iPad-tråden

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Har faktiskt inte köpt den gamle, ville inte köpa gråimport och när den väl släpptes var det för nära den nya versionen tyckte jag, så vi har avvaktat denna presentation.

Förstår hur du tänkte, samma här. I Sverige var de faktiskt så sent ute att det knappt var värt att köpa den, speciellt när 2:an redan "var på väg ut".

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Förstår hur du tänkte, samma här. I Sverige var de faktiskt så sent ute att det knappt var värt att köpa den, speciellt när 2:an redan "var på väg ut".

Precis, det var ju redan klart att tvåan skulle komma under våren... då kunde man lika gärna vänta.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Blev ju sugen på att uppgradera enbart på grund av fodralet :). Precis vad jag letat efter ju.

Fast det fodralet har ju funnits som tillbehör till den gamla sedan den släpptes ungefär?

Jag har då sett exakt det konceptet (kanske med kardborre eller tryckknapp istället för magnet) på någon nyhetssida för länge sedan.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Fast det fodralet har ju funnits som tillbehör till den gamla sedan den släpptes ungefär?

Jag har då sett exakt det konceptet (kanske med kardborre eller tryckknapp istället för magnet) på någon nyhetssida för länge sedan.

Absolut, det har funnits skärmskydd, väskor, själv-klistrade filmer mm till alla paddor. Inte minst iPaden. Men om ett par dagar/veckor påstår man att de har nu har funnits sen -84 så det är inte så konstigt att alla gör det. Fast ingen massproducerat det tills idag.
Inte förrän Apple sätter det på sin vara så ska alla ha det.

Stor chansning här av mig, men räkna med att 8-9/10 har en liknande lösning inom 6-12 månader. Och inte då heller kan jag påstå att någon har kopierat något från Apple. För det är den bistra sanningen...

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Absolut, det har funnits skärmskydd, väskor, själv-klistrade filmer mm till alla paddor. Inte minst iPaden. Men om ett par dagar/veckor påstår man att de har nu har funnits sen -84 så det är inte så konstigt att alla gör det. Fast ingen massproducerat det tills idag.
Inte förrän Apple sätter det på sin vara så ska alla ha det.

Stor chansning här av mig, men räkna med att 8-9/10 har en liknande lösning inom 6-12 månader. Och inte då heller kan jag påstå att någon har kopierat något från Apple. För det är den bistra sanningen...

När du säger det så hade jag ett sånt fodral med magnet till min Palm.

Jag använde det dock inte så mycket då den ändå inte gick att peka på utan att hålla fast den, och orginalfodralet då var mycket bättre.

Fast nu tänkte jag på iPad fodral faktiskt, jag är helt övertygad om att det var ett av dom första fodralen till orginbal iPaden jag såg.

I övrigt har jag läst lite recentioner, inte ens Gustav på Feber lyckas riktigt bli lyrisk öven pad2. (och han runkar till en bild av en Newton)

Ett par inte allt för imponerande kameror och en dualcore processor känns som ganska standard i segmentet, ingen 3D, ingen annan revolutionerande funktionalitet.

Tunnare, snabbare och med bra batteritid...
Inget jag skulle byta bort den första generationen mot.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
När du säger det så hade jag ett sånt fodral med magnet till min Palm.

Jag använde det dock inte så mycket då den ändå inte gick att peka på utan att hålla fast den, och orginalfodralet då var mycket bättre.

Fast nu tänkte jag på iPad fodral faktiskt, jag är helt övertygad om att det var ett av dom första fodralen till orginbal iPaden jag såg.

I övrigt har jag läst lite recentioner, inte ens Gustav på Feber lyckas riktigt bli lyrisk öven pad2. (och han runkar till en bild av en Newton)

Ett par inte allt för imponerande kameror och en dualcore processor känns som ganska standard i segmentet, ingen 3D, ingen annan revolutionerande funktionalitet.

Tunnare, snabbare och med bra batteritid...
Inget jag skulle byta bort den första generationen mot.

Såklart har du haft en Palm med "magnet-väska".
Själv ägde jag en Atari-portfolio (Terminator-datorn). Det gör ju att ingen någonsin har kommit på något vettigare för att den faktiskt inte vägde mycket mer än en mobiltelefon redan i mitten av 80-talet:näsblod Och ändå var det ju en dator!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Skillnaden här är att denna fästs helt med magneter och inget på baksidan (som jag förstått det). De till första iPad är fodral som även täcker baksidan.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

Länk? Jag har iaf aldrig sett det och jag har letat ...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Skillnaden här är att denna fästs helt med magneter och inget på baksidan (som jag förstått det). De till första iPad är fodral som även täcker baksidan.

Ahh, okej, då hade jag missförstått det hela, jag trodde att det var ett vanligt fodral som knäpptes ihop till ett stöd med magneter...

Nåja det kan jag väl erkänna är nytt.

Länk? Jag har iaf aldrig sett det och jag har letat ...

Förmodligen på Feber eller någon av IDG's sidor som jag läser på telefonen när jag har tråkigt, för jag söker ju inte aktivt Applenyheter.

Last edited:

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Riktigt riktigt läcker!

Dock är det fortfarande iOS bakom det vackra skalet..

Tja, man kan kanske se det som en nackdel? Själv har jag svårt att tro den fått så mycket försprång om den kört ett annat system. Men så har jag också blivit en Mac-människa efter många år av andra erfarenheter. Så jag är kanske inte helt neutral.

Om jag nu dock ska snacka FÖR mac, så är det OSX (och BSD-unix) som är grunden för systemet.

Jag får den kontroll jag eftersträvar samtidigt som jag får de programmen som är viktiga, kompilerade direkt för mitt system. Ingen emulation.

Annars använder jag gärna Linux, när jag inte behöver tillgång till populär mjukvara.

Last edited:

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Förmodligen på Feber eller någon av IDG's sidor som jag läser på telefonen när jag har tråkigt, för jag söker ju inte aktivt Applenyheter.

Tror du smuttat på wirren nu igen för jag har aktivt letat och detta är en nyhet för mig. ;)
Inte bara gogglat utan även besökt massa butiker här i stan utan att hitta något liknande.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tror du smuttat på wirren nu igen för jag har aktivt letat och detta är en nyhet för mig. ;)
Inte bara gogglat utan även besökt massa butiker här i stan utan att hitta något liknande.

Det var inte det här, och nu hittar jag det fan inte, men skulle det här funka för dig?

the_venture_-_ipad_stand_case3.png

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Det var inte det här, och nu hittar jag det fan inte, men skulle det här funka för dig?

the_venture_-_ipad_stand_case3.png

Precis vad jag menar. Det var nästan det som ALLA har gjort. Men nu när Apple gjorde det, fast lite annorlunda, då kommer alla andra göra det likadant. Och då kommer det inte längre vara något nytt, för att det "fanns" innan med.

Frågan är hur många som gör det idag? INGEN
Apple gör det idag. Hur många gör det om 6 månader?

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...