Imorrn blir jag och polaren tokiga!

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
TomasG skrev:
2311166 Problemet är ju inte att du ska köpa "värtsinghoj" eller om du kan trimma upp din 250cc hoj i 80hk eller ej.

Det folk stör sig på (bland annat jag oxå) är då din attityd.
"Jag-är-störst-bäst-vackrast" principen...

Kan säga att även jag lånade hoj jag ej hade behörighet för, och till o med ägde en hoj jag inte hade behörighet för. Jag till och med "övningskörde" på egen han i 500mil det året jag tog körtkort.

Det mesta som är olagligt är frestande att testa på. Men man måste ändå tänka på att kunna ta kritik, visa ödmjukhet och framförallt respekt till de äldre. Sen betyder inte det att du "måste" göra som de andra säger.

Som nån annan nämnde innan, så pratar de "äldre" (gubbar som du så fint kallade de för) ur livserfarenhet. Det har kanske inte slagit dig att nån av de hade en son i din ålder som skulle vara precis lika trotsig som du är som kört ihjäl sig på mc eller bil? Det finns anledning varför folk berättar.

Sen finns det givetvis folk som bara klankar ner o spammar. Men det är just det som vi "vuxna" har lärt oss att selektera ut vad som är strunt o vad som är vettigt.. O dessutom som "vuxen" har man lärt sig när man ger upp i en konversation o inte forsätter med "min-pappa-är-starkare-än-din" diskutioner.. Sen om du behärskade svenska så det såg ut som du dessutom gått ut gymnasiet vore ju ett klart +
Detta skiljer sig från "vuxna"+"äldre" ifrån dig..

Sist men inte minst!

Behandla folk som du själv vill behanlad på! Så ska du se att det kommer bli en helt annan atmosfär och attityd här på SH.

Funderar igen det här hur kan ni veta min attityd?
Jag var ute efter en motorcykel som man kunde köra längre än 100 kilometer utan att hamna och stanna för att man fick ont i ryggen eller något annat till exempel tanka som man får göra ofta med rgv:n.
Läste du ett av mina tidigare inlägg där jag skrev att man inte ska få en ärta i näsan på grund av att jag skojade när jag skrev att den går bättre än en r1 eller gsxr. Ni kanske antog att jag var ute efter den kraftigaste motorcykeln eftersom det är så många unga som är intresserade av sportmotorcyklar. Personligen tycker jag dessa hör hemma på banan och är inte så bekväma i det dagliga körandet eller ifall man ville åka en längre strecka, semester eller liknande. Inget menat mot dom Vuxna här på forumet men även fast jag är ung så vill jag inte köra i cirklar med 600 eller 750, jag åker gärna rakt och på en liten resa med motorcykeln.

Vissa har ju svårare med att skriva språk än andra så det är ju inget man ska påpeka ute på internet om man vill vara artig som äldre ofta vill att man ska vara mot dem. Du kan ju heller inte veta om jag gått gymnasiet eller inte då kanske man inte alltid ska förvänta sig det perfekt skriv språket. Du kanske ska kolla genom din text innan du anmärker på mitt om man ska vara noga.
Tog dock inte alls illa upp av nått du skrev och tycker det var i och för sig ett helt trevligt inlägg. Hoppas språket duger nu när jag har delat in det i två stycken.
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Axl45 skrev:
2307048 sh börjar bli lika skit som allt annat. varför skulle man inte få köpa en hoj om man har pengar fast man var 5 år gammal! :7peta jaja nu kan man ju slå av denna tråd med hehe, jag vet ju vart det kniper värst, tänk att nån som är 20 har en 12a som blåser min r1/gsxr och dom andra hehe :D skoja bara så att ni inte drog in nån ärta i näsan

mmmph GAH! Näe jag klarar inte av att låta bli att skriva något...

Skit som annat? Kan det bero på att allt fler M-F:s hittar hit med "vilken hoj är snabbast","Min pappa säger.. "whatever-inlägg?

Om några år (om du fortfarande är med oss) så kommer du tänka tillbaka på ditt inlägg här och inse hur jävla dumt det lät
 
Last edited:

foobar

C9 H13 NO3
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Såld! :( Förhoppningsvis en ny nästa säsong.
Axl45 skrev:
2310485 är du korkad, tror du inte att kan trimma en 250cc maskin till 80+ på slangen eller vad fan har du för problem? man funderar andras tycken om en hoj men man får inget annat än skit för det :brinnerup vad fan skulle jag bannas för annars? vad har jag gjort för fel, skrivigt för många komma tecken så att sh gått sönder :banana

Hej lilla vän! Här har jag två länkar som jag tror skulle passa dig:
http://www.moppe.org/
http://www.lunarstorm.se

Bekanta dig lite med dessa forum. Vem vet, du kanske träffar andra likasinnade där? :hihi
 

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Goffe skrev:
2312031 inte så att du är släkt med bmw-johan?!

:hihi

Samtidigt som jag håller med de flesta här angående omogna inlägg osv så kan jag inte låta bli och tänka på när man själv var yngre. Det var inte alltid man var förnuftig osv i allt man gjorde. Tänk vad tråkigt SH skulle vara utan dessa trådar :)

En del är är ju direkt arga bara för att nån runt 20 eller yngre skriver nåt här. alla ska få skriva. Är det sen ett inlägg med mindre "tanke" bakom så ta det med en nypa salt. Nu vet jag själv att jag är ganska glad själv i att "hugga" härinne men alla har vi ju mindre bra dagar :hihi

Ha en bra kväll ung som gammal, oförnuftig som vis osv :tungan
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Nova skrev:
2312612 :hihi

Samtidigt som jag håller med de flesta här angående omogna inlägg osv så kan jag inte låta bli och tänka på när man själv var yngre. Det var inte alltid man var förnuftig osv i allt man gjorde. Tänk vad tråkigt SH skulle vara utan dessa trådar :)
Håller med dig där... :)

Men det roliga är att om man läser första 2 sidorna i tråden så är det knappt nån som dissar grabben.
Dom flesta verkade mest tveksamma till om handlarna skulle låta honom provköra utan giltigt körkort, plus lite andra vettiga frågeställningar.

Men trådskaparen gick i taket iallafall, och började raljera i ren moppefuckostil. :6surkart
Det var nog mest det som dom flesta reagerade på.

Själv tycker jag mest det är kul att han tre gånger lovat att han ska sluta skriva här, men ändå så fortsätter han. (Till allas stora underhållning.) :D
 
Last edited:

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
War-psycho skrev:
2312680



Själv tycker jag mest det är kul att han tre gånger lovat att han ska sluta skriva här, men ändå så fortsätter han. (Till allas stora underhållning.) :D


Hehe ja det gör det hela lite roligare :hihi
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Att jag bara orkat läsa igenom den här tråden :huvet

Din attityd genomsyrar alla dina inlägg Alex45.. Det är så de vet om den;)
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Axl45 skrev:
2311876 ung så vill jag inte köra i cirklar med 600 eller 750, jag åker gärna rakt och på en liten resa med motorcykeln.

bla bla

Köp en HD går att köra rakt med och långt lr köp en bil om du tycker det är äckligt att svänga...du har nog missuppfattat det här med MC totalt
 

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Gottis skrev:
2313255 Köp en HD går att köra rakt med och långt lr köp en bil om du tycker det är äckligt att svänga...du har nog missuppfattat det här med MC totalt


Alla har vi väl vår egen uppfattning om vad MC-åka innebär :7peta

En del gillar att mecka, andra att stunta osv...
 

Gabor

Guest
fan vilket gnäll de var...grabben ha rätt...

När jag var 20 hade jag en yousimura preppad kawa 900, den med gångjärnsram......fan va det gasades, och jag överlevde...

Mi n farsa körde den en gång ....sen sa han bara sälj den. det gjorde jag, senare, och byggde en Rickman kawa istället.

Du. AXL45, köp en zx12a , det skulle jag gjort...vänta har ju haft en sån....och överlevt....

Å jag är förmodligen mer omogen än vad du är, trotts att jag är gubbe....
 

Kokke

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Ort
Valencia
Hoj
Vad ska det bli härnäst?
Gottis skrev:
2313255 Köp en HD går att köra rakt med och långt lr köp en bil om du tycker det är äckligt att svänga...du har nog missuppfattat det här med MC totalt


Då har jag också missuppfattat "det här med MC"! :huvet Varför har ingen sagt det till mig tidigare?
 

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
Jag ska köpa hojjen nästa vår vilken blir min lycka, sorry om jag störde nån med denna tråd som inte man kom någon stans med utan vart ett jäkla bråk om hur gammal jag är och hur cp min attityd och jag annars är och att jag inte fattat att man måste svänga med mc.

Sen till er alla som kör dom större motorcyklarna/äldre och försöker trycka ner dom yngre, ändra er attityd till de yngre som är ute efter kraftiga motorcyklar och om ni var lite vänligare kanske man skulle lyssna på er mera. Kanske man ska fråga vad den unga personen är ute efter för egenskaper i hojen eller vill han bara kunna säga att han har största, snabbaste och grymmaste hojen då förstår jag era inlägg. Ni fick väll ett sånt intryck och ni trodde så p.g.a. min ålder.

Ber om ursäkt att jag vart otrevlig mot gubbarna :hihi men hatar dessa race typer här på forumet som kommer med sina idiotiska komentarer om att man ska skaffa en 600cc eller 750 som man kan köra i cirklar med. ALLA VILL INTE ELLER HAR INTE MÖJLIGHET ATT SITTA OCH SNURRA RUNT BANAN ALLA DAGAR!!

Nu efter allt bs-snack från min sida och många andras kan man ju lägga av och komma till ett beslut att jag kunde inte sluta att skriva på sh vilket jag lovade och många säkert hoppades på(inte min sista lögn) och jag har nog hittat en skit najs motorcykel som man kan åka utomlands med. En sak till lärde jag mig iallafall om sh, det är att om det kommer nån liknande kille som jag (dum&ung) och frågar något liknande så ska jag inte trycka ner han utan kanske försöka fråga vad han igentligen är ute efter.
 

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
jönköping
Hoj
vässad GSX1400
Mr Helmut skrev:
2306966 ska inte vara tråkig men ska du verkligen provköra den i november? :pannkyss

gsx 1400 vet jag då är en riktig älg men zx12 vet ja inget om


ÄLG? NU LUGNAR DU NER DEJ DIN LÅNGHÅRTIGA DJÄVUL!! :hihi
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top