Inte helt nöjd med W-Motoracing !!!

Guido

g
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Östersund
Hoj
Gsxr 1000-04 Honda 650 xr
Ville bara skriva av mig angåend W-Motoracing, dom har visat på ett mycket bra sätt hur man INTE ska behandla kunder. Många har säkert haft eller har en bra relation med W men vad jag har själv har upplevt och mycket av det jag har läst här på forumet så har dom dragit på sig många onöjda kunder och det är som företag man inte vill ha många av.

Några av anledningarna till detta är:

Produkt som inte blivt levererad.
Orimligt lång väntan.
Svårt eller rent av omöjlig att komma i kontakt med.
Bortförklaringar som helt verkar vara tagna ur luften.

Sen har ”W-Motoracing the pilot ” tydlingen haft problem med diverse saker helt ok det får vi alla ibland men han har också fått flera tillfällen att rätta till det även rimlig tid till det.

Så i fortsättningen kommer jag aldrig stödja W-Motoracing ist kommer jag att avråda folk från att handla ifrån W-Motoracing.

PS om vi kan få det löst denna vecka är jag mer än villig att ändra min uppfattning ta kontakt med mig på 070-3384671.


Mvh Guido
 
Last edited:

Davve84

'En jävel på att Fega !
Gick med
9 Nov 2003
Ort
Globen
Hoj
VX 800
Tråkigt när de ska bli så!
Har du pratat med dem o få ersättnig eller så ? inan du går ut med de ?


Mvh
David Schmidt
 

Guido

g
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Östersund
Hoj
Gsxr 1000-04 Honda 650 xr
Har inte lyckats fått tag på han,har ringt tonvis med gånger.

Davve84 skrev:
Tråkigt när de ska bli så!
Har du pratat med dem o få ersättnig eller så ? inan du går ut med de ?


Mvh
David Schmidt
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Vad är problemet? Har du beställt en minimoto så kostar det 500kr att skicka den, en kostnad som du måste höra av dig och bekräfta.

Har du beställt nåt från hemsidan så tar det några veckor eftersom vi precis har flyttat och inte ens har internet ännu.

Andreas telefon ringer i genomsnitt med 30 sekunders mellanrum från tidigt på morgonen till sent på natten.

Att flytta en hel butik på begränsad tid, och ta hand om butikskunder, och svara på mail, och svara i telefon är inte det lättaste.

Mvh. Marcus
 

Guido

g
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Östersund
Hoj
Gsxr 1000-04 Honda 650 xr
Bara den sista månaden så har jag ringt många gånger dels till butiken hans mobil även hem nu på slutet utan att få tag på han, Swede har skicka sms med mera utan resultat. Hur ska man kunna bekräfta utan att få kontakt med någon :va
Ni skrev att om dom som inte hämta minisarna skulle det skickas sen om ni ändrar villkoren anser jag att det är ni som ska ta kontakt med mig.

kaZmur skrev:
Vad är problemet? Har du beställt en minimoto så kostar det 500kr att skicka den, en kostnad som du måste höra av dig och bekräfta.

Har du beställt nåt från hemsidan så tar det några veckor eftersom vi precis har flyttat och inte ens har internet ännu.

Andreas telefon ringer i genomsnitt med 30 sekunders mellanrum från tidigt på morgonen till sent på natten.

Att flytta en hel butik på begränsad tid, och ta hand om butikskunder, och svara på mail, och svara i telefon är inte det lättaste.

Mvh. Marcus
:va
 
Last edited:

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Värnamo
Hoj
XT600e -99
Förstår inte problemet.
Hinner man inte med det man åtagit sig får man väl be någon annan hjälpa till, dvs anställa.
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
vill inte försvara någon men som jag uppfattat det blev det tidigt problem med leveransen. detta pga tragiska händelser som inte behöver nämnas. Vad sen W själv sagt så blev iom detta transporten dyrare (inte de 100 kr eller vad det va). Frakten skulle nu kosta 500 kr så han kunde inte skicka ut minisarna utan att få detta godkänt av kund. I detta läge så skickade han (enl W) ut mail till alla berörda för att upplysa och att få den nya kostnaden godkänd. Dessa mail har enligt W inte bekräftats alla gånger.

Nu är jag själv inte berörd utan hade möjlighet att hämta lillen själv så jag vet inte hur det fungerat i verkliga livet, inte i berättelsernas värld.
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Har du beställt en minimoto men inte fått den alltså? Eller?
 

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Luleå
Hoj
Gixxer 750 K7
kaZmur skrev:
Vad är problemet? Har du beställt en minimoto så kostar det 500kr att skicka den, en kostnad som du måste höra av dig och bekräfta.

Har du beställt nåt från hemsidan så tar det några veckor eftersom vi precis har flyttat och inte ens har internet ännu.

Andreas telefon ringer i genomsnitt med 30 sekunders mellanrum från tidigt på morgonen till sent på natten.

Att flytta en hel butik på begränsad tid, och ta hand om butikskunder, och svara på mail, och svara i telefon är inte det lättaste.

Mvh. Marcus

Jag har själv inte haft några större problem med W-motoracing... Jag fick min mini strax före jul...och frakten blev en 300:- så jag är nöjd! Iofs talades de om 150:- i frakt oavsett var i Sverige man bodde... men det föll visst pga olika anledningar!

Ang gruppköp....
OM man som i det här fallet W-motoracing...tar på sig att genomföra ett gruppköp till ett stort antal kunder så får man räkna med att sitta i telefon och fixa och trixa... Det har W-motoracing till stor del gjort...de tvivlar jag inte en sekund på... Men man måste "löpa linan ut"... dvs...tills alla kunder som betalt fått antingen en minimoto eller pengarna tillbax...

Jag har full förståelse för att kunder blir less och förbannad om man än idag inte fått någon minimoto/pengar, och hur mycket man än ringer mailar etc inte lyckas få något svar eller besked från W-motoracing...... Jag tror de flesta hade reagerat likadant.....

Även ni på w-moto!! Eller hur :rolleyes:
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Guido skrev:
Bara den sista månaden så har jag ringt många gånger dels till butiken hans mobil även hem nu på slutet utan att få tag på han, Swede har skicka sms med mera utan resultat. Hur ska man kunna bekräfta utan att få kontakt med någon :va
Ni skrev att om dom som inte hämta minisarna skulle det skickas sen om ni ändrar villkoren anser jag att det är ni som ska ta kontakt med mig.


:va
Okej... The Pilot är inte online här på SH så ofta men om du skickar ditt namn, din adress, och din beställning till mig via PM så ska jag påminna honom snarast möjligt.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
kaZmur skrev:
Har du beställt nåt från hemsidan så tar det några veckor eftersom vi precis har flyttat och inte ens har internet ännu.
Ganska skickligt att kunna skriva här utan internet. Eller ligger sporthoj på intranätet?
:hihi
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
yonsson skrev:
Ganska skickligt att kunna skriva här utan internet. Eller ligger sporthoj på intranätet?
:hihi
Man besöker annat ställe som har internet.

Jag hjälper så gott jag kan. Fick ett samtal igår igen men jag kan tyvärr inte hjälpa så oerhört mycket.

W-motoracing har ofta problem att svara i telefon. Även jag blir oerhört irriterad på detta.
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
yonsson skrev:
Ganska skickligt att kunna skriva här utan internet. Eller ligger sporthoj på intranätet?
:hihi
Vet inte riktigt hur det ser ut hos dig men vi Kristianstadsbor är så lyckligt lottade att vi har internet hemma. Slå en signal till telia så kanske dem kan ordna det till dig också. :rolleyes:
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
kaZmur skrev:
Vet inte riktigt hur det ser ut hos dig men vi Kristianstadsbor är så lyckligt lottade att vi har internet hemma. Slå en signal till telia så kanske dem kan ordna det till dig också. :rolleyes:


Med det han skrev så menade han förmodligen att har man tagit på sig uppdraget och sen inte kan fullfölja det på sin "arbetsplats" så får man helt enkelt "ta med sig jobbet hem".
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
You have a point. Ivfsh så ska jag snacka med The Pilot och se vad jag kan göra.
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
kaZmur skrev:
You have a point. Ivfsh så ska jag snacka med The Pilot och se vad jag kan göra.

Bra! :tummenupp
Jag vill verkligen inte trycka ner er eller något.
För jag har varit i kontakt med Andreas innan och verkligen inte haft några problem med honom. Då var han snarare MYCKET MER tillmötesgående än vad folk brukar vara och tog sig till och med tid att köra för att möta mig när jag skulle hämta det som jag beställt.

Hoppas allt det här löser sig till det bästa.
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Swedie skrev:
Man besöker annat ställe som har internet.

Jag hjälper så gott jag kan. Fick ett samtal igår igen men jag kan tyvärr inte hjälpa så oerhört mycket.

W-motoracing har ofta problem att svara i telefon. Även jag blir oerhört irriterad på detta.


Sicken tur att du stoppade dom andra gruppköpen på sporthoj o beslöt dig att sponsra det som funkar sämst!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top