga men var ganska snart glömda, jag har fortfarande aldrig varit dit och hon är tillbaka i Sverige.

Det där med att gå på festen oinbjuden skulle inte jag våga göra med tanke på risken för ännu värre kulturkrockar.

I ärlighetens namn så är jag mer orolig för mamman än pappan. jag har ju träffat mamman, och hon verkar vara den dominerande faktorn i huset. Pappan har jag enbart sett på bild och han verkar hur snäll som helst.

Så visst ska jag respektera deras ord och önskemål.

Ang. Födelsedagsfesten så fick jag svaret att: Det gör du på egen bevåg.
Så nej, jag tänker inte klampa in oanmält och försöka skaka hand med blivande svärfar.

Det kommer dock eventuellt att mystiskt dyka upp ett blomsterbud med et fint arrangemang av diverse blommor och sötsaker. Vem som nu skulle kunna tänka sig skicka dom? :rolleyes:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
*text*

Så som läget är nu, så är det 50/50.

Och det är banne mig bättre än 0.

:yoparty
Jag känner inte dej och har ingen rätt att döma dej, men det verkar som du är så kär att du är beredd att anpassa dej rätt mycket efter deras idiotiska traditioner, könsroller och rasistiska människosyn.

Det är du som skall ha en ursäkt från dom, inte tvärtom!

Hade det varit jag hade jag varit asjävlaförbannad på föräldrarna för deras vidriga beteende, men även väldigt besviken på tjejen för hennes feghet. Har svårt att tänka mej jag skulle nedlåta mej till att spela med i spelet även om det gör ont i hjärtat.

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Jag förstår exakt vad du menar, och jag tar inte illa vid mig heller. Men det är just känslan att allt bara faller på plats och allting stämmer som gör mig så där dumfånigt kär. Tjejen HAR bett om ursäkt och erkänt att hon betett sig illa mot mig.

Det är accepterat från min sida, då jag har lärt mig att läsa och förstå henne.

För att säga det enkelt. Jag hade garanterat inte försatt mig i denna position i Sverige med en Svensk partner.

Men jag kan absolut se hur personer utifrån ser scenariot som lite udda.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
kärringen har åkt till england i en vecka, och lämnat mig hemma.

Känner min allmänt ensam och övergiven :(

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
... Fan då... :( Varför kan inte det här med flickor vara enkelt? Eller snarare, varför ska just jag ha förmågan att fatta tycke för flickor, hastigt och lustigt inleda något som verkar seriöst och som sen slutar lika hastigt men mindre lustigt i att hon inser att det här inte var vad hon önskar/att hon vill fokusera på annat?

Idiot är man... Piss... :(

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...