Inbjudan till stuntkväll 13 september

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Vill passa på att tacka för en toppenkväll! (så här lite efteråt :tungan)
Var riktigt kul att bara komma dit och kika på lite sjysst körning :tummenupp
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Yoshi_gixxeRR skrev:
2461186 Hmm, det må vara så att jag utrycker mig dåligt ibland.
Tycker själv att jag e tydlig, men tydligen är jag ju inte det:rolleyes:

Konstigt att du finner att jag sågar "hela evenemanget" då jag skrev att jag bara hakade upp mig på att dom kallade detta för stuntkväll.

Men som vi redan har rett ut i denna tråd så är stunt (i Sverige) all form av extrem hojåkning.

Jag pratade om mcstunt som ÖVRIGA världen menar e stunt, den mer sportsliga varianten.

Så jag hade fel, o ni hade rätt!!



.../Yoshi


Bra, bättre sent än aldrig. Än finns det hopp för dig att bli en fungerande människa.
 

crw

långsam men vinglig
Gick med
13 Jul 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Old Honda CBX
:tummenupp
Super-Henkan skrev:
2460176 Sälla herr Yoshi tänkte dig att vi var i en skidbacke igår... en del gillar att åka fort, en del ramla, vissa är nybörjare, en del gillar att hoppa och tricka... men alla har skidor och vi hade riktigt kul i backen...


:tummenupp klockren liknelse!!!

Åker själv mycket skidor samt Telemark och den här typen av diskutioner/agg upplevde vi i skidvärlden under mitten av 90-talet där brädåkare inte tillät oss "kryck-åkare" att visstas i lekparker, halfpipes osv och vi skidåkare tyckte att dessa brädor bara förstörde pudret utanför pisten! Det spottades och väsdes i liftköer och på after-skier. Åren gick och allt eftersom så började vi innse att den ena har inte mer rätt än den andra att vara på vissa utvalda ställen i och utanför pisterna, vi fick helt enkelt acceptera varandra!

Det som tidigare var hård och kall rivalitet har förbytts till en härligt gemenskap där det utbyts erfarenheter och tips till höger och vänster, brädåkningen har inspererat oss skiåkare och vise versa, vi leker i parker tillsammans och vi drar iväg till baksidan av bergt å fräser puder tillsammans!

Tråkigt att läsa alla neggo inlägg här på SH om vad som är stunt eller inte, vem som skall åka var osv...... tror nog att vi hoj-åkare skall försöka vara mer ENADE än så om vi någonsin ska kunna "slå" tibax mot dom som tycker vi borde försvinna från vägarna:fakta

Så rättning i leden tack, för det som arrangerades på Bromma rakan var ett kanon event som gynnar alla på hoj:tummenupp

Alla som var delaktiga till att "Stuntkvällen" blev av skall ha en STOR eloge och många varma klappar på axeln, lyfter min hatt och säger BRA GJORT:hojharley

//crw
 

JayZin

If I Only Had Wings On My Gixxer.......
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
GSX-R 1000
Fuck Tha Police

Tack för en trevlig kväll!

Polisen suger fett har alltid gjort och kommer alltid att göra. Oavsett om EN försöker vara "snäll". Vem vet d kan ju vara just han som plockar dig nästa gång för något skit.

Är han fortfarande lika "snäll" då:va

Till alla er poliser :tummenner :FU
 

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Söderort
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Rumpan..

Och så här såg Rumpan ut som vi klappade så fint på :arsele :)
 

Bifogat

  • CIMG0006.jpg
    CIMG0006.jpg
    44.7 KB · Visningar: 94

rials

Racing Is A LifeStyle
Gick med
19 Apr 2004
Ort
älvsjö
Hoj
triumph daytona 675( grå)
mamba71 skrev:
2460138 90 procent av alla som skrev på listan kunde inte sitt reg nummer.

TACK för en trevlig kväll

hehe kan vara svårt när man byter hoj hela tiden :tungan

fast bra e det juh att det står på hojen:tummenupp
 
Last edited:

KJECOP

Guest
Dawe skrev:
2458683 Jag tycker det är oroväckande och skrämmande som Svensk medborgare att se att Svenska Polisen inte klarar av att samordna en sån här sak.
Så om Polisen vill visa att det här var ett misstag och att ni vill bygga "städer" (Rom) och broar så rätta till det som skett.
Enligt uppgift som jag fått så hade länstrafiken fått information om kvällen ifråga och de visste vad det var fråga om. Det kom dessutom upp en polisbil och en mc-polis till platsen och pratade med en av dem som anordnat kvällen så av vad jag har hört så hade de fått tillräckligt med information.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
War-psycho skrev:
2459622 Moahahaha... lustigkurre... :hihi

