Nu känner jag att jag behöver gnälla lite på det här jävla skämtet som är iTunes.
1) Förde över lite musik till ajfånen förra veckan, inga problem där. Idag när jag skulle komplettera med mer så hävdar iTunes att hälften av låtarna från förra gången inte finns kvar ("originalfilen kan inte hittas"), vilket givetvis inte är fallet. Filerna ligger där de alltid har legat, nämligen i arkivet på servern. Lösningen var att ta bort låtarna ur iTunes, sedan lägga till dem på nytt och synka om telefonen (vilket fick göras två ggr eftersom iTunes pekade ut ännu fler låtar som saknades efter första synken, wierd.) Funderar på om det kan ha att göra med att jag kör iTunes på netbooken och musiken ligger på anslutna nätverksdiskar.
2) Ska inte iTunes ha FLAC-stöd? Eftersom jag är seriös med mitt goatrans-lyssnande så har jag givetvis en rätt stor del i flac. Händer inget när jag lägger till flac-filer i iTunes. Är inte jättesugen på att dekoda om till mp3 för att få in musiken i ajfånen.
3) iTunes är långsamt. En 1,6ghz Intel Atom är inte ett under av prestanda, men 15 sekunders väntan efter att man klickat på ajfånen i listan är inte ok.