Jo jag tänkte på donken-namn också, men det känns lite opersonligt med reklam för en internationell kedja.
Ett annat tankebloss är att ha ett namn eller ordlek som knyter an till Kista-rakan, det var ju där många rejs gick. Men det kan ju bli förvirrande med ett namn som innefattar Kista när rejset ska gå i Norrtälje, lite otacksamt för Norrtäljearrangöererna också.
Ja du hör, jag har inte kommit på ngt bra
Classic Streetrace Open Kanske? Det är svårt med namn...
Den va Bra!
Möjligtvis "Classic StreetBike Open"
Håller också med om att McD blir lite för "reklamigt"
Och Memorial, ger mig kalla kårar. Det är för folk som har dött!
Mats
Den va Bra!
Möjligtvis "Classic StreetBike Open"
Håller också med om att McD blir lite för "reklamigt"
Och Memorial, ger mig kalla kårar. Det är för folk som har dött!
Mats
Detta verkar skojjigt.
Lite "Kymlingelänks Memorial Racing"
Är det någon som rejsar där nuförtiden?
Jag åker gärna ett par repor "down memory lane".
Jag var aldrig så jätteaktiv rent körmässigt på "kista" men var där och tittade desto oftare
Skickar med en bild på min hoj som den såg ut i slutet på 80-talet.
Den var inte så rolig att åka runt på i det skicket Öhlinarna var 'lite' modifierade och nästan stumma,
Ingvar!, R topp å ett sånt brett bakhjul,.hoho. Vi får väl hoppas att besiktningen är väldigt flexibel...
Den va Bra!
Möjligtvis "Classic StreetBike Open"
Håller också med om att McD blir lite för "reklamigt"
Och Memorial, ger mig kalla kårar. Det är för folk som har dött!
Mats
Jag tycker påhittet är klart kul och kommer köra om jag får som jag vill under vintern.
Jag tänkte i så fall åka Katana själv då det var just det jag framförde på Sveavägen då det begav sig.
Reflektioner som jag tycker men ska ha som begränsningar är att hålla sig till sånt som fanns att få tag i då.
Tex:
Max 1425cc (jag kommer inte ihåg om 1525 fanns men fanns det så tillåt det)
Turbo.. javisst men bara med komponenter som fanns då.
Tillåts dagens sprutsystem så kommer turbo dominera.
Max 190mm i däcksbredd. Det var vad jag hade på min då. (inga slicks)
Förgasare kan egentligen vara fritt. Jag åkte med RS36ór då men 38ór tänkte jag åka med den här gången.
Fritt val av sving så länge den inte är förlängd.
Inga wheeliebars
Annan ombyggnad tex enkeldämpare och upsidedown gaffel tillåtet.
Ja just det. Originaltank/kaross. mao inga plastkarosser med en liten 1liters tank innanför.
Just my 5 cent.....
Förslag till tävlingsnamn har jag inget bra men klassen kan man kalla "Max 85"
Fanns det 190 däck redan -85?
Jag har säkert fel, men trodde 150 var svinbrett då! Men det kanske var då det började bli bredare. Genom första GSXR'en.
-83 var det otroligt brett med 130 på en gathoj i alla fall. Minns mycket väl när brorsan kom hem med CB1100R första gången. Jösses vilket bakdäck...
(Inte nog med det, han har samma hoj kvar än i dag!)
Enkeldämpare fanns då, men USD var ett okänt begrepp. Nu har väl inte en framgaffel så stor betydelse på raktframåkning. Men speciellt retro tycker inte jag att det är.
Har en jobbarkompis som körde turbo redan -79 eller om det var -80 Men då var det bara sugturbo. När började man trycka genom förgasarna?
Jag börjar bli lite dement så en uppfrächning av minnet är nog behövligt.
Mats
Ser ju fin ut, å hur är dagsskicket? Tycker vi sätter en gräns på bredden på bakhjul. Vad sägs om 135
Wiseco 1168cc smidda kolvar, grottistopp, undercuttad växellåda, superhubkorg till kopplingen, mikuni smothbore 33r borrade till 34,5mm och monterat V&H
Det räckte väldigt långt på gatan (kistarakan) på den tiden
Sen kom 1100R:n och hade samma hästar i motorn redan från början
Det räckte väldigt långt på gatan (kistarakan) på den tiden
Sen kom 1100R:n och hade samma hästar i motorn redan från början
x-akt!
jag tjackade det värsta man kunde få på fälgen på min 82:a och det däcket mätte 140, aaasfett
vidare kommer jag inte ihåg någon större hoj på svea än 1325cc.
dom på 1425 var nog bara representerade på banan då. min uppfattning om värsta trimmet som fanns då på gatan var lustgasen som tog sin plats där 86-88 någonstans och slog ned som en komet och alla ville ha det på hojjarna när dom konverterat med Wiseco 1168cc smidda kolvar, grottistopp, undercuttad växellåda, superhubkorg till kopplingen, mikuni smothbore 33r borrade till 34,5mm och monterat V&H
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |