Varför klaga på att denna möjlighet ges? Att det det inte blir bra med att köra rakt rakt fram, att det blir mörkt, att man inte kan stunta samtidigt som... osv osv.
Det är ju bara första gången som denna möjlighet ges på detta sätt. Meningen, om det faller väl ut, är ju att det skall kunna ske liknande träffar igen och även utvecklas för att bli bättre. Som man säger, "Rom byggdes inte på en dag" och samma sak gäller en eventuell motor/stunt/övningsbana i Stockholmsområdet. Man får helt enkelt ta ett steg i taget och det vore bra om vi tillsammans kunde utveckla detta till någonting bra och kul. Detta är ju som sagt början till någonting som förhoppningsvis kan bli riktigt bra, men det är inte gjort i en handvändning utan kan nog ta några år innan det börjar bli riktigt bra.
Det har ju inte funnits en enda plats i Stockholm än så länge och nu är ju någonting på gång i alla fall. Se det positivt och var med och gör något bra av det även kanske kommer att halta en del i början.
Jag ställer upp helt och fullt på detta arrangemang och hjälper gärna till och deltar i att utveckla detta till nästa år så att vi kanske kan ordna flera stuntkvällar. Även om det är/blir rakt, kurvigt, mörkt, regnigt, blåsigt under de kvällarna...
Återigen så vill jag uppmana till att komma dit! Om ni inte vill stunta eller köra så kom och snacka lite i alla fall och visa att vi vill ha någonstans att hålla till och att en bana behövs i Stockholmsområdet!
Men ta det försiktigt på vägen dit och därifrån så att det inte kommer in några klagomål från boende och trafikanter i området.
Ewook: Visst kan jag blinka blått, men stunta är inte riktigt min starka sida... Men det skulle säkert skapa en del jubel om jag försökte och lade omkull hojen... Men min chef skulle säkert inte jubla