iPad-tråden

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Ahh, nu var vi där igen "Känslan", när alla mätbara värden pekar på fel resulrtat så är det "känsla"...

Absolut inte "känsla". Inte när en "likadan" eller en undervärdig processor presterar högre i en bänkning.

Allt handlar om ett samspel mellan hårdvara och mjukvara som sagt. Lättare att bygga något som fungerar väl när man själv gör båda bitarna. Inte bara köper något och smäller ihop det med sitt eget hopplock av skit.

Nu är ju inte läget längre att Apples produkter skulle prestera högre som de gjorde förr. Nu är det mer att mjukvaran helt enkelt är anpassad för det de bygger.

Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Känns fortfarande för begränsat och inlåst. Apples design och användarvänlighet kombinerat med öppnare mjukvara vore något...

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Känns fortfarande för begränsat och inlåst. Apples design och användarvänlighet kombinerat med öppnare mjukvara vore något...

Fast är inte möjligheten till +400.000 apps ganska öppet!?
Visst, vi hardcore-användare kanske kan sakna ett och annat, men egentligen, den generella användaren!? tror det är bäst att hålla dem borta från allt tekniska (även om det tekniska innebär möjligheter).

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Fast är inte möjligheten till +400.000 apps ganska öppet!?
Visst, vi hardcore-användare kanske kan sakna ett och annat, men egentligen, den generella användaren!? tror det är bäst att hålla dem borta från allt tekniska (även om det tekniska innebär möjligheter).

Den generella användaren klarar sig på angrybirds, en skojsig fotoapp och en bankapp.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Då vill jag se den bänkningne.

Tror inte jag behöver leta länge. Googla själv på RISC eller ARM-processorer om du nu vill se deras prestanda från -90 talet Inte bara jag som säger att de var mycket snabbare fast de inte kom upp i samma klockfrekvenser. ALLA säger det.

Merovingian

Guest
Gott att se att baksidan blev platt som jag hoppades. Sålde min iPad till förmån för en iPhone som kunde täcka i princip alla funktioner jag använder.
Men nu när tvåan kommer ut ska jag ha en att ha hemma, främst i köket. Jag brukade titta på TED-föredrag eller lyssna på Spotify medan jag lagade mat eller åt frukost. Den var också lysande som kokbok.
Eftersom den nya har en flat baksida så ska jag klistra fast kardborre på den och några lämpliga platser i lägenheten där den sitter bra på väggen.

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Gott att se att baksidan blev platt som jag hoppades. Sålde min iPad till förmån för en iPhone som kunde täcka i princip alla funktioner jag använder.
Men nu när tvåan kommer ut ska jag ha en att ha hemma, främst i köket. Jag brukade titta på TED-föredrag eller lyssna på Spotify medan jag lagade mat eller åt frukost. Den var också lysande som kokbok.
Eftersom den nya har en flat baksida så ska jag klistra fast kardborre på den och några lämpliga platser i lägenheten där den sitter bra på väggen.

Hur är högtalaren på paddan? Vore gott med lite mer kräm. Har bara ajfan att jämföra med... Borde vara viss skilnad eller?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tror inte jag behöver leta länge. Googla själv på RISC eller ARM-processorer om du nu vill se deras prestanda från -90 talet Inte bara jag som säger att de var mycket snabbare fast de inte kom upp i samma klockfrekvenser. ALLA säger det.

Jag pratade om den överlägsna känslan på iPad2.

För på papperet så har den inte bättre processor än dom andra pattorna.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05

Jag har inte sagt något om någon "känsla" eller överlägsen "känsla". Det är bara du som pratar om det, ingen annan.
Har dessutom inte haft nöjet att få se en iPad2 av uppenbar anledning.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Hur är högtalaren på paddan? Vore gott med lite mer kräm. Har bara ajfan att jämföra med... Borde vara viss skilnad eller?

Högtalaren är okej dimensionerad mot bildstorleken. Har kollat några långfilmer och WSBK etc på den och det duger den för. Men som musikspelare skulle jag inte rekommendera den.

Det var samspelet mellan hård- och mjukvara det pratades om. Jag har fortfarande inte sett någon motsvarighet till iPad som fungerar bättre än just iPad, och då tänker jag fortfarande på iPad 1.
Vilka maskiner har du kört som du tycker är bättre än iPad? Eller har du ens provat någon av maskinerna? Låter som du bara läst specar.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vilka maskiner har du kört som du tycker är bättre än iPad? Eller har du ens provat någon av maskinerna? Låter som du bara läst specar.

Hur många iPad2 och Motorola Xoom har du själv provat?

Ibland måste man förlita sig på specar...

Specar som säger att Apple försökte komma ikapp, men inte lyckades, deras "nyaste" platta är redan föråldrad (på papperet genom att jämföra specar) mot konkurensen.

Ungefär som att min hoj är slöare än Rossis fjolårshoj, jag har ju inte provat förstås, men jag har läst specarna på båda...

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Hur många iPad2 och Motorola Xoom har du själv provat?

Ibland måste man förlita sig på specar...

Specar som säger att Apple försökte komma ikapp, men inte lyckades, deras "nyaste" platta är redan föråldrad (på papperet genom att jämföra specar) mot konkurensen.

Ungefär som att min hoj är slöare än Rossis fjolårshoj, jag har ju inte provat förstås, men jag har läst specarna på båda...

Så med andra ord: Du har inte provat några surfplattor alls, men är bäst i tråden på ämnet och i position att idiotförklara alla som provat en surfplatta men inte håller med om din åsikt? :klappar

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Så med andra ord: Du har inte provat några surfplattor alls, men är bäst i tråden på ämnet och i position att idiotförklara alla som provat en surfplatta men inte håller med om din åsikt? :klappar

Jag har provat flera surfplattor, dock inte iPad2 och Xoom, och det har inte du heller.

Så jag skulle tro att våra kunskaper är liikvärdiga, förutom att jag kan läsa specifikationer.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Jag har provat flera surfplattor, dock inte iPad2 och Xoom, och det har inte du heller.

Så jag skulle tro att våra kunskaper är liikvärdiga, förutom att jag kan läsa specifikationer.

Enligt specifikatoner så är en 70'kr KIA och en 300' lill-merca också likvärdiga. KIA'n dessutom bättre då det ingår en backsensor. :näsblod

Ändå lite kul det här. Finns nu 6 trådar på forumet bara för att du hatar äpplen :D

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Enligt specifikatoner så är en 70'kr KIA och en 300' lill-merca också likvärdiga. KIA'n dessutom bättre då det ingår en backsensor. :näsblod

Ändå lite kul det här. Finns nu 6 trådar på forumet bara för att du hatar äpplen :D

Återigen, allt som går att få siffror på säger emot iPaden, utom era "känslor"

Om kian är snabbare 0-100, bränslesnållare, har mindre antal fel på bilprovningen, bekvämare stolar och så vidare i all oändlighet i allt som går att testa, då är mercan bara ett snyggt designat skal med dålig funktion som folk hylar för att dom har betalat för mycket för det.

Hela den här diskutionen handlar om att Apple är frånåkta, fast fanboysen hävdar att dom tog ledningen med iPad2, som är sämre specad än konkurenterna, och fler konkurrenter kommer snart ut på marknaden, ännu vassare....

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
IDG's första recension av iPad2

[YOUTUBE-ID]5xct-fU00SA[/YOUTUBE-ID]

PS: Läste nyss att Steve Jobs var med vid presentationen av nya iPad. Tycker det är grymt starkt fast jag ännu inte lyckats se filmen. Alla sa att han aldrig kommer synas eller återvända till Apple.

För de som inte vet så har han varit sjukskriven en tid nu och man gav honom 6 veckor att leva (10dagar sen)

EDIT -igen:

Se på fan, där är den! Introduktion

Last edited:

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Återigen, allt som går att få siffror på säger emot iPaden, utom era "känslor"

Om kian är snabbare 0-100, bränslesnållare, har mindre antal fel på bilprovningen, bekvämare stolar och så vidare i all oändlighet i allt som går att testa, då är mercan bara ett snyggt designat skal med dålig funktion som folk hylar för att dom har betalat för mycket för det.

Hela den här diskutionen handlar om att Apple är frånåkta, fast fanboysen hävdar att dom tog ledningen med iPad2, som är sämre specad än konkurenterna, och fler konkurrenter kommer snart ut på marknaden, ännu vassare....

Vad snackar du om? 15 mil. sålda paddor, Apple är ifrån åkta? Har du kört på heroin? :glömdet I vilket fall som helst, tror inte konsumenten kollar om du har en 1.2ghz processor eller 1.0? Att alla tabs kör en dualcore gör det ännu mindre relevant... Man köper inte en tab för att få en superdator... Tror dom flesta kollar hur smidigt appar snurrar på maskinen och om den går att surffa någolunda smidigt med. Fanns ju ingen tab innan ipaden kom, Apple måste ju ha haft nått att komma med då alla tillverkare verkar ha fullt upp att komma med liknande tabbar? Allt har sina för och nackdelar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vad snackar du om? 15 mil. sålda paddor, Apple är ifrån åkta?

Vad snackar du om, hur många VW bubblor har det sålts, och hur många Ferarri F40?

Bubblan är äldre, har sålt mer, men ändå, inte ens nya golfen är bättre än F40 om man jämför prestanda på papper.

Kan inte Apple-fanboys bara erkänna att dom helt orationellt tycker bättre om en underlägsen produkt, ungefär som tjejjer som skiter i all logik och köper prylen som är "sötast" även om den är sämre...

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...