iPad-tråden

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Seriöst, kan du sluta trolla i Apple-trådarna, GuW? Ingen tar dig på allvar och det där jävla tjatet börjar bli tröttsamt ...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Seriöst, kan du sluta trolla i Apple-trådarna, GuW? Ingen tar dig på allvar och det där jävla tjatet börjar bli tröttsamt ...

Jag har förstått att Apple-fanboysen helst vill stå oemotsagda när dom sprider sina interna irrläror om vad som är bäst, men då kan jag rekomendera ett flertal Macforum för det ändamålet.

Påstår man att något är marknadsledande när det inte är det så får man ta kritik.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag har förstått att Apple-fanboysen helst vill stå oemotsagda när dom sprider sina interna irrläror om vad som är bäst, men då kan jag rekomendera ett flertal Macforum för det ändamålet.

Påstår man att något är marknadsledande när det inte är det så får man ta kritik.

Du kan väl hålla tjafsande som det här i apple vs android tråden..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Du kan väl hålla tjafsande som det här i apple vs android tråden..

Jaha, så du menar att det här skulle bli typ hyllningstråden där bara dom som vill sprida felaktiga påståenden får skriva?

Förövrigt undrar jag vad den här tråden gör utanför datorforumet ÖHT, eftersom alla andra trådar har förpassats dit?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Kan inte Apple-fanboys bara erkänna att dom helt orationellt tycker bättre om en underlägsen produkt, ungefär som tjejjer som skiter i all logik och köper prylen som är "sötast" även om den är sämre...

Och kan inte du erkänna att du hatar iOS bara för att det är Apple som står bakom?

Du övertygar ju ingen här. Bara Troll för hela slanten.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jaha, så du menar att det här skulle bli typ hyllningstråden där bara dom som vill sprida felaktiga påståenden får skriva?

Förövrigt undrar jag vad den här tråden gör utanför datorforumet ÖHT, eftersom alla andra trådar har förpassats dit?

Tråden har startats för att diskutera ipaden och inte för att tjafsa om att den inte är lika bra som android. Finns en tråd för det :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Och kan inte du erkänna att du hatar iOS bara för att det är Apple som står bakom?

Du övertygar ju ingen här. Bara Troll för hela slanten.

När jag köpte telefon jämförde jag iPhone och Android

För en månad sedan när jag skulle köpa laptop var en MCB Air 13" den första jag tittade på.

I bägge fallen har jag känt att jag har fått mer av sånt som betyder något för mig när jag har valt bort Apples produkter, jag har fått mer "bang for the buck" och mindre design, visst gillar jag snygga prylar också, men det är inte en prioritet.

På laptopen skiljde det ganska många tusen i pris, och eftersom jag inte har tänkt köra Win ändå så spelar det ingen roll vad jag tycker om just Win/OsX (nu envisas jag med Win7 ändå tills jag har skaffat en recoveryskiva att återställa datorn med om jag skulle vilja sälja) men jag dualbootar Linux.

På telefonsidan var det mest Apples inlåsning och tvångsstyrning av program det föll på, jag gillade skärmen...

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
@GuW Så vi som gillar nedlåsta system för att vi vill ha den tryggheten och enkelheten har givetvis fel och måste vändas från våra "irrläror"?

Jag är själv trött på att pilla inställningar och jaga virus.

Gå och irritera någon annan nu ett tag.

Jag tror nästan snart jag föredrar Jehovas vittnen framför dina "upplysningar".

Last edited:

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
iPad2 gjorde mig sugen på att köpa en. Riktigt snygg och stilren mackapär. Det som just nu saknas är användningsområdet.. En kollega tyckte att den passar som en "toalett-dator", dvs en dator man använder när man bajsar.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Tycker alla ska samla sig lite och tänka efter vad tråden handlar om. Även jag. Onödiga OS-diskutioner, Apple vs Android mm tar vi i alla de andra trådarna eller? Här är det iPad och idag introducerades iPad2. Inte ska vi sabba det!

iPad2 gjorde mig sugen på att köpa en. Riktigt snygg och stilren mackapär. Det som just nu saknas är användningsområdet.. En kollega tyckte att den passar som en "toalett-dator", dvs en dator man använder när man bajsar.

Helt klart en det en bajs-dator...hade det inte varit för iPhonen så hade inte jag heller skitit 3timmar om dan :va

Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Har du också märkt att man bajsar mycket mer än tidigare med en iPad/iPhone än förut? ;)

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

Jag har den som komplement till HTPC. Musik och film och torrents och sånt sköts på lilla datorn under TVn. Denna går att styra helt och fullt från paddan.
Samtidigt använder jag paddan för surf, mail, kalender, chat.

Denna kombination har gjort att jag inte behöver vare sig "stor" dator eller laptop hemma.

Toalettdator inte minst. :tummenupp

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Ett tips från coachen är att sätta pensionären på ignorelistan. Han verkar leva för att irritera och inget annat. Sorglig varelse...

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...