Inställt Stunt & Street kvällar...

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Vilket jävla skit! Om några ändå kör fort utanför barkarby, vad fan spelar det för roll? Det kunde man lista ut med röven. Grejen är väl att att det stora antalet motorcyklister kommer köra av sig på Barkarby och inte på vägarna.
Luktar skit lång väg över beslutet, så kort kan man bara inte se.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Som jag skrev i ett PM just:

Varför kan inte Samverkansgruppen ta ett ansvar och identifiera de som beter sig illa samma kväll, och porta dessa från evenemanget ett par gånger framöver?

Istället bestraffas ALLA, även den majoritet som sköter sig som är de som MEST uppskattar det hela.

Dåligt beslut enligt mig då evenemanget är välbehövt. Jag vill inte se de konsekvenser som behöver bli av att det hela nu stängs ner under de månader då MC-körningen är som aktivast.

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Hoj
KTM 640
MEN VA FAN!!!!!!!!!!!!! Satt just och prata me kollegan om att han ska följa med dit å nu så rök det upp i luften som vanligt när man säger ngt. Fan va tråkigt. Men som sagt de e ju inte så att de hjälper att stänga av allt nu kommer även de som kör "lungt" från barkarby att gasa på gatan ÄNNU MERA!!!
Förbannat tråkigt att folk som inte sköter sig på barkarby förstör men det som händer på gatan kan ju inte Arrangörerna stå för även fast de varit och kört på barkarby?? I så fall stänger du ju snart av alla bandagar då dom lyckas se en som kör bandag på tex bulten?? fy fan för alla idioter som förstör för oss!!

BB- Tack för att du orkar slåss för oss = )

MacRabbit

Oskyldig
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
CB500F 1978, F650GS 2007
Vilket jävla skit! Om några ändå kör fort utanför barkarby, vad fan spelar det för roll? Det kunde man lista ut med röven. Grejen är väl att att det stora antalet motorcyklister kommer köra av sig på Barkarby och inte på vägarna.
Luktar skit lång väg över beslutet, så kort kan man bara inte se.

Håller med om att det är allt för kortsiktigt för mitt tycke. Men från vår sida handlar det ju om att vara lite taktisk också. Om du kommer hem med hojen mitt i natten eller då du vet att det finns barn som leker på din gård. Drar du då in på gatan med varvstopp och 150 på mätarn? Troligen inte?!

Varför kan man inte som hojåkare visa respekt för arrangemanget genom att ha samma eftertanke till och från stunt och streetkvällarna?

Ändrar inte vi vår attityd ute på vägarna behöver ju inte polisen heller ändra attityd till oss?

Även om jag också är kritisk till vissa besult och ageranden så har polisen väl bjudit till litegrann i år iaf? De har flaggat för kontroller kring barkarby så att det inte skall kännas som att dom lurat dit någon, de har haft en kontroll där de mest inriktat sig på nykterhet och körkort (snällare än i fjol) och som senast stod det en mc-polis och iakttog vid E18 istället för att stoppa alla och spy galla. (även om det är små steg känns det som att de lyssnat på oss?)

Kan vi också bjuda upp till dans och visa att vi sakta men säkert ändrar vår inställning genom barkarbykvällarna eller krävs det att polisen nästa gång skall whella bredvid oss på e18 i 150 för att de skall lägga sig på rätt nivå och de ska uppskattas?

Last edited:

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Riktigt trist..:huvet

Jag tycker kvällarna har get resultat då det varit mycket lugnare ute vid skogskyrkogården å tyresö dom onsdagar det varit något på barkaby..

Busande lär ju aldrig helt sluta men har man någonstans å köra på en gång i veckan tror jag det iallafall kommer å minska bra mycket.

Jag hoppas farbror polisen ångrar sig..
så jag har fler supertrevliga onsdagar å se fram emot!

/Freddan

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Trist att det inte respekteras regler ute på vägarna. Samtidigt tycker jag det är högst märkligt att Polisen/VV tar ett sådant beslut baserat på hörsägen. Vad jag vet reggar man inte in hojen på Barkarby, eller? Att vederbörande kör som en idiot utanför evenemanget är två helt separata händelser.

Jag vågar nog jämföra detta med en travbana. Om en häst sparkar bakut utanför området, stänger man ner travbanan i tre veckor då? :tummenupp

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Inte ens i lumpen får man straffa folk kollektivt men här går det tydligen bra.

Trist med tanke på vilket arbete många av er har lagt på dessa evenemang och enl. Så om polisen inte kan få tag på några få för att de kör ifrån dem så stänger man ner något för alla, ja det verkar ju riktigt smart. Om man nu vet vilka det är varför inte ta en diskution med dem vid nästa träff, och då menar jag inte att gå genom deras hojjar fullständigt och börfälla dem för små skyltar eller små blinkers utan prata med dem, precis som Kjelle brukade göra utanför McDonalds.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Varför kan man inte som hojåkare visa respekt för arrangemanget genom att ha samma eftertanke till och från stunt och streetkvällarna?

Ändrar inte vi vår attityd ute på vägarna behöver ju inte polisen heller ändra attityd till oss?

Men det visste man redan innan, en del kommer köra fort även efteråt! Däremot får man bort busandet hos stora massan av folk. Kolla på skogis och Tyresö! Folktomt!
Ju mer jag funderar på det tror jag det är en taktik av polisen som är välplanerad. De vet en del kommer gasa satan efteråt, dokumenteras detta kan de stänga ner för att öppna senare. Då har det gett en sur bismak hos "buset" och de kommer förmodligen ta det lugnare efteråt då de vill ha kvar evangemanget. Tycker det här klappades ihop alltför lättvindigt och förtroendet för de som beslutade detta är noll!

Jolly

Bikerboyz Sthlm
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000
Hahahahhaha tillåt mig skratta!!! Det där var den sämsta ursäkt jag har hört!
Nu får dom gå tillbaka till stationen och frossa donuts i fred. Inte behöva stå med onda ögat och leka pappa på Barkarby flygfält.

Lite lustigt att avbrottet kommer mitt under polisens semestertider, fick dom inte ihop schemat eller?

Nä, men vad härligt att vi kan återgå till Sveavägen/skogis och leka då.

Sen måste jag ge en eloge till Trafikpolisen för denna "avstägning", för maken till kollektiv bestraffning har jag inte upplevt sen värnplikten i lappländska skogarna. Man hade nästan hunnit glömma bort innebörden....
(och för att få en uppfattning om hur länge sen det var så kan jag säga att det var runt krita-perioden, låg inne samtidigt som Fred Flinta).

samverkansgruppen har just bytt namn till motverkansgruppen.....

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Att folk gasar helvete utanför barkarby kommer man aldrig att bli av med, och så är det tyvärr. Men det är ju så att buset faktiskt minskar dom dagarna som barkis har öppet, bara det är en stor framgång!

Ska dock bli intressant att se hur mkt folk som kommer att samlas vid skogis och barkarby dessa onsdagar i stället. Känns dock som folk är hyffsat irriterade och kommer att gasa faan där istället.

Det är synd att alla blir drabbade, jag åker inte själv men jag tycker det är super trevligt med stunt kvällarna.

Sen så håller jag med om att man inte behöver ligga i 200 på bakan eller sicksacka sig fram i trafiken som en galning på väg till eller ifrån barkis, det ser inte vidare bra ut, speciellt inte när kvällarna är till för att folk ska köra av sig därinne.

Men men, bara att bita i det sura äpplet och hoppas på bättre lycka för stuntkvällarna i augusti! Gjort är gjort.

Btw, skön kommentar med travbanan :tungan

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Kollektiv bestraffning:näsblod Har befälen från lumpen sadlat om nu när försvaret dragit ner o börjat jobba på VV/Polisen:gnissla

Edit såg att fler reflekterat över det När jag läste lite..:D

Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Skittråkigt beslut att stänga. Tror som sagt resultatet blir mer tokgasande på vägen ist.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Nu menar jag inte att det inte är tråkigt, MEN jag fattar inte att ni överhuvudtaget blir förvånade? Vart har ni varit de senaste 30 åren?

Skyll på idioterna som inte kunde sköta sig istället för att lägga skulden på polis/VV som gör det här evenemanget av ren "goodwill" och dessutom på skattebetalarnas bekostnad.
Fattar ni inte att det är omöjligt för polis och VV att sanktionera en sån här kväll när det leder till direkta olagligheter? Vad tror ni folk som fullständigt skiter i MC överhuvudtaget tycker när de ser idioter gasa helvet runt ett evenemang som polisen är med och arrangerar och polisen gör ingenting?
Det är ju förfan som att vi hojåkare ser en polisbil som studerar en hojtjuv i full aktion utan att ingripa. Hur förbannade skulle inte ni bli?

Kollektiv bestraffning för att vi inte får köra "vårdslöst" med polisens goda tycke? :rofl Om en mamma ger sin unge en glass "om han är snäll" och ungen sedan börjar jävlas och hon tar tebaks glassen, är mamman dum då?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu menar jag inte att det inte är tråkigt, MEN jag fattar inte att ni överhuvudtaget blir förvånade? Vart har ni varit de senaste 30 åren?

Skyll på idioterna som inte kunde sköta sig istället för att lägga skulden på polis/VV som gör det här evenemanget av ren "goodwill" och dessutom på skattebetalarnas bekostnad.
Fattar ni inte att det är omöjligt för polis och VV att sanktionera en sån här kväll när det leder till direkta olagligheter? Vad tror ni folk som fullständigt skiter i MC överhuvudtaget tycker när de ser idioter gasa helvet runt ett evenemang som polisen är med och arrangerar och polisen gör ingenting?
Det är ju förfan som att vi hojåkare ser en polisbil som studerar en hojtjuv i full aktion utan att ingripa. Hur förbannade skulle inte ni bli?

Kollektiv bestraffning för att vi inte får köra "vårdslöst" med polisens goda tycke? :rofl Om en mamma ger sin unge en glass "om han är snäll" och ungen sedan börjar jävlas och hon tar tebaks glassen, är mamman dum då?
Jojo, men en så uppskattad grej som har många positiva sidor stängs ner för att ett par stycken gör fel? Då måste man varit otroligt negativt inställd till hela grejen från början och bara väntade på en sådan här ursäkt.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Jojo, men en så uppskattad grej som har många positiva sidor stängs ner för att ett par stycken gör fel? Då måste man varit otroligt negativt inställd till hela grejen från början och bara väntade på en sådan här ursäkt.

Jag tror snarare man är rädd för bad publicity, kanske med all rätt?

Problemet är att varken polisen, vägverket eller resten av samhället ser oss som enskilda individer. Ännu mindre när vi samlas vid ett evenemang, för att dessutom utöva nånting som i vanliga fall strider mot lagen.
Det är ju egentligen inget konstigare än att jämföra med en krog med serveringstillstånd. Kan de inte hålla ordning i, och i anslutning till sina lokaler så ryker tillståndet.

Å andra sidan så tror jag att det hade varit en annan femma om allt organiserats av en ordentlig förening eller organisation, t.ex SMC.
Vill man anordna sånt här så kanske man ska gå en annan väg helt enkelt. Sen kan ju polisen stå där utanför grindarna och gripa vem de vill utan att kunna påverka vad som sker på det "inhängnade området".

Men visst, vi vet ju att polisen inte är speciellt intresserad av att "stå på god fot" med MC kollektivet, de är ju heller inte jätte intresserade av att bemöta problemen med "vänlig närvaro" eller "förebyggande arbete" på det sättet. Tyvärr. Kjecop kan allt om det där ;)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Din liknelse haltar något.

En mer korrekt vore:

En lärarinna ger alla elever en glass, Kalle kastar sin i backen, så då
tar hon tillbaka allas glassar.
Visst det är inte någon elevs rättighet att få glass, men hon är dum i huvet för det? :va

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Din liknelse haltar något.

En mer korrekt vore:

En lärarinna ger alla elever en glass, Kalle kastar sin i backen, så då
tar hon tillbaka allas glassar.
Visst det är inte någon elevs rättighet att få glass, men hon är dum i huvet för det? :va

Din haltar oxå. :fakta

En lärarinna ger alla elever en glass, med regeln att nu sköter sig ALLA eftersom vi egentligen inte får äta glass i lektionssalen.
Kalle kastar sin glass på Fia, och fröken tar tillbaks allas glassar.
Konstigt?

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018

Var har du själv levt det sista?
Polisen låter ju fotbollsmatch efter fotbollsmatch påga trots allt bråk och stök runtomkring med poliskommenderingar som kostar miljoner vid varje tillfälle. Skall dom göra så här som dom gjort mot stuntkvällen får dom vara lite konsekventa.

Vad menar du att det leder till direkt olagligheter? Är det arrangörernas ansvar vad förarna gör efter dom lämnat Barkarby? :va
Själva meningen med stuntkvällar är ju att folk skall få köra av sig under kontrollerade former, varför skulle folk (oavsett MC-intresse eller ej) tycka det är så konstigt?
Nu skall STCC köra mitt inne i stan här i GBG, kommer icke motorintresserade personer tycka det är konstig att polisen inte gör något åt dessa fartvindunder som kör som blå-dårar & krockar o har sig?

Finns en annan tråd där en hade skrivit ihop ett mycket bra brev, läs det. :tummenupp

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras