Inbjudan till stuntkväll 13 september

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
På bilderna ser det ut som att det ryker både om hojen & vröven:va Aj!
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
War-psycho skrev:
2458986 Luktar ju nästan brottsprovokation om det helaQUOTE]

nu har du suttit hemma och snackat med jycken för mycket danne :D ...konspirationsteorierna trycker på, precis som en taskig returvajer.:) :) Häng med nästa gång istället :tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Snail_shell skrev:
2459178 Det funkar!!
Jag har börjat med det också..

Dessutom vinkar jag med hela armen.. :hej
Vad kul, visste väl att vi var flera!
Vi får blåsa liv i "Love, peace and understanding"-märkena igen! (Eller var det peace, pot and pussy... :va ) Jag var ju knappt född då.

Grattis på dig förresten! :hej :)

/J
 

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 -07, 660 -04
Yoshi_gixxeRR skrev:
2458389 Men enda reaktion är: VARFÖR KALLA NI DETTA FÖR STUNTKVÄLL????


Gnäll gnäll och åter gnäll


Om du drar tvingen moturs så släpper trycker runt pungen och du blir gladare skall du se !!!!!
 

Gubbrejsarn

Ju mer jag hör desto mindre begriper jag
Gick med
21 May 2004
Ort
Haninge
Hoj
Honda VFR 750F
En riktigt rolig kväll!Applåder och visslingar till staben som ordnade det.

Såklart kan allt göras bättre eftersom...riktigt bra borde det bli om de som redan vet hur det ska göras bättre, själva visar initiativ och ordnar en aktivitetskväll med valfritt namn.

Varför så förvånade över att LTG dök upp?

Var är det svårast att fånga mc...på Skogskyrkogården, Tyresö, där det finns ett otal av/påfarter och lokalgator, eller på ett öppet fält med endast en(känd) utpassering, så det bara är att tråla in fiskstimmet?

LTG är en egen sektion, dom har inget somhelst intresse att odla några relationer med trafikanter, däremot att stärka sin statistik av ingripanden...som mäts i antalet utfärdade förelägganden och utskrivna böter. Den statistiken används till att mäta konstaplarnas effektivitet, och ligger med när det gäller lönesättning.
Så därför har Hamrén mer betalt än Kjelle...vem som är den bäste yrkesutövaren är däremot en öppen fråga.

Merparten av de som kom till Bromma är den "normala" delen av mc-kollektivet. Ganska riskfritt klientel att jobba med...däremot är det otäcka och t o m farliga typer ute och kör efter midnatt. dom slåss, har vapen och kan t o m smita...därför hittar du inga trafikare ute efter midnatt, såvida de inte kommenderas eller praktiserar med polisaspiranter...

Kasta ingen skit på Kjelle...hans refomerande arbete bland hojåkare av olika slag är illa sett av många av hans kollegor...LTG t ex. De var mycket väl medvetna om att Kjelle var på plats, och vilken underminering av hans förtroendekapital bland hojkollektivet det innebär att slänga upp en kontroll.

"-Jag kommer!" säjer Kjelle..."Ojdå! Då är det bäst man håller sej borta med miniblinkersarna!" tänker då någon, som associerar Kjelles närvaro som ett säkert tecken på att LTG kommer att attackera...och så har man lyckats splitta.

Återigen: Kalasinitiativ av samverkansgruppen...det har varit mycket snack och liten verkstad ett par år, men nu börjar det rulla på!
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Jörgen Karlsson skrev:
2459067Jo. Det måste ske fler personliga möten mellan sporthojare-poliser. Sporthoj.com-snackpåsar som jag och du tillhör nog inte målgruppen (även om vi får våra hojar stoppade i flygande hämdbesiktingar från Polisen och blir irriterade då), vi sköter oss nog även om vi kör för fort då och då. Det är de yngre Nofear-krigarkillarna som polisen måste dialogisera med.
Jo, det har du rätt i. :)

Själv har jag inte blivit trakkaserad så mycket, en fortkörningsbot är det enda jag har på mitt samvete, men den var så välförtjänt att jag inte är ett dugg irriterad över den. :D

Du har rätt i att det är en annan "målgrupp" som man bör "dialogisera" med, och det är väl just en sån här tillställning man når dom antar jag.
Därför är det ju så otroligt klockrent tajmat av polisen att välja just ett sånt här tillfälle att sabotera allt förtroendearbete som folk byggt upp hela sommaren.
(Det är väl just miniskylt & miniblink-gänget som dyker upp på såna här tillställningar.)

Som du säger, detta förlorade nog mest polisen själva på.
Dom fick ju knappast några fler anhängare hos hojåkarna av det här. :D


fazerfun skrev:
2459543nu har du suttit hemma och snackat med jycken för mycket danne :D ...konspirationsteorierna trycker på, precis som en taskig returvajer.:) :) Häng med nästa gång istället :tummenupp
Moahahaha... lustigkurre... :hihi

Har faktiskt returvajer liggandes, men upptäckte att jag måste byta armaturen vid styret också, eftersom det ej fanns uttag för returvajer.
Men det blir bytt i vinter, tillsammans med skönare handgrepp.
Det plus nya sulor gör att jag verkligen ser fram emot nästa säsong, då ska Husse ut på bana å testa lite åxå. :)

(Och troligtvis klota på första försöket. :rodnar)
 

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Jörgen Karlsson skrev:
2459568 Vad kul, visste väl att vi var flera!
Vi får blåsa liv i "Love, peace and understanding"-märkena igen! (Eller var det peace, pot and pussy... :va ) Jag var ju knappt född då.

Grattis på dig förresten! :hej :)

/J


Kunde vara ett nytt sätt att byggabroar på.. :D
Samtliga SH medlemmar börjar från och med i morgon att vinka med hela armen till farbror blå!! :yoparty
Har ni möjlighet! Res på er också.. :D

/ Tack Jörgen!
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Snail_shell skrev:
2459672 Kunde vara ett nytt sätt att byggabroar på.. :D
Samtliga SH medlemmar börjar från och med i morgon att vinka med hela armen till farbror blå!! :yoparty
Har ni möjlighet! Res på er också.. :D

/ Tack Jörgen!

Räcker det inte med hela fingret ?

Jag menar man måste ju börja någonstans :D

(jupp det var menat som skämt)
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
nosferatu skrev:
2459492 Vet faktiskt inte vad som hände, kändes riktigt bra i början o sen slog d bara runt. Har haft hojen i 1,5 år o slangar varje gång jag kör o har aldrig tidigare vart i närheten av att slå runt.
Vet inte om svackan mitt på rakan spelade in eller om man bara va lite för taggad att stila. Fick dessutom en flygande på reg. skylten på vägen ut.

Men du vann iaf en medalj för dagens snyggaste vurpa,
alltid nåt. :)

pm:a adress eller telefonnummer så fixar jag en överlämning av medaljen.
 

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
Gandalf skrev:
2459587 Om du drar tvingen moturs så släpper trycker runt pungen och du blir gladare skall du se !!!!!

Hahaha det där va fan bäst:D :D :klappar :klappar !!!!!!
 

psyduck

Medlem
Gick med
27 Nov 2005
Ort
Nacka
Hoj
KTM 1290 SDR -20, Suzuki DR-Z 400 SM -06
Det är helt OK att använda bilderna precis som du vill. Känner du för att betala så rekommenderar jag en insättning till Röda Korset, Rädda Barnen, Barncancerfonden eller annat lämpligt ideellt biståndsorgan.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
psyduck skrev:
2459844 Det är helt OK att använda bilderna precis som du vill. Känner du för att betala så rekommenderar jag en insättning till Röda Korset, Rädda Barnen, Barncancerfonden eller annat lämpligt ideellt biståndsorgan.
Skön inställning... :)


:Bugar
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Miss_A skrev:
2459387 Haha nej så ska vi inte säga, inge kul att skada sig, men jag förstår vad du menar ;) men jag tror inte du vill ramla o göra illa dig för att få lite vård ;)

Nu vet Noll-koll vad som ligger i potten. Nästa gång kommer han vurpa massor :tuttar


Kawalight skrev:
2458946 Ha ha, jodå vi fick göra det bästa av situationen :rolleyes:
Plåstrade och tejpade en stund så gott det gick :arsele
Nöjet var mer på vår sida, än hans, skulle jag tro.

Hälsningar Asshunter :tungan

Alltid trist med vurpor. Skönt att det gick bra. Nyttigt för folk att se vad som händer vid en vurpa tror jag. Polarna åker med sådana där leksaksbyxor i kammofärg. Försöker förklara att dom inte ens duger vid en vurpa i 30km/h. Nu ser man vilka skadorn:va a blir. Undra hur arslet ser ut i 200km/h:va
 

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Yoshi_gixxeRR skrev:
2458389 Men enda reaktion är: VARFÖR KALLA NI DETTA FÖR STUNTKVÄLL????

Det enda lilla stunts som gjordes var i en lite hörna längst upp bland grus o skit!!!

Detta var inget annat än en buskväll i över 200km/h

Nu tror folk att streetrace o slanga i 200km/h ÄR stunt!!!!


Så jävla missnöjd med erat ordval: STUNTKVÄLL
Buskväll, alternativkväll eller vad som helst, men INTE stuntkväll!!!

I övrigt hade väl folk kul, men JAG med fler hade aldrig kommit dit för det upplägget som nu rådde...

(vi avbokade mötet med politikerna när ni tilllät dragracing...)

Sedan en fråga: vad hade ni gjort om ngn hade kraschat i 200km/h o kört ihäl en massa folk???
Vart var skyddet för publiken??
Varför tilllät ni race med 5-6st SAMTIDIGT på en smalraka med massa folk runtomkring med grus på banan???
Varför kan ni inte tänka längre en såhär kort??

Denna kväll var inget annat än en kväll för dom som skapar alla problem för oss andra, o ni har inte gjort ett endaste skit för att ta bort det från gatan!!

Det enda ni gjort var att dra in riktiga stuntare i skiten!!!!!!!

Kalla det INTE för STUNTKVÄLL!!!!



En mkt missnöjd Yoshi (med erat val av att kalla detta STUNTKVÄLL)



.../Yoshi



OBS: Hade det kallats ngt annat än stuntkväll hade jag inte sagt ett pip


Vadå "RIKTIGA STUNTARE???" Skulle du va en av dom då eller?

Kvällen var väll till för alla oavsett rakt fram i 200+ eller ha ett Pizzadrev eller?!!

//Simon
 

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Orkade inte läsa igon allt men stuntnig för mig innebär allt möjligt.. kolla bmx dom har dirt, vert flatland.. olika sorters stunt med väldigt lika cyklar. ser på pizzadrevs stuntnig som motsvarighet till bmx flatland.. slanga i högre hastigheter med lemmar i alla världens positioner ser jag mer som street alt gamla skolan.. hör nog själv till den sista kategorin.. när jag nu kör hoj.
Men det e ju bara min åsikt.. trist bara att det ska bli tjafs om nått som vi alla gillar (antar jag om man åker till en stuntkväll) Ne stuntare förena edre!!!!
 

njelger

Guest
Gos-Kjelle hit o Gos-Kjelle dit! :mad: :mad: :mad:
Eftersom gos-kjelle då har noll cred hos Polisen eller om han är med på det hela (min teori) Så vet man ju om Kjelle kommer så kommer det bli bakhåll, flygandekoll av skyltbelysning och kontroll av blinkershastighet.
Precis som giftiga grodor har skarp färg har polisen kjelle som varningssignal. Lita inte på honom. Han har försatt sina chanser.
Senast på Sveavägen.
Stod han själv och blev upprörd över kollegorna?
Han kom fram först när de andra åkt och ställt upp fällan. För att ingjuta förtroende?
För att få folk att slappna av och tro på polisen så klart.
Det verkade ha lyckats.

(Vill bara tillägga att jag har en helt legal cykel och har aldrig fått böter så det är inget sånt.)

Gubbrejsarn skrev:
2459608
Tyvärr GR så tror jag inte på denna historia.
 

fleshgear

Medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
stockholm
Hoj
xt660r budmoppe
Jörgen Karlsson skrev:
2459067
War-psycho skrev:
2459034
Vi får väl se om vi nånsin får nån ordning på samarbetet mellan polis & hojåkare.
Jo. Det måste ske fler personliga möten mellan sporthojare-poliser. Sporthoj.com-snackpåsar som jag och du tillhör nog inte målgruppen (även om vi får våra hojar stoppade i flygande hämdbesiktingar från Polisen och blir irriterade då), vi sköter oss nog även om vi kör för fort då och då. Det är de yngre Nofear-krigarkillarna som polisen måste dialogisera med.

Min nu snart ettåriga gubb-kampanj går iaf ut på att hälsa på alla mc-polishojar jag möter när jag är ute och åker! De blir fler och fler som hälsar tillbaks faktiskt. :)

Nu måste jag jobba lite.

/J
hälsar oxå alltid på mc-snutar brukar bli några gånger varje dag när jag jobbar vissa hälsar tillbaka vissa inte gör det dels för att jag hoppas på en lite snällare behandling om jag blir stoppad och dels för att det kan ju vara kjelle man möter:tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
fleshgear skrev:
2460088 hälsar oxå alltid på mc-snutar brukar bli några gånger varje dag när jag jobbar vissa hälsar tillbaka vissa inte gör det dels för att jag hoppas på en lite snällare behandling om jag blir stoppad och dels för att det kan ju vara kjelle man möter:tummenupp
Great!! :tummenupp
"Snabb men snäll" får du ha tryckt på ryggen på din sh-tröja! :)

/J
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top