powerglide
Glad amatör
Jag fick inte ljudet att funka, måste man ha headset ??
Nop.
Prova med att stänga av helt och låta ligga i 30s innan du startar upp igen.
Jag fick inte ljudet att funka, måste man ha headset ??
Är duktigt sugen på en padda.
Har inte riktigt koll på vad paddan nr2 kan som inte ettan har, men är det värt mellanskillnaden?
(tänkte köpa beggat)
Samt, om man har en 3G, hur mkt betalar man för abb:et då? (På ett ungefär)
Padda v2 är ruskigt mycket snabbare än 1:an.är det värt mellanskillnaden?
Satsa på en ipad2 3G. Förutom att den är snabbare och har bättre batteritid så är den även lite tunnare, lite lättare och mycket smidigare att hålla i jämfört med 1:an. 3G ska man för att det inte ska bli en förvuxen ipod touch.
Jag har ett Telia-abb som jag betalar 99kr/mån för och har 10GB per månad att surfa för innan hastigheten stryps.
Padda v2 är ruskigt mycket snabbare än 1:an.
Ska du jobba mycket med PDF:er (i t.ex. GoodReader) så är 1:an inget alternativ.
Kör du utan 3G kommer du ganska snart upptäcka att du saknar det (för Zite och Tapatalk t.ex.).
Snåljåpen i mig tänkte att man likaväl kan surfa genom sin iPhone, men antar att batteriet kommer ta slut onödigt fort då.
Tanken vara främst att ha en bra?! navigator i båten som även kan användas hemma i soffan. Såg flera med båt i somras som hade sin padda som gps. Såg riktigt snyggt ut.
Ingen 3G = ingen GPS... bara så du vet.
Ooh, det låter som en avgörande faktor.
Hur upplever ni IPad vs Samsungs motsvarigheter? En kompis till mig är en förespråkare av Samsungs pekskärm. Han använder skärmen i jobbet och den får t om ersätta hand laptop ofta.
Jag testade en ett par minuter och tyckte att skärmen och känslan var förvånadsvärt bra. Jag är osäker på att en iPad är mycket bättre. Dessutom har man större valfriheter med Samsung. Jag kan ärligt talat inte svära på att jag skulle köpa en IPad framför en Samsung om jag bara hittat en bra anledning varför jag skulle köpa produkten i huvudtaget.
Hur lång är t ex batteritiden vid surfning och videotittande?
Ooh, det låter som en avgörande faktor.
Min Padda v1 hade GPS utan 3G.
Dock kräver många GPS-program online-uppkoppling för att kunna hämta ner kartorna efterhand som du kör omkring.
Skaffar du Navigon eller TomTom så är kartorna inbyggda och då fungerar det fint ändå.
Det går inte att jämföra så tycker jag, gillar man iPhone och apples appar så köper man en iPad oavsett hur bra/dålig Samsungs platta är
Mer godis för iPad.
Agile projektledning
http://www.tipb.com/2011/09/21/agile-project-manager-scrum-sprint-planner-ipad/
Nja det tror jag inte, det är bara på 3G versionerna det finns gps..
Hittade detta på ett annat forum:
"Wifi versionen använder sig av triangulering av mobiltelefonbastationerna. På så vis kan man beräkna på ett ungefär var man är, men det blir aldrig lika exakt som GPS. Felmarginalen tror jag är på ca 50 meter i tätområden. På landbygden blir då felmarginalen högre ca 100 m.
GPS har ofta en felmarginal på någon meter. De bättre GPS instrumenten kommer ner till 75-50 cm. Militära GPS borde nog komma ner till någon decimeter felmarginal.
WiFI iPad har då felmarginal på ca 50 m (via triangulering) medan 3G iPad har då felmarginal på någon meter (GPS). iPhone och iPad 3G använder sig av AGPS (Assisted GPS - Dvs den börjar först med Trianguleringsmetoden och sedan GPS för att snabbare få korrekt data, då GPS delen inte är på hela tiden). Utan AGPS kan man ibland få vänta upp till 5 min. vilket märks när man slår på GPS enheterna, när de har förflyttats avslagna"
Och hur tänkte ni här?
Och hur tänkte ni här?
GPS chippet sitter inbyggt i mobilchippet (därför alla smartphones har GPS) och det saknas på WIFI enheten som inte alls kan positionera sig.
Och hur tänkte ni här?
GPS chippet sitter inbyggt i mobilchippet (därför alla smartphones har GPS) och det saknas på WIFI enheten som inte alls kan positionera sig.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|