Inte helt nöjd med W-Motoracing !!!

MikkE

Guest
Jag har inte haft problem med dem. Var ju iofs ett bra tag sedan.

Skulle vara kul att prova på att starta eget som typ W-Motoracing, fast med lyxservice :)
 

Mad Mike

Yxa
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
TL 1000R
Tack för varningen!
Funderade just på att skicka vår beställning på 20-25 minisar
till dem, tänkte att de måste vara seriösa när sporthoj står bakom, men så verkar det ju inte vara.
Sånt herrejösses strul orkar man inte med, framförallt inte prisändringar och leveransproblem.
Tack igen..
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Mad Mike skrev:
Tack för varningen!
Funderade just på att skicka vår beställning på 20-25 minisar
till dem, tänkte att de måste vara seriösa när sporthoj står bakom, men så verkar det ju inte vara.
Sånt herrejösses strul orkar man inte med, framförallt inte prisändringar och leveransproblem.
Tack igen..
Ring till honom för en sån order. Finns ett antal minimotos kvar.... dock beställ inte och betala en sån order utan att fakkin veta med säkerhet vad du får och när.

Alla som haft problem, har nu fått sina minimotos skickade till sig. Enligt emailet jag fick från dom idag.
 

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
STENUNGSUND
Hoj
Gixxer 1000
Inte nog med att dom verkar vara sämst och lägger ut fel info om hojarna, dom är dessutom dyrare än många andra....
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
Det enda jag inte fattar, är att folk orkar gnälla...
 

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
STENUNGSUND
Hoj
Gixxer 1000
E22 skrev:
Det enda jag inte fattar, är att folk orkar gnälla...

Ja precis, det är ju asjobbigt när folk klagar på företag med dålig service fy faaan vad jobbigt det är hur fan kan man klaga alltså det måste ju va skiitjobbigt att hålla på o gnälla hela tiden.
Om du inte förstår varför folk lägger såna här trådar tycker jag synd om dig....
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Denna tråd säger precis samma uppfattning som jag har om W-motoracing...
Hoppa på första beställningen av minisar från kina. De man fick var billigare i konstruktionen än vad som utlovats, depåstöd saknades fast det stod tydligt att det skulle medfölja, priset på frakten vart 100% dyrare än vad som utlovats etc. Sedan den service man får är jätte bra, tills det kommer till kritan och då man beställt. Då "upphör" den. Spännande... Men men. Finns säkert några som inte har några klagomål på w-motoracing...
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Blondie skrev:
Swedie valde fel gruppköp o nu får alla bita i det sura äpplet eller?
Tror du överdriver ganska mycket nu. Det är de som är missnöjda som inte kan få nog av att gnälla här på sh om hur dåligt W är och hur illa de blivit behandlade. Förstår inte hur ni orkar. Det är en sak att ni skriver era erfarenheter när någon frågar om dem eller att ni skriver ett inlägg för att få reda på något (som en fråga/undran). Men att bara gnälla tillför ingenting.

Som sagt jag är ganska säker (iofs ingen sifo) på att de flesta, med god marginal, är nöjda med W. Jag är det iallafall och alla dom som jag känner.

Skärpning på er!
 

Sulan

WCX member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
Retta
brinckis skrev:
Det är de som är missnöjda som inte kan få nog av att gnälla här på sh om hur dåligt W är och hur illa de blivit behandlade.

Ja, vilka skall annars göra det??

brinckis skrev:
Som sagt jag är ganska säker (iofs ingen sifo) på att de flesta, med god marginal, är nöjda med W. Jag är det iallafall och alla dom som jag känner.

Skärpning på er!

Öhh?? Är inte det en vettig upplysning att varna en hojbroder om ett dåligt föetag..

Vad heter det där företaget i Sthlm som många tycker illa om?? AVA mc??
Finns en hel del trådar om hur dåligt folk blivit behandlade. Detta tycker jag är alldeles utmärkt för då kan jag själv välja om jag vill utsätta mig för "risken" eller inte..

Dålig service skall INTE löna sig!! :fakta


Att sen Swedie bannar folk för att de har åsikter i frågan visar ju bara var han står...
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Sulan skrev:
Ja, vilka skall annars göra det??



Öhh?? Är inte det en vettig upplysning att varna en hojbroder om ett dåligt föetag..

Vad heter det där företaget i Sthlm som många tycker illa om?? AVA mc??
Finns en hel del trådar om hur dåligt folk blivit behandlade. Detta tycker jag är alldeles utmärkt för då kan jag själv välja om jag vill utsätta mig för "risken" eller inte..

Dålig service skall INTE löna sig!! :fakta


Att sen Swedie bannar folk för att de har åsikter i frågan visar ju bara var han står...

Gnälla är väl inte ett bra sätt att framföra sina åsikter/erfarenheter. Bara för att du/ni blivit dåligt bemötta så kan du/ni inte tala för alla. Tror som sagt att de flesta är nöjda med W.

För att försvara Swedie så kan man komma med konstuktiv kritik inte bara vanligt fjortis gnäll ... ni låter som småbarn. Klaga och gnälla kan ni göra för er själv. Ni måste väl kunna framföra era åsikter på ett mer lämpligt sätt, då blir ni säkert inte "bannade" eller era trådar borttagna.

Jag håller fullständigt med dig "Dålig service skall INTE löna sig" men jag har fått bra service, rent ut sagt mycket bra service.

Gnälla löser ingenting, det får er bara att framstå som småbarn som vill ha godis i affären. Skit jobbiga ...
 

Sulan

WCX member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
Retta
:lol

Du e bra rolig du... Det är möjligtvis inte så att du känner dem som ligger bakom W??

Tror fan man ska gnälla om man e missnöjd med nåt..

Sen håller jag med dig om att konstruktiv kritik alltid (!) är bättre, men vad skulle konstruktiv kritik var i det här fallet??
-Svara i telefon så folk blir nöjda/får tag i er..
-Skicka det ni lovat till det pris ni lovat..

Nånstans hamnar man så "långt ner" på skalan att den konstruktiva kritiken är så självklart att man inte skriver/delar med sig av den..

Sen kan jag säga att jag är varken nöjd/missnöjd med W. Jag bara debatterar...
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
brinckis skrev:
Jag håller fullständigt med dig "Dålig service skall INTE löna sig" men jag har fått bra service, rent ut sagt mycket bra service.

Gnälla löser ingenting, det får er bara att framstå som småbarn som vill ha godis i affären. Skit jobbiga ...
Det är väl av största intresse att alla de som är missnöjda skriver det så att man får en uppfattning om den är endast en som är missnöjd eller många. Att du sedan har fått bra service är väl av mindre intresse om många andra inte fått det.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Sättet Blondie skrev om mig var droppen i hans fall. Så han bannas för sina påhopp. Att ni pratar skit om W-motoracing för att ni hör andra som har problem, är bara dumt det med. Ni som inte haft och göra med W-motoracing behöver ju inte skriva hur dåliga dom är.

Wasp, om folk anser att de fått bra mottagning får de inte skriva det? Så endast negativt får skrivas? Försök tänka lite omvänt här om du är den folk pratar illa om. Skulle inte du uppskatta att de som du iaf gett bra service står upp för dig?

Att bara strö salt i såren bara för att ni kan, är barnsligt tycker iaf jag.

Dom som inte har affärer med W-motoracing behöver inte lägga sig i heller.

Jag skyddar inte W-motoracing, jag säger bara att sättet vissa talför sig här är onödigt. Har man problem (själv) får man ju klaga och hålla på hur mycket man vill tills det att man blir nöjd. Hindrar jag ingen ifrån.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Swedie skrev:
Wasp, om folk anser att de fått bra mottagning får de inte skriva det? Så endast negativt får skrivas? Försök tänka lite omvänt här om du är den folk pratar illa om. Skulle inte du uppskatta att de som du iaf gett bra service står upp för dig?
Ja kanske inte skrev så tydligt, självklart ska positiv kritik också skrivas. Det jag reagerade på var att folk klagade på att flera skriver och klagar. Det är ju intressant om många har bra/dåliga erfarenheter. Ger lite mer tyngd åt feedbacken än om bara en får skriva att han har haft bra eller dålig erfarenhet.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top