Inget SM...

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
...
Mike har velat ha bort 250 i flera år för att han tycker väl inte de är värda körtiden för de pengar han får in.
..

Det har nog inte med det att göra. Det ligger nog mera en "personlig" tvist/motsättning mot någon i en viss klass sen tidigare. Precis som nu fast det är en annan person och den råkar vara inblandad i samma klass som den tidigare personen. Det är nog mycke mera sandlåda i den frågan än vad folk vet.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Neutral, klart han är selektiv efter vad som drar runt hans rörelse. Det är väl ingen välgörenhet han sysslar med? Förutom priserpengarna och vinster då kanske.

Och återbäring till de Svenska Rookisar som åker på utlandstävlingar...

Är det inte selektivt att anordna B-race isåfall på LMS? Vad är anledningen att ni tillåter 125-400cc? Jo för att få ihop nog med förare för att göra klassen ekonomisk.

Det har INGET med ekonomi att göra, utan få ihop en klass med lagom många förare i, skulle ju inte va så skoj att va 2-3st som tävlade åt gången liksom, eller?
LMS arrangerar de billigaste tävlingarna i Sverige, det går att göra eftersom klubben är ideel.
LMS RR har fått klagomål från andra arrangörer för att LMS har för låg avgift till tävlingar, det är tack vare medlemmarna som ställer upp det går att göra såhär.

Så, LMS RR arrangemangen har i första hand inte tänkt på ekonomi när man planerar tävlingar utan tänker på förarna, det ska va skoj att köra.
En klass med 3-4-5st som tävlar, är inte försvarbart gentemot de andra klasserna som kör och den TID det tar, alltså tidschemat, inte pengar och dessutom är det ju inte så fantastiskt roligt att köra.

Den form av SM/B-race LMS har idag är för att det ska gå att köra tävlingarna överhuvudtaget pga arbetsbörda och inte minst PLATS i depån.
Pengarna är mindre nu än vad det var innan, alltså, en vad jag anser en bättre tävling men LMS huvudklubb får in mindre pengar.
Funktionärerna har roligare, mindre arbetsbörda för de som roddar runt tävlingen, mindre belastning på EL, Toaletter osv. Inte minst är det roligare för den publik som kommer dit och tittar

Så nog tycker jag väl att du pratar om dig själv eller LMS samtidigt som du säger Mike Luff gör fel.

Mike Luff gör helt rätt, han sätter ned foten när inte SVEMO gör som han vill.

Det var ett arrangörsmöte i Karlskoga i senhösten, där sa Mike att det var 3-5 rookieförare som inte dök på Alastaro för att vi hade B-racet samtidigt, han ville att vi flyttade det.

TILLÄGG: Det fanns då andra helger att köra det på, 2 helger innan SM, helgen innan årsracet och i oktober.
De första två alternativa datumen får vi inte funktionärer till skulle jag tro, tror inte folk ställer upp med tävlingar så tätt inpå varandra.
Oktober, med risk för snö, kyla, iskallt regn osv, njaa...

När han dessutom ger 1000kr rabatt till de som åker dit förstår jag inte vinstintresset liksom.

Nja, det handlar nog i grund och botten inte om pengar när det gäller Mike utan principen och att han vill att SVEMO ska göra som han vill annars drar han sig ur SM (precis som han nu gjort)

Han står för det han tror på och det är väl en bra sak i sig, att det drabbar SM statusen på de tävlingar han arrangerar får ju stå för honom.

Ska bli riktigt intressant och se hur SVEMO ställer sig i frågan.

Det har nog inte med det att göra. Det ligger nog mera en "personlig" tvist/motsättning mot någon i en viss klass sen tidigare. Precis som nu fast det är en annan person och den råkar vara inblandad i samma klass som den tidigare personen. Det är nog mycke mera sandlåda i den frågan än vad folk vet.

Hahahahaa, det är nog inte många som fattar hur rätt du har:D

Last edited:

walle-racing

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2004
Hoj
gsxr 1000
För att glädja er ALLA lite mellan tråkigheterna... så är ni alla hjärtligt välkomna till Anderstorp till helgen!
Hoppas vi får fint väder...:tummenupp

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
...
Vad är anledningen att ni tillåter 125-400cc? Jo för att få ihop nog med förare för att göra klassen ekonomisk.
...

Det där är en RIKTIGT GAMMAL klassindelning för klassen "liten debutant". Bra mycket äldre än vad du är gammal. Så nej, inget LMS har hittat på.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
The messenger is killed... :gnissla

Nåja, jag/vi har iaf fått höra lite åsikter vädras. Det är det min önskan var så inte alla bara sitter på informationen heller och låter allting bara dö av sig själv. Nu vet alla som läst tråden lite mer, fast är väl inte direkt mer nöjd för det.

Troligen sitts det väl bara på arslet även för det här.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det där är en RIKTIGT GAMMAL klassindelning för klassen "liten debutant". Bra mycket äldre än vad du är gammal. Så nej, inget LMS har hittat på.
Bara för att något är äldre än jag är betyder väl inte mer än att det är gammalt, så kallar du mig gammal din åsna? Jäfflar asså! :tungan j/k

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Bara för att något är äldre än jag är betyder väl inte mer än att det är gammalt, så kallar du mig gammal din åsna? Jäfflar asså! :tungan j/k

haha.. , nä du e inte gammal. Du e en snorunge jue! Kamma dig, knyt skorna rätt, läs läxorna å ställ dig sist i kön så får du kanske lördagsgodis och en julklapp av tomten sen!! :tungan

Klassindelningen däremot var en gammal åsna.. ;)

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Inte riktigt sant, denna helgen är det SM på anderstorp och Danskt mästerskap på knudan. Snacka om krock! Inte en dansk som kör i anderstorp, vet ej hur det ser ut med svenskar i knutstorp.

Det är iallafall 3st som ska köra på knudan. Br. Hörberg(gsson och lillebror )samt Per Nilsson

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
The messenger is killed... :gnissla
NEJNEJ, inte för min skull iallafall hoppas jag?

Det är skitbra att infon kommer ut, men som vanligt kommer långt ifrån alla info ut.

[/QUOTE]

Nåja, jag/vi har iaf fått höra lite åsikter vädras. Det är det min önskan var så inte alla bara sitter på informationen heller och låter allting bara dö av sig själv. Nu vet alla som läst tråden lite mer, fast är väl inte direkt mer nöjd för det.

Jag undrar när SVEMO ska lära sig skriva vettiga protokoll som folk kanske kan förstå.

Alla lär aldrig bli nöjda, men med lite mer info så kanske man kan förstå konflikterna som faktiskt pågår iallafall.

Troligen sitts det väl bara på arslet även för det här.

Förmodligen har du helt rätt, det lär väl inte bli mycket mer än så.

Personligen är jag skittrött på allt vad heter SVEMO och att försöka arrangera tävlingar/träningar, jäfla sandlåda är det.

Det bästa vore OM SVEMO kunde ha hållt sina arrangörsträffar som det var tänkt, där alla arrangörer sitter runt samma bord och går igenom kalendrar för bokning av tävlingar.
Man blir nog aldrig 100% nöjd men förmodligen skulle man betydligt enklare kunna genomföra saker.

Arrangörsträffen borde va i augusti nån gång, för det är då nästa års kalender läggs av väldigt många banägare, inte december som det var förra året...

//håkan

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Arrangörsträffen borde va i augusti nån gång, för det är då nästa års kalender läggs av väldigt många banägare, inte december som det var förra året...

Kan inte arrangörerna själva boka ett möte i augusti oberoende av SVEMO om de nu inte kallar?

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Kan inte arrangörerna själva boka ett möte i augusti oberoende av SVEMO om de nu inte kallar?

Det var ju vad som hände sist :D såvisst går det!

SVEMO kallade till möte först o rätt god tid, men som vanligt blev det inställt.

Ska försöka jobba för TIDIGT i år, men den där stubinen börjar ta slut...

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Löser inte SVEMO denna tvist men Luff omgående (det står väl i tävlingstillståndet som Svemo utfärdat att det är en SM-tävling, går de verkligen med på att bara stryka det ur tillståndet?) kommer det i alla fall bli en mindre förare nästa år. Jag lägger inte ner hela vintern på att planera och jaga sponsorer inför ett SM som man inte vet blir av.

Surt som fan att man tappar sugen för sporten redan innan första (och kanske sista, vem vet vad Svemo har i bakfickan?) tävlingen för året.....

Som sagt, sanslöst dåligt skött av SVEMO, även om det är Luff som betett sig riktigt illa, det är trots allt dem som är SM-ansvariga....

/PB
Kan inte annat än hålla med! Här går man först ut till sponsorer och säger att man skall köra SM, motfrågan blir naturligtvis hur många tävlingar är det?
Vem som har rätt eller fel skiter jag i just nu måste ju bara vara en formsak att ändra tillbaks som det va att Gelleråsen och Falken blir SM, tävlingen körs ju ändå fast som SO. Svemo och Mike, fixa!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
OM det är sant att det ligger andra mer personliga konflikter bakom så är det en ännu värre skandal än att Svemo inte skulle gjort ditten eller datten.

RS250RR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Honda RS250 -05, Yamaha YZ250-12 Yamaha R6 -09
Mike Luff är det som satsat mest någonsin i Sverige... att han inte får gehör för sina önskemål från Svemo och som sedan "glömmer" eller ignorerar honom så förstår jag mycket väl att han vill sätta ner foten och säga att det får vara slut på detta nonsensuppförandet.

Jag ser gärna att alla mina licenspengar går till Mike Luff som ytterligare kan tjäna pengar och leva på att göra det bättre för alla motorsportmänniskor i Sverige, däribland roadracingförare.

Vad vore Sverige och till och med Norden UTAN Mike Luff? Det har vi nog inte råd eller lust att veta.

Utan Svemo skulle nog många klara sig.

Jag är av precis motsatt åsikt utan Mike Luff skulle vi klara oss ganska bra, dessutom har han visat sina åsikter nu.

Det är tydligt att det inte finns plats för två konkurrernande serier i Sverige, det borde ligga i allas intresse att ha en stark SM serie som höll hög klass i stället för som det är idag.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Vem som har rätt eller fel skiter jag i just nu måste ju bara vara en formsak att ändra tillbaks som det va att Gelleråsen och Falken blir SM, tävlingen körs ju ändå fast som SO. Svemo och Mike, fixa!

Blanda inte in Svemo i "formsaken", Mike har själv valt att köra utan SM-status för att straffa Svemo (men i praktiken alla tävlande) så det är bara han som behöver ändra något, inte Svemo.

Svemo gjorde tidigare bort sig på planeringsstadiet men att Mike konstrar så här sent löser ju inga kollisioner (de går inte att lösa nu p g a brist på chefsfunktionärer, bullerhelger, m m) utan gör bara att det får konsekvenser för alla. Förhoppningsvis blir det ordning på Svemo från och med nu så att de får till planering och utbildning tidigt i höst och att alla inblandade får komma till tals när beslut tas, inte som det verkat nu att beslut tas i telefon mellan två parter och sedan rivs det upp när resten protesterar. :huvet

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Spelar det egentligen någon roll i vilken ände problemet har uppkommit?? :va

Ska inte dessa 2 huvudrollsinnehavare inom Svensk roadracing ha större insikt än att låta det hela gå ut över roadracingförarna då dom antagligen kämpat som fasiken för att ens få råd att utöva sporten, pengar som nu till stor del är bortkastat?? :va

/Fürstenhoff.
Du skyller ju allt på SVEMO så uppenbarligen spelar det roll för dig.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln