Så när kör vi igång med Lunda träffarna nu när det inte längre finns något lagligt alternativ ?
Men alltså. Polisen har filmat folk som kör olagligt, med kamera. Man har kunnat identifiera folk på filmen och vet att det var folk som var på träffen.
Jag har aldrig påstått att det var arrangörerna som buskörde eller nåt sånt. Men man kan ju bevisligen koppla buskörningen till ett evenemang som dessutom just handlar om buskörning.
Tyvärr är det så att vissa individer söker sig till uppskattade tillställningar för att just kunna förstöra för andra men att förhindra eller förebygga sånt kräver oftast rätt stora resurser.
Jag hajar ingenting, vi tog det ju sjukt lugnt på vägen hem..
[YOUTUBE-ID]GpX3CMD3SDc[/YOUTUBE-ID]
Först och främst så var det BB & Co som var den "oseriösa" organisationen, och jag tror nog att det förhåller sig mer så som #Limpan skriver än att det skulle vara samverkansgruppen som tagit initiativ till träffarna.
Och med tanke på vilka som ingår i samverkansgruppen så fattar väl vem som helst att de inte vill ha nåt samarbete med en liten "oseriös" organisation när det förekommer just det som de ALLA jobbar emot?
Tråkigt? Ja, ännu större anledning att inte ställa till det för andra när BB & Co nu varit så duktiga och fixat till träffen till att börja med.
Väldigt vuxet och moget att slänga in den videon i den här tråden.
Bevisar bara att det var rätt att ställa in, jävligt tråkit tycker jag i alla fall.
Ja detta inlägg visar ju bara hur envis du är och att det nte spelar någon roll ifall någon skjuter hål på dina argument du kommer ändå inte ändra dig trots att du har fel.i att?
Oavsett vem som arrangerar det i huvudsak så tror jag att jag har ganska rätt.
Vem har sagt att de är ute efter oss eller att de ligger i varenda buske och siktar på oss. Vad vi säger är bara att det är fel att de drar alla över en kam men men, vi har ju sett i tidigare inlägg att du har bestämt dig att du har rätt och alla andra har fel. Trots att folk som har insyn i hur och av vem dessa träffar arrangeras så vägrar du lyssna och fortsätter med ditt snack om att det är en oseriös organisation och att det är Jannica och Co som arrangerar dem utan någon backup.Han skriver det ju rakt upp och ner själv till och med.
Men ni har säkert rätt...de är ute efter oss! De vill sätta ditt oss! De ligger i buskagen och siktar på varenda MC!
På uppdrag av Anders Wedberg, Vägverket
På onsdag den 18 juni träffas alla som vill komma och prata kring allting som har varit och framtiden vad det gäller Stunt & Streetkvällar.
Vi träffas innanför grindarna på Barkarby och vi hoppas givetvis att så många som möjligt kommer då detta är oerhört viktigt.
Vi kan komma längre i disussionerna om vi träffas än att vi sitter och skriver på forumet.
Hoppas verkligen att ni tycker detsamma! Vi ses klockan 19.00
Vägverket och Polisen är givetvis på plats
[YOUTUBE-ID]GpX3CMD3SDc[/YOUTUBE-ID]
Ja detta inlägg visar ju bara hur envis du är och att det nte spelar någon roll ifall någon skjuter hål på dina argument du kommer ändå inte ändra dig trots att du har fel.
Vem har sagt att de är ute efter oss eller att de ligger i varenda buske och siktar på oss. Vad vi säger är bara att det är fel att de drar alla över en kam men men, vi har ju sett i tidigare inlägg att du har bestämt dig att du har rätt och alla andra har fel. Trots att folk som har insyn i hur och av vem dessa träffar arrangeras så vägrar du lyssna och fortsätter med ditt snack om att det är en oseriös organisation och att det är Jannica och Co som arrangerar dem utan någon backup.
Du kan ju dra ett PM till Galne Dansken som är generalsektreterare för SMC eller Kjellecop som är polis och har varit med i samverkansgruppen och fråga hur engagerade andra än Jannica är i detta.
Jannica och andra som kanske inte syns lika mycket lägger ner ett grymt jobb på detta och kalla dem för oseriösa är bara dumt. Det är många hojåkare som är grymt nöjda över att dessa åkningar ordnas och jag tror själv inte att ett stop av dessa leder till något bra.
MC används av väldigt många som ett hobbyfordon och då vill man utnyttja det också, även om det är olagligt att köra bakhjul och för fort så gör väldigt många det på allmänna vägar, får man ett alternativ att köra på andra ställen så finns det en hel del som låter bli att göra det på vägarna. Jag själv har knappast hållit hastighetsgränserna sedan jag tog mc kort, tills jag började köra bana istället, nu ser jag ingen anledning till att köra tokfort på väg. Tror att många låter bli att leka på vägarna ifall de får ett annat alternativ.
Man kanske skulle förbjuda HD och andra glidarhojjar, alla vet ju att HA och andra likande organisationer kör HD då är det väl lika bra att förbjuda alla HD och liknande hojjar.
nja diskutionen om det kom redan innan man blandade in fotboll i tråden, du skrev rätt tidigt att det kanske hade sett anorlunda ut ifall träffarna anordnades av SMC eller liknande, vilket de bevisligen gör.Det är ju ni som envist vägrar fatta vad jag skriver. När jag pratade om BB& CO som "oseriös" organisation så menade ställt i jämförelse med t.ex Svenska Fotbollsförbundet.
Möjligt att jag har missat något men var står det att flera av medlemmarna misstycker till evenemanget?Nu är det ju bevisligen så att flera av "medlemmarna" i gruppen dessutom misstycker till evenemanget, precis som de skrev, och det är precis det jag har påstått oxå, så vari har jag fel? Det enda jag påstått ät att jag inte finner något konstigt i att organisationer som NTF, Polisen etc drar sig ur ett evenemang som bevisligen blir kopplat till olagligheter, och jag fattar inte att ni har så jävla svårt att begripa deras inställning?
Men visst, fortsätt att skylla på dem så blir det säkert jättemånga fler evenemang arrangerade!
Ok, sorry. Ska inte skriva "Vi säger bara" utan räkna upp vilka som säger nåt eftersom du tolkade "vi säger" som att jag menade varenda en som har uttalat sig i denna tråd.Edit: Folk skrev dessutom tidigare att de var ute efter att "straffa" oss mc åkare och att de bara väntat på att få stänga ner evenemanget. Så du kan ju läsa på lite innan du börjar gapa om att "vi säger bara..."
nja diskutionen om det kom redan innan man blandade in fotboll i tråden, du skrev rätt tidigt att det kanske hade sett anorlunda ut ifall träffarna anordnades av SMC eller liknande, vilket de bevisligen gör.
Möjligt att jag har missat något men var står det att flera av medlemmarna misstycker till evenemanget?
Det enda jag hittar är att de stoppar 3 st träffar på grund av att några har "misskött" sig utanför träffarna, det är inte samma sak som att de misstycker till evenemangen. Tror snarare att de inser hur uppskattade dessa träffar är och använder dem för att ge dem som misskötte sig dåligt rykte. Man försöker sig på att vända deltagarna mot de som missköter sig genom kollektiv bestraffning precis som i lumpen.
Sen är det säkert så att jag har missuppfattat dig, fick intrycket att du höll med om deras beslut.
Jag tycker inte riktigt det handlar om att folk i tråden bara skyller på polisen, vi vet ju inte ens säkert vilka det är som busade på vägen hem, diskutionen handlar mer om varför man inte väljer att straffa de man tydligen har identifierat istället för att stänga ner träffarna för alla eller ta en diskution om problemet innan man stänger ner.Ok, det kanske blev lite konstigt, men mitt första inlägg i detta ämnet var i en annan tråd som hamnade om ett öppet brev till samverkansgruppen. Redan där jämförde jag med fotboll.
Ja de misstycker ju inte till evenemanget, men till att det buskördes i anslutning till evenemanget. Där uttryckte jag mig nog klumpigt. My bad.
Som jag skrivit flera gånger så är jag lika mycket för de här träffarna som vem som helst. Jag blev bara irriterad när folk väljer att ignorera de som buskörde och bara skyller på polisen och samverkansgruppen för att de är "dumma" och kör med "bestraffningar". Det är ganska trångsynt att inte fatta att varken polisen eller NTF vill ta i ett evenemang ens med tång om det förekommer, eller kanske till och med lockar till, buskörning. Ja, såvida man inte heter Svenska Fotbollsförbundet då.
Det är ju bättre att inse att det är så här polisen och de flesta organisationer fungerar och acceptera det. Istället jobba för att folk inte buskör i anslutning till evenemanget. Mao skälla upp i rätt träd.
Det var därför jag skrev och undrade vart folk varit de senaste 30 åren, för det är ingen nyhet att polisen inte vill vara i närheten av nånting som kan skapa "bad publicity".
Ditt sätt att uttrycka dig på visar ju bara på vad du tycker om evenemangen
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |