Yoshi_gixxeRR skrev:2461186Hmm, det må vara så att jag utrycker mig dåligt ibland.
Tycker själv att jag e tydlig, men tydligen är jag ju inte det![]()
Konstigt att du finner att jag sågar "hela evenemanget" då jag skrev att jag bara hakade upp mig på att dom kallade detta för stuntkväll.
Men som vi redan har rett ut i denna tråd så är stunt (i Sverige) all form av extrem hojåkning.
Jag pratade om mcstunt som ÖVRIGA världen menar e stunt, den mer sportsliga varianten.
Så jag hade fel, o ni hade rätt!!
.../Yoshi
Super-Henkan skrev:2460176Sälla herr Yoshi tänkte dig att vi var i en skidbacke igår... en del gillar att åka fort, en del ramla, vissa är nybörjare, en del gillar att hoppa och tricka... men alla har skidor och vi hade riktigt kul i backen...
mamba71 skrev:246013890 procent av alla som skrev på listan kunde inte sitt reg nummer.
TACK för en trevlig kväll
Enligt uppgift som jag fått så hade länstrafiken fått information om kvällen ifråga och de visste vad det var fråga om. Det kom dessutom upp en polisbil och en mc-polis till platsen och pratade med en av dem som anordnat kvällen så av vad jag har hört så hade de fått tillräckligt med information.Dawe skrev:2458683Jag tycker det är oroväckande och skrämmande som Svensk medborgare att se att Svenska Polisen inte klarar av att samordna en sån här sak.
Så om Polisen vill visa att det här var ett misstag och att ni vill bygga "städer" (Rom) och broar så rätta till det som skett.
War-psycho skrev:2459622Moahahaha... lustigkurre...
Har faktiskt returvajer liggandes, men upptäckte att jag måste byta armaturen vid styret också, eftersom det ej fanns uttag för returvajer.
Men det blir bytt i vinter, tillsammans med skönare handgrepp.
Det plus nya sulor gör att jag verkligen ser fram emot nästa säsong, då ska Husse ut på bana å testa lite åxå.
(Och troligtvis klota på första försöket.)
KJECOP skrev:2461986Enligt uppgift som jag fått så hade länstrafiken fått information om kvällen ifråga och de visste vad det var fråga om. Det kom dessutom upp en polisbil och en mc-polis till platsen och pratade med en av dem som anordnat kvällen så av vad jag har hört så hade de fått tillräckligt med information.
Anderzzon skrev:2462025Jag tycker det är starkt jobbat av dig Kjelle att orka fortsätta trots detta trassel, det är väl inte första gången vad jag vill minnas..
Vet du varför det blir så här? Är det enbart för att jävlas med dig eller hojåkare i allmänhet som de väljer att störa platser där det för en gångs skull förs en dialog mellan ordningsmakten och det så kallade buset?
Fortsätt att köra hårt![]()
Mer än gärna, delad glädje är dubbel glädje.fazerfun skrev:2462008Kul! Ska också ut och vingla på Gelleråsen eller Sviestad nästa sommar tänkte jag...det får vi synka![]()
Jag kände faktiskt att luften att gick ur mig i onsdags kväll och jag undrade faktiskt vad jag håller på med när det vi i samverkansgruppen försöker åtadkomma (minska antalet mc-olyckor och ordna någon plats/bana att köra på) trampar någon annan på. Men så kände jag plötsligt att jag tänker inte ge mig så lätt. Jag tror ändå, även om del inte håller med, att vi är på väg rätt väg genom att anordna sådana här kvällar och samtidigt skapa en dialog med alla som kör hoj. Det finns ju så många i den här samverkansgruppen (SMC, Vägverket, McRf, NTF och många många andra) och vad jag vet så är de jag pratat med ganska upprörda över det inträffade. Och jag är ganska säker på att sista ordet inte är sagt än.Anderzzon skrev:2462025Jag tycker det är starkt jobbat av dig Kjelle att orka fortsätta trots detta trassel, det är väl inte första gången vad jag vill minnas..
Vet du varför det blir så här? Är det enbart för att jävlas med dig eller hojåkare i allmänhet som de väljer att störa platser där det för en gångs skull förs en dialog mellan ordningsmakten och det så kallade buset?
Fortsätt att köra hårt![]()
Miss_A skrev:2461607Och så här såg Rumpan ut som vi klappade så fint på![]()
![]()
KJECOP skrev:2462645
Jag kan ju samtidigt passa på att säga att det finns trafikkollegor som är ganska så hånfulla mot mig gällande mina kontakter med hojåkare, mina inlägg i olika mc-forum och mitt engagemang i samverkansgruppen. Man kan göra sig impopulär på olika sätt och jag har visst verkligen lyckats genom mina uttalanden till kollegorna i Bromma och mina inlägg i trådarna om detta, jag är inte vatten värd på en viss/vissa trafikavdelningar.
Men jag får väl bita ihop och försöka köra vidare och se vad som händer...
Mvh
Kjelle
Trafikpolisen i Stockholm CITY
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |