Information från mötet i Karlskoga 27/10-07

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kan ju vara bra ur publikvinst också. Yngre förare, fler barnfamiljer etc som kommer och tittar.
du kan nog räkna på anhörighetsrelaterad publik, inte på mer publik som kommer för eventets skull när skulle så (knatterace för 8-12 åringar).
dom kommer ändå in gratis oftast.

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Ser helt ok ut den där Nsf 100 att börja rejsa med, dock står jag fast vid det jag skrev innan. Inte på större banor!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Som vanligt var jag dålig på att formulera mig! Vad är NSF 100, Bilder, effekt,
på såna, finns det någon sida att titta på???
I övrigt håller jag med Swedie! Det finns inte en möjlighet att något som går i ca 80kmh ska vistas på några större banor!!!
Jag kan tänka mig att det finns vissa krav från Honda också om de som jag har fattat det är med och subventionerar hojarna till de som vill köra.
Tidigare har många pratat sig varma för att det är sååååå viktigt och bra att ROokieklasserna är med i SM-depån för man lär sig så mycket. Tänk vad mycket de här knattarna kan snappa upp, inspireras och ta lärdom av?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
du kan nog räkna på anhörighetsrelaterad publik, inte på mer publik som kommer för eventets skull när skulle så (knatterace för 8-12 åringar).
dom kommer ändå in gratis oftast.

Ungefär som idag då. Tror ändå att det kan bli mer, kan locka farmor/farfar/mormor/morfar/släkt o kolla på sitt barnbarn.
Sånt händer inte så ofta i vår ålder.

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Kolla hur SM deltävlingen på Sviesta arragerades i år. Den i särklass bästa tävlingen jag har kört! mycket körtid och dubbla race :tummenupp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ungefär som idag då. Tror ändå att det kan bli mer, kan locka farmor/farfar/mormor/morfar/släkt o kolla på sitt barnbarn.
Sånt händer inte så ofta i vår ålder.
Sen kan vi anordna ett rullatorrejs på parkeringen så får vi det deras kompisar också :D

Nä, skojar bara. Tycker bara att argumentet ha ta med 100cc på SM för att få dit deras far- och morföräldrar som publik känns ganska lätt. Lätt som en fjäder typ. Vi ska vara rädda om den lilla bandbredd vi har :mattias

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Jag kan tänka mig att det finns vissa krav från Honda också om de som jag har fattat det är med och subventionerar hojarna till de som vill köra.
Tidigare har många pratat sig varma för att det är sååååå viktigt och bra att ROokieklasserna är med i SM-depån för man lär sig så mycket. Tänk vad mycket de här knattarna kan snappa upp, inspireras och ta lärdom av?

Jag kan hålla med dig delvis!
Men du behöver ju inte ens bromsa på någon utav banorna?
Hur kul race tror du att det kan bli 70 - 80 kmh med förstora banor för maskinerna!
Vad lär dom sig på det???
Och återväxten är stark i år som den är!!!
Förresten vad för åldersgrupp räknar dom med? 9 -12 år?
När kan du köra 125 junior 12-13 års ålder?
Det finns minimoto, Mopperacing.
Motorcross som är det bästa sättet att lära sig köra ordentligt, enligt mitt tycke!
Sen tycker jag att det finns massor av Gokart banor i rätt storlek för dessa maskiner, som inte kostar en massa pengar att hyra.
Sen tycker jag inte att det ska bli på bekostnad av körtiden för oss andra.

Duxford

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Hoj
1976 Yamaha 750
Sen kan vi anordna ett rullatorrejs på parkeringen så får vi det deras kompisar också :D

Nä, skojar bara. Tycker bara att argumentet ha ta med 100cc på SM för att få dit deras far- och morföräldrar som publik känns ganska lätt. Lätt som en fjäder typ. Vi ska vara rädda om den lilla bandbredd vi har :mattias

Jag tror inte att Honda och Minimoto-sektionens planer i första hand går ut på att få mer publik till SM racen.
För Hondas del måste det väl kanske vara ett marknadsförings sätt för att främja märket som sådant och Minimoto-sektionen att "producera" kommande elit förare till Road Racing.

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Ska dom lägga ner 80cc junior då? Verkar skumt att ha 2 så lika klasser.... men men vad vet ja :confused:

Edit:
Hmm, kör inte 80cc enbart på kartbanor. Då är det ju en viss skillnad i alla fall...

Duxford

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Hoj
1976 Yamaha 750
Ska dom lägga ner 80cc junior då? Verkar skumt att ha 2 så lika klasser.... men men vad vet ja :confused:

Edit:
Hmm, kör inte 80cc enbart på kartbanor. Då är det ju en viss skillnad i alla fall...

80cc junior ÄR den klass som Hondan klassas in i. Den passar perfekt in med sina 8,5 hk inom de tillåtna 9 hk som även idag gäller, enligt en i sektionen.

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
80cc junior ÄR den klass som Hondan klassas in i. Den passar perfekt in med sina 8,5 hk inom de tillåtna 9 hk som även idag gäller, enligt en i sektionen.

Aha, då förstår jag. Jag trodde i min enfald att den hade mer hästar än så :huvet

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...