Inte fan kul och köra....

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
tog en liten runda i min närhet, dock på vägar jag inte direkt kört på innan- asfalt och naturskönt är det- men upplevelsen blev inte som förväntat alls.
trött, förbannad, besviken och allmänt pissed off och med en rygg som passar som en bättre vinkelhake nu- anledningen är att dessa vägar var nått så inihelvete dåliga!!!- spåriga, lagade, bulor som kastar en från bula till bula och hålor o jävelskap rent allmänt.
trist att vägskatt och annan skatt man pröjsar, inte finner i varje fall en promille tillbaks till det som borde vara en självklarhet i ett sk "civiliserat" land- rent pinsamt när man tänker på det.......tänker politiker att alla kör samma som dom? (typ xc90 eller Q7 eller liknande) och att i deras fall så glider dom obemärkt över bulor och spår och skit?? är landsbygden dödsdömd, skall bara krut läggas på E4'an och världen utanför den existerar inte (E4'an är på många håll inte nått lysande exempel ändå...)

ska man skaffa en DR600 eller xt för att överhuvudtaget kunna färdas på 2 hjul??

//ontiryggenförbannad JJ

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag tog en enda gat-tripp förra året, hade samma typ av upplevelse.
Framför allt dessa snabellagningar, asäckliga.

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Tog E45 från Karesuando till Arvidsjaur förra veckan. 45 mil. Det sa:
dunk....dunk....dunk....dunk....dunk

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Nu kör jag ju inte hoj så ofta, men en sänkt hård bil ger mig kotförskjutning konstant, vägnätet är slut.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Vägnätets allt sämre standard och diverse ombyggnationer har fått en att tänka tanken att en SUV med ballongdäck vore det mest lämpliga fortskaffningsmedlet - antingen det eller en gammal bil från 60-talet som var konstruerad för sämre standard på vägnätet.

joonsered

Medlem
Gick med
14 Dec 2012
Hoj
2014 yamaha xt1200
Mina tre första motorcyklar var vägmodeller, numera kör jag helst något med adventure i efternamn för att tackla asfaltvägar utanför E4:an.
Grusvägar är generellt bättre än asfaltvägar om de är hyfsat nysladdade.

Nylagda asfaltvägar fixar timmerbilarna till kostigar på nått år.
Förr stängde man vägarna för tung trafik under förfallstiden, det sker aldrig nu.

Långtradarna verkar även köra stenhårt med gps, kan man spara 50 spänn på att tråckla sig genom 5 byar och 18 mil småvägar istället för E4:an så kör man på det.

Sporthoj och norr om Dalälven innebär E4 eller njurbälte.

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Två eller tre vägar har hållit måttet nu då jag varit ute. Resten har haft tjälskott, snabellagningar, sprickor m.m m.m.

Benarebyvägen var ok sist jag åkte.
Vägen mellan Lerum och Olofstorp är delvis nylagd och hyffsat ok (väldigt kort sträcka dock och man kan ju inte åka fram o tebax där hela tiden).
Härskogen funkar fortfarande ok.

Uppåt Alingsås åkte jag ut mot Bollebygd, den var sisådär. Dök upp bulor här och där.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
De flesta riktigt fantastiska asfaltsvägarna här i trakten kördes sönder totalt och fusklagades efter stormarna (Gudrun och Per).
Största delen av getaryggarna är dock fortfarande OK.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja det är tammefan helt sanslöst.. om man nu inte kan ställa politiker till svars för något alls längre måste det ju vara ok att införa skyddsjakt på dom?

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
De flesta riktigt fantastiska asfaltsvägarna här i trakten kördes sönder totalt och fusklagades efter stormarna (Gudrun och Per).
Största delen av getaryggarna är dock fortfarande OK.

Har hört om dessa getaryggar! Hur tar man sig dit?? :) Flyttat in t Borås nyligen någon som vet några bra vägar häromkring. En bra är ju mot Vegby iaf :tummenupp

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Har hört om dessa getaryggar! Hur tar man sig dit?? :) Flyttat in t Borås nyligen någon som vet några bra vägar häromkring. En bra är ju mot Vegby iaf :tummenupp
Tycker vägen mot alingsås är ganska trevlig. Kunde så klart varit ännu kurvigare, men det är åtminstone helt och fint.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Sök dig mot Bolmen.
Ta med GPS.
Finns massor av fina vägar där.

Men det brukar finnas på närmre håll också.
Min erfarenhet är att Halland har mycket fina småvägar, om dock lite för lite kuperade för min smak.

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Det "Nya Sverige"......... behöver pengarna till annat........

ja typ bidrag till alla bidragsturister sveriges politiker envisas med att importera.
någon mer än jag som undrar när sverige ska sluta vara hela världens socialkontor...

sorry för OT

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Har åkt mycket på tyska riks- och länsvägar (läs Icke-Autobahn, 100 km/h) de senaste veckorna. Tror bilen och husvagnen ska skaka sönder på stora delar av dem. Italienska motsvarigheter är inte ett dugg bättre och Norge ska vi inte tala om. Ett europeiskt dilemma trots att få har såna tjälproblem som vi.

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Ja, efter att spenderat helgen med att utforska landsvägar i de halländska skogarna så kan jag inte annat än hålla med. Katastrof är bara namnet. Lappat och lagat så mycket att ursprungsasfalten knappt är kvar. Man kör på lappade lappningar med flera centimeters förhöjningar. Hojen hoppar ju runt som en apa på crack

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha