Yoshi, vad ska de prata om?
Swedie skrev:2456368Yoshi, vad ska de prata om?
scud skrev:2456366Hoppas då att de kan motivera en eventuell höjning av trafikförsäkringen. Jag kan bli tvungen att skenförsäkra, eller avregistrera hojjen o bara köra bana för att ha råd att ha den kvar.
Yoshi_gixxeRR skrev:2456383Ehh, problemet med att vara ngnstans i sthlm för mc åkare kanske
Är inte det det hela handlar om, att ordna så att inte mcåkare bara blir svartlistade som hulliganer...
Om det ska bli en ändring borde man bjuda in dom som FAKTISKT bestämmer...
Att ta dit ngn mcpolis o lite annat småfolk så lär det ju inte hända mkt!!!
.../Yoshi
scud skrev:2456366Hoppas då att de kan motivera en eventuell höjning av trafikförsäkringen. Jag kan bli tvungen att skenförsäkra, eller avregistrera hojjen o bara köra bana för att ha råd att ha den kvar.
jaques lueder skrev:2456510Räknas garagevändingen som ett stunt ?
Yoshi_gixxeRR skrev:Du kan ju inte stirra dig blind på en enda sak.
Att vi som hojfolk kostar pengar för staten så e det inte mer än rätt att dom som kostar oxå betalar...
Men den faktiska kostnadshöjningen är inte mer än 150-250 kr per månad...
Tror inte du dör av det!!!
Att välja ett lr annat parti för en enskild sak e patetiskt, man måste se helheten.
(med s,v och mp blir det fortsatt högre bensinpris, vad tror du blir bäst??)
.../Yoshi
Tydligen inte, fast det visste jag inte..Missvims skrev:2456480Nu är ju inte höjningen av försäkringen eller valet en anledning till att dom kommer.
Bikerbitch skrev:2382771Välkomna den 13 september till Bromma flygraka i Stockholm! Frågor besvaras både här i tråden och via pm/mail/telefon
All körning sker på egen risk
(ursäkta den lilla bilden, man fick inte ha så stor)
Ja, det är väldigt onödigt av dem o hålla på sådär tycker jag.. För en gångs skull finns det ett legalt ställe att köra snabbt och busa, och då ska de sabba nöjet för en genom att stå en bit ifrån och lappa alla som har felaktigt placerat nr-plåt osv.. Visserligen har jag en helt legal hoj (vad jag vet) så jag påverkas kanske inte.. Ändå onödigt av dem, jag får då inte mer respekt för dem efter en sådan sak. Vet iofs inte om de delade ut några böter eller om de bara informerade, sistnämnda fallet så är det ju ganska ok iaf.. Men hela principen med bakhåll osv känns jävligt drygt..rantarunti skrev:2457240o fydrakka va snutar de va vid kurvan när man skulle hemmåt, näst intill en hjärtinfarkt.
nu jäklar grabbar ska vi förstöra nöjjet för dom hära killarna som fått köra dryga hastigheter utan att böta.
tänkter dom säkert.
scud skrev:2457319Ja, det är väldigt onödigt av dem o hålla på sådär tycker jag.. För en gångs skull finns det ett legalt ställe att köra snabbt och busa, och då ska de sabba nöjet för en genom att stå en bit ifrån och lappa alla som har felaktigt placerat nr-plåt osv.. Visserligen har jag en helt legal hoj (vad jag vet) så jag påverkas kanske inte.. Ändå onödigt av dem, jag får då inte mer respekt för dem efter en sådan sak. Vet iofs inte om de delade ut några böter eller om de bara informerade, sistnämnda fallet så är det ju ganska ok iaf.. Men hela principen med bakhåll osv känns jävligt drygt..
Vi tänker på samma sätt.. Men som sagt, jag vet inte om nån fick böter eller om de enbart ville informera om att "aja baja, vi kan ge dig böter för felaktigt placerad skylt" osv..Klabbe skrev:2457373blah
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|