iPad-tråden

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Nop. GPS finns. Däremot så lär ju alla program som laddar ner kartor i realtid inte fungera så bra ;)

Navigon t.ex. fungerar däremot bra på min iPad utan 3G :tummenupp

Var hittade du den informationen? De kommer iofs ut imorgon så då får man ju veta till 100%.

Jo, WiFi hotspot är ju onekligen praktiskt, men att dela ut GPSen är ju bara en nödlösning, det sker ju inte i realtid utan en gång i minuten.

1gång i minuten blir ju verkligen en nödlösning. Inget jag vill ha iaf.

Last edited:

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Orange Retard Black Edition
Testade med en iPod touch och delade ut wifi via iPhone 4. Körde runt med Google kartorna som är standard i iOS men jag tyckte det uppdaterade positionen för sällan (ca 1 min) mellan gångerna. Vet ej hur det är med iPad 2 men tänker inte chansa vill absolut ha GPS i paddan. 3G känns inte så viktigt i.o.m det går att dela med iPhonen.

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
Aha okej, endast uppdatering 1 gång i minuten, det funkar ju inte.

Det är bekräftat att gps-modulen inte är inbyggd i ipad2 wifi.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Det blev idag en vit ipad. Skönt att man inte beställde på nätet, då hade man fått vänta i en månad till innan man fått den.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Det blev idag en vit ipad. Skönt att man inte beställde på nätet, då hade man fått vänta i en månad till innan man fått den.

Kunde ha köpt en vit i dag men jag väntar hellre en månad på en svart :tummenupp

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Orange Retard Black Edition
Blev en svart 3G. Tyvärr hade dom inte fått in några tillbehör så något Smart Cover blev det inte. Någon som har Smart Cover? Andra tips på biltillbehör att rekommendera till iPad 2.

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Blev en svart 3G. Tyvärr hade dom inte fått in några tillbehör så något Smart Cover blev det inte. Någon som har Smart Cover? Andra tips på tillbehör att rekommendera till iPad 2.

classic-keyboard-200.jpg

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Jag undrar lite hur mycket datamängd man behöver per månad. På luren använder jag max 500 mb per månad. Men känns som det går åt på ett annat sätt på ipaden och att man därför skulle satsa på ett abonnemang med +5gb.

Hur mycket surfar ni upp på era ipads varje månad?

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jag undrar lite hur mycket datamängd man behöver per månad. På luren använder jag max 500 mb per månad. Men känns som det går åt på ett annat sätt på ipaden och att man därför skulle satsa på ett abonnemang med +5gb.

Hur mycket surfar ni upp på era ipads varje månad?

Svårt det där, skulle nog satsa på ett abb men iallafall 1 gb per månad. Sen kan man ju tänka på att ladda ner stora grejer när/om man har tillgång till wifi.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC