iPhone-tråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
När jag "läste på" om TomTom till Iphone skulle den inte gå att köpa utan hållaren, och i hållaren sitter en hel GPS, liknande dom GPS puckar man köper till till telefoner som saknar inbyggd GPS, eller dom puckar man ansluter till datorer som saknar inbyggd GPS.

Det måhända att det har ändrats nu, men då när jag läste på var det inte aktuellt för TomTom att sälja programmet separat, då dom flesta mobiltelefonGPS inte fungerar speciellt bra inne i bilar, och TomTom ville inte sälja något som skulle fungera dåligt, enligt han på TomTom som uttalade sig i artikeln.

Sluta haka upp dig på att jag skriver i tråden, det var väl ingen kritik i mitt förra inlägg, förutom att jag trodde på en tidig uppgift från TomTom om att det bara skulle säljas i paket?

Jag hakar inte upp mig på att du skriver i tråden, som jag skrev så stör det mig när man far med felaktigheter och får folk att göra beslut utifrån felaktig information.
Du får skriva hur mycket du vill i tråden om hur illa du tycker iPhone är... men håll dig till fakta då... för nu har jag rättat dig 3ggr i den här tråden.

Har testat både tomtom och navigon idag, visst navigon är mer exakt men jag gillar tomtoms funktion med att det står den lagliga hastigheten och igemte den, den hastighet man verkligen håller. Då kan man lite lite på marginalen :D:D

Japp, den funktionen är vad jag använder allra mest i min fristående Tomtom jag har... :)

Last edited:

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Tycker faktiskt inte alls gpsén i ipönen e bra, tom min halvsunkiga SE jobbemobil med 3 abbo har mkt bättre.
Vet dock inte om det har med o göra att man kör en jailbrakad lur som e upplåst och använder sig av tele2 iställe för telia..

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Tycker faktiskt inte alls gpsén i ipönen e bra, tom min halvsunkiga jobbemobil med 3 abbo har mkt bättre.
Vet dock inte om det har med o göra att man kör en jailbrakad lur som e upplåst och använder sig av tele2 iställe för telia..

Vad har jailbreak/telia/tele2/3 med GPS´n att göra? Eller pratar du om Maps som laddar ned data hela tiden eller något annat?

Själv använder jag GPS i RunKeeper (loggar mina körningar, störtskoj), när jag tar nåt kort, HeyWay och Navigon som jag testar just nu... och jag kan inte säga att det funkar dåligt, snarare funkar det som det skall för mig.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Vad har jailbreak/telia/tele2/3 med GPS´n att göra? Eller pratar du om Maps som laddar ned data hela tiden eller något annat?

Själv använder jag GPS i RunKeeper (loggar mina körningar, störtskoj), när jag tar nåt kort, HeyWay och Navigon som jag testar just nu... och jag kan inte säga att det funkar dåligt, snarare funkar det som det skall för mig.

Precis som jag skrev "jag vet inte om det har med det o göra" fast du missa kanske den texten?
Som jag sa Se c702 el vad den heter hittar mig på mm vilket inte iphönen gör, utan där e ja oftast flera hundra meter ifrån. Såvida ja inte har wifi på då hittar den mig konstigt nog också på mm.

Kan också vara ett måndagsex man fått el nått..

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Precis som jag skrev "jag vet inte om det har med det o göra" fast du missa kanske den texten?
Som jag sa Se c702 el vad den heter hittar mig på mm vilket inte iphönen gör, utan där e ja oftast flera hundra meter ifrån. Såvida ja inte har wifi på då hittar den mig konstigt nog också på mm.

Kan också vara ett måndagsex man fått el nått..

Skumt, mig brukar den pricka in på mm när jag sitter på baksidan där hemma t.ex... dock kan man behöva ge den en liten stund för att verkligen pricka in.

Fast jag har också WiFi igång jämnt... stängs aldrig av.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Tycker faktiskt inte alls gpsén i ipönen e bra, tom min halvsunkiga SE jobbemobil med 3 abbo har mkt bättre.

Där håller jag med dig. GPS:en suger i iphone. Den funkar inte alls i min bil, där min HTC Diamond har utmärkt signal på GPS.
Det ät inget vi inbillar oss heller, kolla på apples supportforum, där står massor om problemet.
Nu är det inget som alla telefoner lider av, en del verkar fungera utmärkt. Jag har tre jobbarkompisar som nyligen köpt iphone, och en av dom fungerar faktiskt bra, dom andra är lika dåliga som min.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Skumt, mig brukar den pricka in på mm när jag sitter på baksidan där hemma t.ex... dock kan man behöva ge den en liten stund för att verkligen pricka in.

