Imorgon - den 29/11 kommer tomten...

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Mohahahahahahaha!!!!

Vad ni har haft kul medan jag och *Superlight* varit på en sann MCK Vilserunda i Berlin! Nääää.... vi körde inte vilse, vi vidgade våra vyer... flera gånger på samma ställe. :D

:tummenupp Till ZS som prickade exakt rätt, det är hojen på bilden.
:fatta! Till ZS och alla andra som räknar som krattor... det enda som skall lättas är den del utav totalvikten sitter ovanpå hojen o håller i styret (i bästa fall).

Det blev alltså en Ducati Superlight 900 från 1996.
Skicket var bättre än jag någonsin kunnat hoppas på och ljudet.... ja, jisses... fr.o.m. nu älskar jag ljudet av en skramlande torrkoppling. :3freak

Jag hämtade *Superlight* klockan 05:15 på tisdagsmorgonen, det innebar färd hemifrån klockan 04:45. Om nu någon tittar på klockan till detta inlägget så kan ni lista ut att det blev en lång dag. Men jävligt kul!! :banana
Berlin T o R med besök på Louis.de och Stop ´n Shop råkkar!

Duccen skall jag alltså ha till att köra bana med och som ni alla vet är jag knäpp så jag är bara tvungen att prova själv. Alla som har haft en synpunkt och åsikt om hurvida detta var klokt eller inte skall ha ett STORT tack men när så många säger "det går inte" så bara måste jag testa... :näsblod
Nu blir det till att regga den snarast så att jag kan provköra!

Det som skall göras för att få hojen lite rappare och mer anpassad till banan (när tid o pengar finns) är:
* Kraschpuckar
* Drevning 14 / 39 (aludrev bak) samt ny kedja
* Lättat svänghjul
* Kraschkåpor
* Projektorlampor fram, miniblinkers och annat bakljus.
* Stålomspunna bromsslangar
* Kolfiberljuddämpare
* KN Filter
* Dynojet, stage 2

Jag vet att det låter dyrt och mycket men detta är ett projekt som ska få ta lite tid. Hojen kommer dock att stå mig i ett lägre pris än om jag köpt en standard 900 SS här i Sverige.

STORT tack till *Superlight* som hjälpt mig med i stort sett allt under dagen! :Bugar

Och VI har förberett en liten supprajs för er.... men det får ni veta mer om ni dyker upp på en SH Pub nära er. :fyllisar
 

Bifogat

  • 900sl003.jpg
    900sl003.jpg
    73.9 KB · Visningar: 76
  • 900sl004.jpg
    900sl004.jpg
    65.8 KB · Visningar: 82

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Det jag säger, ska du inte ta på allvar. Jag gillar att driva med Ducatister:D. Grattis, och hoppas du får många roliga stunder med nyförvärvet. Sen inte minst, den är absolut värd varenda krona du betalde.Om priset stämmer på säljarens hemsida.

Hoppas du även kommer köra den på gata!!
 

Jimmyretta

medlem
Gick med
13 Apr 2003
Ort
London
Hoj
Skit i det du!
Grattis mavve, det kommer bli kul att höra massa muller på banorna till sommaren :tummenupp

Vill också ha hårda klappar av tomten :huvet

// Jimmy
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Gratulerar!

Gjort denna typ av tysklandsresor de senaste 2 åren - en mycket fin tradition.

Och du fick dessutom besöka Mecka, Louis Gigashop, sicken lyx!
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Zilversurfer skrev:
Det jag säger, ska du inte ta på allvar. Jag gillar att driva med Ducatister:D. Grattis, och hoppas du får många roliga stunder med nyförvärvet. Sen inte minst, den är absolut värd varenda krona du betalde.Om priset stämmer på säljarens hemsida.

Hoppas du även kommer köra den på gata!!
He he he he.... jodå, priset stämmer och du har helt rätt. Den är värd varenda krona. Självklart ska jag även köra med den på gatan, måste ju ner till korvkiosken o posera, är det inte vad alla Duccatister gör? :va

P.S. Vi gilla alla att driva o häckla varandra så det är heeelt okej, fortsätt du med det. Om du är riktigt snäll kanske du t.o.m. kan få provköra den. :tungan D.S.

Mackz skrev:
Du är lyckligt lottad, du kommer att få ut så mycket mer av livet med en Ducce i garaget. Välkommen i gänget. Till våren så ska vi mullra ihop, eller vad sägs?
Tack!

Muller blir det så snart jag fått tag i kolfiberburkar, men redan nu låter den mumma!

Zmurfen skrev:
Fick du grejerna till??
Vilka grejjor? :va

Ahhhhh.... du menar magneten i snöre som man måste ha för att samla upp alla delar som faller av? :D

Swappe skrev:
Ehm.. ja, det är väl där de hör hemma.. i garaget... :tungan :7peta
Nä Maverick, använd din nya Ducce som vinställ eller skoskrapa o håll kvar VFR:en istället.. :yoparty


grattis till din nya hoj :)
Jag har ju Viffern kvar pågaspoling!
Vinställ..? Ahhhaaahaaaaa!!! Det är det du har din Kwack till, den har ju inte sett dagens ljus på ett tag! :D

Vi ses väl på vägarna snart igen?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
gamle skrev:
Men Madiken om du nu skulle köpa muller varför inte köpa riktigt med en gång .Fins ju i familjen JU :7peta

Grattis i allafall :rofl :rofl
Ähhhhh... såna däringa SPettor kraschar ju bara folk med eller så är dom missnöjda o säljer dom.... :D :tummenupp

CorbenDallas skrev:
Jaja, får väl gratulera då.
Fast det är ju lite illa att inte ha en enda riktig hoj nu när du faktiskt har två... :tungan
:blah Ska bli kul att jaga dig på SRW med den! Sen får vi se om den är en riktig hoj eller inte.

(Om jag är långsam kan jag ju alltid skylla på hojen, vad har du för ursäkt... :D )

pjohan skrev:
Får väl instämma i gratulationerna, även om jag aldrig trodde du skulle lämna Hondaträsket... (fast en SL är häftig, nu gäller det bara att börja jaga gram så du får ner den i samma vikt som *superlight*)
Tack!
Hondaträsket... hrrrrmmmm.... jag har inte lämnat nåt träsk alls och den behöver inte lättas, titta på bilderna, den är ju dekaltrimmad så in i håvete!

Många rejsingdekaler = snabb. Eller...? :näsblod
 

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Ort
söder om bron till friheten
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
Maverick_ou812 skrev:
Ähhhhh... såna däringa SPettor kraschar ju bara folk med eller så är dom missnöjda o säljer dom.... :D :tummenupp

Jag hoppas ju att honda släpper en uppdaterad SP2a. Det har funnits i USA med 188 HK. Kommer den då ska du få höra MULLER långt framför dig :lol
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jimmyretta skrev:
Grattis mavve, det kommer bli kul att höra massa muller på banorna till sommaren :tummenupp

Vill också ha hårda klappar av tomten :huvet

// Jimmy
Jepp! Vi ska ha såååå kul. :banana
Du kör först så försöker jag komma om... kamera på va? :tummenupp :D

xyx skrev:
Gratulerar!

Gjort denna typ av tysklandsresor de senaste 2 åren - en mycket fin tradition.

Och du fick dessutom besöka Mecka, Louis Gigashop, sicken lyx!
Tack! Du... den där shopen är en våt dröm.
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Maverick_ou812 skrev:
:lol

Bara om vi passar på att dricka lite spetsad glögg också, jag fick visst nån flaska "spets" med mig hem... :hihi


Nån flaska..... :va



spiiiiiit.jpg
 

R1100S

Radical Riders
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Honda Hornet 600 -08 + Fiddy
Skåpbil.....

Jasså Mavve.......det blev skåpbil.......visst var det skönare än släp?

Och grattis till den nya....

C U

P.S Kanske skall man till Spanien snart D.S
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top