iPad-tråden

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Beg köp Ipad, tips?

Hallå på er Ipad experter. :tungan
Jag funderar på att köpa en gammel Padda med wi-fi för att endast ha till att slösurfa och använda som remote till mitt Sonos-system.

Kan jag på något vis kontrollera den totala drifttiden på ipaden?
Mest för kunna avgöra om den varit igång mycket så inte batteriet är kasst ex.. några andra tips på ett ev begangnat köp?

/Danne

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Hallå på er Ipad experter. :tungan
Jag funderar på att köpa en gammel Padda med wi-fi för att endast ha till att slösurfa och använda som remote till mitt Sonos-system.

Kan jag på något vis kontrollera den totala drifttiden på ipaden?
Mest för kunna avgöra om den varit igång mycket så inte batteriet är kasst ex.. några andra tips på ett ev begangnat köp?

/Danne

Annars har du ju en procentmätare som anger hur mycke batteri det är kvar :tummenupp

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Annars har du ju en procentmätare som anger hur mycke batteri det är kvar :tummenupp

Tack för ett uttömmande svar! :D

Sant så sett, men av egen erfarenhet kan ju batteriets kapacitet försämras efter lång och trogen tjänst.
Hade det funnits en typ tim-räknare eller liknande så kan man ju göra den bedömningen själv om säljaren inte uppger detta på ett sannenligt sätt..

Ja ja säker inget jag behöver fundera på.. :gnissla

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Tack för ett uttömmande svar! :D

Sant så sett, men av egen erfarenhet kan ju batteriets kapacitet försämras efter lång och trogen tjänst.
Hade det funnits en typ tim-räknare eller liknande så kan man ju göra den bedömningen själv om säljaren inte uppger detta på ett sannenligt sätt..

Ja ja säker inget jag behöver fundera på.. :gnissla

Jag tycker min iPad 1:a håller jäkligt länge, laddar kanske var tredje dag typ :)

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Gillar du att bygga egen elektronik så kan det här kitet vara ngt för dig om du vill koppla dina byggen till din iPad etc.

http://www.boingboing.net/2011/07/22/arduino-interface-fo.html

Exclusively in the Maker Shed, the Redpark Breakout Pack for Arduino and iOS makes interfacing your iPhone, iPad, or iPod touch with the real world easy! This bundle is known to work with Arduino and includes the Redpark Serial Cable for iOS, P4 Serial Breakout, and our Mintronics: Survival Pack. This is the development kit for the iPhone and iPad we have been waiting for!
The Redpark Serial Cable for iOS is the first and only cable approved by Apple for connecting your iOS device to almost anything using serial communication! With this cable, you can open up your iPhone, iPad, or iPod touch and let your imagination run wild! Use external sensors in your iOS apps! Talk to an Arduino with your iPhone! The possibilities are unlimited!

(P4 Serial Breakout Board requires some soldering.)

Features:

• Enables development of iOS apps for private use in homes, schools and offices
• Connects iOS devices to RS-232 serial devices.
• Designed for use with iPhone 4, iPhone 3GS, iPod touch (fourth generation), iPad 2 and iPad.
• Used in conjunction with the Redpark Serial Cable SDK and sample code. Together these tools enable you to write iOS apps that communicate with serial devices.
• One meter long cable.
• Male DB-9 connector.
• Supports communication at speeds up to 57.6 Kbps.
• Requires iOS 4.3.x or later.
• Mintronics Survival Pack.
• P4 RS232 to TTL board.

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1311407734.184205.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1311407734.184205.jpg
    24.2 KB · Visningar: 25

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Inget ljud ibland -iPad 1

Ljudet har börjat spöka på min padda nyligen -men bara för spelen.

Angry Birds, Harbor Master, Pirates...det är numera knäpptyst och volymkontrollen kommer inte öht fram som den gör när man reglerar ljudet för tex Spotify eller Youtube.

Jag vet att vissa spel är rätt buggiga men vad fan kan det vara? Ett fel eller en inställning?

Tacksam för hjälp:tummenupp

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Provat med en omstart av Paddan?

Gjorde det precis...inte ett ljud när man startar Pirates (som jag hade ljud på för en vecka sedan):confused:

Ungarna har en massa Talking grejor nedladdade...funkar klockrent.

Jag är helt lost...alla Settings är ok, vad är det jag missat? :confused:

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...