inte med i facket?

är du med i faket


  • Antal röstningar
    0

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
t-rex skrev:
Jag jobbade på golvet på lastvagnar en gång i forntiden. Alla fackmänniskor där är r:are. Det var intressant, men samtidigt lite skrämmande, att titta på det hela lite på avstånd. Den bästa perioden var helt klart under EG/EU debatten. Alla (!) hade en sån där fin liten lila knapp där de var emot det mesta. Jag hade en vackert blågul knapp där det stod "ja!" med stora bokstäver. Jag var inte poppis....

Jag toppar det, jag och Jonas Sjöstedt* jobbade sida vid sida på Volvo i Umeå.
Inte för att jag någonsin har varit för EU, men andra var det, och debattens vågor gick tsunamihöga stundtals på fikarasterna.

*För er som inte vet det, Jonas Sjöstedt jobbar nere i Bryssel, som slipsnisse, han har alltså haft ett riktigt jobb tidigare, på Volvo, han skruvade ihop lastbilshytter!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Coola Ola skrev:
Själv är jag såklart med i facket då jag som bidragstagare får lika låg avgift som a-kassan och det är bra att kunna få ett annat bidrag under de perioder min huvudsakliga bidragsgivare betalar ut några pengar.

Jag har i och för sig feber så jag är lite dimmig, men nu har jag läst ovan tre gånger utan att fatta vad du menar. :mad:



:mad:
 

Coola Ola

Guest
Markus skrev:
Jag har i och för sig feber så jag är lite dimmig, men nu har jag läst ovan tre gånger utan att fatta vad du menar. :mad:



:mad:

Sammanfattningen är att jag får en massa bidrag.
 

Coola Ola

Guest
Markus skrev:
Ja, det kunde jag ju gett mig fan på men varför komplicerar du det dårå? :mad:


:pannkyss

Jag har blivit sådär intellektuellt svår av allt pluggande. Då får man extrapoäng för att krångla till det, du vet.

i klartext, jag får alltså csn-pengar och är samtidigt med i facket (med lägsta avgift pga min obefintliga inkomst) för att kanske kunna få a-kassa om jag inte får nåt sommarjobb. you follow?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Easy_Mike skrev:
Men tycker det e lite dyrt minsann :3freak

Det låter på din attityd som om facket är enda anledningen att du har ett jobb, så länge fackavgiften är lägre än din nettolön är det alltså inte för dyrt för din del. :mattias
 

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
cbr 1000 -06
flugan skrev:
Var det inte facket som påkallade strejken?

Ajo, vad nu det har med saken att göra.
Är du inte med i facket så blir det inga stejkpengar heller.
Strejka måste du göra om facket säger så oavsett om du är medlem eller inte.
Skillnaden blir bara att du inte får ta del av strejkkassan om du står utanför.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Tanken med facket är ju bra (ju fler vi är tillsammans...) men det håller inte överallt utan slår fel...
Jag är med i facket nu eftersom jag får enormt bra försäkringar därifrån + att jag pluggar ocg då kostar det 24:- i månaden.

Facket är bra om man har ett jobb som "vem som helst" kan göra.
Har du däremot en kompetens som är unik eller sftertraktad så kan man ju i princip skita i det.

Jag är kluven kom jag på nu.. Som det där med preemraff i lysekil. Hur skulle byggena se ut i sverige utan fack som stoppade dylikt? Jag vet inte, men det känns som att fackens tid kanske ändå inte är förbi.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Optimalt skrev:
Strejka måste du göra om facket säger så oavsett om du är medlem eller inte.
Skillnaden blir bara att du inte får ta del av strejkkassan om du står utanför.

Solidaritet när det är som bäst. :tummenupp
 

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
-lös
Easy_Mike skrev:
Mm...facket är man med i..
O det e nog tur det..
Chefen o jag kommer inte överens riktigt..han försöker få mig att sluta röka genom att korta arbetstiden för de andra 5 som inte röker..
alltså..jag skulle jobba själv alla fredags em..."speeddail till facket" :rolleyes:
Så den pellen funkade inte :hihi

Jag har förklarat för min chef hur dum i huvet han är :kocko ...då hämtade han platschefen :rolleyes: ...och då fick jag förklara det en gång till... :tummenupp

Citat" Det finns sätt att bli av med Oönskad personal"

jaja...
Jag gillar facket...
Men tycker det e lite dyrt minsann :3freak

Hoppas att du får foten. :banana
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Och jag ar med i facket for att jag dels tycker det ar bra att jag darigenom har en massa forsakringar som jag aldrig annars skulle orkat fixa (och som jag haft stor nytta av!) och for att jag av principskal stodjer ide'n. Har gatt ur kyrkan for att jag inte delar deras tro, och av samma skal ar jag kvar i facket. For ovrigt funkar Metall pa Volvo dar jag jobbar valdigt bra tycker jag. Sen att dom fifflar som fan och gar pa porrklubb och tjackar dildosar o sant skit tycker jag artrakigt, och det sanker ens fortroende for dom, men a andra sidan hade jag sakert gjort samma sak sjalv, hehe...

Fy fan vad arbetarna kampade for 100 ar sen for de rattigheter vi idag ser som sjalvklara! Jag beundrar deras mod, och deras uppoffringar och tanker faan inte pissa pa deras minne bara for att vi nu har det hyfsat bra. Fick moderatjavlarna som dom ville skulle det inte ta sa varst lang tid innan arbetarna star med mossan i naven igen och ar tacksamma att fa jobba for skitloner. Vi ar ju redan pa vag.

Det gar jattebra for oss som ar unga och friska och duktiga pa det vi gor, men ska alla andra da leva i fattigdom, eller??? Inte i min varld.

Lasse.
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Du kan ju säga så här. Facket jobbar efter först in sist ut. Vem tror du då dom kommer sparka ut först... jo dig, Där av kommer du betala till någon som vill kicka dig så fort det blir lite dåliga tider.


björn

Ps man kan inte leva på gammla meriter... ds
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
southwick skrev:
Fick moderatjavlarna som dom ville skulle det inte ta sa varst lang tid innan arbetarna star med mossan i naven igen och ar tacksamma att fa jobba for skitloner. Vi ar ju redan pa vag.

Om sossarna får fortsätta länge till så behöver du inte oroa dig för dåligt betalt, du kommer gå på bidrag istället.
Och vad du ska ha mossa i händerna för förstår jag inte. :hihi
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Optimalt skrev:
Strejka måste du göra om facket säger så oavsett om du är medlem eller inte.
Skillnaden blir bara att du inte får ta del av strejkkassan om du står utanför.

Ehr... För några år sedan kallade facket på min dåvarande arbetsplats till strejk. Jag som varken var fackansluten eller stödde deras gnäll behövde inte strejka, jag fick jobba som vanligt, dock med andra arbetsuppgifter än de som var strejkutsatta. Men lön, det fick jag i överflöd!
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Kurt skrev:
Ehr... För några år sedan kallade facket på min dåvarande arbetsplats till strejk. Jag som varken var fackansluten eller stödde deras gnäll behövde inte strejka, jag fick jobba som vanligt, dock med andra arbetsuppgifter än de som var strejkutsatta. Men lön, det fick jag i överflöd!
Självfallet, varför skulle vi som inte är med i facket stödja deras kommunistiska strejker?
 

Mcbrud

Guest
Ge faen i facket!!!!
Har nu varit i konflikt med HRF i ungefär ett halvår då de gjort mig medlem utan min tillåtelse och nu kräver mig på medlemsavgifter för ca ett år!!
Bara för att djävlas drog de även av två månader för mig på a-kassan så nu när jag slutade mitt förra jobb kunde jag inte få någon a-kassa pga av de svinen!!!
Har varit och pratat med högsta hönset för HRF ang detta men även han hävdar att jag skrivit på att jag ville bli medlem, dock finns inget papper på detta och jag har aldrig gjort något sådant. Allt är bara lögner för att pressa mig på pengar! Dom vill alltså ha över 5000:- av mig för något som dom har gjort fel!!

Som jag sa, beblanda dig inte med facket om det inte är absolut nödvändigt! :mad:
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Självklart är jag det!
Fler fördelar än nackdelar.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top