Har faktiskt returvajer liggandes, men upptäckte att jag måste byta armaturen vid styret också, eftersom det ej fanns uttag för returvajer.
Men det blir bytt i vinter, tillsammans med skönare handgrepp.
Det plus nya sulor gör att jag verkligen ser fram emot nästa säsong, då ska Husse ut på bana å testa lite åxå. :)

(Och troligtvis klota på första försöket. :rodnar)

Kul! Ska också ut och vingla på Gelleråsen eller Sviestad nästa sommar tänkte jag...det får vi synka :tummenupp
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
KJECOP skrev:
2461986 Enligt uppgift som jag fått så hade länstrafiken fått information om kvällen ifråga och de visste vad det var fråga om. Det kom dessutom upp en polisbil och en mc-polis till platsen och pratade med en av dem som anordnat kvällen så av vad jag har hört så hade de fått tillräckligt med information.

Jag tycker det är starkt jobbat av dig Kjelle att orka fortsätta trots detta trassel, det är väl inte första gången vad jag vill minnas..

Vet du varför det blir så här? Är det enbart för att jävlas med dig eller hojåkare i allmänhet som de väljer att störa platser där det för en gångs skull förs en dialog mellan ordningsmakten och det så kallade buset?

Fortsätt att köra hårt :tummenupp
 

Davidk

Guest
Anderzzon skrev:
2462025 Jag tycker det är starkt jobbat av dig Kjelle att orka fortsätta trots detta trassel, det är väl inte första gången vad jag vill minnas..

Vet du varför det blir så här? Är det enbart för att jävlas med dig eller hojåkare i allmänhet som de väljer att störa platser där det för en gångs skull förs en dialog mellan ordningsmakten och det så kallade buset?

Fortsätt att köra hårt :tummenupp

Håller med där, kul att det finns poliser med lite vett!!! :tummenupp
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
fazerfun skrev:
2462008 Kul! Ska också ut och vingla på Gelleråsen eller Sviestad nästa sommar tänkte jag...det får vi synka :tummenupp
Mer än gärna, delad glädje är dubbel glädje. :)

Delad kostnad är ju inte heller fel. :tummenupp
 

KJECOP

Guest
Jag är inte den enda polisrepresentanten i samverkansgruppen. Det finns en polis med som varit med i samverkansgruppen i flera år och jag kom med i gruppen i maj i år (2006). Som sagt, jag har fått informationen att LTG var informerade.

Mitt sätt att jobba är naturligtvis mitt sätt att jobba. Andra poliser föredrar att skriva böter och rapporter. Men jag jobbar inte med detta utan mina chefers kännedom och godkännande, och då pratar jag om cheferna jag har inne i Stockholm city.

Någon skrev något Sveavägen och att jag kom fram efter någon insats...??? Det inte något jag har en aning om. Och om det hände mellan den 27 juli - 8 aug och under tiden 10 aug - 11 sep så hade jag semester.

Efter den här senaste händelsen i Bromma och mitt inlägg tidigare här i tråden så är jag inte populär på LTG. Men nu är det som det är och man får se hur det går...

Att många tvivlar på mig och är säkra på att jag är både falsk och oärlig i mina kontakter med hojåkare kan jag förstå. Speciellt efter en sådan här händelse. Man kan inte vara alla till lags och tro att alla skall tro på det man säger och skriver. Vårt land är ju faktiskt så fritt att man får tycka, skriva och säga vad man vill (nästan i alla fall) och då även om mig som person och polis.

Jag har i alla fall bara hört positiva uttalanden om kvällen, utom alla vet vad...

Mvh

Kjelle
Trafikpolis
Stockholm CITY
 

Skitskraj Mike

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Enköping
Hoj
GSX-R 1000k4
kunniga?

Dom verkar kunniga i LTG. Grisen som kollade min hoj kollade först bakblinkarna, nej dom funkade inte, därefter kollar han fram , tror han skämtar först. GRIS: Dom blinkar ju för fort. blev helt paff, ja va fan tror du när dom bak är trasiga? Trodde ärligt talat att dom borde veta hur de fungerar. hade en lång diskution om va fan dom gjorde där istället för att kolla fyllon o narkomaner på e:4an istället.. fick inge bra svar o skrev heller inte på nått.. vad händer då? nån som har erfarenhet?
ursäktar ordvalet gris om nån tar illa upp..
 

KJECOP

Guest
Anderzzon skrev:
2462025 Jag tycker det är starkt jobbat av dig Kjelle att orka fortsätta trots detta trassel, det är väl inte första gången vad jag vill minnas..

Vet du varför det blir så här? Är det enbart för att jävlas med dig eller hojåkare i allmänhet som de väljer att störa platser där det för en gångs skull förs en dialog mellan ordningsmakten och det så kallade buset?

Fortsätt att köra hårt :tummenupp
Jag kände faktiskt att luften att gick ur mig i onsdags kväll och jag undrade faktiskt vad jag håller på med när det vi i samverkansgruppen försöker åtadkomma (minska antalet mc-olyckor och ordna någon plats/bana att köra på) trampar någon annan på. Men så kände jag plötsligt att jag tänker inte ge mig så lätt. Jag tror ändå, även om del inte håller med, att vi är på väg rätt väg genom att anordna sådana här kvällar och samtidigt skapa en dialog med alla som kör hoj. Det finns ju så många i den här samverkansgruppen (SMC, Vägverket, McRf, NTF och många många andra) och vad jag vet så är de jag pratat med ganska upprörda över det inträffade. Och jag är ganska säker på att sista ordet inte är sagt än.

Jag vet inte varför det blir så här och som du antydde så har samma sak hänt tidigare också. Och då menar jag när vi i samverkansgruppen var nere vid Skogskyrkogården och pratade med hojåkare.

Vi kommer aldrig att kunna komma någon vart med vårt arbete om det fortsätter på samma sätt i samband med våra arrangemang och möten med hojåkare.

Jag kan ju samtidigt passa på att säga att det finns trafikkollegor som är ganska så hånfulla mot mig gällande mina kontakter med hojåkare, mina inlägg i olika mc-forum och mitt engagemang i samverkansgruppen. Man kan göra sig impopulär på olika sätt och jag har visst verkligen lyckats genom mina uttalanden till kollegorna i Bromma och mina inlägg i trådarna om detta, jag är inte vatten värd på en viss/vissa trafikavdelningar.

Men jag får väl bita ihop och försöka köra vidare och se vad som händer...

Mvh

Kjelle
Trafikpolisen i Stockholm CITY
 

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Tänk om det fanns mer av din sort Kjelle! keep up the good work:tummenupp

& nej jag är ingen polis älskare rövslickare! Men jag har träffat Kjelle utan min hoj i andra ärenden & han går även att snacka med då:)

//Simon
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Jag tror dom flesta hojåkare håller på Kjelle, jag gör iaf..
Visst kan det behövas en attitydförändring i båda "lägren" och jag tror att kjelle & co's jobb är en mycket bra väg... Sen kanske vi hoj åkare kan ge f-n i att kicka omkull polishojar och kanske köra lite mer laglydiga hojar...
Dessvärre så gör såna här händelser som LTG är ansvariga för att föraktet
bara ökar och att fler skiter i alla lagar och regler...
Och framförallt så försvinner förtroendet totalt för polisen när dom gör
allt för att förstöra en helt laglig kväll... LTG hade verkligen gjort större nytta på Tyresövägen när någon lägger ner så mycket energi som arrangörerna av
denna i övrigt underbara kväll har gjort!

För att sammanfatta det hela lite...
Förtroende får man inte, det förtjänas!
 

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
Miss_A skrev:
2461607 Och så här såg Rumpan ut som vi klappade så fint på :arsele :)

Om du vill så kan du få klappa på min rumpa också.....:hej
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Vi kanske borde kräva val angående chefspositioner
inom polisväsendet!

Kjelle for LTG president :yoparty
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
KJECOP skrev:
2462645
Jag kan ju samtidigt passa på att säga att det finns trafikkollegor som är ganska så hånfulla mot mig gällande mina kontakter med hojåkare, mina inlägg i olika mc-forum och mitt engagemang i samverkansgruppen. Man kan göra sig impopulär på olika sätt och jag har visst verkligen lyckats genom mina uttalanden till kollegorna i Bromma och mina inlägg i trådarna om detta, jag är inte vatten värd på en viss/vissa trafikavdelningar.

Men jag får väl bita ihop och försöka köra vidare och se vad som händer...

Mvh

Kjelle
Trafikpolisen i Stockholm CITY

Frågan är vad de har gjort för något gott under den tiden de har varit poliser. Är man feg och är i grupp så är de :såjaponken mot sådana som dig. Vill snarare säga ensam är stark och i detta fall är det du KJECOP! :tummenupp

Frågan är om en del gröngölingar i vissa enheter ha någon konflikthanterings alt samarbetskurser i väskan sen ordinarie utb???
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top