Inbjudan till stuntkväll 13 september

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
bobo08 skrev:
2458203 Blir så J-Ä trött på Snutjävlar(läs Länstrafikgruppen( Ni suger getpung allihopa) .... har blivit regält knullade av snuten i kväll.
:rofl
Kul att läsa att nån äntligen blev riktigt förbannad. :tummenupp
Kul med alla snygga hojjar och den fräsiga HD'n som aldrig gav upp. :tummenupp
/D

Mini Mulle

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Orion 29 125cc (cross)
det var ju kul att några stuntade på denna fina stuntkväll :D

Tråkigt det där med polisen, har dom inga riktiga brott att lösa, dom är ju alltid underbemannade, hmm hur går detta ihop, dom var ju ganska många på plats...

Till Polisen!
vill ni inte att folk ska komma och köra på inhägnat område och köra av sig där istället för på gatan? fattar ni inte att man hellre skiter i att åka till en sådan här tillställning för att man vet att ni ska stå där och sätta böter för småsaker istället för att ta hand om lite mer allvarliga brott??? jag har behövt eran hjälp en gång och var då utsatt för ett mkt grövre brott, men då var ni underbemannade och kunde inte komma, en annan gång höll min polare på att bli ihjälslagen och då tog det en timme för er att komma pga sk underbemanning men sånt här har ni tid med... dåligt

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jannica..vi kom precis då det var slut..lite gnistor ur Gabbes hoj (tror jag) hann vi se dock så det var helt okej :p
Stoooor cred till dig som drog ihop detta och fan ta polisen som kom dit o förstörde stämningen för många..vet att Kjelle inte var del av det..men SÅ LÅGT..de visar ingen välvilja alls:mad:

Ser fram emot att fixa fler krejjer nästa år :tummenupp

Bullarna rockade :yoparty

Matti

Håll käften när du pratar med mig!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM RC8 R, KTM 450 SMR, KTM 690 SMC och en KTM 250 SX-F.
Tack till er alla som lagt ner jobb för att arrangera kvällen. Riktigt kul kväll och helt ok för att va första gången. Dock fick vi som stuntade trängas på en väldigt liten och grusig yta. Kanske hade en lite kortare sträcka varit nog? :)
Passar även på att be om ursäkt igen för burnouterna mot slutet. Hade missat att det inte var tillåtet med sådana. Sorry :tomten

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Nursey skrev:
2458226 Jannica..vi kom precis då det var slut..lite gnistor ur Gabbes hoj (tror jag) hann vi se dock så det var helt okej :p
Stoooor cred till dig som drog ihop detta och fan ta polisen som kom dit o förstörde stämningen för många..vet att Kjelle inte var del av det..men SÅ LÅGT..de visar ingen välvilja alls:mad:

Ser fram emot att fixa fler krejjer nästa år :tummenupp

Bullarna rockade :yoparty

Tack sötnos! Men jag var inte ensam om att dra ihop detta, det var Per Johansson som också roddade. Plus alla andra som gjort dagen till vad den blev :tummenupp

KJECOP

Guest
Jag tror att de flesta tyckte att det var en bra kväll. Jag hade trevligt och trivdes.

Men jag är verkligen ledsen och beklagar verkligen polisinsatsen... :mad: Jag hade verkligen inte en aning om att den skulle ske och jag visste inte ens att de stod där. När jag väl fick veta det så åkte jag, Jannica och ett par till för att prata med poliserna. Jag återger inte vad som sades men jag kan ärligt säga att jag tycker att det var pinsamt och jag skäms över det inträffade.

Jag misstänker att efter mina uttalanden där till kollegorna så kommer jag att bli inkallade till ett enskilt samtal med chefen. Men det är ett fritt land och jag får också tycka vad jag vill (men mina chanser till en löneförhöjning minskade nog drastiskt...)

Dock så vill jag påpeka att detta med polisinsatsen kommer att tas upp till diskussion inom polisen och likaså inom mc-samverkansgruppen. Man kan inte bara låta detta passera förbi som ingenting har hänt.

Jag uppskattar verkligen att så många ändå vill ge det hela en chans till. Men jag förstår helt och fullt dem som aldrig igen vill komma och delta i en sådan här träff igen.

Mvh
Kjelle
Trafikpolis inne i Stockholm CITY och INTE på länstrafiken

aBuseMe

En blöt man är inte rädd för regn.
Gick med
26 Oct 2004
Hoj
Hayabusa
:klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :hoppa
Mike skrev:
2458182 Jaha, det var iallafall sista gången jag åkte på något sånt här event med facit i hand, där Länstrafikgruppen gjorde allt i sin makt att sätta dit folk:mad:

Det var ett bra event, creds till dom som ställt upp och sett till att detta blev av, syftet uppnåddes, folk fick stunta och rejjsa utan att vara i trafiken under ordnade former.

Dock tyckte Länstrafikgruppen att så ska det inte fortsätta, detta klargjorde dom TYDLIGT med dagens insats...

Vi inom PMC hade just innan vi åkte till Bromma en disskussion om hurvida Polisen skulle passa på att "sätta" dit folk, jag med fler var utav den inställningen att: klart att dom inte gör, Kjelle är där (dvs Polisen representerad), SMC samt några politiker skulle komma dit, inte är dom såinihelvete korkade att dom ens tänker tanken?
Oj, vad fel jag hade....

Jag har full förståelse för Kjelle som FÖRSÖKT att få igång en dialog gentemot mc-kollektivet, att detta är ett rejält kliv tillbaka, för mig mfl, så var dagens aktion från Länstrafiken kvittot på att dom inte alls vill ha folk åkandes på inhängnat område under ordnade former.
Dom vill att vi ska fortsätta köra race och stunts på gatorna, ibland bilarna..

Och eftersom Länstrafikgruppen nu visade var dom stog, så gjorde vi givetvis deras önskan hörd, efter att tagit "alternativvägen" ut så åkte vi raka spåret till Tyresö och bjöd publiken där på en riktigt bra show, till alla bilister och boendes totala glädje...
Synd att TV4 inte var där ikväll istället för då kunde dom fått några RIKTIGT bra filmklipp...:tummenupp

aBuseMe

En blöt man är inte rädd för regn.
Gick med
26 Oct 2004
Hoj
Hayabusa
KJECOP skrev:
2458250 Jag tror att de flesta tyckte att det var en bra kväll. Jag hade trevligt och trivdes.

Men jag är verkligen ledsen och beklagar verkligen polisinsatsen... :mad: Jag hade verkligen inte en aning om att den skulle ske och jag visste inte ens att de stod där. När jag väl fick veta det så åkte jag, Jannica och ett par till för att prata med poliserna. Jag återger inte vad som sades men jag kan ärligt säga att jag tycker att det var pinsamt och jag skäms över det inträffade.

Jag misstänker att efter mina uttalanden där till kollegorna så kommer jag att bli inkallade till ett enskilt samtal med chefen. Men det är ett fritt land och jag får också tycka vad jag vill (men mina chanser till en löneförhöjning minskade nog drastiskt...)

Dock så vill jag påpeka att detta med polisinsatsen kommer att tas upp till diskussion inom polisen och likaså inom mc-samverkansgruppen. Man kan inte bara låta detta passera förbi som ingenting har hänt.

Jag uppskattar verkligen att så många ändå vill ge det hela en chans till. Men jag förstår helt och fullt dem som aldrig igen vill komma och delta i en sådan här träff igen.

Mvh
Kjelle

Bra sagt. Vi var på väg dit men vände då vi fick höra om insatsen. Nu är ju inte min hoj på något sätt olaglig, men man vill ju inte frivilligt åka in i en spärr, jag menar man vet ju aldrig vad som händer där. Tydligt är ju att LTG vill att det fortsätts i vanlig ordning. Ingen skugga över dig kjecop :tummenupp

:arsele Länstrafikgruppens insats är lägre än Glocalnet!

Last edited:

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
KJECOP skrev:
2458250 Jag tror att de flesta tyckte att det var en bra kväll. Jag hade trevligt och trivdes.....
Tack kjelle, tur att det finns åtminstone en vettig och begåvad polis i det här avlånga landet :tummenupp Måste erkänna att jag blir lika glad varje gång jag ser att du kämpar om hojåkarnas rätt att vara, en stor eloge till dig :klappar :klappar :klappar

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Bikerbitch skrev:
2458189
TACK
Till alla som gjorde den här kvällen möjlig! Det finns saker som kunde gjorts bättre, men eftersom detta var första gången får man se det som ett litet test. Detta gav blodad tand inför nästa säsong, att få se era härliga leenden när ni åkte omkring!

Tack alla funktionärer som så snällt har ställt upp. Utan er hade det inte blivit något! Oerhört stort hjärtligt tack till er, ni var bäst helt enkelt!

Tack till alla som på något sätt bidragit med hjälp till denna dag.
MissJessi, dina medaljer var jättefina! (mer info kommer)
MC-Boden som sponsrade med marschallerna som lyste upp lite i höstmörkret!

Tack till alla som kom dit! Hur mäktigt var det inte? Grymt roligt!

Tack även till korvgubbarna, bulle/kaffe-försäljarna (får avslöja att det var mina föräldrar efter att Nursey nu såg att jag o mamma var lika :))

Tack till Björklidens golf som lånade ut toaletterna, Bromma halkbana för elen och framförallt Kjell Cronwall för lån av banan!

Detta ska vi försöka göra om, helst en dag i veckan under sommaren 2007.
Jag vet att det var illa att polisen stod just där de stod. De kunde valt bättre ställen. Men vi får försöka blicka framåt, nu vet vi hur vi ska göra annorlunda.
Polisen gör ju såklart bara sitt jobb, men det känns onödigt provocerande just när det blev såhär. Hoppas att alla ändå hade en rolig kväll!

Papprerna som ni skrev på för att få köra behöver ni inte oroa er över. Per kommer att räkna ihop alla som skrev på, alltid roligt att veta hur många vi var. Sen slängs papprerna.

Ta hand om er allihopa!

Bra jobbat som sagt!
Ta ett snack med polisen nästa gång också och förklara hur mycket det förstör när det är razzia på väg ut från ett sånt här arrangemang. Tror verkligen inte att dom fattar hur illa det är att stå som dom gjorde.

KJECOP skrev:
2458250 Jag tror att de flesta tyckte att det var en bra kväll. Jag hade trevligt och trivdes.

Mvh
Kjelle

Tur att det finns poliser som dig. Hoppas dom förstår vad dom ställer till med när dom gör en sån grej. Hälsa att många skiter i att åka på sådanahär tillställningar om man vet att polisen står och kollar hojar.
Tycker dom kunde ha stått ute i Tyresö istället och tagit folk som kör på 'fel' ställe.

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Andreas! skrev:
2457715 Självklart, det var det det kan jag hålla med om men jag tyckte endå vi inte hade så stor yta att köra på, hur många var vi? 10 stunt förare? på en yta på 40x70 det är inte mycket, för mig kändes det som jag var ivägen hela tiden fick ingen plats någonstans. och det där med att poliserna plocka alla! vad var det där för fälla?..och det var någon med en R6 banhoj där tror inte den är reggad, samma sak för marcus, han fick inte köra för att den inte var reggad (hans fiddy)
hoppas dem har ett bra svar till Marcus....

Jo, stuntandet vart ju väldigt undanskymt tyvärr. Vart ju mer en Buskväll.
Men, haltade iväg längst bort och kollade in Stuntarna ett tag och ni gjorde kvällen värd det besöket!!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Kanonkväll :tummenupp även om jag inte hade tid att vara där så länge :(
Jag tycker att det var tragiskt att polisen skrämmer bort alla stuntare, när dom för en gångs skull håller till på ett säkert å vettigt ställe :dummer Det innebär ju att nästa stuntkväll så skiter folk i att komma, å stuntar bland andra trafikanter istället :(
Stora :tummenupp till Kjelle dock som verkligen gjorde nytta = trevlig å svarade på alla frågor :tummenupp

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
Jag tycker ni som anordnat ska ha en stor eloge som har fixat detta. Matti, va säger du??? kortare raka?
Jag tyckte att "stunt och race" rakan skulle varit längre, kändes som att precis när man fått upp hojen så skulle den ner igen, rakan var på tok för kort, men som sagt....lite längre raksträcka och mindre polizei så är vi ju "där"

Men jag måste nog skriva under på allt vad Mike har sagt. Jag åker hellre i tyresö ( där det för övrigt inte var några poliser ) än att bli tagen för flygande utanför stuntrakan.

Nästa gång borde vi få utnyttja hela rakan, dvs. vi som inte har vesuvio-drev, för det går inte 10 km / h för oss "normala" *ASG*

Men det är tur att mina fördomar för poliser inte har ökat iaf...

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Men enda reaktion är: VARFÖR KALLA NI DETTA FÖR STUNTKVÄLL????

Det enda lilla stunts som gjordes var i en lite hörna längst upp bland grus o skit!!!

Detta var inget annat än en buskväll i över 200km/h

Nu tror folk att streetrace o slanga i 200km/h ÄR stunt!!!!

Så jävla missnöjd med erat ordval: STUNTKVÄLL
Buskväll, alternativkväll eller vad som helst, men INTE stuntkväll!!!

I övrigt hade väl folk kul, men JAG med fler hade aldrig kommit dit för det upplägget som nu rådde...

(vi avbokade mötet med politikerna när ni tilllät dragracing...)

Sedan en fråga: vad hade ni gjort om ngn hade kraschat i 200km/h o kört ihäl en massa folk???
Vart var skyddet för publiken??
Varför tilllät ni race med 5-6st SAMTIDIGT på en smalraka med massa folk runtomkring med grus på banan???
Varför kan ni inte tänka längre en såhär kort??

Denna kväll var inget annat än en kväll för dom som skapar alla problem för oss andra, o ni har inte gjort ett endaste skit för att ta bort det från gatan!!

Det enda ni gjort var att dra in riktiga stuntare i skiten!!!!!!!

Kalla det INTE för STUNTKVÄLL!!!!

En mkt missnöjd Yoshi (med erat val av att kalla detta STUNTKVÄLL)

.../Yoshi

OBS: Hade det kallats ngt annat än stuntkväll hade jag inte sagt ett pip

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Yoshi, menar du att för att något ska kategoriseras som stunt så måste det ha låg hastighet? eller vad menar du?
jag trodde stunt var alla typer av spektakel som väcker uppseende utöver det vanliga? ska kika i nationalencyklopedin vad stunt står för , nu blir jag lite osäker.
Jag skulle vilja säga att det var en stuntkväll, och du borde ju knappast gnälla gällande krascher o dyl. eller har du helt plötsligt blivit en medtrafikant som tänker på säkerhet?

Jag hoppas inte detta inlägg uppfattas som personangrepp för det är det verkligen inte, men innan jag hinner lämna tråden efter mitt första inlägg så är det någon som verkligen kastar bajs på sig själv så jag kan inte hålla mig från att svara.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Från klockan 17-19 kördes det stunt på banan. Matti och gänget körde lite stunts nere på banan också. Vid 19 tiden körde vi lite rakt fram race för att det var mycket folk som ville sånt också.

Det är många viljor. Vi skulle ha döpt det till Lekkväll istället, men nu blev det stuntkväll. Ett test som sagt denna säsong, kan bara bli bättre till nästa.
Både stuntfolk och rakt fram race folk behöver uppenbarligen någonstans att leka av sig på.

Tråkigt att du tyckte att det vi gjorde bara var skit.

Yoshi_gixxeRR skrev:
2458389 Men enda reaktion är: VARFÖR KALLA
NI DETTA FÖR STUNTKVÄLL????
Det enda lilla stunts som gjordes var i en lite hörna längst upp bland grus o skit!!!
Detta var inget annat än en buskväll i över 200km/h
Nu tror folk att streetrace o slanga i 200km/h ÄR stunt!!!!
Så jävla missnöjd med erat ordval: STUNTKVÄLL
Buskväll, alternativkväll eller vad som helst, men INTE stuntkväll!!!
I övrigt hade väl folk kul, men JAG med fler hade aldrig kommit dit för det upplägget som nu rådde...
(vi avbokade mötet med politikerna när ni tilllät dragracing...)
Sedan en fråga: vad hade ni gjort om ngn hade kraschat i 200km/h o kört ihäl en massa folk???
Vart var skyddet för publiken??
Varför tilllät ni race med 5-6st SAMTIDIGT på en smalraka med massa folk runtomkring med grus på banan???
Varför kan ni inte tänka längre en såhär kort??
Denna kväll var inget annat än en kväll för dom som skapar alla problem för oss andra, o ni har inte gjort ett endaste skit för att ta bort det från gatan!!
Det enda ni gjort var att dra in riktiga stuntare i skiten!!!!!!!
Kalla det INTE för STUNTKVÄLL!!!!
En mkt missnöjd Yoshi (med erat val av att kalla detta STUNTKVÄLL)
.../Yoshi
OBS: Hade det kallats ngt annat än stuntkväll hade jag inte sagt ett pip

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
RAVESMURF skrev:
2458400 Yoshi, menar du att för att något ska kategoriseras som stunt så måste det ha låg hastighet? eller vad menar du?
jag trodde stunt var alla typer av spektakel som väcker uppseende utöver det vanliga? ska kika i nationalencyklopedin vad stunt står för , nu blir jag lite osäker.
Jag skulle vilja säga att det var en stuntkväll, och du borde ju knappast gnälla gällande krascher o dyl. eller har du helt plötsligt blivit en medtrafikant som tänker på säkerhet?

Jag hoppas inte detta inlägg uppfattas som personangrepp för det är det verkligen inte, men innan jag hinner lämna tråden efter mitt första inlägg så är det någon som verkligen kastar bajs på sig själv så jag kan inte hålla mig från att svara.

