iPhone-tråden

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Fan, söp sönder min iPhone igår :'(
Tappade den i kön till pissoaren (bättre det än att ha tappat den där och då visserligen än 1 minuter senare i rännan haha)

On/Off-knappen på den är nertryckt konstant, så väcker jag den med Home-knappen så slocknar den "aldrig" - någon som har en lösning på detta? hehe

Skruva isär skiten? inget jag rekommenderar att man gör själv men har sett att vissa affärer på nätet säljer satser för att öppna telefon och det finns även ny homeknapp att köpa...

Dark_Messenger

Guest
Du sitter inte på en dator med USB1 portar då?

Jag antar att du menar mig. Nej det tror jag inte. Dessutom som jag skrev några poster högre upp så kopieras filerna över snabbt, det är själva synkningen (vad nu det är) efteråt som tar en jefla tid. Varför måste den "synka" öht?? :huvet

Nu har jag även provat att labba med de fyra checkboxarna som finns iTunes som verkar handla om synkning men det blir ingen som helst skillnad.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Jag antar att du menar mig. Nej det tror jag inte. Dessutom som jag skrev några poster högre upp så kopieras filerna över snabbt, det är själva synkningen (vad nu det är) efteråt som tar en jefla tid. Varför måste den "synka" öht?? :huvet

Nu har jag även provat att labba med de fyra checkboxarna som finns iTunes som verkar handla om synkning men det blir ingen som helst skillnad.

Kör du Windows? Vilken ver? Läst att många haft problem med väldigt långsam synking med itunes i Win7 beta...
Låter annars som att ditt OS tror du har USB1 portar. Uppdatera drivrutiner?

Dark_Messenger

Guest
Kör du Windows? Vilken ver? Läst att många haft problem med väldigt långsam synking med itunes i Win7 beta...
Låter annars som att ditt OS tror du har USB1 portar. Uppdatera drivrutiner?

Jag kör Windoze Vista ultimate.

Min stationära dator är cirkus ett år gammal och rätt fläskig så jag tror inte att jag har USB1-portar?? Jag skapade en tråd om det när jag byggde den eftersom jag var osäker i datoravdelningen, där kan du säkert hitta specsen om du skulle orka och vilja.

I vilket fall så kan det ju som sagt vara så att jag har fel drivers men jag kör winupdate regelbundet och där finns inget nytt att ta hem. Är det värt att "uppdatera manuellt", isf hur gör man det?? :confused:

//N. Oob

Fan, söp sönder min iPhone igår :'(
Tappade den i kön till pissoaren (bättre det än att ha tappat den där och då visserligen än 1 minuter senare i rännan haha)

On/Off-knappen på den är nertryckt konstant, så väcker jag den med Home-knappen så slocknar den "aldrig" - någon som har en lösning på detta? hehe

Min "gamla" (2mån gammal) slängde jag i golvet i ett vansinnesautbrott när den tappade kontakten med internet för 16:e gången så på ajfånen tog jag en försäkring som kostade 50 spänn extra i månaden. Som jag fattade gäller försäkringen för "allt" så har du en sån så är det bara för dig att gå ner till affären och plocka ut en ny lur. Annars hemförsäkringen? iphone kostar ju några spänn som sagt.

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Är en gammal 2G-lur köpt av en privatperson (polare som uppgraderade sig).

Finns nog inte så mycket mer att göra än att försöka fixa det för egen hand och/eller leva med det :crap

NEJ!! jädra skit, nu är den stendöd... noll respons what-so-fucking-ever... :dubbelcrap

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Fy satan va bra simplify funkar, har bara testat det lite men det verkar ju sjukt bra !!!

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Jag kör Windoze Vista ultimate.

Min stationära dator är cirkus ett år gammal och rätt fläskig så jag tror inte att jag har USB1-portar?? Jag skapade en tråd om det när jag byggde den eftersom jag var osäker i datoravdelningen, där kan du säkert hitta specsen om du skulle orka och vilja.

I vilket fall så kan det ju som sagt vara så att jag har fel drivers men jag kör winupdate regelbundet och där finns inget nytt att ta hem. Är det värt att "uppdatera manuellt", isf hur gör man det?? :confused:

//N. Oob
Tja, jag har samma OS och en relativt snabb dator och har inga problem med långsam synk så länge luren är kopplad till datorn direkt. Har ju diverse usb-hubbar i tangenbord, skärm etc som slöar ner när man kopplar via dem.
En snabb sökning på "slow sync itunes" säger att man ska avaktivera backup på luren varje gång man synkar. Kanske värt ett försök iaf?

Fy satan va bra simplify funkar, har bara testat det lite men det verkar ju sjukt bra !!!
Streamade ljudbok från kompisens dator i 1½ timme på E4:an och hade luren kopplad till bilstereon. Mobilutvecklingen har gått snabbt sista åren. :D

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Nu känner jag att jag behöver gnälla lite på det här jävla skämtet som är iTunes. :gnissla

1) Förde över lite musik till ajfånen förra veckan, inga problem där. Idag när jag skulle komplettera med mer så hävdar iTunes att hälften av låtarna från förra gången inte finns kvar ("originalfilen kan inte hittas"), vilket givetvis inte är fallet. Filerna ligger där de alltid har legat, nämligen i arkivet på servern. Lösningen var att ta bort låtarna ur iTunes, sedan lägga till dem på nytt och synka om telefonen (vilket fick göras två ggr eftersom iTunes pekade ut ännu fler låtar som saknades efter första synken, wierd.) Funderar på om det kan ha att göra med att jag kör iTunes på netbooken och musiken ligger på anslutna nätverksdiskar.

2) Ska inte iTunes ha FLAC-stöd? Eftersom jag är seriös med mitt goatrans-lyssnande så har jag givetvis en rätt stor del i flac. Händer inget när jag lägger till flac-filer i iTunes. Är inte jättesugen på att dekoda om till mp3 för att få in musiken i ajfånen.

3) iTunes är långsamt. En 1,6ghz Intel Atom är inte ett under av prestanda, men 15 sekunders väntan efter att man klickat på ajfånen i listan är inte ok.

Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Tja, jag har samma OS och en relativt snabb dator och har inga problem med långsam synk så länge luren är kopplad till datorn direkt. Har ju diverse usb-hubbar i tangenbord, skärm etc som slöar ner när man kopplar via dem.
En snabb sökning på "slow sync itunes" säger att man ska avaktivera backup på luren varje gång man synkar. Kanske värt ett försök iaf?
Det låter ju intressant, detta ska undersökas närmare.

Igår testade jag att köra telefonen mot datorn utan iTunes, då kunde windows hitta den som en egen enhet iaf. Tyvärr kommer man bara åt kamerakatalogen, allt annat verkar Apple ha dolt/låst. Jag hade hoppats kunna få tillgång till mp3foldern i telefonen men det gick ju inte så klart.. :gnissla

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Det låter ju intressant, detta ska undersökas närmare.

Igår testade jag att köra telefonen mot datorn utan iTunes, då kunde windows hitta den som en egen enhet iaf. Tyvärr kommer man bara åt kamerakatalogen, allt annat verkar Apple ha dolt/låst. Jag hade hoppats kunna få tillgång till mp3foldern i telefonen men det gick ju inte så klart.. :gnissla

Ladda ner Iphonebrowser så kommer du åt allt i telefonen!

Nu känner jag att jag behöver gnälla lite på det här jävla skämtet som är iTunes. :gnissla

1) Förde över lite musik till ajfånen förra veckan, inga problem där. Idag när jag skulle komplettera med mer så hävdar iTunes att hälften av låtarna från förra gången inte finns kvar ("originalfilen kan inte hittas"), vilket givetvis inte är fallet. Filerna ligger där de alltid har legat, nämligen i arkivet på servern. Lösningen var att ta bort låtarna ur iTunes, sedan lägga till dem på nytt och synka om telefonen (vilket fick göras två ggr eftersom iTunes pekade ut ännu fler låtar som saknades efter första synken, wierd.) Funderar på om det kan ha att göra med att jag kör iTunes på netbooken och musiken ligger på anslutna nätverksdiskar.

2) Ska inte iTunes ha FLAC-stöd? Eftersom jag är seriös med mitt goatrans-lyssnande så har jag givetvis en rätt stor del i flac. Händer inget när jag lägger till flac-filer i iTunes. Är inte jättesugen på att dekoda om till mp3 för att få in musiken i ajfånen.

3) iTunes är långsamt. En 1,6ghz Intel Atom är inte ett under av prestanda, men 15 sekunders väntan efter att man klickat på ajfånen i listan är inte ok.

Största nackdelen med Iphonen är ju just itunes!
Det programmet måste ju vara satans påhitt :mad:
Segt som fan, strular till all musik och jävlas rent allmänt.
Har inget stöd för FLAC vad jag vet.

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Största nackdelen med Iphonen och itunes är PC!
Det programmet måste ju vara satans påhitt :mad:
Segt som fan, strular till all musik och jävlas rent allmänt.
Har inget stöd för FLAC vad jag vet.

:fakta Itunes är antagligen knackat för en dator som funkar i enlighet med Mac och när man flipprar runt bland massa mappar i filhanteraren så blir det knas.
Jag har iof aldrig haft det knaset varken på PC eller Mac.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
:fakta Itunes är antagligen knackat för en dator som funkar i enlighet med Mac och när man flipprar runt bland massa mappar i filhanteraren så blir det knas.

Dumheter. OSX är Unix och det finns hur många exempel som helst på applikationer som portats från Unix till win32/64 och vice versa utan problem.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.

Kan nog stämma att dom slängt ihop en itunesversion för PC utan att lagt ner samma krut på den, som versionen som är för OSX.
Men seg som sirap är ju programhelvetet.
Har en core2duo processor, 4 gb ram så tycker ju att det borde inte vara så segt.
Sen råkade jag bocka i en ruta så alla samlingsalbum vart uppdelade efter artist = ställde till ett helvete och tog evigheter att rätta till.
Det är ju ett annat tänk när man ska använda itunes.

Ok, och man behöver inte jailbreaka o dona för att det ska funka?

Tror det ska funka utan att jailbreaka.

Last edited:

Dark_Messenger

Guest

Är det dessa inställningar i iTunes som avses??

Har INTE rört något än för jag är livrädd o pilla och sabba nått, skulle ju ta en evighet bara för att lägga in all musik igen tex. Det lustiga är att jag precis kastade in en dubbel-cd i podden och då gick det hur fort som helst, både kopiering och synkning.

EDIT: Vad menas med backup egentligen? Musiken man har eller kontakter/nummer eller båda eller "allt"??

Bifogat

• synk.jpg
    synk.jpg
    51.2 KB · Visningar: 59
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
fråga till er som jailbreakat:

Jag har en massa appar, saker inskrivna i kalendern osv, massa musik och så.
Om jag jailbreakar, försvinner allt då? Eller finns allt kvar?

Tack på förhand.

Allt mitt var kvar och iTunes fungerar som vanligt, bara att appar installerade via Installous syns inte i iTunes.

Jag använde samma metod som du länkar till, det var några små saker som inte stämde eller saknades, t ex att om telefonen inte bootar om så kan man dra ur kabeln och sedan sätta i den igen. För övrigt lite krångligt med upload proceduren, jag fick prova några gånger innan den satt.

Last edited:

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Hoj
SV650s
Allt mitt var kvar och iTunes fungerar som vanligt, bara att appar installerade via Installous syns inte i iTunes.

Jag använde samma metod som du länkar till, det var några små saker som inte stämde eller saknades, t ex att om telefonen inte bootar om så kan man dra ur kabeln och sedan sätta i den igen. För övrigt lite krångligt med upload proceduren, jag fick prova några gånger innan den satt.

Super, tack!

Skall testa detta imorgon! :)

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Hoj
SV650s
Hittade denna också. Samma sak verkar det som, mer pedagogisk?
[YOUTUBE-ID]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/PMrw5gDYutw&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/PMrw5gDYutw&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA