Inbjudan till stuntkväll 13 september

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Swedie skrev:
2456368 Yoshi, vad ska de prata om?

Ehh, problemet med att vara ngnstans i sthlm för mc åkare kanske:rolleyes:


Är inte det det hela handlar om, att ordna så att inte mcåkare bara blir svartlistade som hulliganer...

Om det ska bli en ändring borde man bjuda in dom som FAKTISKT bestämmer...
Att ta dit ngn mcpolis o lite annat småfolk så lär det ju inte hända mkt!!!



.../Yoshi

scud skrev:
2456366 Hoppas då att de kan motivera en eventuell höjning av trafikförsäkringen. Jag kan bli tvungen att skenförsäkra, eller avregistrera hojjen o bara köra bana för att ha råd att ha den kvar.

Du kan ju inte stirra dig blind på en enda sak.
Att vi som hojfolk kostar pengar för staten så e det inte mer än rätt att dom som kostar oxå betalar...
Men den faktiska kostnadshöjningen är inte mer än 150-250 kr per månad...

Tror inte du dör av det!!!


Att välja ett lr annat parti för en enskild sak e patetiskt, man måste se helheten.

(med s,v och mp blir det fortsatt högre bensinpris, vad tror du blir bäst??)



.../Yoshi
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Yoshi_gixxeRR skrev:
2456383 Ehh, problemet med att vara ngnstans i sthlm för mc åkare kanske:rolleyes:
Är inte det det hela handlar om, att ordna så att inte mcåkare bara blir svartlistade som hulliganer...
Om det ska bli en ändring borde man bjuda in dom som FAKTISKT bestämmer...
Att ta dit ngn mcpolis o lite annat småfolk så lär det ju inte hända mkt!!!
.../Yoshi

Korrekt.

Men sedan är det inte onödigt att skapa kontakt mellan yngre sporthojsägare och mc-poliser för att få ned den hatstämning som många idag tycks hysa på båda sidor. Småfolk är vi ju allihop. Tycker det verkar vara ett bra intitiativ.

Tycker jag

/J
 

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
scud skrev:
2456366 Hoppas då att de kan motivera en eventuell höjning av trafikförsäkringen. Jag kan bli tvungen att skenförsäkra, eller avregistrera hojjen o bara köra bana för att ha råd att ha den kvar.

Nu är ju inte höjningen av försäkringen eller valet en anledning till att dom kommer.
Dom kommer för att dom vill kunna få en inblick i just det som BB t ex arbetar för, en ärlig syn på mc-sporten och att få politiker som kan stötta sporten.
Ju fler som blir positivt inställda till motorcyklar desto större chans att få till platser att träna/tävla på tror iaf jag, men har säkert fel.
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
Har ingen vidare tyst dämpare på min hoj. Men drar iaf med insatsen så att det inte vröölar riktigt lika mycket. Ingen besiktningsdämpare hemma. =/

Hoppas nu man hittar dit. hähä
 

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
Undrar ibland om politikerna någonsin kommer förstå motorintresserades behova av en avskilld bana... Man kan ju bara hoppas att M som kommer kan ta med sig hjärnan oxå.

Kollade på inslaget om "ilegala race" på TV4 å de bara klagar. Är imponerad av er som arangerar detta(Bromma)! Ni ska ha en stor eloge (eller hur det nu stavas).

Kommer självklart befinna mig på banan vid 18.30
 

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Ort
stockholm
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Räknas garagevändningen som ett stunt ?
 
Last edited:

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Yoshi_gixxeRR skrev:
Du kan ju inte stirra dig blind på en enda sak.
Att vi som hojfolk kostar pengar för staten så e det inte mer än rätt att dom som kostar oxå betalar...
Men den faktiska kostnadshöjningen är inte mer än 150-250 kr per månad...

Tror inte du dör av det!!!


Att välja ett lr annat parti för en enskild sak e patetiskt, man måste se helheten.

(med s,v och mp blir det fortsatt högre bensinpris, vad tror du blir bäst??)



.../Yoshi

Jag visste ju inte varför de kom. Trafikförsäkringen är en sak (och ingen vet ju ifall det bara blir 150kr mer i månan eller MER)... Bana i sthlm är EN sak det med, så vem det är som stirrar sig blind på en sak vet jag inte :tungan

Klart det inte har en avgörande roll i mitt val, vet inte vad du fick det ifrån. De andra partierna är enligt mig helt ute o cyklar..

Missvims skrev:
2456480 Nu är ju inte höjningen av försäkringen eller valet en anledning till att dom kommer.
Tydligen inte, fast det visste jag inte..
 

suzukimicke

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Upplands väsby
Hoj
Gixxer 1000-07
Bikerbitch skrev:
2382771 Välkomna den 13 september till Bromma flygraka i Stockholm! Frågor besvaras både här i tråden och via pm/mail/telefon

All körning sker på egen risk

(ursäkta den lilla bilden, man fick inte ha så stor)

Jag och Vurpan kommer och tar med 2 kommpisar
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Jag också, antingen med två cyklar, den ena med övningsskyllt på :D och två polare eller med en polare och bil... runt 1830 blir det iaf... måste käka och ha mig först...
 

rantarunti

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
sthlm
Hoj
aprilia
o fydrakka va snutar de va vid kurvan när man skulle hemmåt, näst intill en hjärtinfarkt.

nu jäklar grabbar ska vi förstöra nöjjet för dom hära killarna som fått köra dryga hastigheter utan att böta.
tänkter dom säkert.
 
Last edited:

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
rantarunti skrev:
2457240 o fydrakka va snutar de va vid kurvan när man skulle hemmåt, näst intill en hjärtinfarkt.

nu jäklar grabbar ska vi förstöra nöjjet för dom hära killarna som fått köra dryga hastigheter utan att böta.
tänkter dom säkert.
Ja, det är väldigt onödigt av dem o hålla på sådär tycker jag.. För en gångs skull finns det ett legalt ställe att köra snabbt och busa, och då ska de sabba nöjet för en genom att stå en bit ifrån och lappa alla som har felaktigt placerat nr-plåt osv.. Visserligen har jag en helt legal hoj (vad jag vet) så jag påverkas kanske inte.. Ändå onödigt av dem, jag får då inte mer respekt för dem efter en sådan sak. Vet iofs inte om de delade ut några böter eller om de bara informerade, sistnämnda fallet så är det ju ganska ok iaf.. Men hela principen med bakhåll osv känns jävligt drygt..
 

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
2006 R6
Japp för att återgå till "stuntkvällen"

Tyckte det va klockrent. kom en jävla massa folk åskådare och galna stuntare.

Själv var man den enda banhojen där konstigt :va :va
Måste sett ganska skumt ut men men...

Golfarna kanske inte tycke det var det roligaste... haha
 

Klabbe

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Södertälje
Hoj
SP1'a -01, XR 650R SM, Minimoto 14e (Leopard Streetfighter Edition)
scud skrev:
2457319 Ja, det är väldigt onödigt av dem o hålla på sådär tycker jag.. För en gångs skull finns det ett legalt ställe att köra snabbt och busa, och då ska de sabba nöjet för en genom att stå en bit ifrån och lappa alla som har felaktigt placerat nr-plåt osv.. Visserligen har jag en helt legal hoj (vad jag vet) så jag påverkas kanske inte.. Ändå onödigt av dem, jag får då inte mer respekt för dem efter en sådan sak. Vet iofs inte om de delade ut några böter eller om de bara informerade, sistnämnda fallet så är det ju ganska ok iaf.. Men hela principen med bakhåll osv känns jävligt drygt..

Jävla töntar om det va så att folk fick böter!!!!! :mad:

Första steget mot att ev. få bort en stor del av dom olagliga onsdags körningarna så står snuten i bakhåll!!!!!! Jävla dålig stil!!!! :4skrika

Inte fan kommer folk komma på fler legala race om grisarna står där och grymtar. Folk kommer nog hellre köra på gatan där dom lätt kan dra i från deras trötta Beemers och Pannor!!!!!!!
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Klabbe skrev:
Vi tänker på samma sätt.. Men som sagt, jag vet inte om nån fick böter eller om de enbart ville informera om att "aja baja, vi kan ge dig böter för felaktigt placerad skylt" osv..

I övrigt var det ju trevligt.. Jag hade förväntat mig någon form av arrangerad stunttävling, men så blev det ju inte.. Kul iaf med en dragracing stege..
 

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Ingen där

Hojade förbi på väg hem från jobbet och fann Bromma i princip öde. Jaja, så går det när statliga chefen beordrar övertid..... :mad:
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top