iPhone-tråden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är en och samma fix. http://www.jailbreakme.com använde exploiten och det var så Apple fick upp ögonen för den. Hade något med korrupta fonter att göra har jag för mig.

Okej, det visste jag faktiskt inte, men det låter ju helt logiskt att finns det ett hål som gör att telefonen jailbrejkas om man går in på en sida så kan man lika gärna lägga in elak kod på samma sätt.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Ok, ingen fara på taket för egen del då (kör inte JB) :)

Du missförstår (tror jag), det är fara för dig och om du inte har JB så är det bara att uppgradera direkCt.

Det är för de som har JB som det är mindre bra att uppgradera då de i så fall tappar sitt JB. Å andra sidan finns det en patch även för JB:ade telefoner, dock inte gjord av Apple då förstås.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Du missförstår (tror jag), det är fara för dig och om du inte har JB så är det bara att uppgradera direkCt.

Det är för de som har JB som det är mindre bra att uppgradera då de i så fall tappar sitt JB. Å andra sidan finns det en patch även för JB:ade telefoner, dock inte gjord av Apple då förstås.

Du missförstod och trodde att jag missförstod :D:tungan
Jag kör inte JB och tryckte in uppdateringen nu direkt när jag såg att den fanns :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen

Vet du var jag finner denna patch?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Vet du var jag finner denna patch?

Det finns dels en färdig sedan tidigare "PDF Loading Warner" som varnar vid öppnande av PDF:er, den löser egentligen inte problemet men gör en medveten om en PDF överraskande håller på att öppnas. Den finns i Cydia.

Sedan håller Saurik på med en riktig patch men den är nog inte officiell ännu, man kan testa den genom att lägga på den som ett paket manuellt.

http://tinyurl.com/nopdf3244

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Nu finns "PDF Patch" i cydia för de som vill täppa hålet men har jailbreakat :tummenupp

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Nu finns "PDF Patch" i cydia för de som vill täppa hålet men har jailbreakat :tummenupp

Ok, så den är släppt nu så det är lättare att installera?

En viktig sak med den patchen är att den ska gå att köra på alla iPhones och iPod Touch. Apples patch går inte till iPhone 2G och den första generationen iPod Touch trots att de är sårbara. Eftersom det är en säkerhetspatch tycker jag det är dåligt och hoppas att de fixar det senare (genom att släppa iOS 3.1.4 eller vad det blir).

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Tips

Hittade ett GPS-program för endast 38kr i Appstore, "Navmii".
Det är en offline GPS så alla kartor laddas ned i telefonen.

Har bara provat i närområdet än så länge och det har fungerat riktigt bra så långt.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Ibland kör jag RunKeeper för att hålla reda på vart jag kör, tempo etc.

Har ni några rekommendationer för motorcykel-relaterade program?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Ok, så den är släppt nu så det är lättare att installera?

En viktig sak med den patchen är att den ska gå att köra på alla iPhones och iPod Touch. Apples patch går inte till iPhone 2G och den första generationen iPod Touch trots att de är sårbara. Eftersom det är en säkerhetspatch tycker jag det är dåligt och hoppas att de fixar det senare (genom att släppa iOS 3.1.4 eller vad det blir).

ja nu är den släppt som vanlig install :)

sndgrn

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2010
Hoj
Yamaha YZ 12
Om man som jag har pajjat sin telefon genom att vattenskada den, kan man fortfarande inte köpa en obunden 4G genom Telia där jag är bunden i 13 månader till?

Konstigt..

Hej! Tänkte bara flika in med ett tips om att vi reparerar vattenskador på iphonereparation.se
Det är inte alltid man lyckas få liv i en fuktskadad lur men det är alltid värt ett försök då det fortfarande är en del värde i en fungerande iphone!

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår