Inbjudan till stuntkväll 13 september

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm Stolthet Haninge!
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03
Maciej EVO VI skrev:
2457593 tyckte det var bra blandning på stunt och rejsande.


Självklart, det var det det kan jag hålla med om men jag tyckte endå vi inte hade så stor yta att köra på, hur många var vi? 10 stunt förare? på en yta på 40x70 det är inte mycket, för mig kändes det som jag var ivägen hela tiden fick ingen plats någonstans. och det där med att poliserna plocka alla! vad var det där för fälla?..och det var någon med en R6 banhoj där tror inte den är reggad, samma sak för marcus, han fick inte köra för att den inte var reggad (hans fiddy)
hoppas dem har ett bra svar till Marcus....
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Bikerbitch skrev:
2382771 Välkomna den 13 september till Bromma flygraka i Stockholm!

Kanonarrangemang, applåderar verkligen er arrangörer och "funktionärer".

Dock sista gången jag besökte det även om det blir fler gånger om polisen ska stå och genomgöra flygande besiktningarna, precis som vid brostugan och sveavägen.
 

rials

Racing Is A LifeStyle
Gick med
19 Apr 2004
Ort
älvsjö
Hoj
triumph daytona 675( grå)
jag vill tacka bikerbitch å dom andra ansvariga för denna underbara kväll,

hoppas alla hade lika kul som jag och hoppas inte någon fick allvarligare skador på sig eller hoj.

sen som sagt ovan, flygande besiktning är inte roligt, tyckte verkligen att det var fegt att ställa sig där å bara vänta på att dra in pengar till staten!.

sen vill jag tacka kjecop( heter så hoppas jag!) som ville göra rätt för sig å "kåren"! tillslut försvann dom griniga poliserna!!!


men jag kommer nog även "nästa gång" om det blir någon det vill säga!

ps!!

har ingel fått en egen fan club? (hänvisar till knattarna)
 

TomasL

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM525-06 CRF250X-04
Härlig kväll. Tackar Bikerbitch med flera för ett bra initiativ:tummenupp .

Detta borde väl ha varit ett lyckad försök. Hoppas ingen klagar på ljud eller allvarliga olyckor mm. Nästa sesång vore det toppen om vi kunde köra här varje onsdag.

Tyvärr visade polisen dåligt omdöme. Varför provocera just en sån här seriös kväll. De kunde mycket väl ha nöjt sig med att kolla körkort och hastighet.
 

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
450 exc
Tack för en höjdarkväll!! Känndes nostalgiskt att busa på Bromma, va tre år sen vi vart bortkörda där sist..undrar om det var sista gången? Mycket bra gjort av de ansvariga tycker jag, framförallt för att vara första försöket! Sen att snuten jävlades och att det blev mörkt fort är nog sånt vi får finna oss i..hoppas inga drog ut och busade efteråt bara, då förstörs ju lite av iden med det hela?
 

Chrill-e

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Sundbyberg
Hoj
Triumph Street Triple - 08
Grymt roligkväll , förutom att jag inte fick ta mig an att stunta lite med min fiddy ..
Var där med min fiddy pga att min Husaberg är avstäld och nerplockad för tilfället .

Grymt drag var det iaf , och det var inge fel på slangningarna ..

Bra jobbat ! :D :yoparty :yoparty
 

suzukimicke

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Upplands väsby
Hoj
Gixxer 1000-07
Vill tacka alla ansvariga för en schysst kväll.
Hoppas det blir flera sådana kvällar.
Kul att så många dök upp.
Synd på alla poliser, men varför bli förvånad, dom gör ju allt för att förstöra.
 

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
STHLM norrort
Hoj
Ducatis
Tack för en helnajs kväll alla ni som anordnade det! Tråkigt det där med polisen bara.... Fick ombesiktning på hojen pga att regplåten ramlade av på ditvägen. Hade den ju i ryggan och hade inte lust att skruva dit den med naglarna. MC-polisen ville också ge mig böter för att "jag kör tung mc utan behörighet". Jag förklarade för honom att jag har haft A-begränsad i 2 år och ifrågasatte varför en mc-polis inte visste det och då sade han "Jo, det kanske jag bör veta om.." Sorgligt alltså!
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
:yoparty :yoparty über coolt :yoparty :yoparty

Man blir så djävla imponerad av att se folk kunna hantera sina cyklar på detta sätt.

Bra initiativ, hoppas det återkommer. (utan snutar)

:tummenupp :Bugar :Rockbanan
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
bra gjort alla inblandade, jag hade ialla fall skitkul i kväll :tummenupp

det va en bra blandning av stunt och race tycker jag, jag tror att båda möjligheterna ska finnas för att locka folk.

så kommer lite konstruktiv kritik till eventuell nästa gång:
*skulle va bra om man sopade banan fri från de värsta sand/grushögarna som fanns lite här och där - man fick va lite nogrann var man satte ner framhjulet. likaså fanns det en del stora hål som ställde till det för mig åtminstonde två ggr.
*får man inte plats med 3 filer? en fram en tillbaka och en med racet...
*kan inte racet sluta på ena kortsidan så de som inte hinner bromsa åker ut i skogen istället för i sidan på nån som tränar cirklar (skulle iochförsig se kul ut/göra sig bra på film)

jag hoppas och tror att polisen tar till sig kritiken de har fått så jag ger det hela en chans till. annars får man väl återgå till att köra nånstans man får va ifred (typ st:eriksgatan)

kul med egen fanclub - jag trodde ungarna skulle ramla över staketet varje gång man åkte förbi :D första gången jag fick skriva autografer :)
 

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Bilder från Bromma rakan 2006-09-13

Bilder från Bromma rakan 2006-09-13

Bilderna hittar ni under länken fotoalbum. Klicka upp bilderna och kommentera, berätta gärna vem som är på bilden.

Nu är det natti natti.


Ni hittar dem med denna länk eller den under. :tummenupp

http://www.nogg.se/BajenSamMC
 

Dawe

Guest
KJECOP skrev:
2448523 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det är ju bara första gången som denna möjlighet ges på detta sätt. Meningen, om det faller väl ut, är ju att det skall kunna ske liknande träffar igen och även utvecklas för att bli bättre. Som man säger, "Rom byggdes inte på en dag" och samma sak gäller en eventuell motor/stunt/övningsbana i Stockholmsområdet. Man får helt enkelt ta ett steg i taget och det vore bra om vi tillsammans kunde utveckla detta till någonting bra och kul. Detta är ju som sagt början till någonting som förhoppningsvis kan bli riktigt bra, men det är inte gjort i en handvändning utan kan nog ta några år innan det börjar bli riktigt bra.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Tycker inte ni verkar speciellt bra eller intresserade av att bygga varken "städer" eller broar.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Får tacka arrangörerna för en trevlig kväll. :tummenupp

Men det va nog sista gången ni såg mig där. Jag tappade det lilla förtroende jag hade kvar för polisen idag. Hur tänker man när några faktiskt försöker få det organiserat och sen förstör man allt genom att ha en poliskontroll på infarten? Jag hade mycket hellre sett 3 - 4 MC-poliser inne på området som faktiskt försökte prata lite med folk istället. Tur i oturen så startade inte min hoj idag, annars hade det varit 600 kr i inträde (låter för mycket) till Bromma. Nu körde jag lånad hoj och slapp som tur va någon besiktning. Nästa onsdag blir det väl att svina till max på dom vanliga ställerna så kan dom fundera på vilket dom uppskattar mest.

Dock va det rätt skönt att se pärlbandet med hojar på den "hemliga" vägen påväg därifrån. :D
 

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Jaha, det var iallafall sista gången jag åkte på något sånt här event med facit i hand, där Länstrafikgruppen gjorde allt i sin makt att sätta dit folk:mad:

Det var ett bra event, creds till dom som ställt upp och sett till att detta blev av, syftet uppnåddes, folk fick stunta och rejjsa utan att vara i trafiken under ordnade former.

Dock tyckte Länstrafikgruppen att så ska det inte fortsätta, detta klargjorde dom TYDLIGT med dagens insats...

Vi inom PMC hade just innan vi åkte till Bromma en disskussion om hurvida Polisen skulle passa på att "sätta" dit folk, jag med fler var utav den inställningen att: klart att dom inte gör, Kjelle är där (dvs Polisen representerad), SMC samt några politiker skulle komma dit, inte är dom såinihelvete korkade att dom ens tänker tanken?
Oj, vad fel jag hade....

Jag har full förståelse för Kjelle som FÖRSÖKT att få igång en dialog gentemot mc-kollektivet, att detta är ett rejält kliv tillbaka, för mig mfl, så var dagens aktion från Länstrafiken kvittot på att dom inte alls vill ha folk åkandes på inhängnat område under ordnade former.
Dom vill att vi ska fortsätta köra race och stunts på gatorna, ibland bilarna..

Och eftersom Länstrafikgruppen nu visade var dom stog, så gjorde vi givetvis deras önskan hörd, efter att tagit "alternativvägen" ut så åkte vi raka spåret till Tyresö och bjöd publiken där på en riktigt bra show, till alla bilister och boendes totala glädje...
Synd att TV4 inte var där ikväll istället för då kunde dom fått några RIKTIGT bra filmklipp...:tummenupp
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Tack så hjärtligt mycket allihopa!

TACK
Till alla som gjorde den här kvällen möjlig! Det finns saker som kunde gjorts bättre, men eftersom detta var första gången får man se det som ett litet test. Detta gav blodad tand inför nästa säsong, att få se era härliga leenden när ni åkte omkring!

Tack alla funktionärer som så snällt har ställt upp. Utan er hade det inte blivit något! Oerhört stort hjärtligt tack till er, ni var bäst helt enkelt!

Tack till alla som på något sätt bidragit med hjälp till denna dag.
MissJessi, dina medaljer var jättefina! (mer info kommer)
MC-Boden som sponsrade med marschallerna som lyste upp lite i höstmörkret!

Tack till alla som kom dit! Hur mäktigt var det inte? Grymt roligt!

Tack även till korvgubbarna, bulle/kaffe-försäljarna (får avslöja att det var mina föräldrar efter att Nursey nu såg att jag o mamma var lika :))

Tack till Björklidens golf som lånade ut toaletterna, Bromma halkbana för elen och framförallt Kjell Cronwall för lån av banan!


Detta ska vi försöka göra om, helst en dag i veckan under sommaren 2007.
Jag vet att det var illa att polisen stod just där de stod. De kunde valt bättre ställen. Men vi får försöka blicka framåt, nu vet vi hur vi ska göra annorlunda.
Polisen gör ju såklart bara sitt jobb, men det känns onödigt provocerande just när det blev såhär. Hoppas att alla ändå hade en rolig kväll!

Papprerna som ni skrev på för att få köra behöver ni inte oroa er över. Per kommer att räkna ihop alla som skrev på, alltid roligt att veta hur många vi var. Sen slängs papprerna.

Ta hand om er allihopa!
 

Shibby

Din Katt
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
inte ens din
Massor med creds till arrangörerna. Kom dock dit lite sent och i bil pga jobb innan. Blev däremot smått ilsken på kontrollen vid infarten. Dom förstör något som verkligen är en bra idé. Tack för en trevlig kväll.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Får även jag falla in i ledet och tacka för en bra kväll! Tack alla arrangörer, BikerBitch, Kjelle mfl.

Det var kul att få träna starter och dra mot andra hojar. Synd för egot att jag mest hade litersporthojar omkring mig. Det är lite blodigt starka och aerodynamiska hojar på så lång distans för sothoran och jag.

Får hålla med bla Kjelle om att Rom inte byggdes på en dag. Att länstrafikgruppen inte är mer samordnad med de mer kloka inbjudna poliserna som istället var inne på området och ägnade sig åt att bygga broar är ju beklagligt. Det goda med det onda denna gång var ju ändå att det på detta sätt verkligen kom i dagen hur fel det blir när man "släpper ut barnet med badvattnet" genom att anordna en vägspärr och nitisk fordonskontroll som rådde vid utfarten.

För att se det goda med det onda så menar jag alltså att det blev 1-0 mellan hojfolket och länstrafikgruppen denna gång, om man ser till lagen om fair play.

Jag tänker iaf ställa upp igen om det anordnas fler ggr. Det vore så skönt att ha en raka att testa motorn på när man som jag hör till de som gillar att modifiera densamma. Dessutom var det så skön stämning och jag kom att träffa många gamla och nya hojkompisar.

Mvh
Jörgen
 
Last edited:

bobo08

PMC Member
Gick med
20 Feb 2005
Ort
Nu i Bästa Svängen!
Hoj
BMW s1000rr GRÖN inte gul!! Gixxer 1000 K6a litehängigedition
Blir så J-Ä trött på Snutjävlar(läs Länstrafikgruppen( Ni suger getpung allihopa) somska förstöra ett bra initsiativ och står med sin öppna famn när man kommer..Ombesiktning pga ingen skyltbelysning..Fan hade det inte varit nog med ett påpekande..hojjen är ju inte trafikfarlig för man inte har nån skyltbelysning.
Skall bara förtydliga att Kjelle inte jobbar på Länstrafikgruppen, så han hade inget med polisinsatsen att göra.
Så har idioterna mage å stå å skämta om eländet..-köp nu skyltbelysning för pengarna som du skulle ha fått i böter.
Tyvär så kommer många att dra sig för att komma tillbaka pga dessa inkompetenta idioter som ska förstöra vad några har slitit för.
Tyvär måste jag säga att ni som har fixat det här har blivit regält knullade av snuten i kväll.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top