Det e OK...

Om nu race i 200 e stunt, så kan ju alla med en nyare sporthoj stunta:tummenupp

Vad är då det vi (riktiga?!) stuntare gör då??

Vad är det som e så svårt att köra på bakhjulet i 200 med en 1000cc??

Tror du detta verkligen kommer bli accepterat i vanliga folks ögon??

Det som måste göras e att separera BUS från STUNT om man ska få ngn acceptans från myndigheter.

Riktig stunt ÄR en sport.
Bus e bara ngt kul man roar sig med...

Ngn bana lr ställe för att busa på kommer ALDRIG vi få i sthlm!!!
En bana/ställe för STUNT är mkt mer troligt...

Du o dina polare kommer köra lika mkt på gatan även om ni har ett ställe o vara på.

Jag o mina vänner kommer vara på vårat ställe där vi kan träna utan att riskera bli påkörda av ngn i 200 lr att polisen kommer o skriker "vårdslöshet i trafik"

Vad tror du ÄRLIGT??

Detta är inget personangrep heller o jag respekterar eran vilja att köra som ni vill, men det ENDA jag inte vill är detta ska blandas ihop med stunt... för det är det verkligen INTE!!!

.../Yoshi

Bikerbitch skrev:
2458408 Från klockan 17-19 kördes det stunt på banan. Matti och gänget körde lite stunts nere på banan också. Vid 19 tiden körde vi lite rakt fram race för att det var mycket folk som ville sånt också.

Det är många viljor. Vi skulle ha döpt det till Lekkväll istället, men nu blev det stuntkväll. Ett test som sagt denna säsong, kan bara bli bättre till nästa.
Både stuntfolk och rakt fram race folk behöver uppenbarligen någonstans att leka av sig på.

Tråkigt att du tyckte att det vi gjorde bara var skit.

NEJ, helt FEL BB!!!
Jag tycker du/ni gjorde det helt rätt:tummenupp

MEN att kalla det STUNTKVÄLL var mkt olyckligt.

Lekkväll var mkt bättre ordval.

Sedan vill jag att ni ska få upp ögonen för säkerheten om man ska köra så fort som det gjordes där.
Tänk OM det skulle ha hänt ngt...

Konstruktivkritik hoppas jag att detta är.

Försökte få tag på dig under kvällen med det gick inte så bra, tyvärr...

.../Yoshi

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jahå, och varför åkte inte jag dit då? Skit oxå... var väl sista chansen för nått roligt på MC i år... visserligen skulle jag åkt med bil :D

låt inte poliserna förstöra, gör det igen... men denna gången då be poliserna hålla sig borta... typ

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
om någon sitter med fötterna över styret och slangar i 200-blås då kallar jag det stunt. Dessutom såg jag INGEN som körde 200blås på den rakan men det är därför inte omöjligt att det hände men jag var nog aldrig uppe över 160 ens

vad är det som är svårt med att köra slang i 200 med en 1000cc? ja, det kan ju du svara på själv? det är ungefär som att säga "vad är det som är så svårt med att köra sakta på slangen när man har ett drev som är lika stort som bakdäcket?"
Du vet lika väl som mig att det är skillnad, men du vet också att inte alla som kör 1000cc gör ENDAST power wheelies? Sen så behöver du inte vara så negativ gällande "vi kommer aldrig få en bana, buhuhu" för det lär ni / vi ju aldrig få om vi bara gnäller, det folk har gjort här är ett försök till något bra, om du ska såga allting rakt av så tycker jag du kan skicka pm istället för att ha dålig attityd i en tråd där majoriteten uppenbarligen är nöjd.

Sen tycker jag det är ganska skönt att du vet exakt vad "jag och mina polare" kommer att göra i framtiden, då slipper jag tänka på det själv. Du kanske kan berätta för mig var jag kommer bo i framtiden så kan jag börja kika på hus i det området?

stunt är stunt, vad du än säger om det...sen att det finns olika varianter av stunt är en annan sak. stoppie och wheelie är 2 olika typer av stunt. åka sakta på slangen och åka fort på slangen är 2 olika typer av stunt.
stå upp eller sitta ner och slanga är olika typer av stunt. har du hunnit slå upp ordet "stunt" i Svenska akademiens ordlista ännu? du har haft gott om tid på dig nu, jag är lika nyfiken som du angående vad det står. seså, sluta spamma och leta reda på innebörden av ordet.

puss å kram! :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...