iPad-tråden

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Någon som kör kombinationen Plex på datorn och Plex på iPad?

Jag får inte fram remoten på paddan som jag får på iphone, någon som vet om funktionaliteten inte finns?

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Orange Retard Black Edition
Då var dom svenska priserna på iPad2 officiella.

iPad2 wi-fi 16 gigabyte - 4 395 kronor
iPad2 wi-fi 32 gigabyte - 5 195 kronor
iPad2 wi-fi 64 gigabyte - 5 995 kronor

iPad2 3G 16 gigabyte - 5 595 kronor
iPad2 3G 32 gigabyte - 6 395 kronor
iPad2 3G 64 gigabyte - 7 195 kronor

För egen del lutar det åt en 3G med 16 alt 32 GB.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Jag hade tänkt en 32gb 3G och räknade med 6800kr. Men nu kanske man ska slå till på värstingen ändå..?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag hade tänkt en 32gb 3G och räknade med 6800kr. Men nu kanske man ska slå till på värstingen ändå..?

Har visserligen en 1g. Men lagringsutrymme är ju inte nått man verkligen saknar. Beror ju kanske på hur man använder den, men några låg upplösta filmer till resan tar ju inte så mycket plats. 3g är väl isåfall betydligt viktigare :tummenupp

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Har visserligen en 1g. Men lagringsutrymme är ju inte nått man verkligen saknar. Beror ju kanske på hur man använder den, men några låg upplösta filmer till resan tar ju inte så mycket plats. 3g är väl isåfall betydligt viktigare :tummenupp

Själv resonerar jag nog att 3g inte alls är viktigt. Man har ju ändå en iPhone i fickan ju så iPaden kan alltid surfa. Utrymme skulle nog vara viktigare för mig.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag är på Puttes sida där. Space har jag aldrig haft problem med trots att jag har minstingen. Internet har jag heller aldrig haft problem med då jag mest använder paddan hemma och lite på jobbet. Men kanske skulle ta med den ut mer om jag haft 3G. Osäker.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Själv resonerar jag nog att 3g inte alls är viktigt. Man har ju ändå en iPhone i fickan ju så iPaden kan alltid surfa. Utrymme skulle nog vara viktigare för mig.

Jo det är väl som sagt olika beroende på hur man använder den.. Kan inte komma på va jag skulle fylla min ipad med om jag ens försökte..

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Jag är på Puttes sida där. Space har jag aldrig haft problem med trots att jag har minstingen. Internet har jag heller aldrig haft problem med då jag mest använder paddan hemma och lite på jobbet. Men kanske skulle ta med den ut mer om jag haft 3G. Osäker.

Men du har väl en iPhone med? Eller åtminstone någon sorts Android? Då har du ju WiFi med dig alltid. Vad ska du med tvillingskort och extra utgifter till?

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Men du har väl en iPhone med? Eller åtminstone någon sorts Android? Då har du ju WiFi med dig alltid. Vad ska du med tvillingskort och extra utgifter till?

Har gjort mig av med Andrioden nu så har bara iPhone. Så ja, funktionaliteten finns absolut där, men det underlättar ju lite om man inte behöver tänka på det tänkte jag. Jag kanske är full eller nåt :tungan

Edit: den underlättningen än nog inte värd prisskillnaden för mig, men om det går att få tvillingkort så kanske. Ingår 5gb/mån i mitt mobilabb ...

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Edit: den underlättningen än nog inte värd prisskillnaden för mig, men om det går att få tvillingkort så kanske. Ingår 5gb/mån i mitt mobilabb ...

Lite så jag tänker. 1200:- skiljer det till 3g på samtliga modeller. För mig är det knappast värt (fast jag fått tvillingskort gratis) då jag ändå har telefonen med mig alltid ju.

EDIT: Jag har ju dock helt utan begränsningar.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag har eget abb till ipaden, tycker det är smidigt att alltid ha nått man kan ta med sig och att det bara funkar

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Jag har eget abb till ipaden, tycker det är smidigt att alltid ha nått man kan ta med sig och att det bara funkar

Jo, det är väl klart smidigt det med. För mig hade det dock känts lite "overkill" att betala för ett abonnemang till när jag ändå har en telefon i fickan som iPaden kan ansluta sig till utan att jag behöver göra något (eller betala något extra).

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

Som jag fattar det saknas gps i wifi modellen :va vilket man får om man köper en 3G :tummenupp

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Hade Wifi verionen av ipad 1 först, men det var för omständigt med MyWi, så jag bytte till 3G och slog till på telias ipad abb med 10gb/mån för 99kr.
Ang lagringsutrymmet så hade jag 32gb, men dagpendlare som jag är (minst 3 timmar på tåg varje dag) så har jag en massa filmer/serier lagrade och vill inte känna mig trångbodd. Sen så skiljer det inte så mkt upp till 64gg, så det var givet...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nop. GPS finns. Däremot så lär ju alla program som laddar ner kartor i realtid inte fungera så bra ;)

Navigon t.ex. fungerar däremot bra på min iPad utan 3G :tummenupp

Jag har också läst att den utan 3G saknar GPS, så det verkar vara så på iPad2

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...