Imorrn blir jag och polaren tokiga!

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Axl45 skrev:
2308397 vet inte om man måste vara lessen över, tycker det är okej.

Läste tidigare i året här om en snubbe som var 18 han hade en turbo blade 900, den tyckte alla var skit cool när han körde ... behövas och dom som ska gnälla kan ju hålla käft tack, hejdå

Lycka till (komma) för det (komma) lär bevas (komma) godnatt (komma) ses (komma) puss :öga

-@ndreas
 

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hayabusa
Axl45 skrev:
2308397 vet inte om man måste vara lessen över, tycker det är okej.

Läste tidigare i året här om en snubbe som var 18 han hade en turbo blade 900, den tyckte alla var skit cool när han körde, tyvärr ska jag sluta skriva på sh, jag läser gärna andras historier och tycken och tankar men jag har märkt att oftast när nån startar en tråd som inte vanligtvis gör det blir han ner tryckt direkt, och så är det ju det här med olagligheter... fifan killar/(jag har märkt att alla är ju på +40 så jag ska börja säga)gubbar har ni alldrig gjort nått olaglit menar ni efter ni kommer med ert morala skit snack om att man inte får köra det köra dethär... blablabla... ändå är man skithäftig och ska wheela i 200+ och göra stoppies visa för kärringarna vad guldwingen går för, tror ni för att man är runt 20 att inte har ett piss i huvve, kanske inte ni hade det men lyckligtvis så har det ju kommit in i mitt lilla fula huvve. jaa man är ju inte perfekt själv men jag gnäller ju inte på alla andra som ni gör här, skäms på er, om nån satt upp en tråd som var 16 och frågade om en rgv inte började meningen med att du får inte köra den, du skaffa a kort, skaffa skägg, vem fan vill ha fult skägg för den delen, pucko, samma den här ena snubben som har en r6 här och skriver att jag inte får köra med 12an, du testade du alldrig r6 före du var 18, ja skitsamma om du gjorde eller stör inte mig ett dugg, du dog ju knappast av det. lycka till med era ynkliga liv och trångsynta syner eller vad fan jag skriva/säga kanske nån av er fattar att ändra inställning till sitt tankesätt (jaa jag vet att ni tycker att det är jag som borde göra det) och inte bara nervärdera dom som är yngre, tänk, kanske jag har hittat mig en skit trevlig hoj och har kul för flera år framåt eller tänk om jag kom till att den inte var för mig, tänk! ucsh vad farligt om man inte har rätt bokstav på plastbiten i fickan, säger det bara en gång till, sh är inte vad jag trodde det var, det är en plats man ska gnälla om inte allt går efter bibeln eller följer reglerna, tänk om det var en plats som folk som inte har så mycket erfarenhet om större hojjar kunde komma in och fråga åsikter om sånna eller annan hjälp som kan behövas och dom som ska gnälla kan ju hålla käft tack, hejdå

bunny_pancake.jpg
 

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Klippan
Hoj
VTR Fajerstårm
:hihi :tummenupp
gaylord skrev:
2306988 tror du att handlaren bara lånar ut sin hoj hur som helst, han lär nog kräva å få se på ditt körkort= född -86 fast ej fyllda 20 samt mellankortsbehörighet, = diverse papper som skall undertecknas för försäkringens skull osv, det blir nog tack för visat intresse men bye bye, kom tillbaks när du börjar få skäggväxt å innehar ett "riktigt" körkort så kanske du får provköra :D
 

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
War-psycho skrev:
2308549 Och hur länge sen var det månntro ? :)

Kan tänka mig att handlarna är lite mer försiktiga idag, p.g.a. försäkringar å sånt.

Nå, berätta nudå... :7peta

Fick du provköra hojen utan giltigt körkort?

Eller ska vi tolka din tystnad om det som att säljaren sa ifrån?
(Som dom flesta här misstänkte.)

tänk att jag fick ;)

eriksson. skrev:
2308565 kan inte alla bara dissa grabben. han vill ju bara ha uppmärksamhet

vem vill inte ha uppmärksamhet?

d1ce skrev:
2308596 Lycka till (komma) för det (komma) lär bevas (komma) godnatt (komma) ses (komma) puss :öga

-@ndreas

jag älskar komma :FU

Remus skrev:

håller med. VAD FAN SKA MAN SKRIVA NÅTT PÅ SH FÖR? :D fattar unga killar som skiter i att skriva här, en till på den listan :tummenupp ska bara läsa här efter detta, tack för allt, mitt sista inlägg.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Macke skrev:
2307463 En liten fundering kring dom där "sporttouring" cyklarna som ska vara såna effektmonster.
Typ ZX-12'an har ju en angiven effekt på 178 hk (utan trycksatt luftburk), men väger ju typ 210kg torr. Det blir ju 0.84 hk/kg.
Och nya ZZR1400 som har hela 190hk i angiven effekt väger ju hela 215kg torr. Det blir ju 0.88 hk/kg.
Medans ZX-10R har en angiven effekt på 175hk (utan trycksatt luftburk) och bara väger 175kg. Det blir ju 1 hk/kg...

Min fråga blir väl egentligen om det är nån som provkört dom olika hojarna, och känt skillnaden... Är t.ex ZZR1400 så mycket accelerationssnabbare än en ZX-10R som effektövertaget gör sken av?

Tror din Zx-10 accars snabbare än 1400, kanske inte i högfart, där vikten är av ringa betydelse jämfört med luftmotståndet. Men en motor på 1400 kubik med ungefär samma effekt som en 1000, får ju ett helt annat register. Högre vridmoment och mer effekt lägre ner i varvet, och de vill man ju ha på en sporttourer.
 

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Axl45 skrev:
2308619 tänk att jag fick ;)




håller med. VAD FAN SKA MAN SKRIVA NÅTT PÅ SH FÖR? :D fattar unga killar som skiter i att skriva här, en till på den listan :tummenupp ska bara läsa här efter detta, tack för allt, mitt sista inlägg.

Ja du får ursäkta mig men jag tror inte att de flesta här på SH gråter när du inte ska skriva mer. Speciellt inte när det gäller såna här "trådar" :pannkyss
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Psychobiker skrev:
2309242 Tror din Zx-10 accars snabbare än 1400, kanske inte i högfart, där vikten är av ringa betydelse jämfört med luftmotståndet. Men en motor på 1400 kubik med ungefär samma effekt som en 1000, får ju ett helt annat register. Högre vridmoment och mer effekt lägre ner i varvet, och de vill man ju ha på en sporttourer.

Hmmm.... Ska fan åka och provköra nåt sånt där touringjärn nångång, bara för skojs skull....
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
eriksson. skrev:
2308565 kan inte alla bara dissa grabben. han vill ju bara ha uppmärksamhet

Lättare att banna honom!!!

Trodde moderatorer kunde rensa bort sånt här skit även om vi har yttrandefrihet !

Sicken grabb!
:confused:
 

Mat_hilda

ABY
Gick med
29 Aug 2005
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Honda VFR 400r
Hoztic skrev:
2306945 Med tanke på att du är 19 så får du inte köra den heller. Så varför provköra en zx12'a? Den kommer att bli ohyggligt svår att strypa till 25kW...

Då var de färdig disskuterat... :hihi

Axl45 skrev:
2308363 som dom tidigare sa, du har väll bommat att jag äger en rgv :7peta får lätt upp den i 80+hk på slangen, vad händer med dina smidiga 600 då? tror jag kör cirklar runt dina 600cc då :pannkyss

killen e ju inte sann! :rofl :dummer
 

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
kan inte låta bli att skriva ett inlägg till :D har sätt milliontal med likadana trådar, vad har jag gjort åt er folk? som inlägget innan det här, är du korkad, tror du inte att kan trimma en 250cc maskin till 80+ på slangen eller vad fan har du för problem? man funderar andras tycken om en hoj men man får inget annat än skit för det :brinnerup vad fan skulle jag bannas för annars? vad har jag gjort för fel, skrivigt för många komma tecken så att sh gått sönder :banana
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Axl45 skrev:
2310485 kan inte låta bli att skriva ett inlägg till :D har sätt milliontal med likadana trådar, vad har jag gjort åt er folk? som inlägget innan det här, är du korkad, tror du inte att kan trimma en 250cc maskin till 80+ på slangen eller vad fan har du för problem? man funderar andras tycken om en hoj men man får inget annat än skit för det :brinnerup vad fan skulle jag bannas för annars? vad har jag gjort för fel, skrivigt för många komma tecken så att sh gått sönder :banana


:fyllisar :öl

:corn
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
För det första så kan jag förstå er killar som rackar ner på snubben för att han vill ha värstinghojjen redan. Han kanske ska vänta lite. Men han är ändå inte helt ute o cyklar.

Vad körde Rossi för hoj i hans ålder? ;) hehe.

Nej, det jag skulle komma till. Jag har provkört hoj både på mc-huset i malmö och på Claessons i Bromölla då jag endast haft mellanklass kort. Och de hojjarna hade bra mycket mer effekt än 34hk vill jag lova. Vill ni ha bildbevis av mig också eller? Har nog tyvärr bara bildbevis ifrån när jag sitter på gsxr600. Inga bilder då jag kör. Den provkörningen var dessutom 28februari har jag för mig. Minns det som det vore igår. hehe. Då tyckte man det va häftigt.

Har kört R1, R6 och ZX7R också innan jag hade rätt kort.

Sen tagit någon minitur med farsans olika hojjar som funnits under åren. Men det räknas inte riktigt va?

Vad jag ville säg är bara att firmorna faktiskt är lite slarviga. Såhär i efterhand tycker jag att det var lite dumt gjort att provköra. Det är lätt hänt att man kör på någon eller liknande och det är INTE kul alls om man inte har någon försäkring. Det är aldrig kul att köra på någon men utan försäkring blir det garanterat inte roligare.

ehm, jag börjar bli lite trött och det här börjar kanske urarta lite. Tack för mig
 
Last edited:

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Vit/Röd R1:a 09:a
Axl45 skrev:
2310485 kan inte låta bli att skriva ett inlägg till :D har sätt milliontal med likadana trådar, vad har jag gjort åt er folk? som inlägget innan det här, är du korkad, tror du inte att kan trimma en 250cc maskin till 80+ på slangen eller vad fan har du för problem? man funderar andras tycken om en hoj men man får inget annat än skit för det :brinnerup vad fan skulle jag bannas för annars? vad har jag gjort för fel, skrivigt för många komma tecken så att sh gått sönder :banana

Problemet är ju inte att du ska köpa "värtsinghoj" eller om du kan trimma upp din 250cc hoj i 80hk eller ej.

Det folk stör sig på (bland annat jag oxå) är då din attityd.
"Jag-är-störst-bäst-vackrast" principen...

Kan säga att även jag lånade hoj jag ej hade behörighet för, och till o med ägde en hoj jag inte hade behörighet för. Jag till och med "övningskörde" på egen han i 500mil det året jag tog körtkort.

Det mesta som är olagligt är frestande att testa på. Men man måste ändå tänka på att kunna ta kritik, visa ödmjukhet och framförallt respekt till de äldre. Sen betyder inte det att du "måste" göra som de andra säger.

Som nån annan nämnde innan, så pratar de "äldre" (gubbar som du så fint kallade de för) ur livserfarenhet. Det har kanske inte slagit dig att nån av de hade en son i din ålder som skulle vara precis lika trotsig som du är som kört ihjäl sig på mc eller bil? Det finns anledning varför folk berättar.

Sen finns det givetvis folk som bara klankar ner o spammar. Men det är just det som vi "vuxna" har lärt oss att selektera ut vad som är strunt o vad som är vettigt.. O dessutom som "vuxen" har man lärt sig när man ger upp i en konversation o inte forsätter med "min-pappa-är-starkare-än-din" diskutioner.. Sen om du behärskade svenska så det såg ut som du dessutom gått ut gymnasiet vore ju ett klart +
Detta skiljer sig från "vuxna"+"äldre" ifrån dig..

Sist men inte minst!

Behandla folk som du själv vill behanlad på! Så ska du se att det kommer bli en helt annan atmosfär och attityd här på SH.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Axl45 skrev:
2310485 kan inte låta bli att skriva ett inlägg till :D har sätt milliontal med likadana trådar, vad har jag gjort åt er folk? som inlägget innan det här, är du korkad, tror du inte att kan trimma en 250cc maskin till 80+ på slangen eller vad fan har du för problem? man funderar andras tycken om en hoj men man får inget annat än skit för det :brinnerup vad fan skulle jag bannas för annars? vad har jag gjort för fel, skrivigt för många komma tecken så att sh gått sönder :banana

Det blir mycket lättare om du skriver ett moget inlägg med bra attityd på läsbar svenska istället för att vräka ur dig en massa moppefucko-smörja på Lunarstormspråk.
 

Stålbrand

Newbie
Gick med
10 Jan 2005
Ort
Dalby
Hoj
KTM 625
Emmi skrev:
2311319 Det blir mycket lättare om du skriver ett moget inlägg med bra attityd på läsbar svenska istället för att vräka ur dig en massa moppefucko-smörja på Lunarstormspråk.

bra skrivit! :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top