Imorgon - den 29/11 kommer tomten...

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
-
Hoj
-
Maverick_ou812 skrev:
He he he he... tack för erbjudandet. :pannkyss
Det blir inga problem, om 14 timmar är jag o *Superlight* i Berlin sen är det klappat o klart! :tummenupp

Du är lyckligt lottad, du kommer att få ut så mycket mer av livet med en Ducce i garaget. Välkommen i gänget. Till våren så ska vi mullra ihop, eller vad sägs?
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Mackz skrev:
Du är lyckligt lottad, du kommer att få ut så mycket mer av livet med en Ducce i garaget. Välkommen i gänget. Till våren så ska vi mullra ihop, eller vad sägs?

Så sant :)
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Maverick_ou812 skrev:
Du är skarpare än jag trodde....
Tillverkas FIAT i Milano? :va Visste jag inte.

Du är inte så skarp som jag trodde...
Trodde du att FIAT tillverkas i Milano? :lol


B.t.w. Gissa vad "T" i FIAT betyder...
 

Swappe

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Där onsdagsgasset passerar
Hoj
uhm.. ingen!
Mackz skrev:
Du är lyckligt lottad, du kommer att få ut så mycket mer av livet med en Ducce i garaget. Välkommen i gänget. Till våren så ska vi mullra ihop, eller vad sägs?


Ehm.. ja, det är väl där de hör hemma.. i garaget... :tungan :7peta
Nä Maverick, använd din nya Ducce som vinställ eller skoskrapa o håll kvar VFR:en istället.. :yoparty


grattis till din nya hoj :)
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Grattis! :tummenupp

Deutschland über alles?
 
Last edited:

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Ort
söder om bron till friheten
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
Va fan!!

Men Madiken om du nu skulle köpa muller varför inte köpa riktigt med en gång .Fins ju i familjen JU :7peta








Grattis i allafall :rofl :rofl
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Jaja, får väl gratulera då.
Fast det är ju lite illa att inte ha en enda riktig hoj nu när du faktiskt har två... :tungan
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Jisses, har nu *Superfjant* lurat dig igen! He, iof alltid roligt med ny hoj - så grattis!
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Får väl instämma i gratulationerna, även om jag aldrig trodde du skulle lämna Hondaträsket... (fast en SL är häftig, nu gäller det bara att börja jaga gram så du får ner den i samma vikt som *superlight*)
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
pjohan skrev:
Får väl instämma i gratulationerna, även om jag aldrig trodde du skulle lämna Hondaträsket... (fast en SL är häftig, nu gäller det bara att börja jaga gram så du får ner den i samma vikt som *superlight*)

Ska han lägga ner så mkt pengar, kunde han köpt en riktig hoj istället - med mer pulver :D
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Maverick_ou812 skrev:
Ähhhhh.... har ju sett bilder på en kraschad SP1:a och en mulad GSXR1000 K5 här i år samt hört talas om en vurpad Bandit, en Speed Triple och en CBR 600 så värre än så blir det väl inte....

Dra inte in mig i ert tjattrande.. :hihi

får grattulera till hojen :tummenupp
 
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Zilversurfer skrev:
Ska han lägga ner så mkt pengar, kunde han köpt en riktig hoj istället - med mer pulver :D

Nu kanske han föredrar lättare hoj över mer pulver och då vet jag inte vad som skulle vara bättre... en tvåtaktare typ gatreggad 250 kanske? :)
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
pjohan skrev:
Nu kanske han föredrar lättare hoj över mer pulver och då vet jag inte vad som skulle vara bättre... en tvåtaktare typ gatreggad 250 kanske? :)


Okej! Hur lätt är en 900 SL, jo 182 kg torr enligt uppgift, med 80 hk. Om du ska lätta hojjen kostar det, men han vill ha en 900 SL - det fanns inget som kunde övertala honom om annat. Vi får väl se vad han säger efter ett par runder på SRW & Knutstorp.

Fan, min motard har bättre effekt/vikt förhållande juh..56 hk/99,1 kg :D
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
pjohan skrev:
Nu kanske han föredrar lättare hoj över mer pulver och då vet jag inte vad som skulle vara bättre... en tvåtaktare typ gatreggad 250 kanske? :)

En modern 600 väger inte speciellt mkt...
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Zilversurfer skrev:
Okej! Hur lätt är en 900 SL, jo 182 kg torr enligt uppgift, med 80 hk. Om du ska lätta hojjen kostar det, men han vill ha en 900 SL - det fanns inget som kunde övertala honom om annat. Vi får väl se vad han säger efter ett par runder på SRW & Knutstorp.

Fan, min motard har bättre effekt/vikt förhållande juh..56 hk/99,1 kg :D

Är inte 182 sån där konstig Ducce-semitorr som inkluderar mer än vad motsvarande är för en japs (olja + baterivatten (+kylvatten om den inte hade varit luftkyld))? Iof kanske fortfarande mer än en R6a eller dylikt för motsvarande peng (vet iof inte vad han pröjsat för den) men säkert i praktiken 10 kg lättare än min gsxr-750 (179kg japstorr) och han kanske inte gillar att varva 600a (kul men hysteriskt).

Skitsamma, han lär varva mig oavsett vad han kör som är större än en strypt 125a :huvet

(effekt/vikt på din motard blir väl inte lika kul om du langar på en förare med utrustning)
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
pjohan skrev:
Är inte 182 sån där konstig Ducce-semitorr som inkluderar mer än vad motsvarande är för en japs (olja + baterivatten (+kylvatten om den inte hade varit luftkyld))? Iof kanske fortfarande mer än en R6a eller dylikt för motsvarande peng (vet iof inte vad han pröjsat för den) men säkert i praktiken 10 kg lättare än min gsxr-750 (179kg japstorr) och han kanske inte gillar att varva 600a (kul men hysteriskt).

Skitsamma, han lär varva mig oavsett vad han kör som är större än en strypt 125a :huvet

(effekt/vikt på din motard blir väl inte lika kul om du langar på en förare med utrustning)

Det är torrvikt, sen hur/varför osv är Ducatis problem. Men enligt regpapper är det 182 kg.

Vad menar du?? Det gäller alla hojjar att en förare måste på, det ändrar inte förhållande. Vikt/effekt förhållande ändras inte! Förklara hur du menar.

Om en person på 75 kg, sitter på Ducatin eller en CRF - så är det 75 kg hur du än vrider och vänder på det.
 

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Ort
söder om bron till friheten
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
humm

Lite matte KG/HK torr

Triumph sprint 1,68

Honda sp1 1,45

suzuki gsxr1000 1,02

ducke blysänke 2,28 :rofl :rofl Kallad superlight :rofl
 
Last edited:

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Hk/Kg
blysläden superlätt 0.4396 :D
Slö motard CRF 0.5650
Honda spetta 0.6800
Min gamla Retta 0.8475
Suzuki K5 1,054
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top