iPhone-tråden

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
Krell/Kroll eller vad dom nu heter har ett fäste som håller äpplefonen stenhårt, sedan köper man till sugkopp för rutan eller olika andra armar för annan montering.

Jag har tyvärr tappat bort både länken och firmanamnet för den skulle hålla Desiren lika bra (snarlik form/storlek tydligen) och tänkte själv göra något liknande.

Menar du Krusell ?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Kan det ha varit dom, eller blandar jag ihop saker ännumera nu?

Jag läste det på något utländskt forum, det var någon som hade använt en hållare i en dragracebil för att filma och någon annan kommenterade att den passade lika bra till att hålla en Desire.

Jag känner att mitt råd inte var till någon hjälp, så bortse ifrån det och lyssna på andra istället, det var bara så unikt bra tillbehör med styrklämmor och grejer till just den hållaren.

Spana in den här! Vet inte om den funkar på styret till hojen, men det går säkert att hitta mer info om det... Verkar smutt!

http://store.apple.com/se/product/H0807ZM/A?fnode=MTY1NDA0NA&mco=MTgwODgyNTg&s=topSellers

Den såg ju jäkligt bra ut, men det förutsätter nog att man har ett rör ca 22mm att fästa den på, om den är avsedd till cykelstyren, och det brukar ju inte moderna hojar ha.
Men den går kanske att bygga om på något sätt, eller så får man fästa en bit gammalt cykelstyre på hojen.

Last edited:

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
De hållare jag hittat hittills :

1: http://vfrworld.com/forums/gear-accessories/22601-5th-gen-iphone-installation.html

2: http://www.bikerumor.com/2009/11/24/30-bicio-iphone-mount-for-bicycle-handlebar-stem/

3: http://www.edibleapple.com/how-to-construct-an-iphone-motorcycle-mount/

Det är väl nr 3 som är lämpligast, men jag behöver inte ha den på styret, där den kanskesnor min uppmärksamhet från vägen. Jag vill i stort sett bara kunna kolla ner på iFånens kartor när jag står vid en korsning och inte vet vilket håll som är Hemåt. Det är jobbigt att va både lat och ha dåligt lokalsinne, blir ju svettig av att plocka fram ajfånen ur fickan vid varje korsning ute på landet :rolleyes:

Jag skulle kunna tänka mig att ha ajfånen i en tankväska, men jag pallar inte plocka bort tankväskan varje gång jag ska tanka. Klassas jag som lat? :gnissla

Woltarn

Wanted
Gick med
6 Oct 2008
Hoj
Kawasaki
Tjenare! Hade tänkt köpa mig en IPhone och hittat några billiga på aktion.
Men vad är skillnaden mellan en 3g och en 3gs?
Ska jag spara ihop pengar till en 4g istället?
Och att dom är köpta i Kina påverkar väl inte kvaliteten?

Här finns många experter på området känns det som så hoppas på vettiga svar!Mvh Woltarn

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11

Här finns många experter på området känns det som så hoppas på vettiga svar!Mvh Woltarn

Köp en 4:a, absolut inte en 3g då dom är gamla som stryk och långsamma... Just my 2 cents

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

3Gs är nyare och har bättre hårdvara än 3G, det är skillnaden. Ska du köpa en kines så se till att kolla den i verkliga livet först; Kina är grymma på piratkopior och en del är riktigt dåligt gjorda. Låter det för bra för att vara sant är det troligen det.

iPhone 4 har ännu bättre hårdvara än 3Gs, ny design och en rejält mycket bättre skärm med dubbelt så hög upplösning som de tidigare. Om det är värt det är helt upp till dig—testa och se är mitt tips.

Woltarn

Wanted
Gick med
6 Oct 2008
Hoj
Kawasaki
Okej,tål att tänka på.Dock är det inga kopior utan äkta.Var köper man 3gs utan abbonemang och så billigt som möjligt?Är en alla iphone 3g med 32gb en 3gs? Står nämligen inte i annonsen om det är en 3g eller 3gs.

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag hade skippat 3g, den är lite väl trött.. 4an är klart vassare än 3gs, men den är fortfarande en bra telefon! Är du ingen prylnörd så duger den fint

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Har jag förstått rätt att man numer kan jb:a en 3gs med nya bootromen och senast firmwaren?

Isf kanske det är dags att uppdatera från 3.1.2?

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Kanske en dum fråga, men vad händer med allt man laddat hem från Cydia om man uppdaterar och sedan jailbreakar om? Blire att ladda ner igen? Samma frågan med hackade Appstore appar?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Köpte en TomTom hållare till min IPhone 3G. Det inbyggda GPS chipet gjorde underverk. Mycket bättre täckning. Ingen data roaming behövs aktiveras utomlands.

Testade både Navigon och TomToms programvaror och TomToms hållare fungerar utmärkt till båda.

Återstår att se om IPhone 4 fungerar till TomTom hållaren. Har mina förhoppningar.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC