Neutral, klart han är selektiv efter vad som drar runt hans rörelse. Det är väl ingen välgörenhet han sysslar med? Förutom priserpengarna och vinster då kanske.
Och återbäring till de Svenska Rookisar som åker på utlandstävlingar...
Är det inte selektivt att anordna B-race isåfall på LMS? Vad är anledningen att ni tillåter 125-400cc? Jo för att få ihop nog med förare för att göra klassen ekonomisk.
Det har INGET med ekonomi att göra, utan få ihop en klass med lagom många förare i, skulle ju inte va så skoj att va 2-3st som tävlade åt gången liksom, eller?
LMS arrangerar de billigaste tävlingarna i Sverige, det går att göra eftersom klubben är ideel.
LMS RR har fått klagomål från andra arrangörer för att LMS har för låg avgift till tävlingar, det är tack vare medlemmarna som ställer upp det går att göra såhär.
Så, LMS RR arrangemangen har i första hand inte tänkt på ekonomi när man planerar tävlingar utan tänker på förarna, det ska va skoj att köra.
En klass med 3-4-5st som tävlar, är inte försvarbart gentemot de andra klasserna som kör och den TID det tar, alltså tidschemat, inte pengar och dessutom är det ju inte så fantastiskt roligt att köra.
Den form av SM/B-race LMS har idag är för att det ska gå att köra tävlingarna överhuvudtaget pga arbetsbörda och inte minst PLATS i depån.
Pengarna är mindre nu än vad det var innan, alltså, en vad jag anser en bättre tävling men LMS huvudklubb får in mindre pengar.
Funktionärerna har roligare, mindre arbetsbörda för de som roddar runt tävlingen, mindre belastning på EL, Toaletter osv. Inte minst är det roligare för den publik som kommer dit och tittar
Så nog tycker jag väl att du pratar om dig själv eller LMS samtidigt som du säger Mike Luff gör fel.
Mike Luff gör helt rätt, han sätter ned foten när inte SVEMO gör som han vill.
Det var ett arrangörsmöte i Karlskoga i senhösten, där sa Mike att det var 3-5 rookieförare som inte dök på Alastaro för att vi hade B-racet samtidigt, han ville att vi flyttade det.
TILLÄGG: Det fanns då andra helger att köra det på, 2 helger innan SM, helgen innan årsracet och i oktober.
De första två alternativa datumen får vi inte funktionärer till skulle jag tro, tror inte folk ställer upp med tävlingar så tätt inpå varandra.
Oktober, med risk för snö, kyla, iskallt regn osv, njaa...
När han dessutom ger 1000kr rabatt till de som åker dit förstår jag inte vinstintresset liksom.
Nja, det handlar nog i grund och botten inte om pengar när det gäller Mike utan principen och att han vill att SVEMO ska göra som han vill annars drar han sig ur SM (precis som han nu gjort)
Han står för det han tror på och det är väl en bra sak i sig, att det drabbar SM statusen på de tävlingar han arrangerar får ju stå för honom.
Ska bli riktigt intressant och se hur SVEMO ställer sig i frågan.
Det har nog inte med det att göra. Det ligger nog mera en "personlig" tvist/motsättning mot någon i en viss klass sen tidigare. Precis som nu fast det är en annan person och den råkar vara inblandad i samma klass som den tidigare personen. Det är nog mycke mera sandlåda i den frågan än vad folk vet.
Hahahahaa, det är nog inte många som fattar hur rätt du har