Jag slängde bara in den som en tankenöt. Fotar du så får du givetvis sälja dina bilder om du vill. Det bryr jag mig inte om. Men visst kan man väl kräva en avgift av dem som fotar om man själv lagt ut dyra pengar på att hyra en bana där några fotografer ska åka snålskjuts och tjäna pengar.
Nja vet ej hur du tänker men på vilket sätt får fotografer ut på att behöva betala nåt som ni gärna vill bli ihågkomna med?
Men visst du kanske inte vill bli fotograferat då kan jag förstå det du försöker förklara, men om din vän ska fota dig då borde väl han betala din del av banhyran också även om du bara ska ha bilderna för privat bruk?
Om det inte fanns någon som fotograferade hur hade du tänkt dig att mctidningarna skulle se ut?
Så mkt som jag har åkt på både crossbanor samt barkaby + diverse andra ställen är ren träning & de som kräver att få bilder på sig själv ber jag dra åt helv... men som tur är har jag inte råkat ut för någon sådan person ännu.
Många tänker ju inte på att man kanske skjuter säg ca 1000-2000 kanske mer per gång så sliter det helt klart på grejerna. Vissa vägrar fota på crossbana pga all damm med mera men är det någon förare som tänker på det ang dammet nej tror inte det!
Behöver själv en del bilder som jag blev riktigt nöjd med medan andra kanske ligger kvar på disken några veckor sen raderas de.
Last edited: