Inbjudan till stuntkväll 13 september

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
War-psycho skrev:
2458986 Om så nu är fallet, utnyttjar dom Kjelle för att lura hojåkarna eller?
(Utan Kjelles vetskap då alltså.)

Luktar ju nästan brottsprovokation om det hela.

:)

Haha! Nu får du ge dig! Du är ju ff mytoman! :) Du vill bara trigga igång en debatt;)

Jag tycker som sagt att det vart 1-0 mellan hojåkarna och Länstrafikgruppen om man ser till regeln om fair play. Nu är ju bollen hos dem iochmed att samverkansgruppen genom Kjelle, enligt inläggen ovan, ställt frågor till LTK.
Det är inte så mycket att peta i nu tycker jag, bollen är hos dem, om de nu kommer med ett svar.
/J
 

TOKER

Dödsryttare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Indian Scout 600cc -23
!!!!!!!!!!!

Vill bara skriva av mig lite!!
Kvällen var väldigt trevlig så tack till alla inblandade.
Vill även också skriva att de yoshi skriver verkligen stämmer även om han inte är rätt person att säga det kanske för det blir lite dubbel moral men samma sak gäller egentligen mig jag busar också och det är långt ifrån stunt körning.
Så jag busar en hel del men det är inte stunt alls!!
Och bus kommer aldrig bli lagligt på något sett!!!!!
Själv känner jag även att buskörning inte är rolig längre när det försöks göras under ordnade former för då är det ju inte bus längre då är det ju bara POOOWAWHEELIE när man buskör behöver man den sista spänningen som inte går att få på inhängnat :squid .....

Så skilj gärna på bus och stunt, köp en stunthoj och börja stunta om ni vill göra det annars kör ni som ni gör nu:tummenupp .

Var ut efter bromma och åkte bil med matti och han visa mig runt till skogs kyrkogården och tyresö sedan hamna vi på sveavägen och klämde lite käk riktigt trevlig kväll faktiskt.

Så summan av det hela våran sport kommer aldrig komma någonstans när den asossiceras med det vanlig "gatbuset" men vet själv att buset behövs för att klara av vardagen så kör hårt!!
Tror ni bara behöver ge korvgubbarna ny adress typ Tyresö:yoparty .

T.S.S

Robin
Västeråsare som var vilse i huvudstaden:tungan

Och jag skulle behöva ha massa punkter och skit överallt som vanligt så här har ni några.......... ta ett par komman med vett ja ,,,,,,,,,,och felstavnig lär det me vara :näsblod
 
Last edited:
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Jörgen Karlsson skrev:
2459002 Haha! Nu får du ge dig! Du är ju ff mytoman! :) Du vill bara trigga igång en debatt;)
Jamen ge dig SJÄLV istället? :7peta

Får man inte ställa en enkel fråga utan att folks ska tro det värsta hela tiden?

Dom flesta håller ju med om att det är märkligt att polisen inte klarar av att samordna sina egna insatser.
Det var väl inte så förbannat långsökt?

Jag tror INTE på nån "konspiration", jag säger bara att det nästan KÄNNS om det.
Jag tror INTE att polisen är så pass beräknande, snarare tvärtom.

Så lugna ner dig med påhoppen och läs resten av inlägget istället. :mattias
(Man är inte mytoman bara för man undrar över polisens tankesätt i såna här fall.)
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
War-psycho skrev:
2459015 Ämen ge dig SJÄLV istället? :7peta

Får man inte ställa en enkel fråga utan att folks ska tro det värsta hela tiden?

Dom flesta håller ju med om att det är märkligt att polisen inte klarar av att samordna sina egna insatser.
Det var väl inte så förbannat långsökt?

Jag tror INTE på nån "konspiration", jag säger bara att det nästan känns om det.
Jag tror INTE att polisen är så pass beräknande, snarare rtvärtom.

Så lugna ner dig med påhoppen och läs restan av inlägget istället.

Jag är jämt lugn det vet du! ;)
Jag läser inte bara dina inlägg i sin helhet utan alla andra i tråden också. Du får debattera med ngn annan än jag idag ;)

Kram
J
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Jörgen Karlsson skrev:
2459023 Jag är jämt lugn det vet du! ;)
Jag läser inte bara dina inlägg i sin helhet utan alla andra i tråden också. Du får debattera med ngn annan än jag idag ;)

Kram
J
Tänker inte debattera alls här... jag ställde bara en fråga.

Vi får väl se om vi nånsin får nån ordning på samarbetet mellan polis & hojåkare.

Gör Kjelle till chef för LTG, så man får en vettig person i ledningen istället.
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Bikerbitch skrev:
2458931 238 stycken skrev upp sig på listan:rock

Lägg därmed till, som någon nämnde tidigare, att det var folk i bil som kom också.
Jag kom ganska tidigt (typ 17.10) då fanns ingen lista att skriva på.. Såg den senare, men fick för mig att det var de som skulle stunta som skulle skrivas in på nått vis.. Så kladda in mitt namn på listan :tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
War-psycho skrev:
2459034
Vi får väl se om vi nånsin får nån ordning på samarbetet mellan polis & hojåkare.
Jo. Det måste ske fler personliga möten mellan sporthojare-poliser. Sporthoj.com-snackpåsar som jag och du tillhör nog inte målgruppen (även om vi får våra hojar stoppade i flygande hämdbesiktingar från Polisen och blir irriterade då), vi sköter oss nog även om vi kör för fort då och då. Det är de yngre Nofear-krigarkillarna som polisen måste dialogisera med.

Min nu snart ettåriga gubb-kampanj går iaf ut på att hälsa på alla mc-polishojar jag möter när jag är ute och åker! De blir fler och fler som hälsar tillbaks faktiskt. :)

Nu måste jag jobba lite.

/J
 
Last edited:

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Söderort
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Bild kommer så fort jag fattar hur fasen man lägger upp den!!! Hjälp =)
och ja, han hade det bra med oss kan jag lova ;) Han klagade inte.. :arsele


Bikerbitch skrev:
2458678 Hur gick det för killen med Husaberg som vurpade under kvällen? Mår du bra?

Jag vet att tre flickor, Anna, Gabriella och My (sjuksyrror) smet iväg och plåstrade om hans hand och rumpa. Bilder ska tydligen också finnas..:brynad
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
TOKER skrev:
2459006...Vill även också skriva att de yoshi skriver verkligen stämmer även om han inte är rätt person att säga det kanske för det blir lite dubbel moral...

Sant, jag var (är ibland även nu oxå) en buse på gatan.
Det e kul, men inte alls lika kul längre som förr, o jag arbetar FÖR den seriösa stunten, för att jag brinner för det.
Även om jag varit dålig så har jag blivit äldre o mer mogen/vis/smartare osv,osv...
Ska jag straffas för det jag gjorde förr (en allmän fråga till dom som älskar att hacka på mig...) "Obs,alltså inte du TOKER"

Nu mer är det långsamare farter som ger spänning o utmaningar.


Det går inte att ha bus o stunt på samma ställe, det e som att ha busåkarna på racebanan tillsammans med er som kör seriös racing.



.../Yoshi
 

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
(238 stycken skrev upp sig på listan.)

Jag och en polare kom med våra hojar strax efter 17:00 och då fann det ingen lista, skriv gärna upp mig.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Listan var till för dom som skulle ut på banan och köra, just för att all körning skedde på egen risk.

Sen fanns det en till grej man kunde skriva på och det var sin e-mail adress om man vill ha information sen om vad vi gör, allmänna saker, vad vi kommer göra i framtiden etc etc
 

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Vem är det som har en omogen attityd här egentligen? Det där var ju verkligen konstruktiv kritik...:rolleyes:

Yoshi kanske inte alltid uttrycker sig så alla förstår vad han vill säga, dock så verkar många haka upp sig på all han skriver, bara för att det är just han som skriver det...
Och som han skriver själv, man kan inte "straffa" någon för allt de gjort tidigare i livet, om man har försökt lära sig nått från de misstagen.

Jannica, kunde tyvärr inte komma igår, men ni verkar ha gjort ett jäkla bra jobb. Med de åsikter som framkommit nu i denna tråd, så kan det ju bara bli bättre och bättre nästa år! Bra jobbat!!!

Yoshi, alla har ju inte råd och möjlighet att bygga om sina hojar till riktiga stunthojar, tror dock alla behöver en plats att leka och ha kul på. Ni var oxå nybörjare i början! :)




Robban W skrev:
2459144En massa skit...(ändrat av moderator)
 

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Jörgen Karlsson skrev:
2459067 Min nu snart ettåriga gubb-kampanj går iaf ut på att hälsa på alla mc-polishojar jag möter när jag är ute och åker! De blir fler och fler som hälsar tillbaks faktiskt. :)

Nu måste jag jobba lite.

/J

Det funkar!!
Jag har börjat med det också..

Dessutom vinkar jag med hela armen.. :hej
 

nosferatu

Hallowed Be Thy Name
Gick med
14 Sep 2006
Ort
Kungsängen
Hoj
Ingen med motor....
De va jag som vurpade med husan, premiärvurpa med den hojen. Men det var väl tur i oturen att de hända där det hände så man kunde få hjälp. Blev bara skrapsår på mig o hojen och ett lite pajat självförtroende, så det gick ju rätt bra ändå. Vill iaf tacka för hjälpen / Jocke
 

Pizzabagarn

Guest
Trevlig onsdagkväll må jag säga.
Tack till alla som hjälpte till samt till de som stod för underhållningen :tummenupp
Tur att det fanns en korvgubbe och kaffegumma!

Nästa år kommer jag också våga mig ut på rakan trots prestationsångesten man fick igår efter att ha sett de mer meriterade.
 

Enen

Mc & Foto
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Yamaha FZR 600 R -95
Du är med på bild..

nosferatu skrev:
2459189 De va jag som vurpade med husan, premiärvurpa med den hojen. Men det var väl tur i oturen att de hända där det hände så man kunde få hjälp. Blev bara skrapsår på mig o hojen och ett lite pajat självförtroende, så det gick ju rätt bra ändå. Vill iaf tacka för hjälpen / Jocke

Han få upp kameran lite snabbt för att få med lite av vad som hände...
 

Bifogat

  • DSC_3706-01.jpg
    DSC_3706-01.jpg
    72 KB · Visningar: 274
  • DSC_3707-01.jpg
    DSC_3707-01.jpg
    72.9 KB · Visningar: 187
  • DSC_3708-01.jpg
    DSC_3708-01.jpg
    72.2 KB · Visningar: 156
  • DSC_3709-01.jpg
    DSC_3709-01.jpg
    71 KB · Visningar: 165
  • DSC_3710-01.jpg
    DSC_3710-01.jpg
    71.1 KB · Visningar: 179

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Söderort
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Noll-Koll skrev:
2459161 Fan nu önskar jag att jag oxå vurpade!

Haha nej så ska vi inte säga, inge kul att skada sig, men jag förstår vad du menar ;) men jag tror inte du vill ramla o göra illa dig för att få lite vård ;)
 

nosferatu

Hallowed Be Thy Name
Gick med
14 Sep 2006
Ort
Kungsängen
Hoj
Ingen med motor....
Vet faktiskt inte vad som hände, kändes riktigt bra i början o sen slog d bara runt. Har haft hojen i 1,5 år o slangar varje gång jag kör o har aldrig tidigare vart i närheten av att slå runt.
Vet inte om svackan mitt på rakan spelade in eller om man bara va lite för taggad att stila. Fick dessutom en flygande på reg. skylten på vägen ut.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top