Inställt Stunt & Street kvällar...

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR
Jag hajar ingenting, vi tog det ju sjukt lugnt på vägen hem..:va

[YOUTUBE-ID]GpX3CMD3SDc[/YOUTUBE-ID]

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Men alltså. Polisen har filmat folk som kör olagligt, med kamera. Man har kunnat identifiera folk på filmen och vet att det var folk som var på träffen.
Jag har aldrig påstått att det var arrangörerna som buskörde eller nåt sånt. Men man kan ju bevisligen koppla buskörningen till ett evenemang som dessutom just handlar om buskörning.

Om nu folk är identifierade, varför inte låsa in dem då ... så vi andra kan få lajja vidare på Barkarby (vilket är jäkligt kul även om jag kommer sist i alla rejs:yoparty ).

Vad jag har förstått har polisen rättigheter att bura in människor som inte följer lagen, varför inte gör det då?

Och hur kan man "bevisligen koppla buskörningen" till Barkarby? Kommer det som en överaskning att folk med sporthojar kör fort? No shit Sherlock ... Och i vad ligger buskörningen på Barkarby? Visst ... det går fort, det åks bakhjul och massa sånt läbbig och "outlaw", men det trodde jag var meningen? Ditt sätt att uttrycka dig på visar ju bara på vad du tycker om evenemangen :va

Det suger luva att stänga ner onsdagarna.

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Tyvärr är det så att vissa individer söker sig till uppskattade tillställningar för att just kunna förstöra för andra men att förhindra eller förebygga sånt kräver oftast rätt stora resurser.

Kan inte tänka mig att någon alls kommer för att förstöra?
Möjligtvis att dom busar lite för att få uppmärksamhet, eller tycker om att stunta men att dom skulle komma dit bara för att förstöra..? Nja :tungan

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
På uppdrag av Anders Wedberg, Vägverket

På onsdag den 18 juni träffas alla som vill komma och prata kring allting som har varit och framtiden vad det gäller Stunt & Streetkvällar.

Vi träffas innanför grindarna på Barkarby och vi hoppas givetvis att så många som möjligt kommer då detta är oerhört viktigt.
Vi kan komma längre i disussionerna om vi träffas än att vi sitter och skriver på forumet.

Hoppas verkligen att ni tycker detsamma! Vi ses klockan 19.00

Vägverket och Polisen är givetvis på plats

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Jag hajar ingenting, vi tog det ju sjukt lugnt på vägen hem..:va

[YOUTUBE-ID]GpX3CMD3SDc[/YOUTUBE-ID]

Väldigt vuxet och moget att slänga in den videon i den här tråden.
Bevisar bara att det var rätt att ställa in, jävligt tråkit tycker jag i alla fall.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Först och främst så var det BB & Co som var den "oseriösa" organisationen, och jag tror nog att det förhåller sig mer så som #Limpan skriver än att det skulle vara samverkansgruppen som tagit initiativ till träffarna.
Och med tanke på vilka som ingår i samverkansgruppen så fattar väl vem som helst att de inte vill ha nåt samarbete med en liten "oseriös" organisation när det förekommer just det som de ALLA jobbar emot?
Tråkigt? Ja, ännu större anledning att inte ställa till det för andra när BB & Co nu varit så duktiga och fixat till träffen till att börja med.

Timeout! Samverkansgruppen består precis just av de aktörer som Maciej radade upp. Gruppen är arrangör av Stunt & Streetkvällarna.
Sen att jag syns på forumet är för att jag står lite i front (skott?) linjen då jag är mer aktiv på nätet än de andra i gruppen.

Det är tack vare Vägverket vi har banan och tack vare de som evenemanget inte kostar något för besökarna då Vägverket står för fiolerna.
Så en oseriös grupp är vi inte.

// Jannica - representant Ignite MC - en del av Samverkansgruppen

Jolly

Bikerboyz Sthlm
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000
Väldigt vuxet och moget att slänga in den videon i den här tråden.
Bevisar bara att det var rätt att ställa in, jävligt tråkit tycker jag i alla fall.

Oj då, så tokigt det kan bli. Hoppas verkligen inte att någon mer än du tog det där videoinlägget som en ambition att vara vuxen och mogen, i så fall vart det nog helt missuppfattat.

Men skönt att du gnäller i alla fall.. varför bryta en gammal vana :D

Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
i att?
Oavsett vem som arrangerar det i huvudsak så tror jag att jag har ganska rätt.
Ja detta inlägg visar ju bara hur envis du är och att det nte spelar någon roll ifall någon skjuter hål på dina argument du kommer ändå inte ändra dig trots att du har fel.

Han skriver det ju rakt upp och ner själv till och med.
Men ni har säkert rätt...de är ute efter oss! De vill sätta ditt oss! De ligger i buskagen och siktar på varenda MC!
Vem har sagt att de är ute efter oss eller att de ligger i varenda buske och siktar på oss. Vad vi säger är bara att det är fel att de drar alla över en kam men men, vi har ju sett i tidigare inlägg att du har bestämt dig att du har rätt och alla andra har fel. Trots att folk som har insyn i hur och av vem dessa träffar arrangeras så vägrar du lyssna och fortsätter med ditt snack om att det är en oseriös organisation och att det är Jannica och Co som arrangerar dem utan någon backup.

Du kan ju dra ett PM till Galne Dansken som är generalsektreterare för SMC eller Kjellecop som är polis och har varit med i samverkansgruppen och fråga hur engagerade andra än Jannica är i detta.

Jannica och andra som kanske inte syns lika mycket lägger ner ett grymt jobb på detta och kalla dem för oseriösa är bara dumt. Det är många hojåkare som är grymt nöjda över att dessa åkningar ordnas och jag tror själv inte att ett stop av dessa leder till något bra.

MC används av väldigt många som ett hobbyfordon och då vill man utnyttja det också, även om det är olagligt att köra bakhjul och för fort så gör väldigt många det på allmänna vägar, får man ett alternativ att köra på andra ställen så finns det en hel del som låter bli att göra det på vägarna. Jag själv har knappast hållit hastighetsgränserna sedan jag tog mc kort, tills jag började köra bana istället, nu ser jag ingen anledning till att köra tokfort på väg. Tror att många låter bli att leka på vägarna ifall de får ett annat alternativ.

Man kanske skulle förbjuda HD och andra glidarhojjar, alla vet ju att HA och andra likande organisationer kör HD då är det väl lika bra att förbjuda alla HD och liknande hojjar.

Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
På uppdrag av Anders Wedberg, Vägverket

På onsdag den 18 juni träffas alla som vill komma och prata kring allting som har varit och framtiden vad det gäller Stunt & Streetkvällar.

Vi träffas innanför grindarna på Barkarby och vi hoppas givetvis att så många som möjligt kommer då detta är oerhört viktigt.
Vi kan komma längre i disussionerna om vi träffas än att vi sitter och skriver på forumet.

Hoppas verkligen att ni tycker detsamma! Vi ses klockan 19.00

Vägverket och Polisen är givetvis på plats

Inte säkert jag har möjlighet, men har jag det kommer jag garanterat!

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag tycker att det är Sverige i ett nötskal.

En stor grupp meddborgare försöker att leva ett innehållsrikt liv och sköta sig och en liten grupp missköter sig. Då sätter myndigheterna igång och straffa dom som sköter sig inte dom som missköter sig.

Barkaby
-----------------------------------------
Man lyckas förträffligt med att på Onsdagar som är en av dom stora MC-åkardagarna samla MC-åkare som vill busa lite på ett inhängnat område under en större tid av kvällen. En liten grupp busar dock på allmän väg. Då skjuter myndigheterna sig i foten och drar in evenemanget som hållit en stor grupp borta från vägarna (och kanske förhindrat några olyckor).

Resultatet blir inte att man får bort dom som missköter sig utan att även dom som försöker sköta sig busar på gatan. ( Nollvisionen har man uppenbarligen inte hört talas om i detta läge)

Penga tvätt
-----------------------------------------
Det finns en mindre grupp som tvättar stora summor svarta pengar medan den större gruppen medborgare försöker jobba på, skatta bort huvuddelen av lönen. Myndigheten förvandlar alla dom som sköter sig till misstänkta banditer genom en lag som tvingar bankerna (och även krogar) att agera som ekonomiska poliser och misstänka alla istället för att låta polisen jaga dom riktiga skurkarna.

Listan kan göras mycket lång och varje gång den blir längre så blir Sverige mindre trevligt att bo i. Var det inte Östtyskland som hade ett liknande mycket välutvecklat system för ett antal år sen. Misstänk alla, se till att alla informerar om vad grannarna gör och dokumentera allt. Toppa detta med långtgående kameraövervakning och avlyssna alla kommunikationskanaler.

:mad: :huvet

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
vad vill man egentligen uppnå med att ställa in några körningar....

att folk ska sluta och busköra eller? :confused: :va

buskörning kommer alltid finnas vad man än gör,så ere.

tror mer att mc folk blir irriterade på att att kolektivbestraffa vuxna männinskor :mad:

tror mer på motsatt effekt + att det behövs fler kvällar i stället eller det bästa, en fast bana.

10-4 over and out.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Ja detta inlägg visar ju bara hur envis du är och att det nte spelar någon roll ifall någon skjuter hål på dina argument du kommer ändå inte ändra dig trots att du har fel.

Vem har sagt att de är ute efter oss eller att de ligger i varenda buske och siktar på oss. Vad vi säger är bara att det är fel att de drar alla över en kam men men, vi har ju sett i tidigare inlägg att du har bestämt dig att du har rätt och alla andra har fel. Trots att folk som har insyn i hur och av vem dessa träffar arrangeras så vägrar du lyssna och fortsätter med ditt snack om att det är en oseriös organisation och att det är Jannica och Co som arrangerar dem utan någon backup.

Du kan ju dra ett PM till Galne Dansken som är generalsektreterare för SMC eller Kjellecop som är polis och har varit med i samverkansgruppen och fråga hur engagerade andra än Jannica är i detta.

Jannica och andra som kanske inte syns lika mycket lägger ner ett grymt jobb på detta och kalla dem för oseriösa är bara dumt. Det är många hojåkare som är grymt nöjda över att dessa åkningar ordnas och jag tror själv inte att ett stop av dessa leder till något bra.

MC används av väldigt många som ett hobbyfordon och då vill man utnyttja det också, även om det är olagligt att köra bakhjul och för fort så gör väldigt många det på allmänna vägar, får man ett alternativ att köra på andra ställen så finns det en hel del som låter bli att göra det på vägarna. Jag själv har knappast hållit hastighetsgränserna sedan jag tog mc kort, tills jag började köra bana istället, nu ser jag ingen anledning till att köra tokfort på väg. Tror att många låter bli att leka på vägarna ifall de får ett annat alternativ.

Man kanske skulle förbjuda HD och andra glidarhojjar, alla vet ju att HA och andra likande organisationer kör HD då är det väl lika bra att förbjuda alla HD och liknande hojjar.

Det är ju ni som envist vägrar fatta vad jag skriver. När jag pratade om BB& CO som "oseriös" organisation så menade ställt i jämförelse med t.ex Svenska Fotbollsförbundet. Fattar ni skillnaden? Jag menar inte att de är oseriösa i sitt agerande utan oseriösa när det kommer till hur STORA dom är och hur mycket pengar de har i omlopp. Även hur mycket tyngd det ligger i deras organisation.
Jag skrev dessutom i ett tidigare inlägg inom parentes en ursäkt för att jag använde ordet "oseriös" och att jag tror att arrangörerna vet vad jag menar. Men du fattade uppenbarligen inte.

Nu är det ju bevisligen så att flera av "medlemmarna" i gruppen dessutom misstycker till evenemanget, precis som de skrev, och det är precis det jag har påstått oxå, så vari har jag fel? Det enda jag påstått ät att jag inte finner något konstigt i att organisationer som NTF, Polisen etc drar sig ur ett evenemang som bevisligen blir kopplat till olagligheter, och jag fattar inte att ni har så jävla svårt att begripa deras inställning?
Men visst, fortsätt att skylla på dem så blir det säkert jättemånga fler evenemang arrangerade! :tummenupp :rolleyes:

Jag erkänner att jag hade fel angående exakt vem som arrangerar vad, men det är helt oväsentligt. Hade samverkansgruppen varit i storlek med Svenska Fotbollsförbundet, och detta evenemang lika välbesökt som Svensk Fotboll, tror ni de hade lagt ner det pga av några buskörare då?

Edit: Folk skrev dessutom tidigare att de var ute efter att "straffa" oss mc åkare och att de bara väntat på att få stänga ner evenemanget. Så du kan ju läsa på lite innan du börjar gapa om att "vi säger bara..."

Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Det är ju ni som envist vägrar fatta vad jag skriver. När jag pratade om BB& CO som "oseriös" organisation så menade ställt i jämförelse med t.ex Svenska Fotbollsförbundet.
nja diskutionen om det kom redan innan man blandade in fotboll i tråden, du skrev rätt tidigt att det kanske hade sett anorlunda ut ifall träffarna anordnades av SMC eller liknande, vilket de bevisligen gör.

Nu är det ju bevisligen så att flera av "medlemmarna" i gruppen dessutom misstycker till evenemanget, precis som de skrev, och det är precis det jag har påstått oxå, så vari har jag fel? Det enda jag påstått ät att jag inte finner något konstigt i att organisationer som NTF, Polisen etc drar sig ur ett evenemang som bevisligen blir kopplat till olagligheter, och jag fattar inte att ni har så jävla svårt att begripa deras inställning?
Men visst, fortsätt att skylla på dem så blir det säkert jättemånga fler evenemang arrangerade! :tummenupp :rolleyes:
Möjligt att jag har missat något men var står det att flera av medlemmarna misstycker till evenemanget?

Det enda jag hittar är att de stoppar 3 st träffar på grund av att några har "misskött" sig utanför träffarna, det är inte samma sak som att de misstycker till evenemangen. Tror snarare att de inser hur uppskattade dessa träffar är och använder dem för att ge dem som misskötte sig dåligt rykte. Man försöker sig på att vända deltagarna mot de som missköter sig genom kollektiv bestraffning precis som i lumpen.

Skylla och skylla, det är inte polisen + VV som har busat på vägen hem men jag tycker det är fel att ställa in bara för att några få har lekt senare på kvällen.

Sen är det säkert så att jag har missuppfattat dig, fick intrycket att du höll med om deras beslut.

Edit: Folk skrev dessutom tidigare att de var ute efter att "straffa" oss mc åkare och att de bara väntat på att få stänga ner evenemanget. Så du kan ju läsa på lite innan du börjar gapa om att "vi säger bara..."
Ok, sorry. Ska inte skriva "Vi säger bara" utan räkna upp vilka som säger nåt eftersom du tolkade "vi säger" som att jag menade varenda en som har uttalat sig i denna tråd.

Behöver inte dra till med "läsa på lite" för det kommer inte hjälpa något, vill du märka ord så kommer du alltid kunna hitta något i mina inlägg att anmärka på.

Last edited:

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
nja diskutionen om det kom redan innan man blandade in fotboll i tråden, du skrev rätt tidigt att det kanske hade sett anorlunda ut ifall träffarna anordnades av SMC eller liknande, vilket de bevisligen gör.

Möjligt att jag har missat något men var står det att flera av medlemmarna misstycker till evenemanget?

Det enda jag hittar är att de stoppar 3 st träffar på grund av att några har "misskött" sig utanför träffarna, det är inte samma sak som att de misstycker till evenemangen. Tror snarare att de inser hur uppskattade dessa träffar är och använder dem för att ge dem som misskötte sig dåligt rykte. Man försöker sig på att vända deltagarna mot de som missköter sig genom kollektiv bestraffning precis som i lumpen.

Sen är det säkert så att jag har missuppfattat dig, fick intrycket att du höll med om deras beslut.

Ok, det kanske blev lite konstigt, men mitt första inlägg i detta ämnet var i en annan tråd som hamnade om ett öppet brev till samverkansgruppen. Redan där jämförde jag med fotboll.
Ja de misstycker ju inte till evenemanget, men till att det buskördes i anslutning till evenemanget. Där uttryckte jag mig nog klumpigt. My bad.

Som jag skrivit flera gånger så är jag lika mycket för de här träffarna som vem som helst. Jag blev bara irriterad när folk väljer att ignorera de som buskörde och bara skyller på polisen och samverkansgruppen för att de är "dumma" och kör med "bestraffningar". Det är ganska trångsynt att inte fatta att varken polisen eller NTF vill ta i ett evenemang ens med tång om det förekommer, eller kanske till och med lockar till, buskörning. Ja, såvida man inte heter Svenska Fotbollsförbundet då. :)
Det är ju bättre att inse att det är så här polisen och de flesta organisationer fungerar och acceptera det. Istället jobba för att folk inte buskör i anslutning till evenemanget. Mao skälla upp i rätt träd.
Det var därför jag skrev och undrade vart folk varit de senaste 30 åren, för det är ingen nyhet att polisen inte vill vara i närheten av nånting som kan skapa "bad publicity".

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Ok, det kanske blev lite konstigt, men mitt första inlägg i detta ämnet var i en annan tråd som hamnade om ett öppet brev till samverkansgruppen. Redan där jämförde jag med fotboll.
Ja de misstycker ju inte till evenemanget, men till att det buskördes i anslutning till evenemanget. Där uttryckte jag mig nog klumpigt. My bad.

Som jag skrivit flera gånger så är jag lika mycket för de här träffarna som vem som helst. Jag blev bara irriterad när folk väljer att ignorera de som buskörde och bara skyller på polisen och samverkansgruppen för att de är "dumma" och kör med "bestraffningar". Det är ganska trångsynt att inte fatta att varken polisen eller NTF vill ta i ett evenemang ens med tång om det förekommer, eller kanske till och med lockar till, buskörning. Ja, såvida man inte heter Svenska Fotbollsförbundet då. :)
Det är ju bättre att inse att det är så här polisen och de flesta organisationer fungerar och acceptera det. Istället jobba för att folk inte buskör i anslutning till evenemanget. Mao skälla upp i rätt träd.
Det var därför jag skrev och undrade vart folk varit de senaste 30 åren, för det är ingen nyhet att polisen inte vill vara i närheten av nånting som kan skapa "bad publicity".
Jag tycker inte riktigt det handlar om att folk i tråden bara skyller på polisen, vi vet ju inte ens säkert vilka det är som busade på vägen hem, diskutionen handlar mer om varför man inte väljer att straffa de man tydligen har identifierat istället för att stänga ner träffarna för alla eller ta en diskution om problemet innan man stänger ner.

Jag tror att det är just för att man försöker sig på det gamla tricket att vända majoriteten mot de få som busar genom kollektiv bestraffning.

Är knappast så att det är bara efter den senaste träffen som några busade utan det har nog hänt fler gånger och även om polisen inte har det på film så är de säkert rätt så medvetna om vilka det är, varför har man inte varnat för att man komemr stänga ner eller gått ut med info om att det busas för mycket fortfarande och att de vet om att det är deltagare från träffarna som fortsätter ute på gatorna?

Min personliga åsikt är för att man inte ville varna för detta utan att man ville ha ett stopp för att försöka få opinionen mot de som busar.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Ditt sätt att uttrycka dig på visar ju bara på vad du tycker om evenemangen :va

Nej, jag beskriver hur polisen och NTF mfl ser på buskörningen. Med all rätt.

JAG skiter väl fullständigt i om folk buskör eller var, men det är ju inte så jävla intelligent att göra det i anslutning till det här evenemanget. Men det kanske du tycker?

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras