Inställt Stunt & Street kvällar...

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Var har du själv levt det sista?
Polisen låter ju fotbollsmatch efter fotbollsmatch påga trots allt bråk och stök runtomkring med poliskommenderingar som kostar miljoner vid varje tillfälle. Skall dom göra så här som dom gjort mot stuntkvällen får dom vara lite konsekventa.

Här finns det också en skillnad.
Svensson gillar fotboll, och tycker att "lite svinn får man räkna med" när hulliganerna går loss. Det är ju ändå för sporten...
Svensson gillar INTE motorcyklister, och skriker högt i sin volvo om någon snorunge som tror att han är nått smiter mellan de stillastående köerna på en MC. Hellst skulle alla som inte tycker som han förbjudas.
Och eftersom Sverige påstås vara en demokrati, så har per definition "de flesta" rätt.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Din haltar oxå. :fakta

En lärarinna ger alla elever en glass, med regeln att nu sköter sig ALLA eftersom vi egentligen inte får äta glass i lektionssalen.
Kalle kastar sin glass på Fia, och fröken tar tillbaks allas glassar.
Konstigt?

I MIN värld Ja! :)

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Var har du själv levt det sista?
Polisen låter ju fotbollsmatch efter fotbollsmatch påga trots allt bråk och stök runtomkring med poliskommenderingar som kostar miljoner vid varje tillfälle. Skall dom göra så här som dom gjort mot stuntkvällen får dom vara lite konsekventa.

Vad menar du att det leder till direkt olagligheter? Är det arrangörernas ansvar vad förarna gör efter dom lämnat Barkarby? :va
Själva meningen med stuntkvällar är ju att folk skall få köra av sig under kontrollerade former, varför skulle folk (oavsett MC-intresse eller ej) tycka det är så konstigt?
Nu skall STCC köra mitt inne i stan här i GBG, kommer icke motorintresserade personer tycka det är konstig att polisen inte gör något åt dessa fartvindunder som kör som blå-dårar & krockar o har sig?

Finns en annan tråd där en hade skrivit ihop ett mycket bra brev, läs det. :tummenupp

Jag läste det och kommenterade även där.
Problemet är fortfarande att det här inte anordnades av en "seriös" (förlåt ni som arrade det, ni vet vad jag menar) organisation.
Jag tror att i det här fallet så tänkte Polis och VV att "ok vi bjuder till lite här och se vad det ger" och sen efter 3:e träffen spårar det ur. Är det konstigt att de drar öronen åt sig?
Hade det å andra sidan varit en organisation med tiotusentals medlemmar så hade ju saken naturligtvis sett annorlunda ut. Som med fotbollen. Och även de får ju ibland spela för tomma läktare för att fansen ställt till det. Har du sett att folk gnäller på polisen för det? Nej de (organisatörerna) jobbar stenhårt med att stävja bråket.

Jag lovar dig att folk stör sig när det kommer dårar och wheelar i 150km/h på allmän väg. Skulle tro att de dessutom stör sig MER när det är i anslutning till ett evenang som har med MC att göra dessutom. Och ytterligare om Polisen dessutom bevakar och godkänner evenemanget.

Edit: Tro nu inte att jag är emot evenemanget, eller nåt i den stilen, tvärtom. Jag tycker bara att vi skäller upp i fel träd här. Polisen och VV fungerar som de gör, och de behöver vara politiskt korrekta. Jag tycker vi ska skälla på de idioterna som tyckte de var coola som pajade för alla andra istället. Polisen kommer nämligen ALDRIG se mellan fingrarna med buskörning i trafiken, speciellt inte i sammanslutning till ett evenemang för en jämförelsevis liten skara folk.

Last edited:

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Hoj
KTM 640
:tummenupp
Din liknelse haltar något.

En mer korrekt vore:

En lärarinna ger alla elever en glass, Kalle kastar sin i backen, så då
tar hon tillbaka allas glassar.
Visst det är inte någon elevs rättighet att få glass, men hon är dum i huvet för det? :va

:tummenupp Bra svar!

Allvarligt, jag hoppas nu att så många som möjligt åker till skogis å tyresö varje onsdag nu.. Jag säger inte hur folk ska köra eller inte köra jag är ju (tack och lov) ingen Polis. Men någonstans så måste de som vill stunta å rejsa Få köra . Folk som kommer köra fort på gatan försvinner ju inte direkt.

Polisen vill ju ha oss på Gatan i 200 på bakhjulet det är ju ganska uppenbart.
Jag vet inte, men på jobbet har vi ett mål varje år å öka omsättningen på det vi säljer. Snuten kanske har samma sak men då menar jag böter från hoj/bil förare som kör för fort och liknande. De kan dom ju inte ta ifrån oss som kör på Barkarby. Bilarna som körde på tullinge. Allt är ju borta nu. Så nu är det fritt fram för dom att hitta Ej godkända blinkers och hojar/bilar som rejsar.

Spärra av Essingeleden för att strejka mot soppan som blir skyhög??

73an utanförskogis borde kunna stå still varje onsdagkväll från 18.00 till 21.00 men då är det folk som får ta saken i egna händer å få "fel" på hojen å bara stå still.:gnissla

Idiot idé att stänga ner BARKARBY:huvet

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Här finns det också en skillnad.
Svensson gillar fotboll, och tycker att "lite svinn får man räkna med" när hulliganerna går loss. Det är ju ändå för sporten...
Svensson gillar INTE motorcyklister, och skriker högt i sin volvo om någon snorunge som tror att han är nått smiter mellan de stillastående köerna på en MC. Hellst skulle alla som inte tycker som han förbjudas.
Och eftersom Sverige påstås vara en demokrati, så har per definition "de flesta" rätt.

Håller inte med dig där.
Det är din subjektiva åsikt att så är fallet eller har du något som påvisar att det du säger verkligen stämmer? Visst, det är nog många mer som är intresserade av fotboll än av MC-stuntkvällar. Men tror du att av dom som inte är intresserad av fotboll accepterar de "svinnet" iform av misshandel, dråp du nämner?

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Håller inte med dig där.
Det är din subjektiva åsikt att så är fallet eller har du något som påvisar att det du säger verkligen stämmer? Visst, det är nog många mer som är intresserade av fotboll än av MC-stuntkvällar. Men tror du att av dom som inte är intresserad av fotboll accepterar de "svinnet" iform av misshandel, dråp du nämner?

Skulle tro att fotbollsarrangörerna har lite fetare uppgörelser med både kommun och staten än vad folket som arrar stuntträffarna har. Och det kan de ha därför att de har mer folk i ryggen, mer pengar etc.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Jag läste det och kommenterade även där.
Problemet är fortfarande att det här inte anordnades av en "seriös" (förlåt ni som arrade det, ni vet vad jag menar) organisation.
Jag tror att i det här fallet så tänkte Polis och VV att "ok vi bjuder till lite här och se vad det ger" och sen efter 3:e träffen spårar det ur. Är det konstigt att de drar öronen åt sig?
Hade det å andra sidan varit en organisation med tiotusentals medlemmar så hade ju saken naturligtvis sett annorlunda ut. Som med fotbollen. Och även de får ju ibland spela för tomma läktare för att fansen ställt till det. Har du sett att folk gnäller på polisen för det? Nej de (organisatörerna) jobbar stenhårt med att stävja bråket.

Jag lovar dig att folk stör sig när det kommer dårar och wheelar i 150km/h på allmän väg. Skulle tro att de dessutom stör sig MER när det är i anslutning till ett evenang som har med MC att göra dessutom. Och ytterligare om Polisen dessutom bevakar och godkänner evenemanget.

Edit: Tro nu inte att jag är emot evenemanget, eller nåt i den stilen, tvärtom. Jag tycker bara att vi skäller upp i fel träd här. Polisen och VV fungerar som de gör, och de behöver vara politiskt korrekta. Jag tycker vi ska skälla på de idioterna som tyckte de var coola som pajade för alla andra istället. Polisen kommer nämligen ALDRIG se mellan fingrarna med buskörning i trafiken, speciellt inte i sammanslutning till ett evenemang för en jämförelsevis liten skara folk.

Nu får du göra analogin rätt här. Mig veterligen har ingen match spelas för tomma läktar pga vad som hänt ute på stan, utan det har varit när det varit bråk inne på läktarna, publiken har slängt ned grejer på plan och dylikt.

Edit:
Dessutom tror jag det är fotbollsförbundet som beslutar om dessa straff, inte polisen (ej 100 på detta dock).

På allmän väg säger du, stuntkvällen är väl inte på allmän väg? Eller? Och att det är under kontrollerade former. Jag bor i inte inärheten av Sthlm så jag vet inte exakt hur arrangemanget är uppbyggt skall tilläggas.

Sen svarade du aldrig på min jämförelse med STCC här i GBG, tror du icke motorintresserade kommer tycka det är konstigt att polisen inte förhindrar sådana våldsamma arrangemang?

Vad du lovar ger jag inte mkt för.. :tungan ;)

Skulle tro att fotbollsarrangörerna har lite fetare uppgörelser med både kommun och staten än vad folket som arrar stuntträffarna har. Och det kan de ha därför att de har mer folk i ryggen, mer pengar etc.

Så har man kommun, staten + ett visst antal folk i ryggen så är det okey med lite misshandel och dråp. Bra att veta. :tummenupp

Last edited:

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Nu får du göra analogin rätt här. Mig veterligen har ingen match spelas för tomma läktar pga vad som hänt ute på stan, utan det har varit när det varit bråk inne på läktarna, publiken har slängt ned grejer på plan och dylikt.

Edit:
Dessutom tror jag det är fotbollsförbundet som beslutar om dessa straff, inte polisen (ej 100 på detta dock).

På allmän väg säger du, stuntkvällen är väl inte på allmän väg? Eller? Och att det är under kontrollerade former. Jag bor i inte inärheten av Sthlm så jag vet inte exakt hur arrangemanget är uppbyggt skall tilläggas.

Sen svarade du aldrig på min jämförelse med STCC här i GBG, tror du icke motorintresserade kommer tycka det är konstigt att polisen inte förhindrar sådana våldsamma arrangemang?

Vad du lovar ger jag inte mkt för.. :tungan ;)

Nej stuntträffen går antagligen inte på allmän väg, men problemet var ju folket som tog sig från och till evenemanget. Dessutom hade ju polisen kunnat identifiera förövarna med hjälp av videofilmning. Så de vet ju att de som gjorde bort sig hade varit inne på stuntträffen och kört.

STCC är ju hyfsat mycket större och sköts av en större organisation än stuntträffen i Barkaby. Det har jag ju poängterat i varenda inlägg nu att det är det som är problemet :)

Det jag säger är ju att om stuntträffarna drog lika mycket folk som de fotbollsmatcherna som orsakar tumult utanför arenorna så kommer nog polisen inte stänga de träffarna heller. Speciellt inte om stuntträffarna utfördes på för ändamålet utfärdade platser. De stänger ju inte Gelleråsen för att du wheelar på Filipstadsvägen i 150.

Så har man kommun, staten + ett visst antal folk i ryggen så är det okey med lite misshandel och dråp. Bra att veta. :tummenupp

Ja, fast då tituleras du soldat. Alternativt polis i tjänst. :)

Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Nej stuntträffen går antagligen inte på allmän väg, men problemet var ju folket som tog sig från och till evenemanget. Dessutom hade ju polisen kunnat identifiera förövarna med hjälp av videofilmning. Så de vet ju att de som gjorde bort sig hade varit inne på stuntträffen och kört.

STCC är ju hyfsat mycket större och sköts av en större organisation än stuntträffen i Barkaby. Det har jag ju poängterat i varenda inlägg nu att det är det som är problemet :)

Det jag säger är ju att om stuntträffarna drog lika mycket folk som de fotbollsmatcherna som orsakar tumult utanför arenorna så kommer nog polisen inte stänga de träffarna heller. Speciellt inte om stuntträffarna utfördes på för ändamålet utfärdade platser. De stänger ju inte Gelleråsen för att du wheelar på Filipstadsvägen i 150.

Ja, fast då tituleras du soldat. Alternativt polis i tjänst. :)

Vi kommer nog inte vidare i diskussionen, tror inte riktigt du ser min poäng. :)

Jag hoppas iaf polisen och VV tar sig i kragen ang detta beslut och tänker om. Lycka till Bikerbitch & Co som lägger ned massa tid för att fixa med detta. :)

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Vi kommer nog inte vidare i diskussionen, tror inte riktigt du ser min poäng. :)

Jag hoppas iaf polisen och VV tar sig i kragen ang detta beslut och tänker om. Lycka till Bikerbitch & Co som lägger ned massa tid för att fixa med detta. :)

Medhåll. :tummenupp

Däremot så blir man ju lite trött på de som tycker att det är deras rättighet att få köra som idioter, och att det sedan är polisens skyldighet att förse dom med nånstans att hålla till.
"Annars tjör vi jEettEfort å på baKjule överalLt! Å då jÄvvlar skanifåse på oUtlAw!!11!!one!" :yoparty

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Kollektiv bestraffning för att vi inte får köra "vårdslöst" med polisens goda tycke? :rofl Om en mamma ger sin unge en glass "om han är snäll" och ungen sedan börjar jävlas och hon tar tebaks glassen, är mamman dum då?
Inte riktigt samma sak, skall du jämföra med ungar och glass så blir det snarare så att en skolklass får glass. När sedan en eller 2 ungar sticker iväg från klassen och hittar på bus så tar fröken tillbaks glassarna från alla ungar, är det rättvist?

Fattar ni inte att det är omöjligt för polis och VV att sanktionera en sån här kväll när det leder till direkta olagligheter? Vad tror ni folk som fullständigt skiter i MC överhuvudtaget tycker när de ser idioter gasa helvet runt ett evenemang som polisen är med och arrangerar och polisen gör ingenting?
Det är ju förfan som att vi hojåkare ser en polisbil som studerar en hojtjuv i full aktion utan att ingripa. Hur förbannade skulle inte ni bli?
Tycker inte riktigt man kan koppla ihop busande i Tyresö med arrangemanget, är väl knappast någon som tycker att polisen sanktionerar busandet där när de är med och arrangerar ett lagligt och organiserat alternativ.

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Håller inte med dig där.

Det är den slutsats jag drar av att det fortfarande spelas fotboll trots att det fortfarande slåss och bråkas i anslutning till matcherna.
Jag gillar INTE fotboll, och jag accepterar inte heller pöblen som härjar i anslutning till matcherna, men eftersom jag inte är i majoritet så kan jag inte göra så mycket åt det.

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Medhåll. :tummenupp

Däremot så blir man ju lite trött på de som tycker att det är deras rättighet att få köra som idioter, och att det sedan är polisens skyldighet att förse dom med nånstans att hålla till.
"Annars tjör vi jEettEfort å på baKjule överalLt! Å då jÄvvlar skanifåse på oUtlAw!!11!!one!" :yoparty
är väl knappast samma personer som är ute och buskör som klagar på att man stoppar detta.

De enda som straffas är faktist de som sköter sig, de som busar efter träffarna påverkas inte ett dugg av att man ställer in träffarna, nu kommer de busa hela kvällen på olika gator istället för att först köra på barkarby och sedan busa, de som bara körde på barkarby har nu inget alternativ.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Inte riktigt samma sak, skall du jämföra med ungar och glass så blir det snarare så att en skolklass får glass. När sedan en eller 2 ungar sticker iväg från klassen och hittar på bus så tar fröken tillbaks glassarna från alla ungar, är det rättvist?

Tycker inte riktigt man kan koppla ihop busande i Tyresö med arrangemanget, är väl knappast någon som tycker att polisen sanktionerar busandet där när de är med och arrangerar ett lagligt och organiserat alternativ.

Nu har du missat att läsa hälften av tråden va? :)
De kan koppla just det här busandet till arrangemanget. Det var just det som var problemet.

är väl knappast samma personer som är ute och buskör som klagar på att man stoppar detta.

De enda som straffas är faktist de som sköter sig, de som busar efter träffarna påverkas inte ett dugg av att man ställer in träffarna, nu kommer de busa hela kvällen på olika gator istället för att först köra på barkarby och sedan busa, de som bara körde på barkarby har nu inget alternativ.

Kan du läsa hela tråden ordentligt innan du postar? Jag orkar inte sitta och upprepa mig.

Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Nu har du missat att läsa hälften av tråden va? :)
De kan koppla just det här busandet till arrangemanget. Det var just det som var problemet.
Nä de kan inte koppla busandet till arrangemanget utan de kan koppla några av deltagarna till busandet, är en viss skillnad.

Kan du läsa hela tråden ordentligt innan du postar? Jag orkar inte sitta och upprepa mig.
Läste dina inlägg på sista sidan, gick tillbaks till första och läste några där, tyckte det stog samma sak i alla, kanske missade något viktigt i de andra ska läsa genom alla dina inlägg och återkommer igen.

Så nu har jag läst genom tråden, tyckte inte det framkom så mycket nytt i dina inlägg.

Tycker fortfarande det är helt fel att straffa alla för att några få buskör, som jag skrev innan så är de enda som straffas de som inte busar på vanliga gator för nu har de ingenstans att "leka" De som busar fortsätter som innan.

Om man nu har identifierat de som busade, varför inte stänga ut dem från arrangemanget ett par veckor i så fall eller bara ta en seriös diskution med dem?

Du skrev även att detta inte anordnas av någon seriös organsisation, hur menar du då? Jag skulle nog vilja påstå att Samverkansgruppen är en mycket seriös organisation.

Last edited:

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Nä de kan inte koppla busandet till arrangemanget utan de kan koppla några av deltagarna till busandet, är en viss skillnad.

Läste dina inlägg på sista sidan, gick tillbaks till första och läste några där, tyckte det stog samma sak i alla, kanske missade något viktigt i de andra ska läsa genom alla dina inlägg och återkommer igen.

Aha, så om nån skjuter en kille i huvudet med en tävlingsskyttepistol 400 meter från en bana för pistolskytte och polisen filmar händelsen, så ser man ingen koppling till pistolskytte alls? Jag gör det. Skulle tro att både allmänheten och polisen gör det oxå.

Du behöver inte återkomma. Anledningen till det står samma sak i alla trådar är att det är min ståndpunkt i diskussionen. Folk försöker slå hål på argumenten men det känns inte som nån lyckats än. Kan vara för att de antagligen stämmer med hur sanningen ser ut. Vad vet jag. :)

Edit: Jag tycker fortfarande inte att det är ett "straff" att man först tillåter nånting och sedan stoppar det när det inte kan skötas enligt lagar och regler.
Att vi andra blir "lidande" är en annan sak. Men fortfarande: Skäll upp i rätt träd.

Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Aha, så om nån skjuter en kille i huvudet med en tävlingsskyttepistol 400 meter från en bana för pistolskytte och polisen filmar händelsen, så ser man ingen koppling till pistolskytte alls? Jag gör det. Skulle tro att både allmänheten och polisen gör det oxå.
hehe, ja dina jämförelser blir bara sjukare och sjukare ;) Även du måste kunna inse att detta är en helt annan sak än vad som har hänt i samband med stuntkörningen.

Du behöver inte återkomma. Anledningen till det står samma sak i alla trådar är att det är min ståndpunkt i diskussionen. Folk försöker slå hål på argumenten men det känns inte som nån lyckats än. Kan vara för att de antagligen stämmer med hur sanningen ser ut. Vad vet jag. :)
handlar knappast om att ingen har lyckats slå hål på dina argument utan att du inte lyssnar på vad andra tycker och tänker om dina argument och är dessutom envis.

Tycker inte dina argument stämmer med det som hände altså finns det inget att slå hål på. ;)

Edit: Jag tycker fortfarande inte att det är ett "straff" att man först tillåter nånting och sedan stoppar det när det inte kan skötas enligt lagar och regler.
Att vi andra blir "lidande" är en annan sak. Men fortfarande: Skäll upp i rätt träd.
nä det är inget straff för dem som busade men för dem som skötte sig är det ett straff och det var många som skötte sig.

Var du någonsin där och såg hur många som kom dit och körde + att de uppförde sig väl på vägen dit och hem?

Vad menar du med "skäll upp i rätt träd" ?

Last edited:

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
hehe, ja dina jämförelser blir bara sjukare och sjukare ;) Även du måste kunna inse att detta är en helt annan sak än vad som har hänt i samband med stuntkörningen.

handlar knappast om att ingen har lyckats slå hål på dina argument utan att du inte lyssnar på vad andra tycker och tänker om dina argument och är dessutom envis.

Tycker inte dina argument stämmer med det som hände altså finns det inget att slå hål på. ;)

Men alltså. Polisen har filmat folk som kör olagligt, med kamera. Man har kunnat identifiera folk på filmen och vet att det var folk som var på träffen.
Jag har aldrig påstått att det var arrangörerna som buskörde eller nåt sånt. Men man kan ju bevisligen koppla buskörningen till ett evenemang som dessutom just handlar om buskörning.

Klart jag vidhåller mina argument när ingen som sagt kan påvisa att jag har fel.
Att mina liknelser blir "sjukare" är ju för jag försöker belysa min ståndpunkt från lite olika sidor, eftersom ståndpunkterna hela tiden blir attackerade med samma argument (som inte lyckas slå hål på dom). Alltså, prova nya argument så blir diskussionen roligare :tummenupp

Vad menar du med "skäll upp i rätt träd" ?

Bevis på att du inte läst tråden ordentligt.
Jag skrev i en annan post att skäll på dom som misskötte sig istället för på polisen.

Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Men alltså. Polisen har filmat folk som kör olagligt, med kamera. Man har kunnat identifiera folk på filmen och vet att det var folk som var på träffen.
Jag har aldrig påstått att det var arrangörerna som buskörde eller nåt sånt. Men man kan ju bevisligen koppla buskörningen till ett evenemang som dessutom just handlar om buskörning.
Inte skrivit heller att du påstår att det skulle vara arrangörerna som buskörde.

Som jag skrev innan, om man nu har identiferat dem som buskörde varför inte straffa dem? Tror du att man hade stängt ner ett antidrog arrangemang bara för att några som var där sålde knark på väg hem därifrån?

Arrangemanget startades för att minska buset på gatorna och jag tycker det har minstat på många ställen.

Klart jag vidhåller mina argument när ingen som sagt kan påvisa att jag har fel.
Tycker flera har påvisat att du har fel, att du sedan vägrar acceptera det betyder inte att folk inte slår hål på dina argument.

Bevis på att du inte läst tråden ordentligt.
Jag skrev i en annan post att skäll på dom som misskötte sig istället för på polisen.
Jodå har läst, var bara inte säker på att det var det du menade med "skäll upp i rätt träd.

Ja om du vet vilka det var som misskötte sig och talar om det för mig så kan jag nog skälla på dem.

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...