iPhone-tråden

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Då har batteritiden verkligen fått sig ett uppsving :)

Min 3gs brukar räcka en hel dag utan problem för det mesta. Ibland använder man telen lite extra och vips så börjar det kännas väldigt osäkert om man ska iväg en sväng efter jobbet exempelvis.

Nåja, man kanske skulle ta och känna å klämma lite på en 4a iaf... :gnissla

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Då har batteritiden verkligen fått sig ett uppsving :)

Min 3gs brukar räcka en hel dag utan problem för det mesta. Ibland använder man telen lite extra och vips så börjar det kännas väldigt osäkert om man ska iväg en sväng efter jobbet exempelvis.

Nåja, man kanske skulle ta och känna å klämma lite på en 4a iaf... :gnissla

Den är nog inte så lätt att klämma på eftersom den är slut överallt. Måste beställas :gnissla

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ni kanske inte kan relatera, men min iPad vill inte ladda i dockingstationen som är från Apple. Den synkar dock utan problem. Jag har testat byta USB-kabel till samma som för min iPhone som fungerar, samt testat byta USB-uttag på datorn. Ingen skillnad. Även kollat i eventuella inställningar i iPaden att den inte ska ladda vid dockning, men sådan inställning finns inte.

Den laddar dock vid koppling till eluttag. Men lite jobbigt att den står på dockan men inte laddar. Kommer ju då dö efter några dagar.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Den laddar dock vid koppling till eluttag. Men lite jobbigt att den står på dockan men inte laddar. Kommer ju då dö efter några dagar.

Om du sätter den i viloläge så ska den ladda—såvida dina USB-portar inte är av den billiga sorten som inte ger tillräckligt med ström. Har du en mac från 2009 eller senare så är det lugnt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Om du sätter den i viloläge så ska den ladda—såvida dina USB-portar inte är av den billiga sorten som inte ger tillräckligt med ström. Har du en mac från 2009 eller senare så är det lugnt.
Min bärbara PC från HP kostar fläsk och lite till. Den är kraftfull som attan. Permanent inkopplad i dockstation där mestadels av USB-kopplandet sker. Men som sagt, hjälper inte att plugga ur andra saker.

Ska dock testa o se om den laddar när den är i men i viloläge. Jag borde kunna se statusbaren för batteri öka över en tid.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Standarden säger att ett Usb uttag ska ge 500mA, vilket inte riktigt räcker för att ladda om man samtidigt har apparaten i gång.

laddaren eller sladden för laddning kan vara byglad mellan dom två stiften i mitten och således lura apparaten att den inte är ansluten till Usb, så är min laddare till telefonen kopplad, och förmodligen iPad laddaren också, då kan man skicka på mer än 500 mA.

Det finns massor att läsa på nätet, inklusive trick att komma runt begränsningen.

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Standarden säger att ett Usb uttag ska ge 500mA, vilket inte riktigt räcker för att ladda om man samtidigt har apparaten i gång.

laddaren eller sladden för laddning kan vara byglad mellan dom två stiften i mitten och således lura apparaten att den inte är ansluten till Usb, så är min laddare till telefonen kopplad, och förmodligen iPad laddaren också, då kan man skicka på mer än 500 mA.

Det finns massor att läsa på nätet, inklusive trick att komma runt begränsningen.

Tack för ett informativt inlägg för en gångs skull. Kanske har du fått :ligga trots att du har en Android. :D :tungan

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tack för ett informativt inlägg för en gångs skull. Kanske har du fått :ligga trots att du har en Android. :D :tungan

Min Android drar rätt mycket kräm när man kör GPS och ett gäng andra appar samtidigt, så jag har byglat min USB plugg i bilen så att den lurar telefonen att den sitter i väggladdaren istället, för pluggen i bilen kan ge 700mA.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24

Detta gäller bara iPaden eller hur? För de andra iPhones jag har, de laddas ju.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Detta gäller bara iPaden eller hur? För de andra iPhones jag har, de laddas ju.

Jo det gäller bara iPad eftersom den drar mera med sin stora skärm.

iPHONE 4 kan ladda långsamt om man kör massor av appar som tar mycket ström, men det borde räcka.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Tryckte precis i luren i datorn. Finns tydligen en ny uppdatering 4.0.2.
Någon som vet vad den innehåller?
Är väl lika bra att köra in den iaf antar jag....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tryckte precis i luren i datorn. Finns tydligen en ny uppdatering 4.0.2.
Någon som vet vad den innehåller?
Är väl lika bra att köra in den iaf antar jag....

Den innehåller en buggfix för .pdf wiewern (man kunde tydligen smitta luren med virus genom .pdf läsaren) samt även en fix så att luren inte går att jailbrakea via sidan på nätet (jailbrakeme.com eller nåt sånt)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Tänk på att inte uppdatera om ni jailbreakat och vill fortsätta ha den så. Skulle bli förvånad om nån fixa jailbreak till 4.0.2 när 4.1 är så nära.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC