TomasG skrev:2311166Problemet är ju inte att du ska köpa "värtsinghoj" eller om du kan trimma upp din 250cc hoj i 80hk eller ej.
Det folk stör sig på (bland annat jag oxå) är då din attityd.
"Jag-är-störst-bäst-vackrast" principen...
Kan säga att även jag lånade hoj jag ej hade behörighet för, och till o med ägde en hoj jag inte hade behörighet för. Jag till och med "övningskörde" på egen han i 500mil det året jag tog körtkort.
Det mesta som är olagligt är frestande att testa på. Men man måste ändå tänka på att kunna ta kritik, visa ödmjukhet och framförallt respekt till de äldre. Sen betyder inte det att du "måste" göra som de andra säger.
Som nån annan nämnde innan, så pratar de "äldre" (gubbar som du så fint kallade de för) ur livserfarenhet. Det har kanske inte slagit dig att nån av de hade en son i din ålder som skulle vara precis lika trotsig som du är som kört ihjäl sig på mc eller bil? Det finns anledning varför folk berättar.
Sen finns det givetvis folk som bara klankar ner o spammar. Men det är just det som vi "vuxna" har lärt oss att selektera ut vad som är strunt o vad som är vettigt.. O dessutom som "vuxen" har man lärt sig när man ger upp i en konversation o inte forsätter med "min-pappa-är-starkare-än-din" diskutioner.. Sen om du behärskade svenska så det såg ut som du dessutom gått ut gymnasiet vore ju ett klart +
Detta skiljer sig från "vuxna"+"äldre" ifrån dig..
Sist men inte minst!
Behandla folk som du själv vill behanlad på! Så ska du se att det kommer bli en helt annan atmosfär och attityd här på SH.
Funderar igen det här hur kan ni veta min attityd?
Jag var ute efter en motorcykel som man kunde köra längre än 100 kilometer utan att hamna och stanna för att man fick ont i ryggen eller något annat till exempel tanka som man får göra ofta med rgv:n.
Läste du ett av mina tidigare inlägg där jag skrev att man inte ska få en ärta i näsan på grund av att jag skojade när jag skrev att den går bättre än en r1 eller gsxr. Ni kanske antog att jag var ute efter den kraftigaste motorcykeln eftersom det är så många unga som är intresserade av sportmotorcyklar. Personligen tycker jag dessa hör hemma på banan och är inte så bekväma i det dagliga körandet eller ifall man ville åka en längre strecka, semester eller liknande. Inget menat mot dom Vuxna här på forumet men även fast jag är ung så vill jag inte köra i cirklar med 600 eller 750, jag åker gärna rakt och på en liten resa med motorcykeln.
Vissa har ju svårare med att skriva språk än andra så det är ju inget man ska påpeka ute på internet om man vill vara artig som äldre ofta vill att man ska vara mot dem. Du kan ju heller inte veta om jag gått gymnasiet eller inte då kanske man inte alltid ska förvänta sig det perfekt skriv språket. Du kanske ska kolla genom din text innan du anmärker på mitt om man ska vara noga.
Tog dock inte alls illa upp av nått du skrev och tycker det var i och för sig ett helt trevligt inlägg. Hoppas språket duger nu när jag har delat in det i två stycken.