Inbjudan till stuntkväll 13 september

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Robin Hood skrev:
2458628Jörgen Karlsson ska du till ProBike den 16/9 på tullinge ??

:hojbusa

//Robin

Det vore kanske kul, är dock inblandad i en svensexa mitt på dagen så jag lär nog inte hinna ut.
/J
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Bikerbitch skrev:
2458660 Det var Per som tog hand om papprerna, jag skall genast fråga om han har hunnit räkna ihop alla. Många var det iallafall.

Det må vara många hojjar på pappret, men sedan har du ju högarna som kom med bilar / parkerade utanför och gick in, så gott om folk var det ju alltid! :D
Underbart, hoppas ni får igenom det här fler gånger, så vi får se en utveckling med hjälp av de åsikter och kommentarer som har haglat in :yoparty
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Hur gick det för killen med Husaberg som vurpade under kvällen? Mår du bra?

Jag vet att tre flickor, Anna, Gabriella och My (sjuksyrror) smet iväg och plåstrade om hans hand och rumpa. Bilder ska tydligen också finnas..:brynad
 

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Trevlig kväll var det iaf .. förutom polisens aktion (inte Kjelle) men annars var det klockrent .. ett stort tack till arrangörerna :bow
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Helt underbar kväll!!! :tummenupp

Och som vanligt, FUCK THE POLICE!!! :mad:
Ett tips till er som vill råna banker och sånt: Anordna en stuntkväll för då åker hela stockholmspoliskåren dit och sen är det fritt fram att härja inne i stan.
 

Dawe

Guest
KJECOP skrev:
2458250 Jag tror att de flesta tyckte att det var en bra kväll. Jag hade trevligt och trivdes.

Men jag är verkligen ledsen och beklagar verkligen polisinsatsen... :mad: Jag hade verkligen inte en aning om att den skulle ske och jag visste inte ens att de stod där. När jag väl fick veta det så åkte jag, Jannica och ett par till för att prata med poliserna. Jag återger inte vad som sades men jag kan ärligt säga att jag tycker att det var pinsamt och jag skäms över det inträffade.

Jag misstänker att efter mina uttalanden där till kollegorna så kommer jag att bli inkallade till ett enskilt samtal med chefen. Men det är ett fritt land och jag får också tycka vad jag vill (men mina chanser till en löneförhöjning minskade nog drastiskt...)

Dock så vill jag påpeka att detta med polisinsatsen kommer att tas upp till diskussion inom polisen och likaså inom mc-samverkansgruppen. Man kan inte bara låta detta passera förbi som ingenting har hänt.

Jag uppskattar verkligen att så många ändå vill ge det hela en chans till. Men jag förstår helt och fullt dem som aldrig igen vill komma och delta i en sådan här träff igen.

Mvh
Kjelle
Trafikpolis inne i Stockholm CITY och INTE på länstrafiken


Jag tycker det är oroväckande och skrämmande som Svensk medborgare att se att Svenska Polisen inte klarar av att samordna en sån här sak.
Så om Polisen vill visa att det här var ett misstag och att ni vill bygga "städer" (Rom) och broar så rätta till det som skett.
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Bikerbitch skrev:
2458678 Hur gick det för killen med Husaberg som vurpade under kvällen? Mår du bra?

Jag vet att tre flickor, Anna, Gabriella och My (sjuksyrror) smet iväg och plåstrade om hans hand och rumpa. Bilder ska tydligen också finnas..:brynad

ja såg bilden :jisses sa till att dom skulla ladda upp den här på SH Han ska väll få en medalj fär den bilden :tummenupp
//Robin
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Tack för igår!

Vill bara instämma i kören och tacka för en skitkul kväll med många riktigt vassa stunts...det är med skräckblandad förtjusning jag ser hur vissa kan hantera sina hojar, pizzadrev eller inte. Blev även grymt sugen på att köra stege mot Jörgens sothora eller en annan gammelgixxer men då hade man väl fått linka hem med en kolv eller två i ryggsäcken :rolleyes: :D Stor eloge till Bikerbitch & Co som roddat allt :tummenupp

Snutarnas fålla var trist, korkad och onödigt provokativ men det verkar som många tar det som inteckning för att ALDRIG visa sig på liknande träffar i fortsättningen.....det tycker jag är en jävla dyster looserattityd, liksom att gnälla internt om vad som är stunts eller inte.

Precis som Jörgen skrev, det är tillräckligt många som motarbetar oss hojåkare ändå så varför tjafsa sinsemellan om skitsaker? Lägg istället energin på att förbättra och utveckla ett sånt här initiativ. Det tror jag är första steget mot att få det alla vill ha: en motorbana i Stockholmsområdet för stunts, dragrace mm utan olja, rullgrus, snorhala brunnslock och alla jävla blinda halvapor till bilister.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Dawe skrev:
2458683 Jag tycker det är oroväckande och skrämmande som Svensk medborgare att se att Svenska Polisen inte klarar av att samordna en sån här sak.
Så om Polisen vill visa att det här var ett misstag och att ni vill bygga "städer" (Rom) och broar så rätta till det som skett.

Kjelle är med i Samverkansgruppen och var med på banan för att prata med alla människor. Han är inte delaktig på något sätt i att de andra poliserna stod vid utfarten och plockade folk.
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
...tycker att det är enormt lågt, lite glocalnetnivå på polisens agerande igår
men som det skrevs för ett par veckor sen när NÅGON välte en polismc så blir det/kommer det bli "payback time"... Och den blev nog av igår !!! Som vanligt på dubbelmoral.com så förstår vi här inne inte alls deras agerande...*ironi* !
 

Enen

Mc & Foto
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Yamaha FZR 600 R -95
Lite bilder i från gårdagen.. :yoparty
 

Bifogat

  • _DSC2482.jpg
    _DSC2482.jpg
    89.7 KB · Visningar: 91
  • DSC_3644-01.jpg
    DSC_3644-01.jpg
    48.2 KB · Visningar: 145
  • DSC_3656-01.jpg
    DSC_3656-01.jpg
    65.6 KB · Visningar: 117
  • DSC_3659-01.jpg
    DSC_3659-01.jpg
    66.7 KB · Visningar: 147
  • DSC_3687-01.jpg
    DSC_3687-01.jpg
    50.8 KB · Visningar: 129
  • DSC_3731-01.jpg
    DSC_3731-01.jpg
    77.8 KB · Visningar: 166

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
att vara eller inte vara

Bikerbitch skrev:
2458713 Kjelle är med i Samverkansgruppen och var med på banan för att prata med alla människor. Han är inte delaktig på något sätt i att de andra poliserna stod vid utfarten och plockade folk.

Jo det är ju sant att kjelle säkerligen är en på alla sätt hyvens kille. :confused:

Faktum kvarstår han arbetar för polisen. Det gör ju då att han får klä skott för saker o ting som polisen gör, speciellt när han är med o frontar.
precis som vi som hoj åkare får ta skit från de som man möter på vägen som tycker illa om den hojåkare som körde o väckte dem kl 0300 när han körde förbi utan ljuddämpare osv.

rättvist ? nej
verklighet ? ja

När då han är med o försöker fixa till en sådan här sak och en annan avdelning inom samma kår då saboterar och underminerar det fullständigt så skickas dubbla budskap ut från polisen.

1) "vi" vill att "ni" slutar åka stunt på gatorna så kom hit istället så får vi alla det roligt säkrare och lagligt. (kjelle o co)

2) "vi" vill sätta dit "er" oavsett var "ni" är och vad "ni" gör, och samlas "ni" på ett ställe och anonserar ut det så gör ni det bara lättare för oss och "vi" kommer att vara där o ta alla vi kan. (Trafik Polisen)

Slutsatsen blir ju då att de som åker hoj som redan känner viss tveksamhet till polisen från början, inte alls kommer att lita på någon polis oavsett vad de säger.
Om de som är misstänksamma sedan har rätt eller fel i sin syn på polisen med tanke på att den ena polis avdelningen medvetet torpederar den andra polis avdelning och fullständigt underminerar allt förtroende för polisen som kår står för. Det är ju en intressant fråga.

Det kan ju tolkas som att polisen inte är intresserad av att komma till en
lösning utan bara tar till alla knep man kan för att sätta dit folk.

eller så kan man tolka det som att det internt hos polisen finns stora problem att dra åt samma håll och att det finns egna "privata" avdelnings agendor som styr hur man hanterar situationen.
Taskig kommunikation och ledning helt enkelt.. :tomten

vill man vara riktigt paranoid så kanske det handlar om helt andra saker.

personligen tycker jag det var tråkigt att se att polisen var där och plockade folk, dålig stil helt enkelt, och oerhört pinsamt och underminerande för kjelle som person och auktoritet.

Bra initiativ :yoparty synd att resultatet torpederades.
 

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Hmmm, jag skulle nog vilja vända på steken i fallet med "välta polishojjen", jag måste dock tillstå att det kanske inte var det smartaste draget att göra, MEN kan det inte också haft nånting att göra med vad Polismakten sysslat med under ett flertal år gentemot oss mcåkare?

Om man tittar lite i backspegeln så runt -98-99 var allt frid å fröjd ur polismaktens synvinkel, dom som åkte sporthoj var oftast några små kompisgäng på en sådär 3-7st, inget mycket att bry sig med, men -00 hände något, PMC sparkades igång och vi blev fler och fler, och många "hakade" på då vi var först ut och rodda streetrace i lite större skala, jag lovar, man tror inte sina ögon när man tittar på videoklipp ifrån den tiden, det var PMC och ett par till vid Tyresö, knappt inte en människa som la märke till oss, vi drog till Brostugan, där började vi parkera utanför infarten och bjöd på stunts och race, fler anslöt sig, när Tyresö blev lite för mycket "befolkad" beslöt PMC att vi flyttar på oss, vi drar till Skogis, där var ingen annan än vi, och titta hur det ser ut idag?
Uppenbarligen var det nya vindar som rådde, Swedie drog igång Sporthoj, nya gäng sköt upp som svampar ur jorden, över hela landet..

Polisen då, jag vill minnas att vid ett flertal tillfällen att det nämdes att nu har mcåkarna organiserat sig, vi har ingen koll längre, vi har tappat kontrollen..
Det var i denna veva som "Operation Hämndaktion" började ifrån polisen sida, och JA, det märkets en KLAR skillnad ifrån åren -02 och framåt, jag har hängt på Sveavägen sen -86 så jag vet att det är så..

För nu kom Konstapel Hamrén och började längst bort mot Hardrock och satte igång och lappade PARKERADE hojjar, en efter en, ända tills bötespapprerna var slut, vid Tyresö smög civilare omkring i buskarna med 800mm teleobjektiv och kartlade oss åkare febrilt, sen kom Ghostrider, och nu fick Polismakten spelet, inte nog med att spöket körde som han gjorde, han sålde filmer också...
Nu fick ALLA hojåkare pynta, vissa fick rättfärdiga böter, man visste ju om att man åkte omkring med miniskylt, men sen alla andra som bara fick ta "skit" för man körde hoj, man hade rätt avstånd mellan blinkersena, ja, man såg även till att dom var E-märkta, då fick man ombesiktning för att det inte var tillräckligt orange sken?
Men dom är ju E-märkta?
"Det där är bara nån skit E-märkning ifrån Spanien, dom gäller inte här!" fick folk till svar.

Själv som exempel fick jag 400kr böter för "felaktigt vinklad nummerplåt", trots att den uppfyllde ALLA paragrafer i Svensk författningsamling?
Näha, det var tydligen min tur att bidra till statskassan..

Vad blev då hojåkarnas motdrag mot denna insats då?
Ja, här kommer Bängen för att jävlas, jag drar hellre än att stanna och bli trakasserad för att min kedja inte håller 22mm slack vid färd..

Och på denna väg har det fortsatt, ÄNDA tills nu i somras när Konstapel Kjell kom på: att kanske man ska försöka närma sig hojåkarna med argument och resonera istället för att böta?
Givetvis bjöds det på stor skepsis när en uniform stod bland hojjarna och inte på andra sidan gatan och blängde snett och maktlöst, utan den här gubben hade inte med sig blocket heller...
Sakta men säkert börjar Kjelle få igång en dialog, vissa lyssnar, disskuterar, andra skiter fullständigt, men folk kanske började inse att: "fasen, dom kanske inte bara är ute för att sätta dit mig?"

På nått sätt har Kjelle faktiskt lyckats nå ett flertal personer som förrut var ganska så kritiska mot Polisen, med argument och disskussion har det blivit ett klart mer avslappnat läge mellan lägren, nu kanske några t o m stannar när dom blivit invinkade, okej, jag körde lite förfort, jag tar böterna istället för att riskera att dra, medans andra fortfarande tycker det är en sport att leta upp Blå och se om man lyckas få jagen ..

Så efter 4-5 år börjar det smått hända att en förändring till det bättre mellan Polisen och hojåkarna som började ta form, ända tills igår när Länstrafikgruppen med sitt uppvisande backade bandet för MÅNGA med just X antal år i relationerna..

Kjelles uppgivna kommentar när det uppdagades vad som skedde vid infarten: "jag har ha total förståelse för att LTG kör flygande vid Skogis eller dyl, för dom som är där och kör är ju uppenbarligen inte intresserade att få stånd till en förändring när det bjuds på en tillställning under ordnade former här"
tycker jag personligen var en klar och ärlig kommentar.

Jag håller med om att man inte ska vara långsint och att man inte ska haka upp sig på detta, utan att se framåt och uppmuntra till fler sådana här events som i slutändan KANSKE kan ge någon form av permanent lösning, men gammal i gården som jag är, så vill det nog till att det kommer någon form av OFFENTLIG ursäkt ifrån LTG ang sitt provokativa handlande, för vad det handlar om i grund och botten är att det förtroende som bl a Kjelle mfl försökt under en tid nu bygga upp är en ANING skadeskjutet i MÅNGAS ögon.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Bikerbitch skrev:
2458713 Kjelle är med i Samverkansgruppen och var med på banan för att prata med alla människor. Han är inte delaktig på något sätt i att de andra poliserna stod vid utfarten och plockade folk.
Men om han nu är med i samverkansgruppen, varför kollar han inte upp med LTG FÖRE arrangemanget då?
Jag menar, det här var ju inte första gången och lär knappast inte vara den sista.

Nu vet jag ju inte hur samverkansgruppen arbetar, men borde inte polisens representant jobba med vad polisen kan göra i sammanhanget?

Nästa gång kanske polisens representant i samverkangruppen kan kolla med bl.a. LTG om dom tänker sabotera det samordnade evenemanget INNAN det händer?

Nej, pekar inte finger på nån, utan ställer en fråga.
Det var ju inte Kjelle som satte dit folk, jag bara undrar vad man jobbar med inom samverkansgruppen, är det bara hojåkarnas attityd, eller jobbas det något med polisens attityd mot hojåkarna?

Man sår det man skördar.
Kjelle sår frön, LTG napalmbombar åkern.
Resultatet blir ju inte roligt för nån.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
War-psycho skrev:
2458965 Men om han nu är med i samverkansgruppen, varför kollar han inte upp med LTG FÖRE arrangemanget då?
.

Han lär ju ha gjort det. Det var inget i agendan om denna insats då. Den kom från klar himmel sas.
/J
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Jörgen Karlsson skrev:
2458975 Han lär ju ha gjort det. Det var inget i agendan om denna insats då. Den kom från klar himmel sas.
/J
Om så nu är fallet, utnyttjar dom Kjelle för att lura hojåkarna eller?
(Utan Kjelles vetskap då alltså.)

Luktar ju nästan brottsprovokation om det hela.

Det är synd att Kjelle hör till undantagen inom hans yrke.
Tänk om Kjelles attityd hade varit normen inom polisen istället, då hade nog samarbetet gått bättre.

Kjelle = en vattendroppe i polisens mentala öken. :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top