Ja då kan du väl testa fimpa wifi o se var du hamnar, så vet vi ju om det är likadant på din.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro

Ja, utomhus fungerar min bra också. Det är när det blir lite svårare förhållanden som åtminstone min inte vill alls. Alltså på samma ställen där HTC:n fungerar utmärkt.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Ja, utomhus fungerar min bra också. Det är när det blir lite svårare förhållanden som åtminstone min inte vill alls. Alltså på samma ställen där HTC:n fungerar utmärkt.

Så mao får man tejpa fast den uppe på huvet o aldrig sätta sej i en bil el använda paraply för då skiter den ner sig.

Pisstelefon, blocket.se nästa..:D

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Så mao får man tejpa fast den uppe på huvet o aldrig sätta sej i en bil el använda paraply för då skiter den ner sig.

Pisstelefon, blocket.se nästa..:D

Nejdå.. Jag väntar på min 3Gs, och hoppas den fungerar bättre. Annars kommer ju TomTom men sin bilhållare snart, den har vad jag förstår en egen GPS-puck.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Hade du bott i närheten så skulle jag åtminstone fundera, beroende på priset då. Gör aldrig affärer med privatpersoner på distans tyvärr.

Inte mitt fel du bor utanför sveriges gränser ju :D :arsele

Näe ska testa en v till el så, e ju rött nöjd med den över lag annars.

Dark_Messenger

Guest
Mitt iTunes är sirapssegt! Det är en helvetes väntan på att telefonen ska bli "klar" efter man har slängt över lite musik. Mosar jag in 3 album på en gång ska det jävla iTunes "synka" med telefonen i typ 20min!!? Eller fungerar det bara dåligt under windows? Igår la jag över 10-12 rippade skivor på en gång och han skulle "synka" i 2-3h.. Själva kopieringsförfarandet verkar gå snabbt men så fort låtarna är över i ipodden så fryser sig iTunes och telefonfan börjar "synka". Ska det vara så här? Jag börjar känns stor avsky mot iTunes. :mad:

Varför kan man inte bara "dra och släppa" musik som på en usbsticka typ??

EDIT: Spelar jag upp musik från ipodden i datorn så måste den tänka i cirkus 30 sek mellan låtarna??

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Mitt iTunes är sirapssegt! Det är en helvetes väntan på att telefonen ska bli "klar" efter man har slängt över lite musik. Mosar jag in 3 album på en gång ska det jävla iTunes "synka" med telefonen i typ 20min!!? Eller fungerar det bara dåligt under windows? Igår la jag över 10-12 rippade skivor på en gång och han skulle "synka" i 2-3h.. Själva kopieringsförfarandet verkar gå snabbt men så fort låtarna är över i ipodden så fryser sig iTunes och telefonfan börjar "synka". Ska det vara så här? Jag börjar känns stor avsky mot iTunes. :mad:

Varför kan man inte bara "dra och släppa" musik som på en usbsticka typ??

EDIT: Spelar jag upp musik från ipodden i datorn så måste den tänka i cirkus 30 sek mellan låtarna??

Låter inge bra, jag tycker faktiskt mitt itunes funkar jättebra, var lite segt dom första gångerna när den synka men nu går det fort tycker jag...

Dark_Messenger

Guest
Låter inge bra, jag tycker faktiskt mitt itunes funkar jättebra, var lite segt dom första gångerna när den synka men nu går det fort tycker jag...

Är det något jag måste ställa in i iTunes då, för själva luren funkar klockrent (inkl ipodden). Jag har inte pillat på någon inställning i iTunes heller eftersom det verkar allmänt rörigt och komplicerat.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Är det något jag måste ställa in i iTunes då, för själva luren funkar klockrent (inkl ipodden). Jag har inte pillat på någon inställning i iTunes heller eftersom det verkar allmänt rörigt och komplicerat.

Jag har inte gjort några inställningar i itunes utan kör som det var inställt från början...

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Fan, söp sönder min iPhone igår :'(
Tappade den i kön till pissoaren (bättre det än att ha tappat den där och då visserligen än 1 minuter senare i rännan haha)

On/Off-knappen på den är nertryckt konstant, så väcker jag den med Home-knappen så slocknar den "aldrig" - någon som har en lösning på detta? hehe

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras