MadKat
Luktar gummi?
Självklart är det större risk att "brassa helvet" så man dör på en MC med 180 hästkrafter än på en moped. Inser du inte det enkla faktumet kanske en moped är mer passande.
Allt har risker här i livet, men det är vad man gör det till..
Så bara för att nånting har fler hästar blir det farligare? Det behöver inte gå fort för att man ska kunna råka illa ut, var själv med om en bilolycka i maj detta år.. Bröt nacken, en kota gick i 3 bitar och detta hände i 80 på 80 sträcka, är fortfarande sjukskriven..
Och sen överlever vissa med bara lite småsår i hastigheter som skulle kunna ge en säker död..
Det jag menar med mopeder vs motorcykel är det faktum att det kvittar hur många hästar man har, går det jäkligt fel går det fel.. Det behöver inte gå i 200+ för att det ska gå illa..
Det är inte motorcykeln det är fel på när någonting går åt helvete utan personen bakom styret, sad but true. Men skulle vi mc-förare se till att aldrig kvadda etc så skulle premierna förmodligen inte vara de som de är idag. Jag kommer alltid ändå välja hoj efter vad jag vill ha prestanda mässigt och inte vad det kostar att försäkra den, det är ett dyrt nöje men smakar det så kostar det också.
Som jag skrev för ca 30 min sen
Missa det, helt rätt tänkt..
Last edited: