iPad-tråden

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Fick baksidesskyddet igår. Lite dyrt med 170 kr för ett halvstort klistermärke, men skönt att veta att den inte repas för minsta kontakt...
Dessutom matchar den vita framsidan så mkt mer nu. :banana
bild_1.JPG

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Om någon funderar på ett externt tangentbord men vill kunna ta med det lätt kanske det här överlägget kan vara ngt.
Den finns inte som produkt ännu men kan bli verklighet om privata investerare skjuter till lite småbelopp så att startsumman för ett projekt på $4000 uppnås.

55e0471e-759f-e432.jpg

http://mashable.com/2011/05/11/ikeyboard/

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Om någon funderar på ett externt tangentbord men vill kunna ta med det lätt kanske det här överlägget kan vara ngt.
Den finns inte som produkt ännu men kan bli verklighet om privata investerare skjuter till lite småbelopp så att startsumman för ett projekt på $4000 uppnås.

55e0471e-759f-e432.jpg

http://mashable.com/2011/05/11/ikeyboard/

Kan verkligen inte se poängen med den där. Man får ju ta av och på den varje gång du ändrar vy..

Ska man trä på den där på paddan för att skriva in adressen i web läsaren och sen ta bort den för att titta på sidan? Nja..

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Kan verkligen inte se poängen med den där. Man får ju ta av och på den varje gång du ändrar vy..

Ska man trä på den där på paddan för att skriva in adressen i web läsaren och sen ta bort den för att titta på sidan? Nja..

Meningen är nog att man ska skriva lite längre saker än sj.se med den där. Tänk mer som att, författa en bok, mail, långa inlägg mm.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Meningen är nog att man ska skriva lite längre saker än sj.se med den där. Tänk mer som att, författa en bok, mail, långa inlägg mm.

Jo förstod jag med, men det är fortfarande exakt samma touch tangent bor som innan.

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Är det någon som vet ifall paddan finns i lager någonstans i stockholmstrakten? Den verkar vara tokslut överallt... :(

Jag vill ju ha en nu! Det är framför allt en vit 16 gb wifi + 3g jag är intresserad av..

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Fick baksidesskyddet igår. Lite dyrt med 170 kr för ett halvstort klistermärke, men skönt att veta att den inte repas för minsta kontakt...
Dessutom matchar den vita framsidan så mkt mer nu. :banana
bild_1.JPG
Var kan jag köpa en sann?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Jag laddade ner Pen & Paper nu i veckan och det känns helt klart intressant att använda paddan som ett riktigt anteckningsblock. Dessutom går allt att flytta på i efterhand :tummenupp

Fast det krävs nog en iPad2 för att hantera inmatningen så att det inte blir så "kantigt".

55e044f3-9a49-c54e.jpg

http://iphone.appinfo.jp/apps/425893570/Pen and Paper

Vill du prova på konceptet utan att betala ngt så är en mindre avancerad variant, Bamboo Paper, tillgänglig gratis fram till den sista juni.

55e044f3-9d0c-e943.jpg

http://osxdaily.com/2011/06/23/ipad-sketching-and-note-taking-app-bamboo-paper/

Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Detta verkar ju vara grejen om man ska kolla film på Paddan utan att behöva synka i tid och otid :tummenupp

Behold, the AirStash

Den sätter upp ett litet WLAN för max 8 maskiner och publicerar vad man nu råkat stoppa i ett SD-kort. Drifttid är 5 timmar, sedan är det bara att ladda via ett USB-uttag över natten.

http://www.businessinsider.com/airstash-2011-6

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1309112471.082635.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1309112471.082635.jpg
    21.8 KB · Visningar: 37
  • ImageUploadedByTapatalk1309112483.629156.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1309112483.629156.jpg
    26.8 KB · Visningar: 32
Last edited:

Merovingian

Guest
Nu har Spotify äntligen bekräftat att det kommer komma en dedikerad iPad-app. Frågan är bara när.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
jaha, nu har jag skaffat en Ipad2 64Gb 3G. Sitter mest och stirrar på den och vet inte vad jag ska ha den till. Gränssnittet känns helt fördummande.

Fråga: kan man få gmail att funka på en sån här? Får bara HTML-varianten.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
jaha, nu har jag skaffat en Ipad2 64Gb 3G. Sitter mest och stirrar på den och vet inte vad jag ska ha den till. Gränssnittet känns helt fördummande.

:D Ge det ett tag, just gränssnittets enkelhet hyllas ju annars.

Kan tyvärr inte hjälpa dig med G-mail, it might be an app for that...

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

Varför köpte du den ? Jag kände lite så i början oxå men nu använder jag den hela tiden. Allt du gör på iPhonen kan du göra fast med större skärm kan man säga, FB och Twitter funkar väldigt mycke bättre på iPaden är iPhonen, vanlig surf är mycke bättre på iPaden osv..

Gmail funkar jättebra, finns färdigt under mailfunktionen på iPaden, bara att logga in så har du din gmail där :tummenupp:tummenupp

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan

Hehe du kommer hitta användnings områden för den :tummenupp

gmail kan du få in, antingen via imap eller exchange. Det gör du i mail programmet.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...