iPhone-tråden

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Är det några fallgropar att köpa en IPhone 4 från USA? När det gällde IPhone 2G var de väl bundna till en operatör vilket löste sig genom att man låste upp telefonen. Var väl även ett annan storlek på GSM kortet?

Min syrra funderar på att låta en kompis köpa en IPhone 4 från USA. Möjligt att jag hakar på, men sannolikt kommer jag att avvakta med att köpa den nya IPhonen tills kommande sommar.

Testade en IPhone 4 i TomToms hållare och den förefaller passa. Sitter rent av tightare än den 3G jag har idag. Ska bli intressant att se om man förändrar hållaren till den nya telefonen.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag har sony ericsson pc suite 6.0 och har säkerhets kopierat mina kontakter och lagt dem i windows contacts, har gått in i outlook express sync men den hittar inte filen eftersom det verkar vara fel format, pc suite har sparat dem i DBK format och outlook express pratar nått om dbx:S så den hittar dem inte om jag inte gör om formatet eller?

Du måste köra med riktiga outlook, inte express. Går säkert att hitta någonstans där du klarar dig några ggr utan serial några ggr så du hinner ordna det :)

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Är det några fallgropar att köpa en IPhone 4 från USA? När det gällde IPhone 2G var de väl bundna till en operatör vilket löste sig genom att man låste upp telefonen. Var väl även ett annan storlek på GSM kortet?
De är fortfarande bundna till AT&T.

Vanliga simkort ska gå att klippa ner till micro-sim med vanlig sax (om man måttar rätt).

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Upptäckte precis en nästangratis navigeringsapp. NavMii för ynka 38 pengar.
Verkar dock inte stödja multitasking (ännu?) men i övrigt verkar det lovande.

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    34.7 KB · Visningar: 36

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Synkhjälp! Har ny ajfan och ny Mbp som den nya ajfånen är synkad till men jag vill ha över alla kontakter och appar från den gamla datorn till den nya fånen. Hur faen gör jag?

Edit: Det löste sig :banana

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Råkade visst supa bort min telebobow igår :gnissla

Kan jag på nåt sätt passa på och uppgradera till en fyra om jag erbjuder mig att lägga pengar emellan tror ni? Har drulleförsäkring hos Folksam.

(Går det att köpa loss 4an?)

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Råkade visst supa bort min telebobow igår :gnissla

Kan jag på nåt sätt passa på och uppgradera till en fyra om jag erbjuder mig att lägga pengar emellan tror ni? Har drulleförsäkring hos Folksam.

(Går det att köpa loss 4an?)

Vad har du för operatör? Jag är sjukt nöjd med min i alla fall. Som den gamla fast med sjukt bra kamera vilket var det enda jag kunde klaga på förut.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Vad har du för operatör? Jag är sjukt nöjd med min i alla fall. Som den gamla fast med sjukt bra kamera vilket var det enda jag kunde klaga på förut.

Telenor.

Fiffan, jag är sjukt sewgen på den nya. Så, jag antar att jag kommer bli besviken om jag inte kan/får byta...

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Upptäckte precis en nästangratis navigeringsapp. NavMii för ynka 38 pengar.
Verkar dock inte stödja multitasking (ännu?) men i övrigt verkar det lovande.

Nu har jag kört en sväng med den och det jag märkte är att den har ingen automatisk rerouting, så svänger du fel och inte hittar tillbaka själv så måste du routa en ny väg för hand.

sportbike

Guest
Kan nån förklara?
Om jag gör en notering via iPhonens egen app "Anteckningar" så skickar den noteringen till min mail-inkorg.
Varför?

Bitte.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
De är fortfarande bundna till AT&T.

Vanliga simkort ska gå att klippa ner till micro-sim med vanlig sax (om man måttar rätt).

Misstänkte att så var fallet. Jag har avrått min syster från att köpa en IPhone från USA. Det är nog säkrare att köpa här hemma från någon Svensk operatör eller köpa en obunden.

Fick förslag att köpa en IPad istället, som märkligt nog ännu inte börjats sälja här hemma. Nu är jag inte så intresserad av en sådan och tycker att det finns en hel del till salu på blocket. Frågar mig om hypen har lagt sig eller om det är lyckosökare som försöker kränga IPads tills dess de börjar säljas här hemma. Vill inte syrran ha en sådan själv så gav jag henne rådet att strunta i den också. En IPad med 3G lär ju ha samma strul som en IPhone med nätoperatör.

Kan nån förklara?
Om jag gör en notering via iPhonens egen app "Anteckningar" så skickar den noteringen till min mail-inkorg.
Varför?

Bitte.

Har alltid undrat var anteckningarna tar vägen. Jag utnyttjar inte mail programmet i datorn och har därför inte sett att de hamnar där. Det är väl där du menar att de hamnar?

Last edited:

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.

sportbike

Guest
Har alltid undrat var anteckningarna tar vägen. Jag utnyttjar inte mail programmet i datorn och har därför inte sett att de hamnar där. Det är väl där du menar att de hamnar?

Har Gmail, men dom dyker ju aldrig upp i datorn, endast i iPhonen om jag inte klickar på "inkorgen", utan på "alla mail".

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Har Gmail, men dom dyker ju aldrig upp i datorn, endast i iPhonen om jag inte klickar på "inkorgen", utan på "alla mail".

Jag vet inte riktigt hur det funkar men ställer du in Gmail:en som Exchange-konto istället i telefonen så synkar den över anteckningarna till datorn. Eller den gör det för mig iaf. Den gjorde inte det innan men när jag bytte (för att kunna synka Google Calendar genom iPod:en också) till Exchange-konto så började den göra det.

sportbike

Guest
Jag vet inte riktigt hur det funkar men ställer du in Gmail:en som Exchange-konto istället i telefonen så synkar den över anteckningarna till datorn. Eller den gör det för mig iaf. Den gjorde inte det innan men när jag bytte (för att kunna synka Google Calendar genom iPod:en också) till Exchange-konto så började den göra det.

Aha, will check :tummenupp

Va svårt det var, går man in på sitt mailkonto i ajan, så kan man helt enkelt stänga av "anteckningar"
Lat eller talanglös?

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Va svårt det var, går man in på sitt mailkonto i ajan, så kan man helt enkelt stänga av "anteckningar"
Lat eller talanglös?

Har inte råkat ut för det, antar att funktionen var avaktiverad i min IPhone. Använder också Gmail. Frågar mig var anteckningarna hamnar när man syncar MacBook med IPhonen. Många av dem är totalt ointressanta att ha kvar i datorn nämligen.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC