iPad-tråden

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Det var inte det här, och nu hittar jag det fan inte, men skulle det här funka för dig?

Min bror har den och älskar den, men den blir fet som en laptop med sånt fodral. Det jag varit på jakt efter är något som täcker bara skärmen. Har också haft tankar på gamla PalmV-fodralet där man satte fast det i sidan där man kunde ha pennan.

Eller fattar ni om det nya fodralet från Apple kommer funka på gamla paddorna eller om min gamla saknar någon metall i fodralet för att skiten ska fastna?

Skulle ju vara fett om fodralet funkade, men vore ju typiskt apple att tvinga en köpa nytt allt ...

Precis vad jag menar. Det var nästan det som ALLA har gjort. Men nu när Apple gjorde det, fast lite annorlunda, då kommer alla andra göra det likadant. Och då kommer det inte längre vara något nytt, för att det "fanns" innan med.

Stativdelen var alltså inte det viktiga (för mig iaf) utan att den var tunn. Ipaden blir 2 ggr så tjock med det där tyvärr.

Vill alltså bara kunna langa ner aset i träningsväskan utan att vara rädd att skrapa skärmen. Sån där plastfilm är lite ghey tycker jag.

Last edited:

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7
Tja, man kan kanske se det som en nackdel? Själv har jag svårt att tro den fått så mycket försprång om den kört ett annat system. Men så har jag också blivit en Mac-människa efter många år av andra erfarenheter. Så jag är kanske inte helt neutral.

Om jag nu dock ska snacka FÖR mac, så är det OSX (och BSD-unix) som är grunden för systemet.

Jag får den kontroll jag eftersträvar samtidigt som jag får de programmen som är viktiga, kompilerade direkt för mitt system. Ingen emulation.

Annars använder jag gärna Linux, när jag inte behöver tillgång till populär mjukvara.

Det är ju en smaksak och för mig är det helt klart en nackdel men det funkar nog för den stora massan för dom vill inte hålla på att pilla och avstår nog hellre funktioner mot att det blir lite idiotsäkert.

Jag har kört mac i många år nu och älskar min macbook och osx för det är en fin avvägning av kontroll och ögongodis men iOS är för låst för min smak och tycker android känns intressantare speciellt efter att ha kört min desire i snart ett år.

Men som sagt bara en smaksak. :)

Men snyggare platta finns inte speciellt nu när den bantat.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Eller fattar ni om det nya fodralet från Apple kommer funka på gamla paddorna eller om min gamla saknar någon metall i fodralet för att skiten ska fastna?

Jag skulle tro att dom har lagt in magneter i den nya unuibodyn just för såna här saker, att fästa något på den gamla blir nog svårt.

Men byt upp dig för bövelen, konsumptionen håller hjulen snurrande....

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
...Men som sagt bara en smaksak. :)...

Det resonemanget är helt rätt. Jag anser också att Android är intressant och jag gillar att pilla med det samt utforska vad man kan göras med det. Helt rätt att det finns många fler möjligheter jämfört med iOS (såklart för att Apple valt att stänga in det mesta)

Men när jag har en telefon i handen så vill jag hellre ha en iPhone. För att ALLT den gör, gör den rätt.
Android-luren leker jag med när jag försöker få min server att lyda via ett ssh-skal. Inte när jag ska skicka ett SMS.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
iPad känns jääävligt 2010! Apple förlorar konceptet när den finns tillgänglig ett par veckor efter släpp. Det är fan fel. Jag tappade ALLT mitt habegär! :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Precis när konkurrenterna börjat komma ikapp (försöker i alla fall ;))så släpper Apple ipad2. Har ingen o har inte följt tråden men fyller år snart så vem vet, ska ögna igenom tråden.:)

Är Applefans helt jävla dumma i huvudet?
Konkurenterna "nästan ikapp"

iPad2

Motorola Xoom

HP Touchpad

Blackberry PlayBook.

Samtliga har Dualcoreprocessorer och mäter sig i övrigt lätt mot iPad2
(utom i klassiska Applegrenar som "awsomness" "magic" och "thinness")

Apple är omkörda, och dom kommer att vara det i fortrsättningen....

Jag har börjat luta åt Blackberry nu, eftersom dom kommer att kunna köra Androidapparna enligt senaste uppgifterna.

ÅAS nästa gång man köper en bil så kan man få en Android i instrumentbrädan, inte om man kör frisörskebilar som TTS förstås....
ÅAS lär dom inte komma med någon Appleprodukt i brädan heller...

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
iPad2
Motorola Xoom
HP Touchpad
Blackberry PlayBook
Jag har börjat luta åt Blackberry nu, eftersom dom kommer att kunna köra Androidapparna enligt senaste uppgifterna.
ÅAS nästa gång man köper en bil så kan man få en Android i instrumentbrädan, inte om man kör frisörskebilar som TTS förstås....
o va förvånande att du svarar..o tack för den värmande komplimangen (tack desamma :rolleyeas)
o vad har detta me bilar att göra, lägg ner o ta en nypa frisk luft.

....
Har Telenor o kan kan köpa ett "tvillingkort" för 25kr mån, ngn som har mer info/erfarenhet om det :)

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
o va förvånande att du svarar..
o vad har detta me bilar att göra, lägg ner o ta en nypa frisk.

Oj vad förvånande att du har sand i vaginan, men påstår man att Apple har haft ledningen tills nu, dom andra "nästan har kommit i kapp" och att Apple har ledningen igen får man nog ta lite kritik.

Det revolutionerande med iPad2 var väl 33% tunnare och ett lock, i övrigt försöker dom hinna ikapp processorutvecklingen?

Android system kommer att byggas in i en massa bilar, för att dom är bra, öppna och anpassningsbara, Apples system kommer aldrig att användas till något vettigt, för det är dåligt, låst och oanpassningsbart.

Det är vad det har att göra med bilar, så gå ut och vänta på tåget du...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

iPad2

Motorola Xoom

HP Touchpad

Blackberry PlayBook.

Yes, det stämmer att konkurrenterna har samma eller bättre specs, det går inte att säga något om det.
Men så har det alltid varit med appleprodukter, de har inte alltid den absolut senaste tekniken men den teknik de har funkar förjäkla bra vilket man inte alltid kan säga om konkurrenterna.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Oj vad förvånande att du har sand i vaginan, men påstår man att Apple har haft ledningen tills nu, dom andra "nästan har kommit i kapp" och att Apple har ledningen igen får man nog ta lite kritik.

Det revolutionerande med iPad2 var väl 33% tunnare och ett lock, i övrigt försöker dom hinna ikapp processorutvecklingen?

Android system kommer att byggas in i en massa bilar, för att dom är bra, öppna och anpassningsbara, Apples system kommer aldrig att användas till något vettigt, för det är dåligt, låst och oanpassningsbart.
Det är vad det har att göra med bilar, så gå ut och vänta på tåget du...
Jag vet inte mycket om iPad som du verkar göra men gå så lågt som att kalla folk som e nöjda med en produkt för dumma i hövet i en tråd om just den produkten gör jag inte.
Fortsätt va bitter i skogen du.
Använder Navigon o det har funkat utmärkt, knappast tänkt använda iPad i bilen! :huvudet

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag vet inte mycket om iPad som du verkar göra men gå så lågt som att kalla folk som e nöjda med en produkt för dumma i hövet i en tråd om just den produkten gör jag inte

Jag kallar dom som påstår att Apple har ledningen för dumma i huvet, för det är dom ju uppenbarligen.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Apple ligger steget före som vanligt och Honeycomb känns lika hett som en pissljumen folköl :D

Någon som vill köpa en 3 månader gammal iPad 32G WiFi + 3G :tungan

fuel to the flame: hur får en hårdvaruuppgraddering en mjukvaruversion att verka dålig :tungan om du säger samma sak när ios5 släpps så kan jag däremot hålla med ;)

iPad2

Motorola Xoom

HP Touchpad

Blackberry PlayBook.

playbooken kräver tethering mot telefonen för att kunna synka mail och kalender :död

Precis när konkurrenterna börjat komma ikapp (försöker i alla fall ;))så släpper Apple ipad2. Har ingen o har inte följt tråden men fyller år snart så vem vet, ska ögna igenom tråden.:)

egentligen så gör inte denna uppgradering att apple skjuter ifrån, ios 4.3 har varit känt länge så alla vet redan var denna står mot android, och hårdvaran finns för android med. så det är säkert så att apple fortfarande ligger först, men denna uppdatering är inget som ökar ledningen. när ios5 kommer lär det dock bli skillnad.

Last edited:

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Jag kallar dom som påstår att Apple har ledningen för dumma i huvet, för det är dom ju uppenbarligen.

Jag får nog också anmäla mig till den dumma skaran då, tycker verkligen att Apple leder i väldigt många sammanhang.

2år sen skulle alla göra små, billiga netbooks. Det trivdes folk med då man helt plötsligt kunde köpa en enkel dator som man kan ha i sängen som inte behövde kosta över 10papp samtidigt som batteriet klarade av ett par timmar (Atom-baserade datorer).

Apple vägrade att släppa en sån fast det fanns många spekulationer om att de skulle. Istället gjorde de en iPad.

Netbook-försäljningen halverades och helt plötsligt finns där 30 olika "surfplattor" att välja på.:glömdet

Tror också att telefonindustrin skulle se annorlunda ut om inte iPhonen kom till. Då skulle man fortfarande tävla om vem som fick med mest knappar på ett utdragbart tangentbord.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Är det inte lite så att de som inte tycker som GuW i dessa frågor defineras som dumma i huvudet? ;)

Precis, det vore ju enklast.

Eller så läser man och jämför data, och inser att Dualcoreprocessorer och dubbla kameror har andra tillverkare haft ett tag nu, alltså om någon håller på att komma ikapp så är det????

Magnetlock och 33% tunnare än iPad1 är ju inte direkt något dom andra ens har funderat på att använda som argument.

Däremot 3D kameror och 3D skärmar ser väl ut att komma hos dom andra, men det kommer väl Apple att lansera som en nyhet i nästa generation Padda..

Jag får nog också anmäla mig till den dumma skaran då, tycker verkligen att Apple leder i väldigt många sammanhang.

Varsågod, ställ dig i kön av hjärntvättade fanboys....

Last edited:

freddetheman

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
KTM 660
Det här snacket om att Samsung, LG och Motorola började komma ikapp Apple är skitsnack. Det är tvärtom. Alla ovannämnda företag har visat plattor med dual core för ett tag sedan. LG har tillochmed 3D-teknik på sin. Samsung, LG och Motorola har även telefoner med dual core...så det är snarare Apple som börjar haka på nu, inte komma ikapp.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Precis, det vore ju enklast.

Eller så läser man och jämför data, och inser att Dualcoreprocessorer och dubbla kameror har andra tillverkare haft ett tag nu, alltså om någon håller på att komma ikapp så är det????

Denna diskussionen kommer att pågå så länge Apple gör innovativa produkter. Redan på 90-talet fanns det "fanboys" och folk som du som påstod det. Anledningen var då att Apple använde sig av olika PPC-processorer istället för x86 (Intel). Redan då gjorde de allt mycket bättre. En 450mhz PPC från Motorola eller IBM tillsammans med Apples mjukvara presterade mer än dubbelt så bra som en 600mhz Intel-Windows maskin.
Detta stack folk i ögonen och allt det gör kommer fortsätta att göra det. Ingen gillar ju en Besserwisser.

Men dock så trycker de på och alla andra bara följer efter. Som jag sa innan så är det inte endast maximall hårdvaruprestanda som spelar in utan ett samspel mellan hårdvara och mjukvara.
Och där är Apple bäst.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Denna diskussionen kommer att pågå så länge Apple gör innovativa produkter. Redan på 90-talet fanns det "fanboys" och folk som du som påstod det. Anledningen var då att Apple använde sig av olika PPC-processorer istället för x86 (Intel). Redan då gjorde de allt mycket bättre. En 450mhz PPC från Motorola eller IBM tillsammans med Apples mjukvara presterade mer än dubbelt så bra som en 600mhz Intel-Windows maskin.
Detta stack folk i ögonen och allt det gör kommer fortsätta att göra det. Ingen gillar ju en Besserwisser.

Men dock så trycker de på och alla andra bara följer efter. Som jag sa innan så är det inte endast maximall hårdvaruprestanda som spelar in utan ett samspel mellan hårdvara och mjukvara.
Och där är Apple bäst.

Ahh, nu var vi där igen "Känslan", när alla mätbara värden pekar på fel resulrtat så är det "känsla"...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC