Inbjudan till stuntkväll 13 september

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
450 exc
Vill inte verka gnällig, men rakt fram race på en stuntkväll..? Jag har kört ganska mycket på rakan för några år sen, och vad jag kommer ihåg är den inte speciellt lämpad för race?? Kort och tvärstopp i slutet! Dessutom lär det ju låta rätt mycket om alla varvar ur hojarna till max hela tiden? Sen tiden..det blir ju mörkt vid halv åtta. Bara en tanke...
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Noll-Koll skrev:
2441264 gnäll gnäll
De kan väl få ha sin stege om det lockar lite mer folk, men som sagt, det tar upp hela fältet för att 2 pers ska köra så se till att få det överstökat fort...
 

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm Stolthet Haninge!
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03
Ingel skrev:
2441475 De kan väl få ha sin stege om det lockar lite mer folk, men som sagt, det tar upp hela fältet för att 2 pers ska köra så se till att få det överstökat fort...


Håller med Gabbe och Ingel, kommer det inte varvas osv när dem kör?
+ att som ingel sa det kommer ta upp hela flygfältet för att 2 stcken ska köra..det är ju då om man lägger upp koner med av spärnings band kanske?..
Stunt där Race där?

Mvh Andreas:tummenupp
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
I första hand är det ju stunt som står på kvällens schema. Men vi kollar möjligheterna att dela av banan så att de som inte kan stunta kanske också kan leka. Det löser sig, vi får prova och se vad som funkar helt enkelt. Allt är ju bara ett test för att se om vi kan fortsätta träffa såhär :tummenupp
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
KJECOP skrev:
2382825 Jag jobbar och kommer att finnas på plats hela kvällen :)

Så kom dit och kör, stunta och snacka lite.

Visa att det finns ett behov av en bana och plats att köra på.

:yoparty

// Kjelle

Får vi se lite farbrorblåblinksstunts då? :D

Jag droppar nog in efter jobbet o glor med stooora ögon!

Cyren skrev:
2439187 Jag är gärna kvällsvärd, om jag nu får det, är bara 17 år.

Finns det någon som har lust att köra mig dit och hem (nacka):4skrika , krashade nämligen min egen guttaperka idag :huvet


Om jag nu får vara värd, finns det tid för att filma?

om du vågar åka på pallen så gåre väl fint skulle jag tro - helst om du släpade in dig en liten bit på vägen isf ;)
 
Last edited:

mamba71

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
stockholm
Hoj
v-strom 06
rakan

såhär ser det ut på bromma
 

Bifogat

  • ,1.JPG
    ,1.JPG
    81.9 KB · Visningar: 129
  • ,2.JPG
    ,2.JPG
    89.2 KB · Visningar: 110
  • ,3.JPG
    ,3.JPG
    87.8 KB · Visningar: 119

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
ewook skrev:
2441740


om du vågar åka på pallen så gåre väl fint skulle jag tro - helst om du släpade in dig en liten bit på vägen isf ;)

Låter ju helschysst! Drar iväg ett pm imorrn när jag vet lite mer :tummenupp
 

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
Jag kommer... dock har jag ännu inte fått upp hojen på slangen så det kanske blir att titta, plåta och umgås med likasinnade bara. Detta under förutsättning att det inte krockar med Onsdagsåkningen...

Vi får se!
 

KJECOP

Guest
Varför klaga på att denna möjlighet ges? Att det det inte blir bra med att köra rakt rakt fram, att det blir mörkt, att man inte kan stunta samtidigt som... osv osv.

Det är ju bara första gången som denna möjlighet ges på detta sätt. Meningen, om det faller väl ut, är ju att det skall kunna ske liknande träffar igen och även utvecklas för att bli bättre. Som man säger, "Rom byggdes inte på en dag" och samma sak gäller en eventuell motor/stunt/övningsbana i Stockholmsområdet. Man får helt enkelt ta ett steg i taget och det vore bra om vi tillsammans kunde utveckla detta till någonting bra och kul. Detta är ju som sagt början till någonting som förhoppningsvis kan bli riktigt bra, men det är inte gjort i en handvändning utan kan nog ta några år innan det börjar bli riktigt bra.

Det har ju inte funnits en enda plats i Stockholm än så länge och nu är ju någonting på gång i alla fall. Se det positivt och var med och gör något bra av det även kanske kommer att halta en del i början.

Jag ställer upp helt och fullt på detta arrangemang och hjälper gärna till och deltar i att utveckla detta till nästa år så att vi kanske kan ordna flera stuntkvällar. Även om det är/blir rakt, kurvigt, mörkt, regnigt, blåsigt under de kvällarna...

Återigen så vill jag uppmana till att komma dit! Om ni inte vill stunta eller köra så kom och snacka lite i alla fall och visa att vi vill ha någonstans att hålla till och att en bana behövs i Stockholmsområdet!

Men ta det försiktigt på vägen dit och därifrån så att det inte kommer in några klagomål från boende och trafikanter i området.

Ewook: Visst kan jag blinka blått, men stunta är inte riktigt min starka sida... Men det skulle säkert skapa en del jubel om jag försökte och lade omkull hojen... Men min chef skulle säkert inte jubla ;)
 

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Kul att det blir av, bra initiativ Bikerbitch:tummenupp
Om det funkar med jobbet på onsdag kommer jag gärna förbi och... eh samverkar lite. Ska försöka ta med mig videokamera.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mer information:

* Alla som vill fota/filma och springa ute på "banan", anmäl er gärna till mig innan onsdagen. Vi tänkte köra med att ni får västar på er, så att inte alla springer rakt ut och fotar/filmar, just för säkerheten.

* Har pratat med Björklidens Golfklubb och killen i receptionen sa att det finns toaletter för alla som skulle behöva uppsöka en sådan. Bara säga till där i receptionen att man kommer från banan.

*Parkering finns för alla som kommer med bil. Skall försöka skylta upp något bra.
 

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Söderort
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Jag kommer oxå ;) Tar bilen ut, så stället ligger i bilen, om man kanske kan få åka med nån på rakan där? :)
 

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Stenhamra
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Är vädret bra så kommer jag och en polare.
Har tidigare varit där med Porscheklubben och Camaroklubben vilket fungerat tillfredställande så då bör det kunna göra det för hojåkare också.
Däremot så är ju inte rakan så där jättelång, men som sagt, väl värt ett försök.
Vad gäller ljudet, med Camaroklubben så har vi kört rejs där och även V8:eek:r låter en del. Dessutom så låter ju de flygplan som startar där också ganska mycket ;)

Bra initiativ.
 
Last edited:

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Kanske t.o.m blir så att jag dyker upp på onsdag om jag har tur :D :yoparty
Ska se hur jag lyckas ta mig dit ut bara :tungan
 
Last edited:

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
£m£li£ skrev:
2450792 Kanske t.o.m blir så att jag dyker upp imorgon om jag har tur :D :yoparty
Ska se hur jag lyckas ta mig dit ut bara :tungan

Emelie sötnos, det är på onsdag! :) Inte imorgon...*s*

Jag hoppas ni är kvar efter kortegen för Warburton (om det är så att hans familj tar emot oss.)
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Milla skrev:
2450890 Emelie sötnos, det är på onsdag! :) Inte imorgon...*s*

Jag hoppas ni är kvar efter kortegen för Warburton (om det är så att hans familj tar emot oss.)

Ojojoj, trött man är när man sitter på jobbet.. Menar såklart onsdag (tror fortfarande det är augusti dessutom :va )..
Ska försöka vara med på kortegen också! (hur det nu blir med den)
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top